Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketolyse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-08, 22:23   #1
lille bolle
Juniormedlem
 
lille bolle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 45
Innlegg: 18
lille bolle er på en erverdig vei

Ketolyse?

Har bare lest mye om det her på nettet.og siden jeg trenger hjelp til og ta av meg endel kilo har jeg bestemt meg for og følge opplegget.er 166 høy og veier ca 82 kg og vil ned til 64 kg...

Men må jeg ha tablettene som kan kjøpes med boka eller klarer man seg fint uten?

Trenger litt gode tips om hvordan jeg skal legge opp måltidene hvor mye kan man spise osv?Har sett mange gode oppskrifter her men hvor mye bør man spise til hvert måltid?

Jobber på fødeavd og da er det ikke bra og være slapp pga lavt blodsukker og lignende

Setter stor pris på alle tips fra dere

lille bolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 07:50   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse?

Det er en god idé å kjøpe vitaminene da de er spesielt tilpasset opplegget, men om de er absolutt nødvendige er vel forskjellig fra person til person. Selv tar jeg mutivitaminer fra helsekosten, og det holder for meg. Men det er absolutt en fordel, ja! For noen har det til og med vært prekært.
For å si det enkelt, så skal du spise når du er sulten, og stoppe når du er behagelig mett.
De fleste svarene finner du i ketolyse-boken, den kan man til og med låne på biblioteket.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:57   #3
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av lille bolle, her.

Jobber på fødeavd og da er det ikke bra og være slapp pga lavt blodsukker og lignende


Du er slapp de første par dagene mens du går inn i ketose - ellers kommer du igrunnen ikke inn i denne måten å forbrenne på.

Etter det er du mer energisk og opplagt enn før, og du blir ikke tom slik man vanligvis blir hvis blodsukkeret faller. I ketolys forbrenner du ikke sukker fra blodet, men fett fra kroppen, så da går du ikke tom før det er slutt på fettet - sålenge du får i deg proteiner nok da :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:07   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du er slapp de første par dagene mens du går inn i ketose - ellers kommer du igrunnen ikke inn i denne måten å forbrenne på.

Det siste der er jo ikke HELT sant da. Fedon, f.eks, er ikke en ketogen diett, men man holder karbohydratnivået uansett såpass lavt at man får en god fettforbrenning. Men noen går ikke ned på Fedon, fordi det ikke er lavt nok i karber, og de som går ned går ofte saktere ned i vekt enn på f.eks Ketolys og tilsvarende.

Men, ja, ketose gjør en slapp noen dager, fordi kroppen renser seg. Da kan det være lurt å sette i gang rett før du har et par fridager, drikk masse vann og kos deg med den gode maten!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:33   #5
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Ketolyse?

Du har rett - jeg tenkte bare på ketolyse kuren siden det var den det var snakk om først jeg :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:52   #6
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Ketolyse?

Hvis du har fri i helga, er jo fredag en fin dag å begynne på. Er du flink, er du kommet i ketose til mandag, og da vil nok formen og være oppadgående.

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodtypediett og Ketolyse Hjørdis Blodtypedietten 3 08-04-08 15:01
Hmm. "Skummel" fett-observasjon på Ketolyse SkinnyToBe Ketolysekuren 13 20-01-08 11:48
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no