Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Lavkarbo brød?

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-07, 20:06   #1
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Lavkarbo brød?

Kan jeg spise lavkarbo brød som man får kjøår på meny å sånn? Eller er det fy,fy??

Hilsen Meg

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:27   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Hvis du tar en titt på næringsinnholdet på det brødet så ser klart at det er fyfy ja. Det er ikke lavkarbo i vår definisjon av ordet !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 21:02   #3
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Lavkarbo brød?

Men synes det stod 28g karber på 100g brød?? og en skive veier 30g og da blir det 8,4g karber på en skive?
Hilsen Meg

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 21:59   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Jeg har ikke sett noe brød i butikken med så lavt karboinnhold som 28 karber pr 100 gram. Du har ikke trukket fra fiberet da ? Det skal IKKE trekkes fra på norske næringsinnhold. Det er allerede trukket fra. (EU standard).

Men uansett er det altfor mye med 8,4 gram på en skive. Vet ikke hvor langt du har kommet på Atkins da. Men du bør iallefall være oppe i godt over 40 karber pr dag for å rettferdiggjøre EN skive til 8,4 - så har du kommet så lant og opp til trinnet med korn på vedvarende lista - er det sikkert greitt.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 22:10   #5
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Lavkarbo brød?

hva butikk og hva heter brødet......lurer jeg på ..begynner faktisk å bli så pass dritt lei kjøtt (for ikke så snakke om alle de deilige nyhetene i avisen for tiden...kjøttdeig med pels i og pølse med rotte labber...så nå tror jeg at det er på tide å innføre en skive i ny og ne...vist dette er riktig da 8.4 så kan jeg leve med det

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 23:21   #6
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Lavkarbo brød?

Kansje jeg husker feil, men synes det stod 28 på 100g!! Hmm.. Men det er nok for tidlig for meg å spise det brødet ja

Jeg kjøpte det på meny, men tror de har det på kiwi å.. Heter lav karbo brød, er fra bakers tror jeg, er grønn pose på den

Jeg får vente med å spise det brødet til jeg kommer opp i 40 karber om dagen jeg da

Hilsen Meg

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 23:54   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

pølse med rotte labber...

WHAT??

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 01:22   #8
majmaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 25
majmaj er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød?

Fra Bakers sine hjemmesider om brødet:
http://www.bakers.no/eway/default0.a...;4328;::10:0:0

Jeg fant ikke noe om innhold,men det sto vel 30% mindre karbo gjorde det ikke?

__________________


majmaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 02:49   #9
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Lavkarbo brød?

Du hadde nok ganske så rett...

Ernæringsfakta for BAKERS LAVKARBO Velsmakende grovbrød
BAKERS LAVKARBO brød inneholder 30 % mindre karbohydrater og over dobbelt så mye proteiner som vanlig kneippbrød. BAKERS LAVKARBO inneholder rikelig med kostfiber fra solsikkekjerner, havregryn, sammalt rug og sikkorirot – et godt alternativ for deg som ønsker er velsmakende grovbrød med energi som varer.

Ingredienser:
Vann, hvetemel, solsikkekjerner, havregryn, hvetegluten, soyaprotein, sammalt rug, linfrø, inulin (kostfiber), olivenolje, salt, maisstivelse, tørket hvetesurdeig, fruktose, fortykningsmiddel, johannesbrødkjernemel.

Næringsinnhold per 100 gram brød:
Energi, kcal 249
kJ 1022
Protein, g 14,8
Karbohydrater, g 28,1
Hvorav sukkerarter, g 0,6
Fett, g 8,6
Hvorav mettede fettsyrer, g 1,0
Kostfiber, g 7,8
Natrium, g 0,5

Forøvrig funnet her

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 08:52   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Takk for info Traxior og Majmaj !

Dere av dere som går på Ketolysekuren eller Atkins Induksjon og har en karbegrense på 15-20 karber kan IKKE spise dette brødet enda. Vent til dere ligger på et nivå rundt 40-50 karber til dagen. En brødskive skal ikke ta så mye som 8-9 karber av en allerede liten karbekvote. De karbene en har til rådighet her skal brukes på grønnsaker og mat med stor næringstetthet.

Men for folk på vedvarende - vedlikehold. Lindberg eller lavkarbo retninger som tillater mer karber, - er det et flott alternativ !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:20   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Er det mindre karbohydrater i det brødet enn i vanlig Lindbergbrød?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:23   #12
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Lavkarbo brød?

Når det gjelder Bakers Lavkarbo - vet du om de 28,1 kh er medregnet innholdet av kostfiber på 7,8? Dvs er det slik at netto karber er 20,3? Jeg prøver å sammenlikne dette brødet med Fedons fullkornbrød som er oppgitt å inneholde 18,2 kh- og jeg antar at det er regnet som netto karber, dvs etter fratrekk av kostfiber på 9,7 g.

For øvrig er Linbergbrødet meget lett i vekt, jeg målte en tynn skive til 12 g - eller tilsvarende 2,2 g kh. En slik skive kan vel de fleste unne seg om man føler for det?

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:29   #13
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Lavkarbo brød?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

WHAT??

ja,det var en liten jente som satt og spiste hot dog med familien sin og inni der lå det en ekstra liten kjøtt bit...yumm yumm...en liten blå/råtten rotte labb med klør på å greier...deilig...og så var det vel bare et par dager etter at en kvinne fant en stor pels dott/bust i kjøttdeigen,ja det er jo i utgansgspunktet ikke den mest delikate maten da...kvernet gørr men nå ble det straks ikke et deilig alternativ til tross for at det er billig og kjempe raskt og lage..er jo ikke ofte sånt skjer og jeg skylder ikke på gilde sånn sett men alikevell er det noe som stopper meg når jeg ser disse varene i butikken(iallefall for en periode )

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:32   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Opprinnelig lagt inn av tbear, her.

Når det gjelder Bakers Lavkarbo - vet du om de 28,1 kh er medregnet innholdet av kostfiber på 7,8? Dvs er det slik at netto karber er 20,3? Jeg prøver å sammenlikne dette brødet med Fedons fullkornbrød som er oppgitt å inneholde 18,2 kh- og jeg antar at det er regnet som netto karber, dvs etter fratrekk av kostfiber på 9,7 g.

For øvrig er Linbergbrødet meget lett i vekt, jeg målte en tynn skive til 12 g - eller tilsvarende 2,2 g kh. En slik skive kan vel de fleste unne seg om man føler for det?

I følge EU/EØS-standard, som Norge har forpliktet seg til å følge, er det alltid (og uten unntak) oppgitt netto karber på næringsinnhold på varer produsert innefor EU/EØS, dvs. at for dette brødet er brutto karber 37.8 - minus fiber = 28,1 karber.

Innholdet på Fedon sitt brød er også oppgitt i netto karber.

Dere kan IKKE trekke fra fiber !!

Næringstabellen er oppbygget på samme måte.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:42   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det mindre karbohydrater i det brødet enn i vanlig Lindbergbrød?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:50   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Fint for hvis jeg "må" ha brød foretrekker jeg by far Lindberg sitt....

(Forøvrig må jeg si at jeg blir veldig misunnelig av å se tickeren din, nille! )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:57   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fint for hvis jeg "må" ha brød foretrekker jeg by far Lindberg sitt....

(Forøvrig må jeg si at jeg blir veldig misunnelig av å se tickeren din, nille! )

Helt enig med deg Carisma !!

.....og jeg gleder meg jeg....til neste lørdag...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 11:11   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo brød?

Opprinnelig lagt inn av tbear, her.

Når det gjelder Bakers Lavkarbo - vet du om de 28,1 kh er medregnet innholdet av kostfiber på 7,8? Dvs er det slik at netto karber er 20,3? Jeg prøver å sammenlikne dette brødet med Fedons fullkornbrød som er oppgitt å inneholde 18,2 kh- og jeg antar at det er regnet som netto karber, dvs etter fratrekk av kostfiber på 9,7 g.

For øvrig er Linbergbrødet meget lett i vekt, jeg målte en tynn skive til 12 g - eller tilsvarende 2,2 g kh. En slik skive kan vel de fleste unne seg om man føler for det?

Kostfiber er allerede trukket fra, det er 28,1 karbohydrater i brødet..

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 17:27   #19
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Lavkarbo brød?

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Du hadde nok ganske så rett...

Ernæringsfakta for BAKERS LAVKARBO Velsmakende grovbrød
BAKERS LAVKARBO brød inneholder 30 % mindre karbohydrater og over dobbelt så mye proteiner som vanlig kneippbrød. BAKERS LAVKARBO inneholder rikelig med kostfiber fra solsikkekjerner, havregryn, sammalt rug og sikkorirot – et godt alternativ for deg som ønsker er velsmakende grovbrød med energi som varer.

Ingredienser:
Vann, hvetemel, solsikkekjerner, havregryn, hvetegluten, soyaprotein, sammalt rug, linfrø, inulin (kostfiber), olivenolje, salt, maisstivelse, tørket hvetesurdeig, fruktose, fortykningsmiddel, johannesbrødkjernemel.

Næringsinnhold per 100 gram brød:
Energi, kcal 249
kJ 1022
Protein, g 14,8
Karbohydrater, g 28,1
Hvorav sukkerarter, g 0,6
Fett, g 8,6
Hvorav mettede fettsyrer, g 1,0
Kostfiber, g 7,8
Natrium, g 0,5

Forøvrig funnet her

Bra Var det jeg trodde..

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 14:04   #20
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød?

Jeg kjøper speltbrød i skiver av merke SUNT&GODT, fra fryser på Meny. 1 skive har ca.6 karber (28/100g), har jeg noe å gå på av dagsgrensa og ikke vet hva jeg skal spise putter jeg 1 eller 2 skiver i toaster, smaker kjempegodt.

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 19:19   #21
rille0007
Nytt Medlem
 
rille0007 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 5
rille0007 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød?

Her er en oppskrift på lavkarbobrød:
Det er ca 8 gram karbohydrater pr 100 gram, det er jo ganske bra.

1 boks Creme Fraiche
1ss bakepulver
8ss linfrø
150 g kruskakli
100 g sesamfrø
100 g solsikkefrø
6ss olje(smakløs olje)
litt salt(etter smak)
8 egg

Pisk eggene, ha i resten av ingrediensene.
Hell alt i en brødform dekket med bakepapir(ellers sitter brødet fast)
Stek i 1 time på 200 grader.

Jeg bruker å tilsette valnøtter for litt ekstra smak, har også bakt det med soltørkede tomater og oliven i, kjempegodt!!

rille0007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 13:54   #22
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød?

I charlottenberg (Sverige) får de nå inn law-carb brød med bare 2.7 karb pr.skive....brødet er utrolig godt, smaker brød, ikke egg )
De har også fått in lavkarb pasta også -)

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:15   #23
Adelaide1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
Adelaide1 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo brød?

Hvilke lavkarbobrød finnes per dags dato her i landet? mvh jente 25

Adelaide1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo flymat jankph Lavkarbo generelt 20 21-06-06 23:59
Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt donjuanwannabe Lavkarbo generelt 5 20-12-05 10:35
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 23:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no