Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-10, 22:13   #1
spiren
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 52
spiren er på en erverdig vei

For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil?

Hei

Ny her inne og synes dette ble så mye vanskeligere enn først antatt

Jeg lurer på om noen har lyst å skrive hva og ca hvor mye dere eter i løpet av en dag?Hadde jeg satt pris på
Jeg er 170 høy,veier 74 kg og skal ned helst 6 til åtte kg,
Dette er sjette uka mi på lavkarbo,stix slår ut positivt(har ikke gjort det hver dag),men jeg har stått stille i fire uker nå og lurer på om dette ikke er noe for megJeg kan skrive hva jeg har spist idag feks og kansje noen også kan si hva evt galt jeg gjør:

Frokost:2 lavkarbo skive(tilsammen 3 karb i de) med meierismør og gulost
Lunsj:salat med agurk,såvidt litt tomat og rødløk,skinke,gulost,1 kokt egg,rømme og litt majones.
Mellommåltid:atkinsbar
Middag:100 gr kalkunfilet,2 ketosepølser,2 ss rømme og 2 buketter brokkoli.Kvelds:1 lavkarbo skive m meieri og ost(pleier aldri ete så mye brød i løpet av en dag)

Pleier for all del ha mere feks saus/smør til middag.

Jaja,ikke vet jeg,kjenner bare det begynner å bli frustrerende dette,å ikke gå ned bitte litt hvertfall

spiren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 23:27   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil?

Du har jo ikke mange kilo du skal ned og har et par "feller" du kan prøve å kutte ut i første omgang!

Brøderstatninger, tomater og atkinsbarer er alle ting som kan hindre vektnedgang!

Syns også maten din ser litt mager ut! Skinke og kalkun er jo ikke akkurat fett!

Drikker du nok? "-3 liter pr døgn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 09:17   #3
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil?

Hva er en lavkarbo skive? Noe du har bakt selv, eller noe du kjøper?

Jeg holder med Kitt her, i at det kanskje ikke er lurt å velge bare magre proteinkilder. På sikt bør man også spise mer og mer variert av grønnsaker enn det du gjør, men det er jo ikke sikkert at det du beskriver her er typisk for grønnsaksinntaket.

Her er ting jeg bruker til mellommåltider:

Litt nøtter (som regel paranøtter, mandler, valnøtter), evt sammen med litt solsikkefrø og litt hakket sukkerfri sjokolade hvis du vil føle at du spiser snacks

Kjøttet fra en halv avocado, med litt salt og sitron på. Kan spises alene eller sammen med ost/skinke/reker/annet du har i kjøleskapet.

Oppskjærte agurkskiver med majones og skiver av Sognemorr mellom. Blir bittesmå delikate "sandwicher"

Hvitost skåret i sticks og cherrytomater (men du bør være sikker på at du tåler tomater)

Selleribiter med blåskimmelost. Enkelt og masse smak.

Det meste av dette er lurere enn Atkinsbarer, og fort gjort

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:01   #4
spiren
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 52
spiren er på en erverdig vei

Sv: For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil?

Hei og takk for svar

spiren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:14   #5
spiren
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 52
spiren er på en erverdig vei

Sv: For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil?

Ups,der fikk jeg sendt litt for tidlig

Lavkarbobrød fra Baker Jørgensen,1.5 gr karbo pr skive,tror det er samme oppskrift på et brød Torkild anbefaler

Spiser endel salat,har i mye bra og mye forskjellig oppi,men i kokt eller stekt form,blir det fort bare blomkål og brokkoli

Jeg spiser ikke bare magre proteiner,var tilfeldig i går.Og valnøtter eter jeg også innimellom,kjempegodt

Takker for gode tips,skal bli spennende å smake.
Men hvorfor er disse barene så "farlige" egentlig?De "føles"så godkjente,så lite karbo i ogsåvidere.

spiren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:39   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil?

Barene er litt fyfy fordi de inneholder kunstig søtstoff som kan hindre vektnedgang hos noen, pluss at det er best at kabrene dine kommer fra "lovlige" ting som også gir deg litt vitaminer og mineraler på kjøpet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:53   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For mye mat,rett og slett,eller bare helt feil?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Barene er litt fyfy fordi de inneholder kunstig søtstoff

Og en haug med E-er og andre mystifistiske ting... Ikke akkurat naturlig ren mat

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg får det rett og slett ikke til ... Isa88 Lavkarbo generelt 8 19-07-10 19:27
Karber - rett og slett Alouis Ketolysekuren 2 06-05-10 17:31
Jeg får rett og slett ikke i meg nok protein ... Imse Ketolysekuren 23 22-03-10 23:24
Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete dydde Ketolysekuren 16 22-03-08 15:20
Tar meg rett og slett en pause jeg. Babalotta Ketolysekuren 2 06-09-07 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no