Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En ny verden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-09, 01:06   #1
randimor
Gjest
 
Innlegg: n/a

En ny verden

Takk for mye inspirasjon og gode tips gjennom dette forumet. Jeg ble så inspirert at jeg bestilte boka, og startet ketolysekuren mandag 4. mai.

Jeg har hatt en fantastisk start. Etter halvannen uke er seks kilo borte fra vekta, og jeg føler meg bedre enn på lenge.

Har vært overvektig i seks år, og hele tiden forsøkt å slanke meg. Vært flink med sunt kosthold og trening i lengre perioder, uten at det gir utslag på vekta, og så gir jeg opp og spiser usunt/søtsaker. Det er det søte som har vært min største utfordring.

Har også forsøkt å få barn i to år nå, og fikk nettopp vite at jeg har PCOS, et syndrom som gjør at det er vanskelig å få barn om man ikke går ned i vekt. Dette faktum har medført at jeg er mer inspirert enn noen gang til å ta tak i kostholdet.

Etter to uker med ketolyse og mye god mat, peker vekta for første gang på mange år nedover. Minus seks kilo på halvannen uke. Fra 97 til 91 kilo. Klærene passer bedre, fikk på meg et skjørt som har hengt i skapet lenge. Jeg er full av energi, og veldig stolt over at det endelig løsner. Har mange kilo å gå på enda, men synes ketolyse har gitt meg en fantastisk start.

Fra å ha levd på mager kost uten fett i mange år, men mye pasta og ris, har altså omleggingen til 0 karbo og mye fett gitt gode resulater. Fra å være en hai etter sukker, har jeg ikke hatt søthunger i det hele tatt. Blir så god og mett av fiber og fett...

Nå håper jeg bare det fortsetter så positivt som det har startet, og håper vektnedgangen også kan gjøre at jeg kan bli gravid uten å måtte tilsette hormoner og få hjelp.

Ønsker alle de flotte jentene på forumet her alt godt, synes det er flott at et slikt forum kan være med på å inspirere og motivere hverandre frem mot et bedre liv.

Beste hilsen fra Randimor

  Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 06:51   #2
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En ny verden

Så flott

Supert resultat du har hatt allerede!

Jeg fikk bekrefta PCOS i Januar, men ble satt på medisin som ikke var helt heldig for vektnedgangen min nei.. Gikk opp og ned de samme 2 kg (som jeg først gikk opp, så det teller egentlig ikk) i 7 uker på ketolyse, så gav jeg opp...
Det er visst ikke så lett å gå ned i vekt med PCOS, men ser jo ut til at du klarer det bra

Lykke til videre, håper du klarer å bli gravid på egenhånd

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 08:18   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: En ny verden

Velkommen og lykke til videre

Grattis med kjempeflott start

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 08:37   #4
duddurt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 8
duddurt er på en erverdig vei

Sv: En ny verden

Jeg har et veldig levende bevis her i sofaen på at lavkarbo faktisk kan holde PCO i sjakk! Ned 11 kg på generell lavkarbo, og ble gravid etter tre års prøving! Dvs; 3 år uten prev, påvist PCO, over på lavkarbo, og etter 5 mnd på generell lavkarbo var jeg gravid. Så det går an!

Masse lykke til. Blir spennende å følge deg fremover

__________________


duddurt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 11:01   #5
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: En ny verden

Velkommen hit
Gratulerer med knallstart Randimor!
Og lykke til med fortsettelsen

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 20:08   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: En ny verden

Velkommen hit og grattis med pangstart

Lykke til videre

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 20:23   #7
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: En ny verden

Gratulerer med flott start og velkommen hit!!
Lykke til på kuren og med babyplanleggingen!

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:41   #8
Reiseglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 50
Innlegg: 47
Reiseglad er på en erverdig vei

Sv: En ny verden

Gratulerer så masse med flott vektnedgang.

__________________




Reiseglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 09:44   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En ny verden

Opprinnelig lagt inn av randimor, her.

god og mett av fiber og fett...

Kan vi adoptere det til slagordet vårt kanskje?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 10:14   #10
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: En ny verden

Velkommen Randimor
Gratulerer med flott vekttap og lykke til videre med både vektreduksjon og barn

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 11:19   #11
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: En ny verden

Gratulerer med flott vektnedgang, og lykke til videre

Jeg har også PCOS, har gått ned 16 kg siden september. Ikke gravid enda, men håper at det snart vil skje noe

Det er en fantastisk følelse når gamle klær plutselig passer igjen! Nyt hver dag på ketolyse- det gjør jeg!

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 13:19   #12
Gostompen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bodø
Innlegg: 4
Gostompen er på en erverdig vei

Sv: En ny verden

heisann, flott å lese at du har hatt så stor suksess med ketolyse jeg lurer på hva du spiser, har selv store problemer med å finne på mat som er godt og begynner å slite med motivasjonen. gikk på en sprekk nå i helga og er litt lei meg i dag kanskje du har noen tips til hvordan du har gjort det?

Gostompen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:34   #13
randimor
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: En ny verden

Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger.

Beklager sent svar, men jeg har det veldig travelt på jobb for tiden, arrangerer en stor internasjonal konferanse denne uka. Utfordring å finne mat som passer på konferanser, og for første gang i mitt liv har jeg holdt meg langt unna dessertbord...

Til deg som lurer på hva jeg spiser, jeg spiser mye god mat, men har kuttet ut alt av pasta, poteter, ris og brød. Spiser ingenting søtt, og merkelig nok har jeg ikke den søthungeren jeg normalt har hatt når jeg tidligere har spist mager mat. Tror kanskje all den fete maten jeg spiser minsker søtbehovet, sammen med kromtablettene.

Er jeg kjesken på noe godt, deler jeg en avocado i to, og spiser den halve sammen med en teskje seterrømme. Har aldri spist seterrømme i mitt liv, da jeg har holdt meg til kesam og lettrømme. Og det er jo så godt, bruker det som "saus" og tilbehør til maten både til frokost, lunsj og middag. Ellers spiser jeg masse salater i alle varianter - og er heldig med sesongen, nå er det jo så mye godt å få tak i. Og så spiser jeg mye fisk til middag, kjøper fiskefileter uten bein og skinn. Og mye kjøtt.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe boka, blir skikkelig inspirert av å lese denne. Alle dager er selvfølgelig ikke like enkle, synes det var vanskelig å være standhaftig 17. mai, tok faktisk et lite stykke daimiskake. Min største utfordring er at jeg ikke kan spise frukt. Det er vanskelig, da jeg normalt har spist 5 om dagen og laget smoothies flere ganger i uka. Men noe må jeg jo ofre for å nå målet mitt.

Masse lykke til - til alle flotte jenter i alle fasonger.

Beste hilsen Randimor

  Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:33   #14
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: En ny verden

Gratulerer så mye med en fantastisk start ! Er jo et helt fantastisk resultat på så kort tid
Lykke til videre, håper det fungerer like bra for deg fremover også !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva i all verden er ... Amber Ketolysekuren 1 30-04-08 14:00
Sult i verden, Fedme i verden,kjøtt og korn Goggen Generell ernæringsdebatt 1 06-02-08 22:17
Du verden... Sprudle Lavkarbo generelt 17 28-04-07 00:39
Hva skjer med verden? themonk Generell ernæringsdebatt 6 04-07-05 08:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no