Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Porsjonsomelett

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-10, 17:41   #1
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Porsjonsomelett



Du trenger:

10 store muffinsformer
10 egg
1 brokkoli
100 g skinke i strimler
100-130 g revet ost
1 dl fløte
Krydder

Legg 10 store muffinsformer på et stekebrett. Legg en bukett brokkoli i hver form, samt fordel ost og skinke i formene. Visp sammen eggene, fløten og krydderet, og fordel i formene. (Litt over halvfullt).

Stek midt i ovnen på 200 grader i 25-30 minutter. La stå å hvile til de blir kalde. Jeg fryser de i poser a 2 stk. Tar kun ett minutt å tine i micro

Super frokost på travle morgener, eller som en liten snack eller mellommåltid
Hender jeg legger med en i matboksen til jentungen
også

Her kan man variere med kjøtt, ostetyper og grønnsaker. Bruk fantasien

Ved kjapp hoderegning er kh innholdet rundt 1 g per omelett...
1 dl fløte = 2,9
10 egg = ca 5
100 g brokkoli = 1,9...
Det blir 9,8 på 10 porsjonsomeletter det

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 18:19   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Smart!
Må prøves snarest! Lavkarbo-matpakketips er fint å få!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 18:27   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

*Anne løper ut på kjøkkenet og setter igang*
Takk for tips...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:20   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Hadde ikke store muffins former igjen, men lagde omelett i form i steden. Av det jeg hadde; egg, bacon, brokkoli, vårløk, paprika, fløte og litt reven ost...og gressløk på toppen. Godt å ha til lunsj i morgen på jobb

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:25   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Hadde ikke store muffins former igjen, men lagde omelett i form i steden. Av det jeg hadde; egg, bacon, brokkoli, vårløk, paprika, fløte og litt reven ost...og gressløk på toppen. Godt å ha til lunsj i morgen på jobb

Hvis du kler ei langpanne med bakepapir kan du helle sammepisket egg oppi for så å steke i ovnen i ca 10 min. Ta deretter ut formen og dander med fyll og ost. Sett inn i ovnen igjen til osten er smeltet og ta ut forma igjen. Ta deretter alt ut av forma og rull det sammen som ei rullekake. La det bli kaldt og skjær opp i passe tykke skiver. Fyllet blir da liksom ikke INNI omeletten, men samtidig I den... skjønner??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:27   #6
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Smart!
Må prøves snarest! Lavkarbo-matpakketips er fint å få!

Ja Jeg er hjemme i mammapermisjon, og jeg synes disse er kjekke å ha med i veska når jeg er å triller tur, eller henger på kjøpesenter (som vi småbarnsmødre gjør ganske ofte... ) Ikke allid like lett å finne noe kjapt å trykke i trynet i butikkene rundtomkring...

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:27   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

WAw...her hagler det med gode forslag.

Også noe å prøve, men for seint denne gangen. Det blir jo nesten som kanelsnurrer det da jo

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:31   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

WAw...her hagler det med gode forslag.

Også noe å prøve, men for seint denne gangen. Det blir jo nesten som kanelsnurrer det da jo

Jepp

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:31   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

WAw...her hagler det med gode forslag.

Også noe å prøve, men for seint denne gangen. Det blir jo nesten som kanelsnurrer det da jo

Jepp
ALT med egg og ost i er nydeliggodt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:39   #10
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av marenslille..., her.


lurt!!!!!!

  Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:02   #11
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Namnam.. jeg har akkurat spist en med skinke, ost, purre og sjampinjong

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:58   #12
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Porsjonsomelett

Er det kun en dere spiser til frokost eller lunch??? eller er det to av gangen...

MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:07   #13
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Porsjonsomelett

Ah, genialt matpakketips! Dette skal lages på søndag.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:48   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Er det kun en dere spiser til frokost eller lunch??? eller er det to av gangen...

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten, så det er helt opp til deg om du orker 1 eller 4!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 19:12   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.


Du trenger:

10 store muffinsformer
10 egg
1 brokkoli
100 g skinke i strimler
100-130 g revet ost
1 dl fløte
Krydder

Legg 10 store muffinsformer på et stekebrett. Legg en bukett brokkoli i hver form, samt fordel ost og skinke i formene. Visp sammen eggene, fløten og krydderet, og fordel i formene. (Litt over halvfullt).

Stek midt i ovnen på 200 grader i 25-30 minutter. La stå å hvile til de blir kalde. Jeg fryser de i poser a 2 stk. Tar kun ett minutt å tine i micro

Super frokost på travle morgener, eller som en liten snack eller mellommåltid
Hender jeg legger med en i matboksen til jentungen
også

Her kan man variere med kjøtt, ostetyper og grønnsaker. Bruk fantasien

Ved kjapp hoderegning er kh innholdet rundt 1 g per omelett...
1 dl fløte = 2,9
10 egg = ca 5
100 g brokkoli = 1,9...
Det blir 9,8 på 10 porsjonsomeletter det

Wow! Så SMART!
De er jo helt geniale å ta med på jobb, på tur, på hytta, ha i kjøleskapet osv, osv. Jeg har store muffinsformer i skapet - og veldig mange egg.... *løper ut på kjøkkenet*

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:32   #16
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Porsjonsomelett

Jeg har tenkt til å prøve ut i helga, som sagt. Lurer på om det funker å ha spansk pølse /pepperoni i?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:56   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg har tenkt til å prøve ut i helga, som sagt. Lurer på om det funker å ha spansk pølse /pepperoni i?

Helt sikkert!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 11:34   #18
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Porsjonsomelett

Er i utgangspunktet ikke noen tilhenger av den eggekonsistensen som naturlig nok følger med i oppskrifter bestående av masse egg, men kan jo hende at jeg vil like disse *håpe, håpe*. Hadde gjort seg, da jeg trenger et raskt alternativ til mellommåltider når jeg ikke er hjemme

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 12:23   #19
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Porsjonsomelett

Nam, dette så veldig fristende ut

Skal lages i kveld!

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:57   #20
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Jeg skal lage ny porsjon i kveld.. dobbel porsjon denne gangen

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 20:11   #21
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Porsjonsomelett

Lurt! Skal præves!!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 18:24   #22
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Jeg skal lage ny porsjon i kveld.. dobbel porsjon denne gangen

Så moro at noen har prøvd de ut alt!
Er jo sååååå simpelt, og man kan jo ha hva som helst oppi, det er bare fantasien som stopper en her!

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 18:42   #23
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Porsjonsomelett

jeg lagde noen med broccoli, bacon og skinke i. utrolig mettende. bare synd jeg ikke er så overvettes glad i egg, men det blir nok ny porsjon når denne er spist opp.. utrolig kjekt å ha liggende i frysen til den dagen man forsover seg og ikke har tid til å lage full frokost

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 19:01   #24
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Porsjonsomelett

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Så moro at noen har prøvd de ut alt!
Er jo sååååå simpelt, og man kan jo ha hva som helst oppi, det er bare fantasien som stopper en her!

Jeg delte den doble porsjonen i to, og lagde en med skinke og en med pølse.. Veldig kjekt når man har en samboer som jobber skift, og omtrent aldri gidder å lage seg mat selv

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:01   #25
Brittk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 16
Brittk er på en erverdig vei

Sv: Porsjonsomelett

Supergod ide!!
Noen som veit kor lenge dei holder seg i romtemperatur?
Skal på danske båten til uka og skulle hatt noe enkelt å stappe i munnen når en er ute av huset!
Evt andre gode forslag?

Brittk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no