Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Har du Bmi på ca 40 ?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-07, 23:14   #51
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

vi er dødsgode.. nå skal jeg feire med jordbær og fløte.. nam.. det har jeg fortjent synes jeg..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 05:07   #52
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av kokkeline, her.

grattis nomma ,,,,, vi har gått ned omtrent like mye vi da ,,,,,,, VI ER KJEMPE GOE

Gå inn på endre signatur, blåmerk alt det du vil ha bort (som du gjor da skulle kopiere det hit), og så når dette du vil ha bort er blåmerket, trykker du delete på tastaturet....
Lykke til videre!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 14:46   #53
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

jorbær m fløte ,,,,,,,, håper det smakte prøvde med delete og?????

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 14:52   #54
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Unhappy

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Nei gitt den ble ikke borte ( blir vell snart en vits med den ticker greia )

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 15:00   #55
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

ja som dere ser gikk det tilslutt idag også ,,,,,, helt utrolig hihi

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 19:51   #56
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

du er så flink atte.. se der nå kan du det..

ja det var utrolig godt med jorbær med fløte i går.. jeg tok en chocko-rom også.. lett-kakao med rom i .. å det var godt det.. bare 6 karber i ett krus..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:36   #57
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Det hørtes godt ut , har jordbær i frysa skal jammen ta de ut til i morgen. Kjøpte en pakke m atkins morning bar m sjokolade på meny , har tatt en til kveldsmat den var også veldig god . Greit å ha noe innimellom, kjøpte også Heistad bringebær gele , skal nok prøve det i løpet av helga, greit å kunne spise det samma som resten av huset noen ganger.

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:49   #58
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Smile

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Hei igjen ,,,,,Lenge siden noen har vært her inne, går det bra med dere? Jeg har exprementert litt med vaffel , ziggy lapper , Heista gele m maaassse krem( 17. mai ) og det har straffet seg . Det er helt tydelig for å gå ned i vekt kan jeg ikke spise noe av dette , må holde meg til det jeg vet jeg tåler dvs. mest lignende extrem sss. gikk opp flere kilo som nå er nede igjen pluss 1 kg til idag , så da er jeg over 10 kg ned og BMI `n på 38 ,4 tror jeg hurra hurra. Men nå gjenstår hele juni med selskaper hver helg , begynner m bryllup neste helg så går det i ett hele mnd. Men det er bare å holde ut så godt mann kan , skal til Kreta i august skulle gjerne ha gått ned noe mere til da....... Hvordann går det m dere andre her inne ????? klem meg

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 00:03   #59
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av kokkeline, her.

Hei igjen ,,,,,Lenge siden noen har vært her inne, går det bra med dere? Jeg har exprementert litt med vaffel , ziggy lapper , Heista gele m maaassse krem( 17. mai ) og det har straffet seg . Det er helt tydelig for å gå ned i vekt kan jeg ikke spise noe av dette , må holde meg til det jeg vet jeg tåler dvs. mest lignende extrem sss. gikk opp flere kilo som nå er nede igjen pluss 1 kg til idag , så da er jeg over 10 kg ned og BMI `n på 38 ,4 tror jeg hurra hurra. Men nå gjenstår hele juni med selskaper hver helg , begynner m bryllup neste helg så går det i ett hele mnd. Men det er bare å holde ut så godt mann kan , skal til Kreta i august skulle gjerne ha gått ned noe mere til da....... Hvordann går det m dere andre her inne ????? klem meg

Hei, jeg har vel ikke vært på denne tråden før, men har vel BMI på ca 42. Kjenner meg utrolig godt igjen i det du sier om konsekvensene av å gå bare litt utenom det man vet funker. Siden sist i april har jeg beveget meg i +/- 0,5-1 kg, men i sum nådd minus 25 kg på drøye 6 mnd, noe jeg er fornøyd med. Men var SÅ lei av ikke å spise brød at jeg dristet meg til 25g aav Lindbergs solsikkebrød, og la dte inn i karberegnestykket. Men, det likte ikke kroppen min

Når det gjelder fest/selskap fungerer det bra for meg å spise meg god og mett på mat jeg kan spise FØR jeg drar, og ha med både mat og "søtt til kaffen" eks Akins-bar el noe fra Cavalier. Jeg avtaler alltid med vertskapet først, men det er så mye lettere å ha med og være sikker, enn å ikke ha med og så viser det seg at det "rene kjøttet" er marinert eller glasert etc. Lykke til, du også!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 00:22   #60
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Red face

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Men kan mann ta med seg noe i et bryllup da? Er kjente av mannen, min jeg har aldrig møtt dem , så jeg kan nesten ikke spørre dem heller????? Vi skal også overnatte , så jeg har kjøpt protein pulver til å ta hvist jeg blir sulten og til frokost,,,,,,

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 00:36   #61
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Klart du kan ta med mat!! Jeg sier jeg er blitt hyperallergisk i voksen alder om det er folk jeg ikke kjenner, men sier det som det er til kjente. Det har gått greit siden jeg fant på allergien. Jeg reiser mye i jobben, og det var ikke lett til å begynne med da jeg ringte hoteller etc for å få middag som passa. "Diett eller allergi?", spurte de. Så lenge jeg var ærlig, fikk jeg ikke anna mat (og det var sukker i marinader, gjærede produkter over en lav sko-noe jeg ikke bør ha, mini-porsjoner med kjøtt/fisk etc). Så nå sier jeg at jeg er allergisk mot så mye at det er enklere å si hva jeg kan spise: kjøtt og fisk uten krydder, men gi meg salt og pepper på bordet og inntil 3 dl blandet salat med raps- eller olivenolje på." Så sier jeg videre: "Og siden det er så lite tilbehør må dere øke mengden kjøtt eller fisk noe i fohold til standardprosjon for at jeg skal bli tilstrekkelig mett" Dette sagt med et smil har ført til en ny verden på jobbreiser og i selskaper

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 10:40   #62
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Jeg behøver ikke bare å si at jeg er allergisk jeg er det også tåler ikke melk, gjær , sukker ( candida ) sitrus mel osv .... testa meg på Balder klinikken for 6 år siden og det var mye som gjorde utslag . Det er ikke lett å holde seg unna hele tiden , men nå går det bra . Denne nettsiden har hjulpet meg til å holde fokus og nå er livet mye bedre.

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 01:38   #63
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

heisan..

Er ikke de store forandringene her nei.. men jeg vet hvorfor.. noen dårlige valg og litt for lite trening siste tiden..

Sliter litt med både kosthold og trening nå som jeg er på ferie.. Faller liksom tilbake i samme spor når jeg er sammen med min mamma og søster.. hmm..

Men jeg har tolmodighet og kroppen trenger tid til å henge med i svingene.. så lenge jeg ikke går opp så er jeg fornøyd..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 10:00   #64
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

heisan..

Er ikke de store forandringene her nei.. men jeg vet hvorfor.. noen dårlige valg og litt for lite trening siste tiden..

Sliter litt med både kosthold og trening nå som jeg er på ferie.. Faller liksom tilbake i samme spor når jeg er sammen med min mamma og søster.. hmm..

Men jeg har tolmodighet og kroppen trenger tid til å henge med i svingene.. så lenge jeg ikke går opp så er jeg fornøyd..

Ja, både kropp og hode trenger tid innimellom for å henge med. Da er det viktig at vi ikke henger med hodet eller leppa, men tenker som du

Har kjent på dette med å falle tilbake i gamle vaner når sammen med nær familie, så jeg har slutta og besøke dem, nå er alt på min arena inntil jeg er i mål! De skjønner dette, heldigvis ... det ER tungt å endre vaner. Håper vi kommer oss i siget, begge to, det er kjipt å stå i stampe, sjøl når en vet hvorfor (kanskje enda mer da..., så lenge det skyldes dårlige valg)

Ha en fin dag

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 23:53   #65
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

så koselig å se deg BIB...

da dette med å være sammen med familien er merkelig.. de prøver så godt de kan og backe meg opp, sånn som i dag.. Mamman min stekte paprika, squash og løk til meg.. slik at jeg også hadde noe å spise ved siden av fiskegryten.. snille mamman min..

men jeg er vant til at vi skal liksom kose oss mer når jeg er her.. det er jo her at de dårlige matvanene mine ble til.. det er akkurat det samme med røyk.. jeg røyker mye mer når jeg er hjemme.. har ikke røkt mer enn 20 sig på 3 mnd men har røkt det samme nå bare på 6 dager.. Og så blir jeg alltid dårlig de første dagene jeg er her.. merkelige greier...

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 18:36   #66
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

så koselig å se deg BIB...

da dette med å være sammen med familien er merkelig.. de prøver så godt de kan og backe meg opp, sånn som i dag.. Mamman min stekte paprika, squash og løk til meg.. slik at jeg også hadde noe å spise ved siden av fiskegryten.. snille mamman min..

men jeg er vant til at vi skal liksom kose oss mer når jeg er her.. det er jo her at de dårlige matvanene mine ble til.. det er akkurat det samme med røyk.. jeg røyker mye mer når jeg er hjemme.. har ikke røkt mer enn 20 sig på 3 mnd men har røkt det samme nå bare på 6 dager.. Og så blir jeg alltid dårlig de første dagene jeg er her.. merkelige greier...

.. det var et lite vågestykke å legge inn bilde men what the... Jeg er jo meg, om jeg nå skriver her eller ei.

Når det gjelder de du sier ". det er jo her at de dårlige matvanene mine ble til.. det er akkurat det samme med røyk.. " er du inne på noe jeg synes er viktig; identifisere årsaker og sammnhenger som gjør at jeg står bedre rustet til å gjøre noe med det. Forhold/sammenhenger og årsaker vi har identifisert kan handteres, det som er skjult er nettopp det, skjult. Neste skritt for meg, etter å ha fått ting fram i lyset, er å få dem til å sprekke som trollet i sola (som i eventyrene). Det gjør jeg ved å jobbe mentalt: se på dem (årsakene, sammenhengene etc, prøver ofte å lage bilder/symboler av dem), gå rundt dem, ta på dem, undersøke om de avgir lukt, farge, temperatur, hvilke følelser de vekker i meg osv, da er det lettere å bli kvitt dem. Tullete? ikke for meg

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 00:58   #67
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

.. det var et lite vågestykke å legge inn bilde men what the... Jeg er jo meg, om jeg nå skriver her eller ei.

Når det gjelder de du sier ". det er jo her at de dårlige matvanene mine ble til.. det er akkurat det samme med røyk.. " er du inne på noe jeg synes er viktig; identifisere årsaker og sammnhenger som gjør at jeg står bedre rustet til å gjøre noe med det. Forhold/sammenhenger og årsaker vi har identifisert kan handteres, det som er skjult er nettopp det, skjult. Neste skritt for meg, etter å ha fått ting fram i lyset, er å få dem til å sprekke som trollet i sola (som i eventyrene). Det gjør jeg ved å jobbe mentalt: se på dem (årsakene, sammenhengene etc, prøver ofte å lage bilder/symboler av dem), gå rundt dem, ta på dem, undersøke om de avgir lukt, farge, temperatur, hvilke følelser de vekker i meg osv, da er det lettere å bli kvitt dem. Tullete? ikke for meg


kloke ord..


jeg har jobbet med dette hjemme i mine vante omgivelser og trodde at det skulle gå bra her også.. men det gjør det ikke... Fikk i dag en komentar om hva jeg spiste i dag...dette gjorde meg opprørt akkurat på samme måte som det gjorde under hele min oppvekst..


Til opplysning dreide det seg om sjokoladepudding.. jeg hadde bestemt meg på forhånd om å ta en velovertenkt liten porsjon.. da kom kommentaren fra ett familiemedlem: Er det dette du kaller slanking?

Det endte med at jeg spiste ikke bare en men to store porsjoner.. i ren trass...

jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal angre på slike ting.. spist er spist.. men faaan så forbannet jeg ble både på meg selv og personen som sa dette.. så nå har jeg i tillegg røkt altfor mye.. hmm

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 16:02   #68
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Smile

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

STÅ PÅ VIDRE NOMMA; familien kan ofte være de værste til å komme med komentarer som sårer og det kjennes vell vondere når de kommer fra noen som er nære ,,,,,, tenk på at ting blir lettere når du kommer hjem i vante omgivelser igjen . Jeg har slutta å si at jeg slanker meg , men sier jeg prøver å spise bare det kroppen min tåler . Lykke til og klem.

__________________
kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 17:34   #69
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av kokkeline, her.

STÅ PÅ VIDRE NOMMA; familien kan ofte være de værste til å komme med komentarer som sårer og det kjennes vell vondere når de kommer fra noen som er nære ,,,,,, tenk på at ting blir lettere når du kommer hjem i vante omgivelser igjen . Jeg har slutta å si at jeg slanker meg , men sier jeg prøver å spise bare det kroppen min tåler . Lykke til og klem.

Signerer denne og sender en STOOOR stå-på-videre-klem

Du viser at du er i stand til å stå ved siden av deg selv og tenke omkring det som skjer med deg, flott! Det best eutgangspunkt for å gå videre på det du har starta med.

Best ehilsen meg

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no