Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har virkelig kjørt meg fast

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-11, 14:35   #1
Slusken
Juniormedlem
 
Slusken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Eiksmarka, Bærum
Alder: 52
Innlegg: 16
Slusken er på en erverdig vei

Har virkelig kjørt meg fast

Hei
Begynte på lavkarbo juni 2010 og så lyset det var løsningen på så mange ting. Gikk litt ned men fikk mest av alt bedre helse.
Følte meg sååå vel og strålende fornøyd.
Min utfordring hele tiden har vært å holde meg unne feil ting i helger og ferier.
Men jeg klarte meg bra siden jeg hadde en hverdag som ikke var alt for stressende og det var lett å planlegge alle måltider.

Nå har det forandret seg. Etter sommerferien gikk jeg litt opp men klarte aldri helt å hente meg inn og kutte sukker o.l. Jeg begynte i ny jobb i høst og har en helt annen hverdag. Jeg må lage både frokost og lunsj på kvelden og begge måltider spises på kontoret. Ettermiddagene er ikke så ille, men jeg sliter med planleggingen.
Problemet mitt er at når jeg ikke får det til som jeg skulle ønske går jeg så ekstremt i andre retningen. I stedet for å ta et knekkebrød med riktig pålegg blir det et horn i kantinen e.l. Og siden jeg allikevel er ute og kjøre kjøper jeg den lefsen eller bollen i tillegg.

Nå truer legen min meg med å sette meg på blodtrykksmedisiner hvis jeg ikke klarer å gå litt ned, og jeg er ikke 40 engang.

Jeg vet det er bare jeg som kan gjøre noe med dette og det er min egen selvdisiplin som svikter, men jeg skulle så gjerne funnet den motivasjonen eller hjelpen som får meg på rett spor igjen.
Sånn som det er nå blir det bare verre og verre.

Sorry, dette ble et skikkelig klageinnlegg men nå har jeg smilt og sagt at alt er bra så lenge at jeg ikke orket mer. Og dette ble det beste stedet å "lufte ut".

__________________
Hilsen Slusken

Sist redigert av Slusken : 07-01-12 kl 23:58.
Slusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 15:15   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Opprinnelig lagt inn av Slusken, her.

Nå truer legen min meg med å sette meg på blodtrykksmedisiner hvis jeg ikke klarer å gå litt ned, og jeg er ikke 40 engang.

Er ikke dette god motivasjon så vet ikke jeg nei.... Dette er alvorlig.

Tenk på alt det fine du vil oppnå med litt vektnedgang da! Nye klær, sunn helse uten medisiner og et enklere liv!

Du kan forlenge livet også.

Stå på og stå imot fristelsene, tenk på skadevirkningene av de

  Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 15:17   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Hva med å planlegge 4-5 dager i slengen. Gjerne både frokost, lunsj og middag.
Lage nok middag til at du får rester til lunsj og gjerne enda en middag i samme slengen. Og få det som en rutine

Ikke minst, skriv ned alle de positive tingene ved lavkarbo som du selv har opplevd. Skriv med det negative med høykarbo. Og kanskje du blir litt mer motivert igjen?

Jeg hadde en sånn lavkarbopause fra påske til nå i høst... Skulle ønske jeg ikke hadde det!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 15:34   #4
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Hva med å planlegge 4-5 dager i slengen. Gjerne både frokost, lunsj og middag.

Hehe, litt vanskelig å be henne planlegge enda mer når det er selve planleggingen hun sier hun sliter med?

Men, et par dager av gangen er nok ikke dumt nei, ofte kan det være forløsende for de "planløse" hehehe

  Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 15:52   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Jeg tror ikke du er alene om å ha det slik. Skal man spise "riktig" uansett hvilken retning man har valgt, eller hvilke helsemessige utfordringer man har, krever det god planlegging over lang tid før ting "sitter" såpass i fingrene at du vet du har det du trenger i kjøleskapet og det går raskt og lage riktig mat.

Man må da ha en viss motivasjon, et bilde av "målet" for at man skal føle at det er greit og ofre den ekstra energien og tiden for å oppnå dette målet. Det er for de fleste mennesker "lettere" og fortsette som før, enn å sette i gang med endringer.

Så hva kan du bruke som motivasjon? Jeg leser fra innlegget ditt at du slett ikke er komfortabel med og måtte spise blodtrykksmedisin i din alder. Har legen tatt en detaljert gjennomgang av konsekvenser av høyt blodtrykk, slik at du kan se for deg at DET vil være noe du ikke ønsker, og satt opp i mot planleggingen av et kosthold for å unngå dette kan være god motivasjon?

En ting har jeg lært i mitt liv, at jeg har vært ofte "bevisstløs" i lengre perioder. Jeg har klaget over at jeg ikke har oppnådd ting jeg ønsker meg - feks ønsket vektnedgang - men samtidig har jeg ikke bevisst forholdt meg til hva som i detalj må gjøres for å nå målet.

Jeg tror du (som jeg har gjort tidligere) MÅ velge og sette av tid til at du kan tenke gjennom og notere ned litt punkter "for" og "imot" de endringer som er nødvendige for å unngå medisinering. Nå kan noen kanskje fjåse bort og si at punkter IMOT og spise sunt - pfft - det VET vi jo alle er reelle! - men MIN erfaring er at når du skriver de ned, i din håndskrift og med dine ord, blir ting mye mer reelt og virkelig. Du må forholde deg til hva du har skrevet på en mer bevisst måte.

Deretter kan du velge og sette av tid til å planlegge. Se det som en glede, all den deilige maten, den gode helsen, magen som blir stabil og balansert, alle de andre fordelene ved og spise slik.
Gleden ved og prøve ut oppskrifter, handle gode råvarer osv osv. Du må nesten finne den gleden som ringer høyest inni deg for å få den rette motivasjonen

For min del har jeg sånn "flaks" at jeg kan spise feil en gang en dag, men ikke 3 ganger samme dagen for da blir jeg så utrolig dårlig i chrons-magen min. Motivasjonen gir seg selv til kjenne på en ganske smertefull måte altså. I ditt tilfelle er det en mer langsiktig helseulempe som du kanskje ikke vil se så mye av i dag - men som kan vise seg i framtiden. Da er det lettere og utsette endring.
Klarer du og se for deg deg selv om ti år UTEN å endre kosthold? Og deretter MED endret kosthold? Legg til detaljer som helse, utseende, overskudd, energi osv osv. Se for deg begge bildene og bruk disse også som motivasjon når det butter i mot - alt er travelt og stressende og du velger den "lette" løsningen
Skriv gjerne ned om du er av typen som liker ting i tekst, eller bare visualiser

Du har erklært at situasjonen er kjørt fast - snart kan du kanskje erklære at du har kontroll over situasjonen Ønsker deg lykke til, vet hvordan du har det - og vet at du har ALT du trenger i deg for å gjøre de handlinger som må til for å nå målet ditt om bedre helse!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 21:27   #6
Slusken
Juniormedlem
 
Slusken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Eiksmarka, Bærum
Alder: 52
Innlegg: 16
Slusken er på en erverdig vei

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Tusen takk, alle tre, for gode svar.
Det med å planlegge flere dager i forveien var ikke så dumt.

Og takk, Nerthus, for ditt lange og gode svar. Du har helt rett, jeg må se for meg alternativene. Tror det er på tide å sette seg ned og lese meg opp igjen og planlegge. Det er noe med det å endelig erkjenne at det har låst seg eller at man har nådd bunnen, da er det gjerne bare en vei nemlig opp. Jeg ser jeg har mye arbeid foran meg, tror jeg skal være en del inne på lavkarbo.no for inspirasjon. Det kan nok også hjelpe.

Takk igjen

__________________
Hilsen Slusken
Slusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 21:31   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Ønsker deg masse lykke til! Det her greier du fint

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 21:39   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Vi er flere som heier på deg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:56   #9
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

ÅH, jeg må bare si, stå på, ikke gi deg!

Det er bare en ting som hjelper, hvis det ikke går av seg selv, noe som det ofte ikke gjør. Og det er å planlegge. Tenke hvor grusomt en egentlig har det på på feil kost og planlegge seg inn mot den riktige kosten, som gjør at en har det bra. Altså ha det pyton, eller planlegge og ha det mye bedre!

Lag store porsjoner, slik at du alltid har en omelett eller middagsrest eller lignende i kjøleskapet, slik at dersom du er fem cm fra å gi opp, så har du mat av den riktige sorten klar.

Vi skal heie på deg!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 02:23   #10
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Dette klarer du, jeg vet med erfaring at det ikke er så lett. Prøv å tenk på alt det positive et sunt kosthold gjør med kroppen.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 08:01   #11
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Har du fryser hjemme og tilgang på micro på jobben? Det kan hjelpe deg i planleggingen både til frokost/lunch men også når man kommer sent hjem og må ha noe raskt. Har du ikke fryser vil jeg aboslutt anbefale deg å vurdere å investere i det om du har plass.

Jeg tar helger der jeg lager opp supper, gryter, pizza, omelett, muffins osv som jeg har i fryseren (utrolig hva man kan putte i fryseren). Disse prøver jeg å ta opp kvelden før og lager meg en "matpakkepose", der jeg har oppi alt jeg planlegger å spise på jobb dagen etter (inkl vitaminer/mieraler, teposer m.m.) Glemmer jeg det er det ikke så farlig så lenge man har micro tilgjengelig. I tillegg lager jeg min egen frokostblanding og knekkebrød, jeg lager store porsjoner og spiser ikke av det hver dag så det varer lenge når jeg først har lagd det.

Ellers har du fått utrolig mange flotte og gode råd. Du sliter med planleggingen og det er egentlig nøkkelen til dette kostholdet. Men kan du få orden på motivasjonen din, er det også enklere å planlegge. Les deg opp på relevant litteratur som bl.a. Nerthus skriver og sett deg ned noen timer og lag deg en liste både over hva motivasjonen din er (heng på kjøleskapet) og gjerne en ukesmeny, eller månedsmeny dersom du klarer det. Så kan du handle inn og kokkelere litt.

vi heier alle på deg, dette får du til . Klem

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 11:55   #12
Marlykk
Medlem
 
Marlykk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 69
Innlegg: 232
Marlykk har en fantastisk aura rundt segMarlykk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Hei---
Ønsker deg lykke til med planlegging..
Tror du klarer dette, du trenger bare et lite puff ..
en del forståelse og inspirasjon..

Tenk så herlig det ville være og veie 10 kg mindre..deretter 5kg til..osv
Kan du se deg selv ,,hvor fin du blir..og hvor lett ting kan bli.. Bare det å bøye seg..knytte skoa.. tørke seg bak..osv..
Hva liker du best av lavkarbomaten?
Kanskje du vil utveksle ...

__________________
Marlykk's Journal







Marlykk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg+egen Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:29   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Ja finn noen enkle løsninger. Spis hjemme det som tar tid å lage (grønnsaker)og ta med deg lettvint mat ut av huset. Ved å ha stekt opp en stor pakke kjøtt har du biter du kan ta med. Bare skjær en bit ost til, ta med noen nøtter til krise, og hell over litt fett på kjøttet. Ha tette bokser i skapet som egner seg. Når du har fri kan du bake lavkarbokjeks etc å ha med med ost/skinke på. Forstår gost at om du først ikke klarer det fortsetter du å spise feil, så det er om å gjøre å ikke måtte spise feil. Men hvorfor sabotere for deg selv? Du er verdifull husk på.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 08:46   #14
Slusken
Juniormedlem
 
Slusken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Eiksmarka, Bærum
Alder: 52
Innlegg: 16
Slusken er på en erverdig vei

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Hei alle sammen!

Først og fremst Godt nytt år!

Og tusen takk for gode ord og gode råd. Det rører virkelig at dere øser sånn av deres egne erfaringer.

Jeg har tenkt og tenkt og selv om jeg alltid har vært motstander av nyttårsforsetter blir det jo faktisk akkurat det det er.
Jeg har ikke ukesmenyen helt klar, men den er i ferd med å bli ferdig. Hodet er klart og det er jammen meg kroppen også.

Medlemsskapet til EVO er betalt (hi hi, ja her lukter det nyttårsforsett) og jeg føler meg klar. Jeg håper bare jeg er klar for detox-perioden hva gjelder sukker og karbo.

Tusen tusen takk igjen, alle sammen. Dere er supre.

__________________
Hilsen Slusken
Slusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 11:00   #15
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Opprinnelig lagt inn av Slusken, her.

Hei alle sammen!

Først og fremst Godt nytt år!

Og tusen takk for gode ord og gode råd. Det rører virkelig at dere øser sånn av deres egne erfaringer.

Jeg har tenkt og tenkt og selv om jeg alltid har vært motstander av nyttårsforsetter blir det jo faktisk akkurat det det er.


Tusen tusen takk igjen, alle sammen. Dere er supre.

Godt nytt år!
Eg kjenner meg att i det du skriv altså. Eg starta også i ny jobb i haust, og med det sklei heilt ut med meg òg. Eg synest det er vanskeleg å finne ut kva eg skal ha til frokost og lunsj, mens det går greit med middagen. Eg likar godt å lage mat, men er litt seig, og må ha eit spark for å komme i gong med det aller meste.

Det er lurt å planlegge, ja, men nokre gonger er det eit pes å planlegge og lage opp mat også. Eg har tenkt i fleire dagar at eg skal lage knekkebrød, men kjem berre ikkje i gong, så i dag SKAL eg!

Lukke til! Eg vil gjerne høyre korleis dette går, kanskje me kan dra kvarandre i gong?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 13:35   #16
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Jeg har gjort det sånn at jeg har hatt samme lunsj ca 3 dager på rad og så bytter jeg til noe annet i 3 dager og så noe helt annet i 3 dager.. Da er det bare å lage en stor porsjon av det jeg tenker jeg skal ha og så er det klart

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:41   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg har gjort det sånn at jeg har hatt samme lunsj ca 3 dager på rad og så bytter jeg til noe annet i 3 dager og så noe helt annet i 3 dager.. Da er det bare å lage en stor porsjon av det jeg tenker jeg skal ha og så er det klart

Det er lurt.
Her er lunchen stort sett gårsdagens middag. Mannen lager stort sett 3dobbel porsjon når han lager middag. Her går ingenting i søpla, men i bokser klar til bruk i mikroen dagen etter.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 15:07   #18
Slusken
Juniormedlem
 
Slusken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Eiksmarka, Bærum
Alder: 52
Innlegg: 16
Slusken er på en erverdig vei

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Godt nytt år!
Eg kjenner meg att i det du skriv altså. Eg starta også i ny jobb i haust, og med det sklei heilt ut med meg òg. Eg synest det er vanskeleg å finne ut kva eg skal ha til frokost og lunsj, mens det går greit med middagen. Eg likar godt å lage mat, men er litt seig, og må ha eit spark for å komme i gong med det aller meste.

Det er lurt å planlegge, ja, men nokre gonger er det eit pes å planlegge og lage opp mat også. Eg har tenkt i fleire dagar at eg skal lage knekkebrød, men kjem berre ikkje i gong, så i dag SKAL eg!

Lukke til! Eg vil gjerne høyre korleis dette går, kanskje me kan dra kvarandre i gong?

Hei Mithila
Jeg skjønner deg godt. Det er litt tiltak å komme i gang med knekkebrødene. Hvis du ikke er fornøyd med oppskriften din så si i fra. Jeg har en som er virkelig super. Jeg har tenkt å prøve meg på kjeksene, kanskje i kveld. Vi får se.
Ja, la oss dra hverandre opp

__________________
Hilsen Slusken
Slusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 15:55   #19
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Opprinnelig lagt inn av Slusken, her.

Hei Mithila
Jeg skjønner deg godt. Det er litt tiltak å komme i gang med knekkebrødene. Hvis du ikke er fornøyd med oppskriften din så si i fra. Jeg har en som er virkelig super. Jeg har tenkt å prøve meg på kjeksene, kanskje i kveld. Vi får se.
Ja, la oss dra hverandre opp

Alltid interessert i andre oppskrifter uansett, så ja takk Einaste er at eg ikkje tåler nøtter så godt, så derfor begrenser ofte utvalet av knekkebrødoppskr seg litt.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:12   #20
Slusken
Juniormedlem
 
Slusken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Eiksmarka, Bærum
Alder: 52
Innlegg: 16
Slusken er på en erverdig vei

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Alltid interessert i andre oppskrifter uansett, så ja takk Einaste er at eg ikkje tåler nøtter så godt, så derfor begrenser ofte utvalet av knekkebrødoppskr seg litt.

Uff da, det gjør det jo litt vanskeligere. I min oppskrift er det hasselnøtter og mandler. Men dersom du kan spise mandler, tror jeg nok du kan droppe hasselnøttene.
Jeg skal se om jeg kan grave frem oppskriften til deg

__________________
Hilsen Slusken
Slusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 09:22   #21
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Nannahs knekkebrød er uten nøtter

Sitat:

Jeg ble så inspirert av frokost-tv og hjemmelagde knekkebrød så jeg laget min egen variant. Og de ble bare såååå gode!!!

200 g solsikkekjerner
1dl linfrø(50g)
1dl sesamfrø(50g
2,25 dl kli (50g
2ss fiberhusk
1/2 ts salt
litt søtt
5dl vann

Rør sammen deigen...la den hvile i ti min så fiberhusken får svelle... og smør utover bakepapir på to plater og rut opp med pizzahjul.
Jeg fikk 32 skiver. Stek begge platene samtidig i varmluft 160g 1t 10 min..la platene bytte plass to ganger underveis, og snu dem med forsiden inn
Om du ikke har varmluftsovn øk temperaturen til 180 og stek et brett av gangen.

Veldig gode!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:39   #22
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Nannahs knekkebrød er uten nøtter



Veldig gode!

Ja, desse har eg laga, og dei er gode!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:48   #23
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Røsker med meg noen blomkålbuketter, jeg. River av noen få cherrytomater fra klasen, kutter et par skiver av en squash og et tar et par-tre sukkererter ut i samme slengen. Kaster alt i en liten boks mens jeg setter på plata og drar frem stekepannen. Røsker opp kjøleskapsdøra og napper ut et par egg. Slenger dem i den nå varme panna (MED smør!) og rører dem rundt med stekespaden. Klasker det opp i en annen boks og trøkker lakespakken med oppskåret laks fra Europris ned i veska sammen med en tube Mills ekte majones. Og VIPS. Der var lønsjen, gitt ! Dette tar ca fem minutter . . .



Lykke til.

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:55   #24
Slusken
Juniormedlem
 
Slusken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Eiksmarka, Bærum
Alder: 52
Innlegg: 16
Slusken er på en erverdig vei

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Ja, da satte jeg i gang med frisk mot på torsdag. Var superfornøyd med frokosten og lunsjen den dagen.
Etterhvert utover dagen ble jeg utrolig kvalm og det ble så ille at jeg måtte gå hjem. Var litt rar i magen også.

Først i ettertid slo det meg at dette kanskje var en reaksjon på den brå overgangen til lavkarbo.

Da jeg begynte med lavkarbo første gang gikk det veldig bra, bortsett fra et farlig dårlig humør i et par uker

Hva tror dere om dette? Kan det ha med lavkarbo å gjøre?

__________________
Hilsen Slusken
Slusken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:04   #25
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Har virkelig kjørt meg fast

Opprinnelig lagt inn av Slusken, her.

Ja, da satte jeg i gang med frisk mot på torsdag. Var superfornøyd med frokosten og lunsjen den dagen.
Etterhvert utover dagen ble jeg utrolig kvalm og det ble så ille at jeg måtte gå hjem. Var litt rar i magen også.

Først i ettertid slo det meg at dette kanskje var en reaksjon på den brå overgangen til lavkarbo.

Da jeg begynte med lavkarbo første gang gikk det veldig bra, bortsett fra et farlig dårlig humør i et par uker

Hva tror dere om dette? Kan det ha med lavkarbo å gjøre?

Ja det tror jeg så absolutt, du er i avenningsfasen, men det går snart over

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Står bom fast nå Janis Ketolysekuren 14 23-07-09 17:13
Kjørt meg fast ang fettkilder Mayella Ketolysekuren 15 18-02-09 20:47
Fast-food Ludviginne Ketolysekuren 9 07-01-08 16:31
Da var løpe kjørt for min del her ... cilemora Ketolysekuren 8 31-10-07 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no