Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Nannahs supergode knekkebrød!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-11, 06:14   #626
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Hvis du bruker det brune, ruglete bakepapiret fra Toppits, så slipper du å skrape. Jeg hadde gitt opp hele greia før jeg oppdaget dette.

Dette hamstrer jeg når jeg er innom Meny. Hadde aldri forutsett at jeg skulle utvikle strenge bakepapir-preferanser.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 17:43   #627
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Flott! Da skal jeg prøve det neste gang! Denne gang brukte jeg Biltemas ferdigkuttede bakepapir, veldig hendige siden det passer akkurat til stekeplatene. Men lite egnet til knekkebrød, tydeligvis. Neste gang vil jeg lage dem tykke, jeg synes de ble veldig tynne og muligens litt overstekt. Jeg ble også litt urolig i magen av dem, men det er jo tre måneder siden sist jeg spiste brødmat så det kan jo ha noe med det å gjøre? Er det noen andre som har erfart noe lignende?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:44   #628
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg har ikke skjønt dette med at knekkebrødene sitter fast på bakepapiret...ikke før sist uke. Da satt de jammen fast for meg også gitt! Samme papiret jeg har brukt hele tiden....samme oppskrift....merkelig

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:21   #629
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Hva gjør dere for å unngå at knekkebrødene blir bløte på undersiden når dere putter hele røren på én plate?

En annen lagde knekkebrødene og hun glemte bakepapiret og smurte olje på pannen i stedet, er det derfor? Eller er det noe annet man kan gjøre?

  Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:06   #630
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Hva gjør dere for å unngå at knekkebrødene blir bløte på undersiden når dere putter hele røren på én plate?

En annen lagde knekkebrødene og hun glemte bakepapiret og smurte olje på pannen i stedet, er det derfor? Eller er det noe annet man kan gjøre?

De blir alltid ferdig i kantene først. Derfor tar jeg de ut, knekker de opp og snur de som fortsatt er bløte og legger dem på rist på ettervarmen i ovnen.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:57   #631
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Hva gjør dere for å unngå at knekkebrødene blir bløte på undersiden når dere putter hele røren på én plate?

En annen lagde knekkebrødene og hun glemte bakepapiret og smurte olje på pannen i stedet, er det derfor? Eller er det noe annet man kan gjøre?

De er nødt til å få tørke en stund på rist etterpå. Det pleier å gå greit me 70 grader og døra på gløtt i noen timer.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 02:58   #632
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Ok, takk for tips! Da skal jeg prøve det neste gang

  Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:34   #633
Biola
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 226
Biola er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Kjempegode knekkebrød, tusen takk for oppskriften!!

__________________
Min journal


Biola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 20:22   #634
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Mine blir ikke bløte. Fordeler røra på to plater, steker ti minutter før ruting og en time etter, da er de fine og sprø og helt tørre.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 15:26   #635
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg lagde disse igår! Nydelige!! Veldig kjekt for meg som er nybakt mamma, og ikke helt har tid til å lage omelett eller lignende til frokost. Knapt nok tid til å slenge i meg noe mat enkelte dager.

I tillegg veldig fin måte for meg å få i meg linfrø for magen sin del på. Har sliti litt med magen siden fødselen liksom.

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 11:05   #636
slikkmunn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 2
slikkmunn er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg har et spørsmål;
kan man spise nannahs supergode knekkebrød hvis man går på ketolyse kosthold? Tenker sånn maks tre knekkebrød om dagen? Eller bør man holde seg unna?

De er forresten supergode

slikkmunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 11:43   #637
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av slikkmunn, her.

Jeg har et spørsmål;
kan man spise nannahs supergode knekkebrød hvis man går på ketolyse kosthold? Tenker sånn maks tre knekkebrød om dagen? Eller bør man holde seg unna?

De er forresten supergode

det er ofte både frokost og lunsj her. Det blir fort 4 stk da. Og jeg har fått dilla på brie med en liten klatt tyttebærsyltetøy på. (28kh per 100 så ikke mye av en liten ts).

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 10:08   #638
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Og i dag blir oppskriften spredd videre fra kvinneguiden.no - med link til denne tråden bildet stemte ikke så godt da

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 11:50   #639
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Og i dag blir oppskriften spredd videre fra kvinneguiden.no - med link til denne tråden bildet stemte ikke så godt da

Så gøy!

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 20:13   #640
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Da har jeg brukt knekkebrødet til taco og kan anbefale det videre var veldig godt. Minnet om en tostada.

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 21:02   #641
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Knekkebrød i ovnen

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:41   #642
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Tom for knekkebrød nå, på tide å lage nye. Men denne gang har jeg kjøpt inn slike flergangs Teflon bakepapir, så da regner jeg med å få dem løs uten finplukking av papir...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 15:20   #643
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Tom for knekkebrød nå, på tide å lage nye. Men denne gang har jeg kjøpt inn slike flergangs Teflon bakepapir, så da regner jeg med å få dem løs uten finplukking av papir...

Må du finplukke dem for papir?? Du bruker bakepapir??

Teflongreiene er veldig kjekke. Jeg hadde flere slike, men det ble sånn griseriå vaske dem når jeg lagde pizza eller ting som fettet endel. Men til knekkisene må de jo være fabelaktige!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 16:09   #644
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Brukte bakepapir sist ja, og brukte en liten time for å plukke dem rene for små papirbiter etterpå. De klistret seg som de skulle vært limt fast!

Satser på at teflongreiene fungerer bedre. Stort verre kan det i alle fall ikke bli...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 22:37   #645
Svima
Medlem
 
Svima sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 290
Svima er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg bakte disse for første gang i dag. Supergode, men satt "dønn" fast i papiret?
Hva gjør jeg galt?

__________________



Svimas journal
Svima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 22:43   #646
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Svima, her.

Jeg bakte disse for første gang i dag. Supergode, men satt "dønn" fast i papiret?
Hva gjør jeg galt?

Er du sikker på at du har brukt bakepapir og ikke matpapir ? På matpapir sitter det meste dønn fast

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 22:46   #647
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg har akkurat oppdaget at fiberhusk er viktig i oppskriften

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 17:03   #648
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Da er jeg ferdig med første ladning bakt på teflonark i stedet for det forræderske bakepapiret! Suksess, det slapp som ingenting og knekkebrødene var fine og sprø helt fra begynnelsen av! Stekte alt på ett brett for å få dem litt tykkere denne gang.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 17:15   #649
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Elsker Nannahs knekkebrød Bakte en ny runde i dag slik at jeg har noen dager framover.
Har aldri opplevd at de sitter fast i bakepapiret jeg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 20:15   #650
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Da bruker du et annet papir enn meg. Eller en annen temperatur.
Men teflonarkene var suverene, og kan gjenbrukes lenge!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Supergode muffins Cornelia Kake/dessert og snacks 35 14-01-13 19:51
Supergode lavkarbo knekkebrød Gunhild Bakst 31 22-09-11 11:41
Knekkebrød? Ramboline Ketolysekuren 12 13-09-10 13:45
Knekkebrød AltforStor Ketolysekuren 2 21-08-07 20:35
Enids supergode biffsalat Enid Middag 0 23-05-07 18:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no