Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

I stedet for lasagne

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-06, 15:52   #1
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

I stedet for lasagne

...lager jeg dette:

1kg familiedeig stekes på sterk varme, ca 250gr om gangen.
1 pakke "Cevapcici"krydder fra Santa Maria has på, med ca en halv dl vann.
1 boks Tine pizzaost "4 oster" has over, og alt gratineres under grill i ovn på ca 250grader til osten er "perfekt";-)

Jeg har first price salsa og Gourmetrømme (39%fett) oppå, og en god gresk salat ved siden av (tomater, grønne og svarte oliven, litt fetaost og litt grønn salat (jeg bruker ofte arugula/rucola).

Det blir VELDIG godt. Det funker også utmerket å bruke vanlig Tine pizzaost eller rive ekstra vellagret norvegia over, men Pizzaost "4 oster" blir bedre når man tar det i mikroovn på jobben dagen etter. Og dagen etter der. Og kanskje på kvelden dagen etter der. 1kg kjøttdeig og en stor salatbolle blir jo en del mat

  Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:11   #2
Vikki
Medlem
 
Vikki sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 118
Vikki er ny på veien

Sv: I stedet for lasagne...

Høres godt ut! Også så enkelt da !

Vikki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose, ved hjelp av Eurodiett / Atkins Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:17   #3
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: I stedet for lasagne...

nam nam,dette skal jeg prøve i morgen (eller kansje i dag

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:23   #4
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: I stedet for lasagne...

foresten hva er gourmet rømme? hvor kjøper jeg det?

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 18:46   #5
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I stedet for lasagne...

Gourmetrømme er produsert av Rørosmeieriet, har litt mer fett enn Tines rømme, er derfor litt tykkere. Den er ikke homogenisert, og er visstnok syrnet over lengre tid. Jeg synes den smaker bittelitt "mildere" enn Tines rømme - ikke FULLT så syrlig?

Edit: og ja - de pleier ha den på Coop OBS. Den er nok også ganske lik Brimis rømme, som jeg har sett på Meny rundtomkring.

  Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 02:23   #6
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: I stedet for lasagne...

Opprinnelig lagt inn av firth, her.

...lager jeg dette:

1kg familiedeig stekes på sterk varme, ca 250gr om gangen.
1 pakke "Cevapcici"krydder fra Santa Maria has på, med ca en halv dl vann.
1 boks Tine pizzaost "4 oster" has over, og alt gratineres under grill i ovn på ca 250grader til osten er "perfekt";-)

Jeg har first price salsa og Gourmetrømme (39%fett) oppå, og en god gresk salat ved siden av (tomater, grønne og svarte oliven, litt fetaost og litt grønn salat (jeg bruker ofte arugula/rucola).

Det blir VELDIG godt. Det funker også utmerket å bruke vanlig Tine pizzaost eller rive ekstra vellagret norvegia over, men Pizzaost "4 oster" blir bedre når man tar det i mikroovn på jobben dagen etter. Og dagen etter der. Og kanskje på kvelden dagen etter der. 1kg kjøttdeig og en stor salatbolle blir jo en del mat


Oi!!
dette skal jeg prøve!!...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 20:48   #7
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: I stedet for lasagne...

Hvordan ser det krydderet ut?? Var på butikken (Meny) i dag men kunne ikke finne det blandt Santa Maria sine produkter. Kan det byttes ut med noe annet??

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:08   #8
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I stedet for lasagne...

Det er sånne poser. Pleier å stå ved siden av taco-tingene. Jeg har også brukt burrito-posen til Old El Paso, og det ble også MEGET godt

  Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:47   #9
Ole Brumm
Juniormedlem
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 18
Ole Brumm er på en erverdig vei

Sv: I stedet for lasagne...

Dette hørtest snadder ut

__________________
Ole Brumm
Ole Brumm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:14   #10
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: I stedet for lasagne...

Opprinnelig lagt inn av firth, her.

Det er sånne poser. Pleier å stå ved siden av taco-tingene. Jeg har også brukt burrito-posen til Old El Paso, og det ble også MEGET godt

Takk skal ut å lete i morgen - hørtes ut som en perfekt lørdagsmiddag!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:29   #11
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I stedet for lasagne...

Da jeg lagde det med Burrito-mix hadde jeg litt chili-ketsjup i også. Blir jo bittelitt mer karber, men dæng! så godt det var;-)

  Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 00:38   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: I stedet for lasagne...

Har du prøvd lasagnekrydderet fra Santa Maria? Jeg elsker det!! Liker ikke så godt Cevapcici-krydderet, men lasagnekrydderet er steike godt!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 12:17   #13
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: I stedet for lasagne...

jeg lagde denne for noen dager siden..mmm deilig,merker ikke at lasagne platene er vekke..men så er jeg ikke glad i pasta i utgangspunktet da..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:12   #14
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: I stedet for lasagne...

Jeg finner ikke santa maria cevapcici eller lasagne-krydder noen steder jeg. .

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:57   #15
minime
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I stedet for lasagne...

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Jeg finner ikke santa maria cevapcici eller lasagne-krydder noen steder jeg. .

ikke jeg heller... har vært på utallige butikker og sett og spurt.. men de ser så dumt ut på meg når jeg spør.....

  Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 00:32   #16
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: I stedet for lasagne...

Jeg fant et glass med Toro pastasaus som jeg laget "lasagne" med i dag. Det ble digg det.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:15   #17
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: I stedet for lasagne...

Sånn ser posen ut. Vet iallfall at Ica stormarked her jeg bor har disse posene.

Vedlagte bilder
Filtype: png krydder.png (104,8 KB, 32 visninger)
__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 14:15   #18
bia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 12
bia er på en erverdig vei

Sv: I stedet for lasagne...

Nam.....

__________________


bia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Lutz - lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 19:21   #19
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: I stedet for lasagne...

Noen som har tips på hva slags krydder man kan bruke for å få dette til å smake godt?
Fikk lyst på noe slikt til middag i dag, men etter å ha lett igjennom kjøkkenet etter noe type saus jeg kunne bruke så fant jeg ingenting som ikke inneholdte sukker.

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 20:26   #20
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I stedet for lasagne...

Cayenne-pepper, vitløk og litt urter bør jo funke. Og chili-ketsjup selv om den har en del sukker - men det er jo ganske lite man bruker.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 21:14   #21
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: I stedet for lasagne...

Off-topic her men,
har ikke sukker endel skade på Atkins?
Jeg har nettopp begynt på første fase og vil helst holde meg til reglene, så styrer unna sukkerholdige ting

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:29   #22
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: I stedet for lasagne...

Da har jeg prøvd dette, lagde dette, hadde noen lasange-plater som jeg la inn i ene delen for de andre her som kan spise det
Hadde ikke noe krydder eller saus som kunne brukes (grrr, det er så mye som er tilsatt sukker), så rotet godt i krydderne vi hadde her og fant etterhvert noe brukenes; pøste på rikelig med basilikum, hakket hvitløk-krydder, paprika, og sort malt pepper.
Åh ja, jeg hakket opp vanlig løk og blandet det inn og.

Det smakte godt, hvis dere mangler en pose som kan brukes så anbefaller jeg dette.

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 23:29   #23
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Sv: I stedet for lasagne...

Mmm...dette må prøves

Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 23:52   #24
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: I stedet for lasagne...

jeg kjøpte den krydderpakken i dag

skal prøve å få lagd sånn en dag

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 15:22   #25
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: I stedet for lasagne...

prøvde å lage sånn i dag... tok i litt løk sammen kjøttdeigen. glad jeg hadde rømme til, for det var innmari sterkt... kan ha noe å gjøre med at jeg brukte ca 150 gr kjøttdeig til en pakke krydder...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oste-lasagne! Hyper Middag 143 19-05-14 16:09
Lasagne-lavkarbo-lavkalori Impulsiw Middag 2 20-05-09 22:11
På stedet hvil sonjaera Atkins kosthold 11 13-02-09 21:35
Taco-lasagne Iset Middag 8 14-03-05 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no