Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Får jeg for lite kalorier?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-07, 13:52   #1
evasr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 9
evasr er på en erverdig vei

Får jeg for lite kalorier?

Hei!
Er ny her, har gått på ketolysekuren i litt over to uker-og ned 6,5 kg. Problemet er at jeg tror jeg får i meg for lite mat! Spiser cottage cheese til frokost, salat til lunsj, og gjerne litt salat til middag også hvis jeg klarer. Vet ikke hva annet jeg kan spise, er ikke noe glad i ost/egg, og hvertfall ikke i fet mat. Dessuten er det sjeldent jeg er sulten. Er redd for at kroppen skal havne i sparemodus, det ville vært litt synd!

Kan dere hjelpe meg? Forslag til fettkilder osv? Kan kanskje prøve og spise mer avocado i salaten, men det er det eneste jeg kommer på..

Gleder meg til og bli kjent med dere!

evasr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:05   #2
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Får jeg for lite kalorier?

Spiser du ikke kjøtt?
Du vet det er karbohydrater og ikke kalorier vi teller på ketolyse?

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:08   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Får jeg for lite kalorier?

Hvis du er redd for å spise fet mat er nok desverre ikke Ketolyse noe for deg....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:11   #4
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Får jeg for lite kalorier?

Skinke, hamburgerygg, om du ikke er glad i vanlig ost finnes det skinkeost, tomatost, jalapeno-ost. Mulighetene er mange.
Jeg er ikke så glad i ost og bacon til frokost, har laget ziggy-lapper og de er kjempegode med pålegg som kaviar, skinkeost (smørbar) fårepølse, makrell i tomat osv. Poenget er ikke at man ikke skal spise karbohydrater i det hele tatt, men ikke i overflod av dem.
I ketolyseboka er det anbefalt 15 karber pr dag for en kvinne (20 for menn) og man kan spise seg god og mett på det antallet karber siden kjøtt, kjøttdeig og fisk = 0 karber, så det er tilbehøret som trekker karber.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:49   #5
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Får jeg for lite kalorier?

eh,sorry men det du gjør må da være å sulte deg
,høres mer ut som grethe roede dette her...
fett og kjøtt er jo(nesten) hele vitsen!

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:45   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Får jeg for lite kalorier?

Hei
Du må starte med å følge oppskriftene i boken "slank med ketolysekuren"
Se til å komme i ketose med fet mat, ikke ved å sulte deg.
Hvis ikke du klarer fett anbefaler jeg deg å gå på lavkarbo a´la Fedon.
Lykke til - men du må gjøre et valg.
Vennlig Hilsen
Torkil



Opprinnelig lagt inn av evasr, her.

Hei!
Er ny her, har gått på ketolysekuren i litt over to uker-og ned 6,5 kg. Problemet er at jeg tror jeg får i meg for lite mat! Spiser cottage cheese til frokost, salat til lunsj, og gjerne litt salat til middag også hvis jeg klarer. Vet ikke hva annet jeg kan spise, er ikke noe glad i ost/egg, og hvertfall ikke i fet mat. Dessuten er det sjeldent jeg er sulten. Er redd for at kroppen skal havne i sparemodus, det ville vært litt synd!

Kan dere hjelpe meg? Forslag til fettkilder osv? Kan kanskje prøve og spise mer avocado i salaten, men det er det eneste jeg kommer på..

Gleder meg til og bli kjent med dere!

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 09:18   #7
evasr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 9
evasr er på en erverdig vei

Sv: Får jeg for lite kalorier?

Tusen takk for svar! Er ikke redd kaloriene, er bare redd jeg får i meg for lite av dem hver dag! Har kjøtt og fetaost eller kylling og bacon i salatene, så jeg får i meg proteiner til hvert måltid. Lagde sånn fløyelsgrøt til middag i går, det bør da dekke fettbehovet for en dag? Er det greit at ett måltid dekker hele dagsrasjonen av fett? Mye spørsmål her, men jeg vil tilpasse meg sånn at jeg kan gå på denne kuren, Hva spiser dere for og få opp fettinnholdet i maten?

evasr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 09:54   #8
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Får jeg for lite kalorier?

Det står masse flotte oppskrifter i boka!

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 10:42   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Får jeg for lite kalorier?

Fett i løpet av dagen for moi:
Steker stort sett ALT i meierismør. Spiser ikke kjøtt, egentlig, men MASSE fet fisk som laks, makrell, ørrett etc. Mye egg i f.eks omelett, eggerøre, avocado, bruker majones litt histen og pisten.
Det må sies at jeg er blitt glad i fett.
Mange som har slitt med overvekt har fått tutet ørene fulle med at man blir feit av fett, og det kan faktisk på sikt gi en mental avsmak, som man faktisk kan venne seg av med
I starten hadde jeg fettangsten frammerst i panna og med en viss kvalme, og følte meg kjempeslem som spiste feit mat, selv om jeg begynte å forstå hvor bra det er!
Når jeg så, og fortsatt ser hva bra med fett i maten gjør for min og andres velvære, vekttap og ikke minst mangel på sult, så forsvant fettangsten, og jeg er nå veldig glad i fet mat. Noe jeg i alle hemmelighet har vært lenge.

Nå sier jeg ikke at dette er sånn for deg også, men det kan alltids være en fordel å gi det litt tid! Om man ikke får det til å funke, for smaken er jo som kjent som baken og alt det der, så er tipset om Fedon ikke dumt!

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no