Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og metformin?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-07, 23:55   #1
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt
Question

Ketolyse og metformin?

Hei.

Jeg har etter 3 mnd med Fedon forstått at det skal hardere skyts til. Istedefor å starte på fedon sin ketogene diett synes jeg at ketolyse virker som et veldig godt opplegg etter å ha lest på forumet. Det jeg lurer på er om det er noen hensikt å ta metformin lengre? Skulle tro jeg bare kan kutte det ut.Har ikke gått ned mer enn 2,5 kg på nærmere 3 mnd , men det positive er at jeg føler meg friskere

Er forresten i ketose etter 2 dager! *såå fornøyd*
Så nå håper jeg på¨å se en vektnedgang.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 00:30   #2
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: ketolyse og metformin??

Gratulerer med vektnedgang! Og lykke til med ketolyse

Har du hormonforstyrrelser eller insulinresistens?
Jeg fikk vite av min lege at det er hensiktsmessig å ta 1 metformintablett pr dag under ketose, og så evt trappe opp etterpå. Dersom man er insulinresistent eller har hormonforstyrrelser så er det ikke alltid at ketosen i seg selv holder!
Du kan jo snakke med legen din?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 09:06   #3
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: ketolyse og metformin??

jeg er insulinresistens og tar 2 tabletter om dagen nå. Da satser jeg på at det hvertfall ikke gjør ting verre
Legen min på Fedonklinikken har ferie så jeg må vente til rundt 20 august.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 18:32   #4
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: ketolyse og metformin?

Jeg bruker metformin 850 mg x 3. Både i ketose og med mer karber. Fått beskjed av dette av min "Fedonlege".

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 07:19   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og metformin?

Hei

Metformin har lite for seg når man er i ketose, for da normaliseres sukkerforbrenningen i løpet av få dager. På den annen side gjør man ikke noe galt ved å ta en tablett om dagen - eller flere.

Når jeg på min klinikk har diabetikere på ketolysekuren pleier jeg å kutte ut alle antidiabetiske medisiner ( metformin/glucophage , amaryl og insulin) men bemerk at det skjer altså i et samarbeid mellom pasient og lege -ikke på egen hånd.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Metformin + lavkarbo = smør på flesk? LilleVille PCOS og karbohydratkontroll 3 31-05-07 14:04
Metformin og matlyst... jeef-micro Lavkarbo generelt 12 07-11-05 11:27
enda fler spørsm. ang. metformin pysa PCOS og karbohydratkontroll 18 30-08-05 09:33
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Ketolyse og Metformin? timich Ketolysekuren 3 03-07-05 23:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no