Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Treningsapparat til hjemmebruk

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-10, 11:32   #1
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Treningsapparat til hjemmebruk

Er det noen her inne som har kjøpt seg treningsutstyr til hjemmebruk? Hva har du i så fall, og hvor forøyd er du?

Tv-shop og lignende selger jo så mye rart som skal virke så uuuutrolig bra på både det ene og det andre, men hva de lover og hva de er gode for er vel kanskje to forskjellige ting

Jeg vet med meg selv at jeg absolutt burde legge inn noen øvelser for å styrke midtpartiet litt, både med tanke på helse og holdning...men jeg hater tradisjonelle mage og ryggøvelser

Ser fram til å høre om andres erfaring med dette, uansett om det er ting beregnet på spesielle kropsdeler eller bare generell hjemmetrening

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 11:35   #2
nina75
Juniormedlem
 
nina75 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
nina75 er på en erverdig vei

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Hei,

Jeg har anskaffet meg en rockering fra Innersvingen. Er ikke blitt så god ennå, men vet at mange sier det funker bra på å stramme opp magefett mm.

__________________


nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 11:41   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Innersvingen rockering har jeg også, og bruker den for tiden. Foreløbig mest blå

Zumba anbefales på det sterkeste. Jeg har hatt dvd ene siden februar og er blitt heeelt avhengig Der jobbes det utrolig mye med magen Jeg har fått MYE sterkere magemuskler

www.zumbafitness.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:06   #4
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Vi har kjøpt oss romaskin. Det var den greia vi fant som gav mest for hele kroppen. Du får trent mage/rygg, bein og armer, og jammen får jeg ikke løst litt opp i stive kontorskuldre også. Den virker greit på kondisen også. Og det beste av alt, du får godt utbytte på 15 min pr dag. Nå synes jeg slike hjemmetreningsapparater er generelt kjedelige, men jeg klarer 15 min på ræva fremfor tv'n . Men jeg lurer litt på hvor jeg får kjøpt sånn zumba dvd? Det ser ut som det er gøy!

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:09   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Vi har kjøpt oss romaskin. Det var den greia vi fant som gav mest for hele kroppen. Du får trent mage/rygg, bein og armer, og jammen får jeg ikke løst litt opp i stive kontorskuldre også. Den virker greit på kondisen også. Og det beste av alt, du får godt utbytte på 15 min pr dag. Nå synes jeg slike hjemmetreningsapparater er generelt kjedelige, men jeg klarer 15 min på ræva fremfor tv'n . Men jeg lurer litt på hvor jeg får kjøpt sånn zumba dvd? Det ser ut som det er gøy!

Gøy, ja, mildt sagt

www.zumbafitness.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:26   #6
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Jeg har elipsemaskin - den er jeg veldig fornøyd med, men bruker den desverre litt for sjelden... Jeg kjøpte den på europris, så det er ikke noe avansert maskin, men den er bra nok for å få bedre kondis

Jeg har også zumba - det er sinnsykt effektivt!! jeg blir kjempesvett av det pluss at det er gøy...

Har også wii fitt pluss - det syns jeg er gøy, men føler ikke at jeg får så veldig effektiv trening...

Yoga matte og dvd er en investering jeg er veldig fornøyd med - effektivt for bedre holdning og selvfølelse Yoga dvd kan en også få lånt på biblioteket, så kan en prøve det før en investerer i egen dvd...

Zumba på tilbud hos www.tvshop.com/no for 499,-

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:31   #7
Thilda
Juniormedlem
 
Thilda sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Larvik
Innlegg: 32
Thilda er på en erverdig vei

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Har rockering og den er effektiv. Når jeg var flink å brukte den hver dag i 2 mnd så mista jeg 8cm på magen. Anbefaler også trenings dvd til jillian michaels.

__________________
Thilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 12:43   #8
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Opprinnelig lagt inn av Thilda, her.

Anbefaler også trenings dvd til jillian michaels.

Den har jeg også prøvd... Den er beintøff, men effektiv

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:43   #9
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Tradisjonelle mageøvelser? Situps, situps og mer situps?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 15:45   #10
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Jeg tar planken, både vanlig og på sidene, i tillegg til situps, men du sier du ikke liker disse øvelsene, så da er jo ikke det så vesentlig. Ellers har jeg noen treningsstrikk i forskjellige "styrker" og noen frivekter. Det er alltid noen bra øvelser å plukke opp fra forskjellige helseblader (i form, shape up etc), og når jeg legger til vektene mine eller strikkene, blir det kjempeeffektivt!
Ja, også har jeg en sånn treningsball, da, men den bruker jeg mest som kontorstol (genialt for korsettmusklene, og man merker jo ikke at man trener hvis man sitter på den noen timer daglig, men merker det fort på kroppen hvis man slutter med det)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 18:22   #11
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Ja, også har jeg en sånn treningsball, da, men den bruker jeg mest som kontorstol (genialt for korsettmusklene, og man merker jo ikke at man trener hvis man sitter på den noen timer daglig, men merker det fort på kroppen hvis man slutter med det)

Signerer. Brukte den som kontorstol på jobb en periode, og gulledu det funket. (Det så litt rart ut for utenforstående "brukere" som kom innom, men skitt la gå. )

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 19:31   #12
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

jeg har treningsball, strikk (til styrketrening) og ellipsemaskin. Kan ikke skryte av at det blir brukt allverden nå som jeg blir satt i litt aktivitet hos fysio. I tillegg svømmer jeg en gang i uken.

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 19:57   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Trimsykkel! Har to jeg, en hos Lille Gubben og en hjemme. Bruker dem i perioder da, skal innrømme det. Ellers har jeg en god treningsmatte (ønsker meg en til, men den finnes ikke i salg lenger ), et strikk og et utvalg vekter - og ja, jeg bruker dem, i alle fall i perioder.

Akkurat nå om dagen er hoftene kranglete av seg, det er en eller flere hofteøvelser de ikke liker tydeligvis, må bare finne ut hvilke, så jeg trener ikke så mye, men det burde jeg vel gjøre. Prøver å gå tur så ofte jeg kan da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 13:23   #14
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Rockering og lette vekter (1 kg). Billig og effektivt

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 13:56   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Opprinnelig lagt inn av LiMe, her.

Rockering og lette vekter (1 kg). Billig og effektivt

1 kgs vekter er alt for lite synes jeg. Minimum 2 kg. Har også noen sett små manualer som man kan endre vekta på med vektplater, de er kjekke.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 15:25   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Pilates! Ekstremt effektivt, få repetisjoner, kjennes med en gang! Merker framgang i løpet av få ganger. Mine erfaring med pilates er windsor-pilates, den er klassisk og jeg vet at 3t har brukt den i sine studio-timer i Trondheim. (Kjente igjen alle øvelsene hehe).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 15:38   #17
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

For dere som har Wii kan jeg anbefale Wii Active. Det er mye mer effektivt enn Wii Fit og du trenger ikke Wii fit board. Det følger med en treningsstrikk, men det er lurt å kjøpe en ekstra strikk med litt mer motstand. Ellers har jeg en spinningsykkel som ble flittig brukt en gang i tiden og som jeg har tenkt å børste av støvet på. Har laget spillelister på mp3 spilleren som jeg tråkker i vei til og blir dausliten. Ellers har jeg Billys Boot camp dvd'er som jeg mener å huske var effektivt. Har dog ikke brukt dem på mange år siden vi bor litt trangere enn før og det krever en del plass (dessuten tror jeg ikke naboene under oss hadde satt pris på treninga mi ) Innersvingen rockering har jeg også, men den ligger godt under senga

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:47   #18
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

jeg ble så inspirert jeg at nå bestilte jeg meg dette :

http://www.fitness-equipment.com/aca...ubberTubes.jpg

og en slik treningsball. har rockering og innesykkel fra før av..

så har jeg en vibroplate som man står på og rister.. og wii fit og dansematte til.. :P Kan ikke si at NOE her er flittig brukt...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:


Sist redigert av senorita : 14-11-10 kl 00:46.
senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 19:09   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Har romaskin, ellipsemaskin, benk med stangvekt, en maskin som vibrerer, en benk hvor man trener magen, wii fit, zumba og ps3vippebord med program. Jeg bruker wiien og zumbaen!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 15:43   #20
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Jeg falt for fristelsen og kjøpte Ab Circle Pro fra TV shop.. Men gud a meg hvor den virker! Er skikkelig støl og sliten etter bare tre minutter. Og MYE strammere magemuskler Ellers så trener jeg litt med strikker, og ergometersykkel.

Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 15:48   #21
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Jeg falt for fristelsen og kjøpte Ab Circle Pro fra TV shop.. Men gud a meg hvor den virker! Er skikkelig støl og sliten etter bare tre minutter. Og MYE strammere magemuskler Ellers så trener jeg litt med strikker, og ergometersykkel.

En sånn har jeg også lyst på!!! Men har ikke råd

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 16:56   #22
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Nei, den var litt dyr.. Men verdt pengene

Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 16:58   #23
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Jeg falt for fristelsen og kjøpte Ab Circle Pro fra TV shop.. Men gud a meg hvor den virker! Er skikkelig støl og sliten etter bare tre minutter. Og MYE strammere magemuskler Ellers så trener jeg litt med strikker, og ergometersykkel.

Hva er det for noe? Link? :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 17:00   #24
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Hva er det for noe? Link? :P


http://www.tvshop.com/NO/products/201257/210161

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 17:18   #25
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Treningsapparat til hjemmebruk

oj den var dyr nok ja :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no