Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-10, 16:21   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Ingredienser


2-3 paprika (farge etter ønske, antall etter størrelse)
1pk romtemperert chèvre
1pk romtemperert kremost naturell(tine)
1 eggeplomme
½ ts grovmalt pepper
2 ss. tørket persille

Kan gjerne bruke litt sprøstekt bacon og tørka timian til garnityr.



Fremgangsmåte:

Del paprikaene i 2 på langs og ta ut frø og det hvite
(Sjampinjongen skyller du godt og tar bort stilken)
Bland sammen småbiter av chevre, philadelfiaost og eggeplomme med stavmixeren
Krydre med grovmalt pepper og persille
Fyll ostekremen i paprikaene/sjampinjongene
Gratiner i ovnen på 225 grader ca 10-15 minutter, til osten får litt farge.

Godt ved siden av både kylling og kjøtt. Kald er den rett og slett god som smøreost



Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 17:24   #2
A-p-o-c
Medlem
 
A-p-o-c sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 65
A-p-o-c er på en erverdig vei

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Oi, dette hørtes godt ut! Skal definitivt prøve paprikavarianten!

Takk for oppskriften!

__________________


A-p-o-c er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse nå i starten... Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 17:42   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Jeg har faktisk en diger champignon som jeg hadde tenkt å putte noe oppi og gratinere i dag. Da blir det denne her!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 17:48   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Veldig god altså. Aller best god og varm

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:01   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

mmmmm. namnam!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:40   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Ble litt latmannsversjon på meg, hehe. Hadde ikke chevre, så jeg brukte bare vanlig hvitost. Gadd ikke å raspe den, så jeg tok en skive i bunnen og noen skiver på toppen. Hadde ikke kremost naturell, men hadde Tine sin med krydder. Så det klasket jeg bare oppå osten. Hadde lyst til å prøve litt kjøtt i, så jeg tok i litt kyllingskinke. Har smakt en av paprikabegrene, men den digre champignonen står fortsatt i. Og så glemte jeg egg i... Er det meningen at fyllet skal klistre seg til paprikaen? For det gjorde det IKKE hos meg... Men så var jo min litt jalla... Men godt smakte det!

Men når man gratinerer champignon, hvor lenge må den egentlig stå i ovnen? For min var langt fra ferdig da paprikabegrene var ferdige.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:44   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)



Bra det smakte godt, i vertfall

Tja, så lenge den er varm så ligger den godt i paprikaen. Men den jeg lager er en ostekrem, hvor alle ingredienser blandes før jeg fyller paprikaen.

Jeg tror ikke det du lagde og det jeg lagde egentlig kan sammenlignes.

Jeg hadde små sjampinjonger, og saften fra ostekremen trekker seg inn i sjampinjongen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:55   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Jeg så det at du moste alt sammen, men så kom jeg på kjøkkenet og så ble det hoppet over - som også gjorde at jeg glemte egg. Men får prøve det en dag jeg er mer giddafull (hvorfor er ikke det ett ord, forresten?). Det jeg lagde var godt, synes jeg, og jeg tror at din versjon er enda bedre.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 21:29   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

En skive rødbete med chevre på, grillet og dandert med en liten anelse sirup/honning på er nyyyydelig! Må da finnes noe som er klissete søtt OG lavkarbo??? GERD????!!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 21:32   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Gerd?? Sjekke denne og send smaken tilbake hit???

Vedlagte bilder
Filtype: jpg chevre.jpg (37,8 KB, 6 visninger)
__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:00   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Chevrefyllt paprika (og sjampinjong)

Søtt, klissete og lavkarbo??? Hmmmm..... *da må jeg gruble litt*

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar

Emneord
chevre, ost, paprika, tilbehør


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjampinjong minien Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 30-09-09 12:40
Søt paprika - karber? Fast-i-fisken Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 06-03-09 22:37
Sjampinjong-snacks solrosa Kake/dessert og snacks 8 01-02-09 18:56
Sjampinjong Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 06-11-08 00:02
Søt paprika? Qudahl Spørsmål og svar 3 21-02-08 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no