Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Insulinresistens

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-06, 22:40   #1
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Insulinresistens

Jeg har nå fått påvist dette, å må omlegge hele kostholdet mitt. Forhåpentligvis får jeg det til, en får håpe på det beste.

Har lest litt om tbl man kan ta for dette, å metaforin er en jeg har lyst å prøve.Er det flere som har denne tingen å kan fortelle litt om den?

Glad for alle råd og tips jeg kan få!

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 22:57   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Insulin resistanse

Opprinnelig lagt inn av Majo

Jeg har nå fått påvist dette, å må omlegge hele kostholdet mitt. Forhåpentligvis får jeg det til, en får håpe på det beste.

Har lest litt om tbl man kan ta for dette, å metaforin er en jeg har lyst å prøve.Er det flere som har denne tingen å kan fortelle litt om den?

Glad for alle råd og tips jeg kan få!

Jeg har metformin, men sliter litt med å komme opp i riktig dose. Du får det sikkert av legen din, men går du over til lavkarbo kosthold fungerer kostholdet på samme måte som metformin...

Det går jo an å få det og prøve det. Om du går inn på PCOS-forumet her inne, så står det er del om metformin der

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 23:03   #3
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Insulin resistanse

Ok, du finner ikke riktig dose for at den skal fungere som den skal? Takk for tipset, skal gå inn å lese på den plassen du nevnte nå.

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 23:29   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Insulin resistanse

og der bytta du navn eller?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 23:39   #5
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Insulin resistanse

Det gjorde jeg, heter Smurfine på alle andre forum jeg er på så synst det passa fint å få det her også

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 18:41   #6
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Insulin resistanse

Nå har jeg i ca en uke prøvd å leve etter prinsippet lite karbo og null sjokkis og vanlig brus.

Å i dag når jeg gikk på vekta viste den 1,1 kilo mindre å det ennå jeg ikke er helt ferdig med mensen ennå

Men et spm, jeg har jo skjøpt sånn splenda eller sucralose eller hva det er, er vennine med ei som er veggis å hun sa at det v var mye verre å ta light produkter da det tok ennå lengre tid for kroppen å bryte ned det stoffet da det var kjemisk fremstillt. Stemmer dette?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 19:00   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Insulin resistanse

Opprinnelig lagt inn av Smurfine

Nå har jeg i ca en uke prøvd å leve etter prinsippet lite karbo og null sjokkis og vanlig brus.

Å i dag når jeg gikk på vekta viste den 1,1 kilo mindre å det ennå jeg ikke er helt ferdig med mensen ennå

Men et spm, jeg har jo skjøpt sånn splenda eller sucralose eller hva det er, er vennine med ei som er veggis å hun sa at det v var mye verre å ta light produkter da det tok ennå lengre tid for kroppen å bryte ned det stoffet da det var kjemisk fremstillt. Stemmer dette?

Klart det tar lengre tid å bryte ned kunstig fremstilte stoffer enn naturlige, men det er jo heller ikke meningen at du skal spise s veldig mye splenda. Det aller beste er om man greier seg uten, men for oss med insulinressistens er faktisk sukker værre for kroppen enn sukralose, så valget bør egentlig være enkelt dersom du MÅ ha søtstoff

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 19:05   #8
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Insulin resistanse

Jupp, da er jo selvsagt valget mye enklere. Men jeg begynte jo å lure litt når jeg hører så mye forskjellig liksom

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 19:48   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Insulin resistanse

Men nå er vel ikke hvitt raffinert sukker så naturlig heller, så jeg tviler på at kroppen har så lett for å bryte ned det heller. :P

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 21:09   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Insulin resistanse

Opprinnelig lagt inn av Iset

Men nå er vel ikke hvitt raffinert sukker så naturlig heller, så jeg tviler på at kroppen har så lett for å bryte ned det heller. :P

Klart det ikke er helt naturlig når det er raffinert, men det er ikke kjemisk fremstilt

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 21:21   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Insulin resistanse

Opprinnelig lagt inn av Smurfine

Men et spm, jeg har jo skjøpt sånn splenda eller sucralose eller hva det er, er vennine med ei som er veggis å hun sa at det v var mye verre å ta light produkter da det tok ennå lengre tid for kroppen å bryte ned det stoffet da det var kjemisk fremstillt. Stemmer dette?

Splenda/sucralose er sukker som har vært igjennom en kloreringsprosess. Det er etter min mening bedre å spise enn vanlig sukker og bedre enn andre kjemisk fremstilte søtningsmidler som f.eks. aspartame.

Kunstige søtstoff, dvs. søtstoff som har gått igjennom en prosess vil aldri kunne bli kalt sunne. Det er heller ikke meningen man skal bruke mye av dem. Vekten av disse er fra ti opptil 100 ganger lettere enn sukker og dette med nedbrytingen har ingen betydning i de små mengdene det normalt inntas.

Det beste og mest naturlige søtningsmiddelet er Stevia. Det er en urt som tørkes. Kan kjøpes på nettet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 22:31   #12
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: Insulin resistanse

Opprinnelig lagt inn av Nille

Splenda/sucralose er sukker som har vært igjennom en kloreringsprosess. Det er etter min mening bedre å spise enn vanlig sukker og bedre enn andre kjemisk fremstilte søtningsmidler som f.eks. aspartame.

Kunstige søtstoff, dvs. søtstoff som har gått igjennom en prosess vil aldri kunne bli kalt sunne. Det er heller ikke meningen man skal bruke mye av dem. Vekten av disse er fra ti opptil 100 ganger lettere enn sukker og dette med nedbrytingen har ingen betydning i de små mengdene det normalt inntas.

Det beste og mest naturlige søtningsmiddelet er Stevia. Det er en urt som tørkes. Kan kjøpes på nettet.


Her står det at de fraråder enhver bruk av Stevia ?!?

http://matportalen.no/Saker/1089807433.14

Men jeg ser jo at artikkelen ikke er oppdater siden i fjor!!!
Noen som vet noe mer???

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 22:45   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Insulin resistanse

Ja, en idiotisk avgjørelse.

Her finner du mer info:

http://www.nesteklikk.no/20060216/83877.html
http://www.fritthelsevalg.org/htmlsi...&flag=1&id=273
http://www.althelse.com/default.asp?artid=1102
og
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7137

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 00:55   #14
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: Insulin resistens

Jeg kan herved erklære meg som tilhenger av stevia!
Bestilt og underveis i posten...

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 22:47   #15
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Insulin resistens

Jeg har jo både kokeboka og boka naturlig slak som er skrevet av Fedon. Har hatt boka naturlig slank i gud vet hvor mange år, å først i dag titta jeg ordentlig i den(bortsett fra å se på meny og oppskrifter)å det står jo sabla mye om insulin resistans der da.

Så mye svar fikk jeg egentlig ikke av legen min, annet en at jo det ville være gunstig for meg å leve etter Fedon sine prinsipper heretter.

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 10:07   #16
Pusemor
Medlem
 
Pusemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 184
Pusemor er på en erverdig vei

Sv: Insulin resistens

Hei.. Jeg har hatt diabetes 2 i rundt 10 år.. De første årene var

kostregulerene men begynte på tabletter for noen få år siden..

Jeg skal ta 4 tabeltter per dag,men siden jeg begynte på Lavkarbo for

snart 4 uker siden har jeg tatt 3-4 tabletter til sammen.

Måler blodsukkeret mitt ofte og det har vært kjempe fint.. Dette er et

kjempe bra for folk med insulin resistens..


Lykke til

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w8x44Bk/]
Pusemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 16:53   #17
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Insulin resistanse

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Splenda/sucralose er sukker som har vært igjennom en kloreringsprosess. Det er etter min mening bedre å spise enn vanlig sukker og bedre enn andre kjemisk fremstilte søtningsmidler som f.eks. aspartame.

Kunstige søtstoff, dvs. søtstoff som har gått igjennom en prosess vil aldri kunne bli kalt sunne. Det er heller ikke meningen man skal bruke mye av dem. Vekten av disse er fra ti opptil 100 ganger lettere enn sukker og dette med nedbrytingen har ingen betydning i de små mengdene det normalt inntas.

Det beste og mest naturlige søtningsmiddelet er Stevia. Det er en urt som tørkes. Kan kjøpes på nettet.

Hva synes/mener du om Sukrin, Nille?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 18:38   #18
mrfree
Medlem
 
mrfree sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 93
mrfree er på en erverdig vei

Sv: Insulinresistens

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Jeg har nå fått påvist dette, å må omlegge hele kostholdet mitt. Forhåpentligvis får jeg det til, en får håpe på det beste.

Har lest litt om tbl man kan ta for dette, å metaforin er en jeg har lyst å prøve.Er det flere som har denne tingen å kan fortelle litt om den?

Glad for alle råd og tips jeg kan få!

Ekte kanel kan hjelpe deg å bedre dette...1-2gram pr dag

__________________
Takk for oppmerksomheten
______________________
MrFree, thats me!
--
Sivilfilosofiskforsker
mrfree er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:02   #19
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Insulinresistens

Opprinnelig lagt inn av mrfree, her.

Ekte kanel kan hjelpe deg å bedre dette...1-2gram pr dag

Vi fikk jo beskjed fra mattilsynet for ikke så lenge siden om å ikke ha så stort inntak av kanel pga noe det inneholdt. Er en tråd om det her inne et sted.
Uansett så er det best å legge om kostholdet. Jeg fikk selv vite at jeg hadde insulinresistens for ca 2 år siden, nå etter -27 kg og halvannet år med lavkarbo kosthold fikk jeg beskjed fra legen om at jeg hadde kjempebra verdier.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:39   #20
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens

I allefall for oss med PCOS, så har metformin også andre frdeleren kun blodsukkeret...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:56   #21
mrfree
Medlem
 
mrfree sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 93
mrfree er på en erverdig vei

Sv: Insulinresistens

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Vi fikk jo beskjed fra mattilsynet for ikke så lenge siden om å ikke ha så stort inntak av kanel pga noe det inneholdt. Er en tråd om det her inne et sted.
Uansett så er det best å legge om kostholdet. Jeg fikk selv vite at jeg hadde insulinresistens for ca 2 år siden, nå etter -27 kg og halvannet år med lavkarbo kosthold fikk jeg beskjed fra legen om at jeg hadde kjempebra verdier.

Det var vell en anbefaling fra matportalen.no om å ikke overstige en dagskvote på 2 gram med "uekte" kanel pga et stoff kalt kumarin, men hvorav ekte kanel er trygg dose 2-4 gram.

Hentet fra Bransjerådet for Naturmidler ( nettside )
"I kliniske forsøk er det brukt doser på 1, 3 eller 6 gram daglig i en 40 dagers kur mot diabetes 2. Kanel virker regulerende på blodsukkeret og senkende på triglyserider og kolesterol. I tillegg er det antibiotisk og motvirker sopp, bl.a. i munnhulen."

Og de bruker matportalen.no som kilde.
Kilder: http://matportalen.no
Commission E, American Botanical Council.



Selfølgelig er kosthold med på og påvirke dette og det er bra å legge om, men jeg synes ikke at vi skal dømme nord og ned alt av alternativ som kan hjelpe.

Jeg vil foreslå en kombinasjon av kosthold og hjelpemiddel. På den måten er man sikrest i å lykkes.

__________________
Takk for oppmerksomheten
______________________
MrFree, thats me!
--
Sivilfilosofiskforsker
mrfree er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 23:00   #22
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Insulinresistens

Trening er også med på å øke cellenes (særlig muskelcellenes) insulinfølsomhet. (I tillegg til at økt muskelvolum gir økt basalforbrenning!)

Fra; http://www.matoghelse.no/vaar-late-n...257-48965.html

Sitat:

Fordeler med fysisk aktivitet
• Økt oksygenopptak og dermed økt utholdenhet og bedret hjerne- funksjon
• Senket pulsfrekvens og redusert blodtrykk under arbeid med en viss intensitet
• Økt konsentrasjon av enzymer som hjelper energistoffskiftet, særlig i skjelettmusklene. Gir større evne til å tåle tungt arbeid.
• Redusert produksjon av melkesyre under arbeid (dvs. at vi kan arbeide hardere)
• Økt fettforbrenning og oppbygging av muskelmasse (motvirker fedme og øker muskelstyrken)
• Økt insulinfølsomhet i cellene, slik at insulinnivået reduseres
• Økt produksjon av endorfiner, hjernens «velværestoffer»
• Økt energiomsetning i forhold til aktivitetsnivået (fordel fra et kostholdssynspunkt)
• Styrker sener og ledd
• Motvirker benskjørhet (osteoporose)
• Økt varmetoleranse (svetter mindre under arbeid og ved høye temperaturer)
• Bedre glukosetoleranse (reduserer insulinbehovet ved visse typer sukkersyke)
• Redusert sykelighet og dødelighet ved hjerte- og karsykdommer (inkludert redusert blodtrykk, færre blodpropper og mer gunstig sammensetning av fettstoffer i blodet)
• Redusert risiko for tykktarmskreft, brystkreft og prostatakreft

Og; http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/p...SEKS_ID=203709

Sitat:

Fysisk aktivitet øker akutt insulinfølsomheten og reduserer blodglukosekonsentrasjonen (30). I tillegg har fysisk aktivitet potensial til å bedre insulinfølsomheten hos eldre personer (74 år) til et nivå som er likt for unge (20 år) fysisk aktive (31). Den økte insulinfølsomheten kan vedvare i flere dager avhengig av intensiteten og varigheten av arbeidet (30).

Så trening OG lavkarb-kost, er vel bortimot det optimale, for å minske insulinresistensen...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 00:36   #23
mrfree
Medlem
 
mrfree sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 93
mrfree er på en erverdig vei

Sv: Insulinresistens

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Trening er også med på å øke cellenes (særlig muskelcellenes) insulinfølsomhet. (I tillegg til at økt muskelvolum gir økt basalforbrenning!)

Fra; http://www.matoghelse.no/vaar-late-n...257-48965.html


Og; http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/p...SEKS_ID=203709


Så trening OG lavkarb-kost, er vel bortimot det optimale, for å minske insulinresistensen...

Jepp, stemmer dette Det er derfor viktig å komme seg i aktivitet så tidlig som råd, man sørger da for at kroppen utvikler seg + man holder seg frisk

__________________
Takk for oppmerksomheten
______________________
MrFree, thats me!
--
Sivilfilosofiskforsker
mrfree er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 11:48   #24
mrfree
Medlem
 
mrfree sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 93
mrfree er på en erverdig vei

Sv: Insulinresistens

Opprinnelig lagt inn av mrfree, her.

Jepp, stemmer dette Det er derfor viktig å komme seg i aktivitet så tidlig som råd, man sørger da for at kroppen utvikler seg + man holder seg frisk

Men jeg vil alikevell anbefale ekte kanel som et tilskudd i 1-2 mnd i starten. Så starte å trene lett i samme periode samt man legger om kostholdet..

Det vil gi optimale resultat raskt

__________________
Takk for oppmerksomheten
______________________
MrFree, thats me!
--
Sivilfilosofiskforsker
mrfree er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forklaring på insulinresistens MHM Dr Lindbergs 87 09-12-11 15:26
Ny her .. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens? LilleVille Ketolysekuren 9 17-08-06 00:06
Insulinresistens kan den bli mindre. pysa PCOS og karbohydratkontroll 7 18-05-05 22:27
Insulinresistens rsy Lavkarbo generelt 2 05-03-05 11:32
Insulinresistens? SuzyQ PCOS og karbohydratkontroll 2 09-01-05 19:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no