Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Skrive innlegg på dialekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-07, 11:01   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Skrive innlegg på dialekt

Jeg har lagt merke til at enkelte her inne skriver på dialekt. Jeg har ingenting i mot dialektene deres, men minner om at det er god (n)etikette å skrive på bokmål eller nynorsk på forum som dette. Innlegg på dialekt kan være forstyrrende, og ikke like lette å forstå som innlegg på et av de to skriftspråkene våre.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 11:24   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Jeg har ikke noe imot dialekter, syns det er deilig å høre forskjellige dialekter når de snakkes. Men det er fryktelig slitsomt å lese. Og da blir det dessverre slik at jeg hopper over de innleggene. Det samme gjelder SMS språket. Jeg er vel for gammal for sånt kanskje ?

Det er litt dumt, for jeg går sikkert glipp av nyttige og morsomme ting..... Det er jo "my loss" for å si det sånn

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 11:27   #3
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg har ikke noe imot dialekter, syns det er deilig å høre forskjellige dialekter når de snakkes. Men det er fryktelig slitsomt å lese. Og da blir det dessverre slik at jeg hopper over de innleggene. Det samme gjelder SMS språket. Jeg er vel for gammal for sånt kanskje ?

Det er litt dumt, for jeg går sikkert glipp av nyttige og morsomme ting..... Det er jo "my loss" for å si det sånn

Nettopp, når dialekter snakkes er det bare sjarmerende.

Hvis du er for gammel for sånt er jeg det også, og jeg regner meg fortsatt som ung.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 11:55   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Det burde være en regel her på forumet om at innlegg ikke skal skrives på dialekt utenfor journaler

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:04   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Greit å si fra at men ikke leser det som er skrevet på dialekt, så kan de som gjør det velge om de vil nå flest mulig eller ikke. Noen REGEL ser jeg ikke behov for, men en oppmuntring til å la være å skrive på dialekt kan være en ide

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:18   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Greit å si fra at men ikke leser det som er skrevet på dialekt, så kan de som gjør det velge om de vil nå flest mulig eller ikke.

Det er ikke det at jeg ikke VIL altså, men som sagt er det for slitsomt og selv om jeg prøver å lese så tar jeg meg selv i å hoppe over innlegg isteden. Vil understreke at jeg ikke mener å provosere eller mener noe vondt med det...

Jeg har selv fått beskjed om (på et annt forum riktignok) at skrifttypen og fargen jeg bruker er vanskelig å lese. Ble litt lei meg jeg, for det er jo en del av "forumpersonligheten" min. Det ble faktisk til at jeg sluttet å poste noe i det forumet. Jeg vil ikke at slikt skal skje her.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:31   #7
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Støtter deg fullt ut jeg, Zen. Tror at de som skriver på dialekt (utenfor journalene iallefall) vil få mindre respons enn om de hadde skrevet på bokmål/nynorsk.
Det er utrolig mye info her inne, og man har rett og slett ikke tid eller ork til å lese det som står på dialekt. Jeg for min del hopper som regel rett over slike innlegg, orker ikke å lese dem.

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:31   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er ikke det at jeg ikke VIL altså, men som sagt er det for slitsomt og selv om jeg prøver å lese så tar jeg meg selv i å hoppe over innlegg isteden. Vil understreke at jeg ikke mener å provosere eller mener noe vondt med det...

Jeg har det på akkurat samme måte, men syns REGEL virker litt strengt. Derfor kan jeg med dette si: Jeg oppfordrer alle som ønsker å nå flest mulig (inkludert Nille og Distrea) til å droppe å skrive på dialekt

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:48   #9
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Jeg vil ikke ha noen regel jeg heller, jeg bare minner om at det (n)etikkete å ikke skrive dialekt. Og når de som skriver på dialekt forstår at vi ikke får med oss det de skriver, så kanskje det blir en vekker for dem også? De vil jo nå ut til flest mulig.

Jeg vil ikke kjefte på noen, eller eksludere noen. Men om vi alle kunne fungere sammen og gjøre oss forstått ville forumet være et ENDA herligere sted å være.

Så, det jeg vil ha er nødvendigivis ikke en regel (selv om finnes en uskreven en allerede), men bevisstgjøring.


Sist redigert av Sugarpill : 11-09-07 kl 17:53.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:56   #10
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Helt enig.

Syns ikke det burde komme noen regel på det, men det er kanskje greit at de som skriver på dialekt blir klar over at deres innlegg faktisk blir hoppet over av ganske så mange. For det må jo være trist.

Jeg er gift med en nordlending og av en eller annen grunn skriver mange av hans bekjente fra nord på dialekt.
Det er sikkert greit så lenge alle faktisk snakker den samme dialekta, men her inne kommer vi fra et landstrakt land hvor dialektene er mange. Og for meg som snakker kav 'østlandsk' så blir det rett og slett for komplisert. Klart jeg forstår om jeg bruker litt tid, men den tiden er jeg ikke villig til å bruke. Jeg bruker nok tid på nett som det er.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:03   #11
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Helt enig.

Klart jeg forstår om jeg bruker litt tid, men den tiden er jeg ikke villig til å bruke. Jeg bruker nok tid på nett som det er.

Det gjelder oss alle.

Jeg skriver dialekt kun i sms til venner med samme dialekt (men aldri sms-språk, det takler jeg ikke), til andre skriver jeg bokmål. Jeg kunne godt skrevet innlegg her inne på nordlandsk, men jeg foretrekker å nå flest mulig.

Kanskje vi kunne fått laget en sticker ang. dialektbruk?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 14:11   #12
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Dialekt på Facebook, sms o.l. er helt greit. Men på forum er det god nettikette å skrive bokmål/nynorsk.

Jeg merker jeg tar innlegg skrevet på dialekt lite seriøst av en eller annen grunn.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 15:33   #13
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Jeg leser heller ikke innlegg skrevet på dialekt.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 15:58   #14
elle
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 167
elle er ny på veien

Sv: Skrive innlegg på dialekt

FY F..... jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser dette......hva med å si ifra på en PM istedet for å legge det ut på en tråd???!!!!Hadde hørt at dette var plassen med trivelige folk, men er ganske skeptisk nå.BEKLAGER så mye til de som føler seg støtt av "dialekta" til andre og meg. Håper dere forstår og gidder å lese dette innlegget, siden det er på bokmål. Og at en 24åring snakker om etikette???halloo???
Tusen takk til alle som har svart meg iallefall. Dere er skikelig snille
og til dere andre som ikke forstår dialekter, dere har gjort iallefall 1person kjempe-lei seg idag!!!!

elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 16:22   #15
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av elle, her.

FY F..... jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser dette......hva med å si ifra på en PM istedet for å legge det ut på en tråd???!!!!Hadde hørt at dette var plassen med trivelige folk, men er ganske skeptisk nå.BEKLAGER så mye til de som føler seg støtt av "dialekta" til andre og meg. Håper dere forstår og gidder å lese dette innlegget, siden det er på bokmål. Og at en 24åring snakker om etikette???halloo???
Tusen takk til alle som har svart meg iallefall. Dere er skikelig snille
og til dere andre som ikke forstår dialekter, dere har gjort iallefall 1person kjempe-lei seg idag!!!!

Dette er ikke kritikk av deg, men en generell tråd om å skrive på dialekt på forum og andre steder. Det har ingenting med å bli støtt av dialekter å gjøre.

Og hvor gammel trådstarter er, er vel totalt uvesentlig i denne sammenhengen.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 16:23   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

synd at du føler det slikt Elle... Jeg har egentlig ikke algt merke til at det er mange som skriver på dialekt heller jeg da, så jeg har ikke opplevd det som noe problem egentlig... og jeg har i allefall ikke opplevd det som useriøst i de få tilfellene jeg har sett det...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 16:29   #17
elle
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 167
elle er ny på veien

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

synd at du føler det slikt Elle... Jeg har egentlig ikke algt merke til at det er mange som skriver på dialekt heller jeg da, så jeg har ikke opplevd det som noe problem egentlig... og jeg har i allefall ikke opplevd det som useriøst i de få tilfellene jeg har sett det...

tusen takk
jeg er sikkert en hissig nordlænning!!hehe!Tok sikkert litt på vei....meeeen:det er jo trasig at noen sier at de ikke tar ting seriøst av det som blir skrevet på dialekter....
Jeg er forresten kjempe-god veninne med Daizy, som du skrev mye med før
Ha en fin dag

elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 16:49   #18
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av elle, her.

FY F..... jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser dette......hva med å si ifra på en PM istedet for å legge det ut på en tråd???!!!!Hadde hørt at dette var plassen med trivelige folk, men er ganske skeptisk nå.BEKLAGER så mye til de som føler seg støtt av "dialekta" til andre og meg. Håper dere forstår og gidder å lese dette innlegget, siden det er på bokmål. Og at en 24åring snakker om etikette???halloo???
Tusen takk til alle som har svart meg iallefall. Dere er skikelig snille
og til dere andre som ikke forstår dialekter, dere har gjort iallefall 1person kjempe-lei seg idag!!!!

Jeg har ikke noen oversikt over akkruat hvem det er som bruker dialekt her inne, så jeg sendte ingen pm. Og ville for den saks skyld finne ut om det var flere som var enige i meg. Denne tråden er ikke ment som et angrep, jeg går ut ifra at dere som skriver på dialekt heller vil at vi skal lese innleggene enn å overse dem p.g.a dialekt?

Og at en 24-åring snakker om etikette ser jeg ingenting galt meg. Jeg er et voksent menneske.

Og at vi som har problemet med å forstå enkelte dialekter- hvorfor blir forbannet på oss? Blir dere forbannet når dere i anre sammenhenger må skrive bokmål eller nyorsk?

Jeg forstår overhodet ikke at dette er noe å hisse seg opp over, vi forsøkert fortvilt å føre en seriøs debatt her inne. Elle.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 16:52   #19
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av elle, her.

FY F..... jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser dette......

Er det sårende at noen ikke liker å lese på dialekt? Det er i så fall noe av det merkeligste jeg har hørt. Ble du lei deg da du måtte skrive bokmål på skolen også?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 17:29   #20
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av elle, her.

FY F..... jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser dette......hva med å si ifra på en PM istedet for å legge det ut på en tråd???!!!!Hadde hørt at dette var plassen med trivelige folk, men er ganske skeptisk nå.BEKLAGER så mye til de som føler seg støtt av "dialekta" til andre og meg. Håper dere forstår og gidder å lese dette innlegget, siden det er på bokmål. Og at en 24åring snakker om etikette???halloo???
Tusen takk til alle som har svart meg iallefall. Dere er skikelig snille
og til dere andre som ikke forstår dialekter, dere har gjort iallefall 1person kjempe-lei seg idag!!!!

DETTE klarer jeg ikke ta seriøst Huff... hvis en liten diskusjon om at folk velger å ikke lese tråder på dialekt gjør at man blir skeptisk... da skal det ikke mye til


Men,,,,, hvis jeg skal ta det seriøst. Jeg hadde hvertfall ikke til hensikt å gjøre noen sååååååå lei seg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 17:32   #21
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Jeg er enig med hovedinnlegger, og synes det var et saklig greit opplysende innlegg. Om noen som skriver på dialekt og ønsker å bli lest, så må de jo ta konsekvensene av dette og endre skriftspråket sitt. Så enkelt er det vel.

(Dette minner meg forresten om sånne kjæresteforholdting også. Jeg synes det er så morsomt med den typen kjæresteforhold der man ikke kan si sannheten fordi den andre kan bli såret. Jeg synes det er mer fair ovenfor den andre å si; nei, jeg liker ikke den typen genser som jeg fikk til bursdagen, jeg bytter den i denne genseren i stedet, for det er mer min stil.
Så kan den andre lære mer om en, og finne gave som passer mer og gleder mer neste gang. Istedet for å bli "kjempeglad" for genseren en ikke liker, og få samme typen gave i 20 år fremover liksom. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 17:49   #22
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Sånn på tampen må jeg si at jeg virkelig ikke ser vitsen med å skrive på dialekt på forum som dette. Det er vel få av oss som har så store problememer med norskkunnskapene sine (jeg tar høyde for at noen har det), at vi ikke kan skrive på skriftstpråket vi alle har lært på skolen. '

Hvorfor lage problemer?

Hilsen Zen -som bruker dialekt som bare det, men ikke på forum.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 17:54   #23
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av elle, her.

FY F..... jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser dette......hva med å si ifra på en PM istedet for å legge det ut på en tråd???!!!!Hadde hørt at dette var plassen med trivelige folk, men er ganske skeptisk nå.BEKLAGER så mye til de som føler seg støtt av "dialekta" til andre og meg. Håper dere forstår og gidder å lese dette innlegget, siden det er på bokmål. Og at en 24åring snakker om etikette???halloo???
Tusen takk til alle som har svart meg iallefall. Dere er skikelig snille
og til dere andre som ikke forstår dialekter, dere har gjort iallefall 1person kjempe-lei seg idag!!!!

Hvofor blir du lei deg av en oppfordring til å bruke korrekt skriftspråk? Og hva i all verden har alderen med etikette å gjøre?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 18:24   #24
elle
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 167
elle er ny på veien

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

DETTE klarer jeg ikke ta seriøst Huff... hvis en liten diskusjon om at folk velger å ikke lese tråder på dialekt gjør at man blir skeptisk... da skal det ikke mye til


Men,,,,, hvis jeg skal ta det seriøst. Jeg hadde hvertfall ikke til hensikt å gjøre noen sååååååå lei seg


hmmm...kom litt feil ut....men mener at det er veldi synd at noen sier at de ikke tar de som skriver dialekt seriøst....
og nå har jeg gitt meg...så nå skriver jeg bokmål
Ok??
no hard feelings?
hilsen kanskje "lit vel" overhissig norlands-jente tidligere idag

elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 18:29   #25
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Jeg har lagt merke til at enkelte her inne skriver på dialekt. Jeg har ingenting i mot dialektene deres, men minner om at det er god (n)etikette å skrive på bokmål eller nynorsk på forum som dette. Innlegg på dialekt kan være forstyrrende, og ikke like lette å forstå som innlegg på et av de to skriftspråkene våre.

Jeg er veldig enig og som mange andre så hopper jeg over mange innlegg på dialekt.

Nynorsk som skriftspråk derimot synes jeg er vakkert å lese og jeg lærte nå i sin tid på skolen (for bortimot 100 år siden) av vi har to skriftspråk i Norge.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Antall innlegg Gamla Generell diskusjon 3 14-07-05 10:15
Abbonerte tråder og nye innlegg fungerer dårlig Carbokiller Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 21-05-04 17:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no