Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Snacks

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-10, 19:38   #1
eva83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 14
eva83 er på en erverdig vei

Snacks

hvilket type snacs kan man kose seg med på ketolyse kuren? har hørt snakk om ost i steikovn, evt hvilken ost? bacongull, uffer(baconsnaks), valnøtter osv.. kan man spise alt dette med god samvittighet? hvilket smør bør mann bruke til matlaging? Meierismør har noen sagt er bra.. og kan mann virkelig steke litt bacon på kveldene om mann har lyst på noe?

eva83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:10   #2
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: snacs

Man kan nok spise litt bacongull, ostechips og nøtter fra tid til annen, men jeg ville faktisk anbefale at man kutter ut alt slik de første ukene. Dette for å endre matvanene, er man sulten, skal man spise ketolysevennlig mat, ikke snacks.

Har du lest boka? Meierismør er tingen på ketolyse.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:32   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Snacks

Hei,
De aller fleste må nok deprogrammere formelen: KOS=MAT
Altså, man må ikke putte noe i munnen for å kose seg, dette kan være en mental utfordring for mange som har brukt mat som bl.a. straff/belønning.

På ketolyekuren skal man spise når man er sulten og spise til man er passe mett, så ja er du sulten på kvelden så skal du spise. Min erfaring er at får jeg i meg nok fett i løpet av dagen så er snacks helt unødvendig, går heller ikke og fyser på noe.

Når det gjelder smør så er det bare SMØR er SMØR, står det ikke smør på pakka så er det IKKE smør.

Bacongull/baconsvor: pass på at det ”ekte” vare, husk å sjekke kh innholdet på pakka. Dvs. man skal ALLTID sjekke næringsinnholdet i matvarer man bruker. Husk at dette er veldig salt snacks og salt binder vann i kroppen.

Hjemmelagede oste-chips, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9936&highlight=chips
Nøtter inneholder forholdsvis mye kh og må kun inntas i små mengder, husk å sjekke kh innhold.

Er man usikker på næringsinnholdet så kan man for eksempel slå opp på www.matvareguiden.no

Husk at snack som innholder søtningsmidler kan trigge søthungeren.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Snacks Lavkarbosnuppa Spørsmål og svar 3 01-02-08 11:02
Snacks Tiili Kake/dessert og snacks 5 16-07-07 17:01
Tips til snacks Dolly Ketolysekuren 3 26-03-07 17:47
Snacks nita58 Dr Lindbergs 8 29-11-06 11:58
Djevel-egg (snacks) Marianne Mellommåltider 0 31-12-04 11:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no