Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Mandelkjeks

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-13, 23:10   #26
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Mandelkjeks

Då har eg endelig laga desse kjeksa, og mmmmmmmm spanderte ei halv drue på kvart kjeks også


Eg brukte ca 1ts Green Canderel sitt steviapulver som søting, og maldonsalt strødd oppå.

Når deiga hadde stått ei pitte lita stund, var dei lette å rulle som kuler og trykke flate med fingrane.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 10:54   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mandelkjeks

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Då har eg endelig laga desse kjeksa, og mmmmmmmm spanderte ei halv drue på kvart kjeks også


Eg brukte ca 1ts Green Canderel sitt steviapulver som søting, og maldonsalt strødd oppå.

Når deiga hadde stått ei pitte lita stund, var dei lette å rulle som kuler og trykke flate med fingrane.

Om nom!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 12:06   #28
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mandelkjeks

Setter igang nå. Lurte akkurat på hvor jeg skulle gjøre av seks eggehviter etter å ha lagd både eggeplommesaus (les hollandaise) i uka og råkrem sist søndag... Blir glimrende til skitur med minstemann i morgen. Til meg da.. Han vil nok ikke ha de.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 12:07   #29
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mandelkjeks

Det så lekkert ut på bildet, Mariann! Flink du!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:07   #30
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mandelkjeks

Godkjent! Femåringen har spist en og såvidt startet på nr to. Dessverre brant han seg når han kom borti stekeplata på kjøkkenbenken. Au..

Lagde en liten porsjon med linfrø og chiafrø. De ble ikke fullt så gode. Passer sikkert med makrell i tomat.. Glad jeg lagde tre porsjoner totalt...

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 15:15   #31
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Mandelkjeks

De her vil jeg også prøve ut! Takk for tipset

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 17:47   #32
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Mandelkjeks

De blei kjempe gode! Ikke noe søte, egentlig. Så jeg lurer på om det er like greit å droppe søtningsmiddel. Skal bake fler nå.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:22   #33
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mandelkjeks

Skal lage nye i dag. Men tester nannah-oppskriften det var linket til uten eggehviter i dag. Håper de blir like gode. Jeg bredte alt utover på stekeplate og delte med pizzahjul som noen foreslo her sist jeg lagde. Funka greit.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 12:22   #34
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mandelkjeks

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Skal lage nye i dag. Men tester nannah-oppskriften det var linket til uten eggehviter i dag. Håper de blir like gode. Jeg bredte alt utover på stekeplate og delte med pizzahjul som noen foreslo her sist jeg lagde. Funka greit.

Det ble nokså fritt etter- oppskrift. Ca dobbel mengde av Nannahs, mer som i oppskriften i denne tråden for forholdet mandler/sesamfrø. Det havnet en neve hakkede valnøtter i røra. Maldonsalt på toppen. Vannmengde til passe. Skrudde ned temp og lar de steke lengre. Har prøvesmakt da. GODT!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 14:15   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mandelkjeks

Lagde disse igjen i går, og hadde med på kollokvie-vin-kveld. Stor suksess! Alle ville ha oppskrifta!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 16:05   #36
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Mandelkjeks

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Då har eg endelig laga desse kjeksa, og mmmmmmmm spanderte ei halv drue på kvart kjeks også


Eg brukte ca 1ts Green Canderel sitt steviapulver som søting, og maldonsalt strødd oppå.

Når deiga hadde stått ei pitte lita stund, var dei lette å rulle som kuler og trykke flate med fingrane.

Brukte du malte mandler eller mandelmel?

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 16:08   #37
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mandelkjeks

Disse ligger på lchf-bloggen også - jeg lager dem med jevne mellomrom. Det eneste jeg har funnet som funker som osteunderlag med rødvin som følge Har prøvd litt forskjellige krydder på, men ender alltid opp med grovt havsalt - sødmen fra mandlene og saltet fra havsaltet komplementerer ost helt perfekt!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 18:17   #38
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mandelkjeks

Har bakt disse. Smakte utrolig godt, ble sprøe og gode

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 10:26   #39
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Mandelkjeks

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Brukte du malte mandler eller mandelmel?

trur at det beste resultatet blir med malte mandler da de har både litt grovere struktur enn melet og en del fet i seg. Mel er jo fettredusert slik at det bli veldig tørt og kompakt med melet. Da må man bruke mer veske for å få det til å funke. Men det går det også Jeg har prøvd å ha litt mel inni og det blei god smak, men mer kompakt deig, selv med et egg ekstra.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:57   #40
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Mandelkjeks

Passer disse til å bruke i delfiakake?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 10:04   #41
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Mandelkjeks

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Passer disse til å bruke i delfiakake?

Det var jo en interessant tanke, siden jeg også har tenkt å lage delfiakake. Meld fra hvordan det går om du prøver? Og hva du evt har i delfiaen ellers? Tror kanskje JEG ville utlatt sesamfrøene om jeg skulle puttet kjeksene i delfiakake.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedons mandelkjeks Marianne Bakst 12 11-02-12 20:25
Fedons mandelkjeks (for alle filosofier) Gracella Kake/dessert og snacks 6 18-04-11 16:21
Mandelkjeks med sitron Lisbeth Kake/dessert og snacks 1 20-12-10 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no