Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan komme i gang?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-14, 18:12   #1
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Hvordan komme i gang?

Ketolyse er den eneste vellykkede kuren jeg har gjennomført tidligere.
Men jeg er der at jeg ikke har klart å holde meg.
Selv om jeg har gjort dette noen ganger...

Jeg trenger noen råd for de første dagene. Hvordan starte opp.
(sett bort fra boka og kosttilskudd)

Hvis Torkil leser: Jeg betalte et kurs engang i tiden. Mins jeg fikk evig tilgang til forumet på ketolyse nettsiden?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 08:21   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Hvordan komme i gang?

Jeg hadde min første Ketolyse-kur i 2006 og klarte å gå ned 15 kg. Siden da har 20 kg kommet på igjen, men nå har jeg siden nyttår mistet 15 av dem, så da mangler de siste 5.

Hvordan komme i gang?

Spis normalt, men:

Gå over til lavkarbobrød, bare husk at hver skive fortsatt inneholder 5-8g karbohydrater, så du kan ikke spise ubegrenset av det heller.

Kutt poteter, pasta, ris og annet karbofyll til middag, spis heller dobbelt opp med grønnsaker.

Spis gjerne salat, med ost og nøtter, ikke vær gnien med olivenoljen.

Ikke vær redd for fett. Jeg søker ikke etter spesielt fete matvarer og pøser ikke på med fett, men jeg unngår det ikke; det jeg unngår er karbohydrater.

Jeg husker ikke helt hvordan Ketolyseforumet var før, men man betaler i alle fall per år nå.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 08:30   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan komme i gang?

Planlegg! Ha alltid riktig mat tilgjengelig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 11:55   #4
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Hvordan komme i gang?

Takker

Kjedelig oppstart i dag, men tok det jeg hadde.
Egg og bacon

Skal kaste masse i kjøleskap og skuffer i dag. Jeg er alene hele denne uka, så perfekt til planlegging.

Jeg kommer til å gå på ketolysekuren, og kjøre meg så kjapt som mulig i ketose.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 10:24   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan komme i gang?

Hei
Tidligere var det "evig" tilgang til forum, det kan jo hjelpe på motivasjonen å snakke med andre. Aktiviteten er noe laber i juli, men bare vent til vi kommer ut i august
Du logger deg på på www.ketolyse.no med ditt gamle brukernavn og passord.
Har du ikke det så prøv med din gamle e-postadresse og glemt passord.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 11:56   #6
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hvordan komme i gang?

At du bare har deg selv å tenke på den første uka, er jo helt pefekt!
Som Carisma sier, planlegging er alfa og omega! Når jeg er i "strikte" perioder, som jeg er akkurat nå, pleier jeg å planlegge alt jeg skal spise iløpet av dagen på morgenen (eller kvelden i forveien). Jeg legger inn alt på MyFitnessPal, slik at jeg har oversikt over næringsstoffene. I begynnelsen er det veldig greit, syns jeg iallefall, å veie maten, og telle hver eneste lille karbo, slik at man lærer (på nytt) hvor mye man faktisk kan spise av varer med lite karbo, samt holde et øye med proteinet og fettet.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 07:48   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

At du bare har deg selv å tenke på den første uka, er jo helt pefekt!
Som Carisma sier, planlegging er alfa og omega! Når jeg er i "strikte" perioder, som jeg er akkurat nå, pleier jeg å planlegge alt jeg skal spise iløpet av dagen på morgenen (eller kvelden i forveien). Jeg legger inn alt på MyFitnessPal, slik at jeg har oversikt over næringsstoffene. I begynnelsen er det veldig greit, syns jeg iallefall, å veie maten, og telle hver eneste lille karbo, slik at man lærer (på nytt) hvor mye man faktisk kan spise av varer med lite karbo, samt holde et øye med proteinet og fettet.

Hei
Dette fungerer sikkert for mange som liker kontroll, og det kan være en god ide om man er på ketolysekur for 3.-4. gang. For andre er det bare å holde seg til den mat man vet man kan spise , sjekke urin av og til og gå turer så kommer det av seg selv. Det er viktig at man finner den vei som passer til ens personlighet.

Uansett må man erfaringsmessig være noe nøyere 2. og 3. gang man benytter ketogen diett for vekttap, for å oppnå resultater.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 10:24   #8
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hvordan komme i gang?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Dette fungerer sikkert for mange som liker kontroll, og det kan være en god ide om man er på ketolysekur for 3.-4. gang. For andre er det bare å holde seg til den mat man vet man kan spise , sjekke urin av og til og gå turer så kommer det av seg selv. Det er viktig at man finner den vei som passer til ens personlighet.

Uansett må man erfaringsmessig være noe nøyere 2. og 3. gang man benytter ketogen diett for vekttap, for å oppnå resultater.

Lykke til
Torkil

Det er klart! Jeg skulle kanskje tenkt meg om før jeg svarte slik - jeg har allerede tatt av 30 kilo, og har bare litt i overkant av 10 igjen før jeg er normalvektig, hadde ikke slik stålkontroll tidligere jeg heller. Kan bli litt opphengt i sitt eget hode iblandt

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 11:31   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan komme i gang?

OK , når man skal ta de "siste" kiloene fungerer ketogen ikke så godt , fordi tilgangen på frie fettsyrer er redusert. For å få vektreduksjonen er det da ekstra viktig å passe på med KHsamt for mange å trene ,gjerne med litt intensitet (uten å gå tom for energi). Står det stille i flere uker tross alt gjøres korrekt anbefaler jeg bytte til "generell lavkarbo" f,eks "Etter slankekuren" eller "Kost i balanse" m.fl.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan komme i gang? LivM Dr Lindbergs 7 01-03-13 08:36
Hvordan komme i gang igjen? Dolsi Lavkarbo generelt 18 08-01-12 21:59
Hvordan komme i gang? tussi1 Ketolysekuren 3 11-05-11 09:05
hvordan komme i gang beta Lavkarbo generelt 4 03-10-10 18:22
Hvordan komme i gang med ketolyse? Misti Ketolysekuren 11 01-10-09 15:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no