Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-09, 22:15   #1
ungeandersen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mosjøen
Alder: 32
Innlegg: 4
ungeandersen er på en erverdig vei

Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

Jeg har bare gått på ketolyse i tre dager nå, og har aldri vært så dårlig før. Er svimmel og har hjertebank, men vet dette er normalt. Dette kommer og går. Men det jeg stusser på er at jeg går og er konsant kvalm. Av og til klarer jeg ikke prate, fordi jeg er redd jeg skal spy når jeg åpner munnen. Jeg klarer heller ikke trene, ikke gå langt uten at føttene mine kjennes ut som jeg skal knekke i hop osv. Jeg lurer på om alt dette er ketolysekuren, og vil gå over etterhvert. Eller om det kan være noe annet i tillegg? Noen som har samme erfaring evt noe kunnskap?

ungeandersen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 23:37   #2
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

Jeg hadde det kjipt i tre dager, hadde hodepine også.
Tror det er litt forskjellig hvordan man har det i starten og hvor lenge, men de fleste har det ubehagelig ja.

Kan jo være du har omgangsjuke også da? *vetikke*

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 23:55   #3
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

Høres ut som min første uke på lavkarbo. Kroppen reagerte veldig og jeg var konstant svimmel og kvalm, slapp, løs mage og hadde hodepine. Etter 5-6 dager begynte det å komme seg. Når jeg hadde gått på lavkarbo i litt over en uke ble formen veldig god.
Nå er det 5 uker siden jeg startet og jeg har mer energi enn jeg noen gang har hatt. Hodeverken som jeg normalt pleier ha er helt borte og kroppen blir ikke like fort sliten som før.

Jeg tror det er et stort sjokk for kroppen å begynne på lavkarbo at den reagerer så kraftig. Noen tåler mer denne omveltningen enn andre virker det som, men alle jeg har hørt om har til slutt kommet over denne vanskelige starten.

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:41   #4
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

Mange sier den fjerde dagen er verst, så hold ut!

Dette er grunnen til at jeg anbefaler alle som er interesserte å vente til de har muligheten til å ta det med ro før de legger om kostholdet. Begynner å få mannen min litt på gli nå, men vil han skal vente til ferien om tre uker med å begynne, siden det kan skje store ulykker om han ikke er i toppform på jobb.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 08:52   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

Klassisk! Det du beskriver her understreker det faktum at sukker kan gi like sterke abstinenser som narkotika
Drikk vann, slapp av når du kan og hold ut !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 03:29   #6
ungeandersen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mosjøen
Alder: 32
Innlegg: 4
ungeandersen er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

Tusen takk for svar Veldig betryggende å høre at det ikke er bare meg. Går forresten veldig mye bedre nå!

ungeandersen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 11:31   #7
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

ja herig å føle på de abstinensene...Jeg følte også at beina skulle knekke i to, og jeg ble så dårlig i magen hvis jeg skulle prøve å trene. Etter 10-20 min med jogging fikk jeg så kraftig smerteer og følte jeg måtte komme meg på do.

Alt har gått over. Jeg har masse energi, ikke vondt i magen og mindre vondt i hodet. Se om du kan finne en tråd om de beste bivirkningene. Den er motiverende å lese

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 12:06   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

Forresten, noen opplever magnesiummangel på ketogen kost (maten er nok dessverre en del mer utarmet enn den var før, på grunn av industri), så et magnesium-tilskudd i tillegg til å bytte ut vanlig salt med mineralsalt kan være lurt dersom man føler at hjertet slår litt i hardeste laget, eller om man har leggkramper og mye kvalme og dette blir langvarig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 18:02   #9
Eirorinon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 32
Eirorinon er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Mange sier den fjerde dagen er verst, så hold ut!

Det skal jeg love deg! Jeg er nå på min fjerde dag, og kjennes ut som jeg har fått skikkelig omgangssyke/influensa. Helt for jævlig! Ikke har jeg hatt noe særlig matlyst etter jeg begynte med lavkarbokosten, heller. 2 måltider om dagen.

Eirorinon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig uvisst :p Svar med sitat
Svar

Emneord
bivirkninger


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 19:16
Blir dårlig av maltitol tattoogl Ketolysekuren 8 13-04-09 20:46
Hjelp, er cottage cheesen min dårlig? Areola Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 30-01-09 17:03
Hjelp ... (Føler meg dårlig i starten på Ketolyse) totitten Ketolysekuren 21 03-02-08 13:39
Omgangssyke og ketolyse, dårlig miks ... anneca Ketolysekuren 4 18-11-07 20:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no