Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Om å se det hele i et lang perspektiv

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-11, 20:48   #26
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Om å se det hele i et lang perspektiv

Så bra,lykke til videre.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:39   #27
Aggzy
Juniormedlem
 
Aggzy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 11
Aggzy er på en erverdig vei

Sv: Om å se det hele i et lang perspektiv

Oioioi! TUSEN TAKK for at du deler din historie!! DETTE er det jeg har lett etter; vektreduksjon over TID, og ikke bare en lynkur hvorpå man fyker rett opp igjen og litt til. Så deilig å endelig finne noen med nøyaktig samme filosofi som meg, og som har forandret livsstilen sin permanent og av de helt rette grunnene. Tusen, tusen takk! Men du skriver at du levde på lavglykemisk diett da du gikk gravid... Dette vil jeg lære mer om. Jeg er redd for å starte på lavkarbodiett på "fulltid" fordi jeg ammer nå. Og vi har tenkt å bli gravide snart igjen, og da bør man jo heller ikke slanke seg.... Likevel synes jeg det blir for surt å måtte vente et helt svangerskap og en ny ammeperiode før jeg kan "kjøre på". Har du noen tips til hvor jeg kan søke råd? Jeg vil så gjerne gå ned i vekt, uten at det går på bekostning av barna mine...

Aggzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Drømmen er 70... Uansett framgangsmåte. Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 18:24   #28
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Om å se det hele i et lang perspektiv

Opprinnelig lagt inn av Aggzy, her.

Oioioi! TUSEN TAKK for at du deler din historie!! DETTE er det jeg har lett etter; vektreduksjon over TID, og ikke bare en lynkur hvorpå man fyker rett opp igjen og litt til. Så deilig å endelig finne noen med nøyaktig samme filosofi som meg, og som har forandret livsstilen sin permanent og av de helt rette grunnene. Tusen, tusen takk! Men du skriver at du levde på lavglykemisk diett da du gikk gravid... Dette vil jeg lære mer om. Jeg er redd for å starte på lavkarbodiett på "fulltid" fordi jeg ammer nå. Og vi har tenkt å bli gravide snart igjen, og da bør man jo heller ikke slanke seg.... Likevel synes jeg det blir for surt å måtte vente et helt svangerskap og en ny ammeperiode før jeg kan "kjøre på". Har du noen tips til hvor jeg kan søke råd? Jeg vil så gjerne gå ned i vekt, uten at det går på bekostning av barna mine...

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
Da følger jo en diett basert på Fedon Lindbergs filosofi. Han opererer ikke med så og så mange karbohydrater, men på mat basert etter lavglykemiske verdier og etter glykemisk belastning. Jeg kan ikke forklare dette så godt som han, men mat med lav GI sørger for en lav stigning av blodsukkeret. Det vil si trege karbohydrater. Loff har høy GI, og når du spiser dette fyker blodsukkeret opp i været for å synke ganske raskt igjen.
Bønner og linser har lav GI og holder bludsukkeret stabilt.
Det du må passe på når du ammer og er gravid, er å ikke være i ketose. Mens lavkarbo ala fedon kan du fint leve på.
Så mitt beste råd er å låne noen av fedonbøkene på biblioteket. Filosofien er kjapp og grei å forstå og komme inn i.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Perspektiv, godt hjulpet av Google image Photobscura Livets lyse side 224 16-05-12 12:33
Jeg må jo på do hele tiden! anneca Ketolysekuren 1 12-11-07 15:03
Dette intervjuet med Brad Pitt setter ting i perspektiv ... Bør sees! mofe Generell diskusjon 0 23-05-07 01:44
Perspektiv - Advarsel ! Sterkt bilde Solan Generell diskusjon 52 15-01-07 23:00
Perspektiv på verden Summer Livets lyse side 1 27-06-05 17:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no