Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

OE-mat for et døgn i ei gryte

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-07, 22:33   #1
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

OE-mat for et døgn i ei gryte

Hm, dette var ikke helt det jeg mente, men kanskje mesteparten kunne puttes i ei gryte og bli til "kjøttsuppe" mens resten ble spist utenom, evt. blandet sammen til en smoothie eller annet.

Hvis jeg hadde visst at jeg i løpet av en dag skulle innta 65 gram protein, ca. 130 gr fett og ca 32,5 gram karbohydrater, og oversatte dette til ca 325 gram kjøtt/fisk/ost, 130 gram smør/olje og 650 gram grønnsaker så burde det kunne funke.

Frokost kan godt være så enkelt som eggerøre eller et par kokte egg. Lunsj kan godt være lignende disse laptoplunsjene og resten kan jeg slenge i gryta og koke middag/kvelds av.

Skulle gjerne hatt gode ideer til bruken av disse grammene med proteiner, fett og karbohydrater pr døgn.. Noen?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 22:45   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: OE-mat for et døgn i ei gryte

Ziggy er OE-kongen her inne, så vi får håpe han kan hjelpe deg!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 00:36   #3
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OE-mat for et døgn i ei gryte

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Hm, dette var ikke helt det jeg mente, men kanskje mesteparten kunne puttes i ei gryte og bli til "kjøttsuppe" mens resten ble spist utenom, evt. blandet sammen til en smoothie eller annet.

Hvis jeg hadde visst at jeg i løpet av en dag skulle innta 65 gram protein, ca. 130 gr fett og ca 32,5 gram karbohydrater, og oversatte dette til ca 325 gram kjøtt/fisk/ost, 130 gram smør/olje og 650 gram grønnsaker så burde det kunne funke.

Frokost kan godt være så enkelt som eggerøre eller et par kokte egg. Lunsj kan godt være lignende disse laptoplunsjene og resten kan jeg slenge i gryta og koke middag/kvelds av.

Skulle gjerne hatt gode ideer til bruken av disse grammene med proteiner, fett og karbohydrater pr døgn.. Noen?

Nå vet jeg ikke hvilket kosthold du egentlig følger da, men siden du har spurt etter beregningene fra OE, så finner du disse beregningene i den posetn der du spurte om dine var korrekte.

Og ja, du skal innta 325 gr kjøtt/fisk, 130 gr smør/olje og 650 gr grønnsaker, avhengiug av type du velger da.

Om du vil, kan du godt lage deg en sånn kjøttgryte eller suppe som du snakker om, som du bruker til middags/kvelds med innhold ut fra hva du ellers jar spist i løpet av dagen.

Alternativt kan du også lage det i form av en tomatsuppe med ekstra innhold osv. Jeg kommer om ikke lenge med min versjon av tomatsuppe her inne, men er ikke helt ferdig med å fikse den sånn som jeg vil ha den ennå.

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 23:32   #4
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: OE-mat for et døgn i ei gryte

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Alternativt kan du også lage det i form av en tomatsuppe med ekstra innhold osv. Jeg kommer om ikke lenge med min versjon av tomatsuppe her inne, men er ikke helt ferdig med å fikse den sånn som jeg vil ha den ennå.

.

Å ja, jeg har nettopp sittet her og siklet over oppskriften, den så kjempegod ut

Den kan sikkert også brukes som "kjøttsaus" over litt blomkål som erstatning for spaghetti..

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om mat og helse (ikke bladet!) Huldr Fysisk og mental helse 1 17-03-06 10:10
Usikre helseeffekter av økologisk mat mofe Nyheter / media 1 06-02-06 01:19
Fet mat hemmer insulinproduksjonen donjuanwannabe Spørsmål og svar 10 04-01-06 10:08
Fet mat fyfy ?? karbabe Lavkarbo generelt 1 16-08-05 17:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no