Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Helt ny

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-07, 23:41   #1
Knut
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
Knut er på en erverdig vei

Helt ny

Hei, jeg er helt ny her på siden. Jeg skal ned hvertfall 30 kilo. Er det noen her som kan gi meg noen tips i forhold til hva jeg kan spise?

Jeg tenker ikke så mye på opskrifter, men heller råvarene. Som singel går det med og lage mat gjerne på 15 min. 15 min. er det pizzaen trenger

Har lest litt her på forumet og har kjøpt boken til Skaldeman, men jeg sovner når jeg leser bøker. Så jeg håper noen kan hjelpe meg med og ramse opp noe mat som er kjapt og holde seg til, gjerne mengde mat også hvis det har noe betydning. Har tenkt og prøve lavkarbo en månede først for og se hvordan jeg reagerer på det. Alle råd og tips taes imot med stor takk.

PS!
Jeg er en person som ikke trenger den helt store variasjonen i matveiene. Kan gjerne spise det samme nesten hele tiden.

Hilsen (snart slankere) knut

Knut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:42   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Helt ny

Opprinnelig lagt inn av Knut, her.

Hei, jeg er helt ny her på siden. Jeg skal ned hvertfall 30 kilo. Er det noen her som kan gi meg noen tips i forhold til hva jeg kan spise?

Jeg tenker ikke så mye på opskrifter, men heller råvarene. Som singel går det med og lage mat gjerne på 15 min. 15 min. er det pizzaen trenger

Har lest litt her på forumet og har kjøpt boken til Skaldeman, men jeg sovner når jeg leser bøker. Så jeg håper noen kan hjelpe meg med og ramse opp noe mat som er kjapt og holde seg til, gjerne mengde mat også hvis det har noe betydning. Har tenkt og prøve lavkarbo en månede først for og se hvordan jeg reagerer på det. Alle råd og tips taes imot med stor takk.

PS!
Jeg er en person som ikke trenger den helt store variasjonen i matveiene. Kan gjerne spise det samme nesten hele tiden.

Hilsen (snart slankere) knut

Første og største anbefaling er; LES BOKA!
Er nok det enkleste og sikreste!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:46   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny

Kjøtt, fisk, egg, ost og kjøttpålegg sammen med masse grønnsaker og litt kaldpresset olivenolje bringer deg langt.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:47   #4
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny

Hei, og velkommen hit!

Signerer Borealis på at du må lese boka, det er det beste.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:47   #5
Knut
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
Knut er på en erverdig vei

Sv: Helt ny

Jobber med det, men siden det sikkert tar meg en mnd. og komme meg gjennom boka, håpet jeg og få noen råd sånn at jeg kommer meg i gang

Knut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:51   #6
Knut
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 49
Innlegg: 17
Knut er på en erverdig vei

Sv: Helt ny

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Kjøtt, fisk, egg, ost og kjøttpålegg sammen med masse grønnsaker og litt kaldpresset olivenolje bringer deg langt.

Takk skal du ha Lise. Er det noe begrensing i mengde? Eller spiser man når man er sulten til man er mett? Jeg er ikke så veldig gla i grønnsaker, men skjønner jeg må begynne og knaske det. Kan man spise masse ost? Elsker ost, alt blir bedre med ost. Selv ost med ost på blir bedre

Knut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 00:03   #7
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny

Velkommen hit

Følger du skaldemann kan du la grønnsakene väre...spis kjøtt,fet fisk,kylling, egg og ost til du blir mett...pass på å få nok fett og nok vann

Lykke til med lesingen:P

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 08:55   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny

Spis når du er sulten, slutt når du er mett (ikke overmett, man passe mett) drikk en god del vann, spør og mas her inne, men les også boken det du kan. Skaldemann skriver på en morsom og personlig måte, og er nok den mest lettleste lavkarbo-forfatteren jeg vet om. Det med grønnsaker kommer etterhver, les hva Skaldemann sier om det. Litt i starten, mer etterhvert.
Lykke til!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 09:07   #9
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Helt ny

Først må jeg få si: lykke til=)
Kan anbefale deg å lese boka alså.. ellers kommer du nok ikke så langt.
Les jornalene til mange her inne. de har skrevet hva de spiser hver dag. så kan du jo begynne å gå ut fra det.. =)
Da har du iallfall noeå spise til du har klart lese boka=)

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 10:05   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny

Hei! Jeg har selv gått ned godt og vel 30 kg siden august i fjor ved å følge Skaldemans prinsipper.

De første månedene spiste jeg: Eggerøre/bacon, nakkekoteletter, entrecote, laks, ørret, makrell, tunfisk med rømme/majones, kylling, and, flintstek, pølser (av riktig type - med lite karber).

Jeg brukte mye majones (kjøp på helsekosten - uten transfett) for å få opp fettprosenten. Stekte alt i smør, og passet på å helle stekesmøret over maten. Laget saus av smør, rømme og fløte.

Spis KUN når du er sulten, og spis til du blir mett! Mengden mat er egentlig underordnet (med forbehold). Ca 75% av energien du får i deg bør komme fra fett. (Obs ikke 75% av vekten på maten, fett er svært energirikt pr gram i forhold til kh og protein)

Hold deg 100% unna sukker, brød, pasta, ris, poteter etc - egentlig hold deg unna alt annet enn det jeg har nevnt over.

Når kiloene har begynt å renne av deg (etter 3-4 mnd) kan du begynne å spise LITT grønnsaker av riktig type. Når du nærmer deg matchvekten enda mer kan du legge til enda flere/mere grønnsaker.

2-4 dager etter at du skjærer karbohydratinntaket ned til benet, vil du sannsynligvis føle deg "dizzy", slapp og uopplagt. Dette gir seg normalt etter noen få dager. Kroppen må omstille seg fra å bruke karbohydrater som drivstoff, til å bruke fett i stedet. Til dette trenger kroppen noen enzymer som det tar noen dager å "få i gang".

Regn også med at fordøyelsen trenger tid til å omstille seg. Det kan slå ut i begge retninger - både løs og hard mage. Jeg brukte mange uker på venne kroppen til dette kostholdet.

Rådene jeg har gitt, har jeg gitt fordi det funket veldig bra på meg selv (startet på en BMI på 35), og under forutsetning at du velger å følge Skaldemans metode for å "spise deg ned i vekt".

Lykke til!

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny her inne ... Prinsessa Spis deg ned i vekt med Skaldeman 26 20-04-07 09:10
Hormonene og syklusen min er helt på styr... Iset Fysisk og mental helse 16 19-10-05 08:30
Interiør og farger - helt utenfor tema Nooria Generell diskusjon 11 28-03-05 09:31
Helt ny her, og har et spørsmål.. Kiara Atkins kosthold 6 11-09-04 08:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no