Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-10, 15:55   #76
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Julistarternes tråd

Heihei!

For dere som er nye julistartere og lurer på div, her er mine råd for å finne frem!

Det er to hovedmetoder å navigere i forumet. Begynnermetoden er å begynne øverst i http://forum.lavkarbo.no/index.php og så lese i underforumene. Når du har lest alle innleggene som er klistret så har du sett det meste av begynnerspørsmålene, og noen av de avanserte .
Les ordentlig igjennom trådene slik at du ser hva som er blitt svart på underveis. Det er mye som går igjen

Om du ønsker å logge din egen fremgang og ha kommentarer på hva du gjør riktig/feil, så lag deg en journal. Her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5 Det er plassen for småpratet og alle spørsmålene om "hva gjør jeg feil og hvorfor går dette dritt!" Evt "jeg har gått ned masse hurra!!!" Legg til link til journalen din i signaturen din, da kommer flere og leser den. Du får gjerne en del personlige tilbakemeldinger om fremgang etc om du legger litt flid i journalen din. Alt er enklere om du legger inn hva du har spist, drukket, tilskudd, trening etc hver dag. Du kan også selv finne partystoppere der.

Journalene er bra for en ting til! Kanskje ser du at det er noen som har gått ned masse og du lurer på hvordan de har gjort det. Da kan du "stjele menyer" og gjøre nettopp som dem, siden de har lagt ut menyene sine. Lurt!

Når du er blitt vel bevandret i forumet og føler du har lest det meste så er det tid for å lese etter "uleste innlegg" og "uleste journaler" knappene øverst. Da får du bare det som er nytt og slipper å lete rundt. Det kan også være opplysende for enkelte ang nybegynnerspørsmålene når de som har vært her en stund maser om at alle spør om det samme hele tiden. Det er altså for at vi bruker "uleste innlegg"-knappen og ser alle nye innlegg i hele forumet.

Ja, og alt dette tekniske, inkludert tickerne, det finner du inne på http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=3

Og så er det MUP (Min ultimate Plan).

Og har jeg glemt noe så finner du det her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Funker ikke linkene over så er det nok fordi du ikke er innlogget. Bli medlem, få adgang!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen


Sist redigert av Megvel : 21-07-10 kl 15:57. Årsak: Detalj
Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 18:51   #77
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Julistarternes tråd

Har du turt å veie deg enda? Ikke mist motet, vi har alle våre dager, uker og mnd som går dritt. Viktigste er å hente seg inn igjen.. 1 år til neste sommer.. he he..
Håper formen er bedre..
Ha en fin kveld videre

Opprinnelig lagt inn av Mizzme, her.

Her i gården går det veldig opp og ned igrunn, har dager hvor jeg bare sover og dager hvor jeg orker ALT og litt til.. De siste dagene har jeg hatt kjempe vondt i magen og er kvalm.. Uch dette er ikke noe særlig
Jeg vet ikke hva som er galt..

Ikke vet jeg om vekta har beveget seg heller for jeg tørr ikke veie meg (blir så demotivert hvis jeg ikke har gått ned noe )

Så flot at flere joiner Og gratulerer til alle som har begynt nedstigningen i vekt

trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 18:52   #78
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Julistarternes tråd

Takk for fin info.. mye å lese igjennom når man er ny her inne..

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Heihei!

For dere som er nye julistartere og lurer på div, her er mine råd for å finne frem!

Det er to hovedmetoder å navigere i forumet. Begynnermetoden er å begynne øverst i http://forum.lavkarbo.no/index.php og så lese i underforumene. Når du har lest alle innleggene som er klistret så har du sett det meste av begynnerspørsmålene, og noen av de avanserte .
Les ordentlig igjennom trådene slik at du ser hva som er blitt svart på underveis. Det er mye som går igjen

Om du ønsker å logge din egen fremgang og ha kommentarer på hva du gjør riktig/feil, så lag deg en journal. Her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5 Det er plassen for småpratet og alle spørsmålene om "hva gjør jeg feil og hvorfor går dette dritt!" Evt "jeg har gått ned masse hurra!!!" Legg til link til journalen din i signaturen din, da kommer flere og leser den. Du får gjerne en del personlige tilbakemeldinger om fremgang etc om du legger litt flid i journalen din. Alt er enklere om du legger inn hva du har spist, drukket, tilskudd, trening etc hver dag. Du kan også selv finne partystoppere der.

Journalene er bra for en ting til! Kanskje ser du at det er noen som har gått ned masse og du lurer på hvordan de har gjort det. Da kan du "stjele menyer" og gjøre nettopp som dem, siden de har lagt ut menyene sine. Lurt!

Når du er blitt vel bevandret i forumet og føler du har lest det meste så er det tid for å lese etter "uleste innlegg" og "uleste journaler" knappene øverst. Da får du bare det som er nytt og slipper å lete rundt. Det kan også være opplysende for enkelte ang nybegynnerspørsmålene når de som har vært her en stund maser om at alle spør om det samme hele tiden. Det er altså for at vi bruker "uleste innlegg"-knappen og ser alle nye innlegg i hele forumet.

Ja, og alt dette tekniske, inkludert tickerne, det finner du inne på http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=3

Og så er det MUP (Min ultimate Plan).

Og har jeg glemt noe så finner du det her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Funker ikke linkene over så er det nok fordi du ikke er innlogget. Bli medlem, få adgang!

trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 19:07   #79
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

RAIN ANGEL
GRATTIS SÅ MYE MED RØYKESLUTT.... KJEMPE BRA.. (har aldri røyket så vet ikke hvor tøft det er men må si jeg er stolt av deg. Tenk på helsa di )

Når du klarte, det klarer du sikkert å gå ned i vekt også.. Flott at du måler deg, viktig som du sier at det ikke bare skal handle om tallet på vekta..
Masse lykke til.. hører vel fra deg..

trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:40   #80
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Jeg begynte idag, litt seint i juli men kanskje det hjelper for motivasjonen å være med i en slik tråd.
Har prøvd dette før og tatt av men når jeg prøver å øke karbene bare litt etterpå så vips er jeg tilbake til det gamle og da går jeg opp igjen.. Får gjøre et forsøk til.
Er i ketolyse allerede iløpet av dag 1. Kjenner det å hodepinen og tørsten.
Selv om jeg merker at vekten i løpet av dagen har økt så er det nok alt vannet jeg har drukket idag.
Brystene spesielt er tyngre og ømmere, dette er helt vanlig når vekten øker, det er de som får det først.
Skal ned 8 til 10 kg håper jeg

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 10:00   #81
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Det er akkurat det, Toto som skremmer meg...dette er første gang jeg har prøved ketolysekuren og jeg hører stadig vekk at folk har gått ned med det men når de spiser litt normat igjen så legger de på seg, gjerne mer enn det var før! Jeg blir så i tvil om dette er noe for meg eller ikke nå...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 10:22   #82
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Hei... Trenger eit lite råd.

Dette er min åttande dag på ketolysekuren og det er første gong eg våknar og er uvel i kroppen, småkvalm og haudeverk. Er ikkje svolten (og eg er skikkeleg frokostmenneske) og skikkeleg daff.

Eg har gått ned ganske mykje på desse åtte dagane (6,9 kg), korleis klarar eg å stabilisere, slik at det ikkje går så raskt nedover? Eg er kjempe glad for at tala går nedover, men visst det skal gå på helsa laust så veit eg ikkje om eg klarar det...

Eg ligg på mellom 1500-1800 kcal pr dag så det er ikkje det som er problemet. Eg drikk rundt 4-5 liter vatn pr dag og går mellom 30-60 min tur kvar dag.

Blir kroppen slik om eg ikkje klarar å få i meg nok fett? Eg ligg på mellom 10-20 karbs pr dag og stort sett eter eg kjøtt, fisk, grønsakar, egg, rømme, fløte og mykje feite ostar (ridderost er favoritten).

Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:15   #83
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, dette er min 11 dag men jeg takker for din eksemple...jeg kom også i ketose første dag og gikk ned 2.5 kg innen torsdag, men alt har stått stille siden. Jeg takker for din eksempel, skal prøve hva du gjøre og kanskje jeg får noe bedre resultat... (men det er noe som går akkurat nå, vi har flere ut fra jobben pga kvalmen og slappheten)

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:37   #84
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Eg trur eg fant det ut... I går åt eg nesten ikkje grønsaker eller salat, berre fett og proteiner og det blir eg faktisk dårleg av. Grunnen til at eg ikkje åt grønsaker (bortsett frå 2 små cherrytomater pg 1 avokado) var at til frokost åt eg egg og bacon + 1/2 avokado med pepper og seterrømme, til lunsj åt eg kjøttpålegg, ost, 1/2 avokado med seterrømme og pepper, 1 fiberrik linfrø og til middag åt eg ei skål lavkarbo rømmegraut (250 gr) og den var FEIT!!!! Til kvelds åt eg ein liten neve med valnøtter, hasselnøtter og mandelnøtter.

Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 16:02   #85
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd


Har hatt noen dager nå da jeg har vært ekstremt trøtt -
og jeg som er en trøtt type fra før!
Kan være jeg er litt for lite ute i sol og dagslys, eller så er
det bare kroppen som trenger hvile.
Det er vel sånne dager for oss alle?

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 16:22   #86
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

Eg trur eg fant det ut... I går åt eg nesten ikkje grønsaker eller salat, berre fett og proteiner og det blir eg faktisk dårleg av. Grunnen til at eg ikkje åt grønsaker (bortsett frå 2 små cherrytomater pg 1 avokado) var at til frokost åt eg egg og bacon + 1/2 avokado med pepper og seterrømme, til lunsj åt eg kjøttpålegg, ost, 1/2 avokado med seterrømme og pepper, 1 fiberrik linfrø og til middag åt eg ei skål lavkarbo rømmegraut (250 gr) og den var FEIT!!!! Til kvelds åt eg ein liten neve med valnøtter, hasselnøtter og mandelnøtter.

Regner du ut hvor mye du får i deg av karbs-fett-protein?
Jeg bruker Mat På Data, og fant ut at jeg lå for lavt på protein (hvis man skal ha 1 - 1,5g pr kg mager kroppsvekt).

Syns det er greit nå i begynnelsen å legge inn måltidet på Mat på Data, for da ser jeg med en gang om jeg har rimelig riktig balanse mellom næringsstoffene i hvert måltid, og for dagen totalt.

Fant også Homer Simpsons excel-ark her på forumet, som man kan tilpasse selv ved å legge til de matvarene man bruker selv:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....rgiprosent.xls

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 22-07-10 kl 16:34.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 17:36   #87
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av toto, her.

Jeg begynte idag, litt seint i juli men kanskje det hjelper for motivasjonen å være med i en slik tråd.
Har prøvd dette før og tatt av men når jeg prøver å øke karbene bare litt etterpå så vips er jeg tilbake til det gamle og da går jeg opp igjen.. Får gjøre et forsøk til.
Er i ketolyse allerede iløpet av dag 1. Kjenner det å hodepinen og tørsten.
Selv om jeg merker at vekten i løpet av dagen har økt så er det nok alt vannet jeg har drukket idag.
Brystene spesielt er tyngre og ømmere, dette er helt vanlig når vekten øker, det er de som får det først.
Skal ned 8 til 10 kg håper jeg

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Det er akkurat det, Toto som skremmer meg...dette er første gang jeg har prøved ketolysekuren og jeg hører stadig vekk at folk har gått ned med det men når de spiser litt normat igjen så legger de på seg, gjerne mer enn det var før! Jeg blir så i tvil om dette er noe for meg eller ikke nå...

Hei,
Trodde alle viste at dersom man går tilbake til sine gamle kostholdsvaner så vil man gå opp igjen… det gjelder alle typer slanke metoder, selv lavkarbo.
Mange begynner på Ketolyse eller andre lavkarbovarianter som en slankekur men veldig mange ender opp på å fortsette et ketogent kosthold eller generell lavkarbo. Det er ikke til å komme unna at noen ramler av lasset undervei for så å vende tilbake til lavkarbo.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 19:38   #88
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Ja arnekristine, det er jeg klar over. Men jeg har aldri vært på noe kur før og det er forskjell om å gå tilbake til gamle vaner og gå tilbake til et litt mer "normale" kosthold. Jeg har blitt fortalt at hvis man holder på med ketolysekuren også gå over til å spise en vanlig kosthold så ikke bare vil du legge på deg hva du tapte med mer i tillegg...det er ikke akkurat gøy å høre når man prøver noe for første gang. Det er litt skremmende...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 20:35   #89
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Først må det definerast kva som meinast med "normalt" kosthold. Om det er høgkarbomat så; JA dokke kjem til å gå opp i vekt (slik har iallefall eg tolka det som står på forumet og som står i boka), men om ein gradvis går over på lavkarbomat, så må ein prøve seg litt fram gradvis. Nokon toler å ligge på 100 gr karbs pr dag uten å legge på seg, mens andre kanskje må ligge på mellom 50-70 karbs pr dag. Kroppane våre reagerer ulikt på karbo, som alt anna, så vi må berre prøve oss fram. Eg veit iallefall at eg ALDRI kjem til å gå over på høgkarbomat ever again. Men at eg i framtida (når målet er nådd og eg har funne ut kor mykje karbo eg kan ete pr dag uten vektauke) kan nyte ein sjokolade (utan dårleg samvittighet), kanskje ete ein ordentleg cheeseburger m/brød det skal eg, men ikkje så ofte som eg hittil i livet (dessverre) har gjort!!

Håpar at dette var litt oppklarande toto og Debs.

Annex: Eg brukar ikkje Mat på Data, men loggar meg inn på diett.no og registrerar det meste eg et der. Elles er eg ikkje flink til å vege maten som eg eter, men så lenge eg er i ketose, er mett og går ned i vekt (6,9 kg på ei veke) så er eg fornøgd, men om det stoppar eller plutseleg går opp, då vil eg gå meir drastisk til verk.

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 12:03   #90
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

...men loggar meg inn på diett.no og registrerar det meste eg et der.

diett.no - godt tips, den skal jeg teste!

Nå har jeg holdt på i akkurat to uker, og jeg syns det går kjempegreit. Har ingen problemer med å følge opplegget,
er mett og fornøyd, og jeg tror jeg får i meg ganske sunn og variert mat. Er litt trøtt til tider, men det går.

Takk til alle dere på forumet for alt jeg lærer her!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 23-07-10 kl 13:35.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 12:20   #91
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Julistarternes tråd

Sitat:

Eg ligg på mellom 1500-1800 kcal pr dag så det er ikkje det som er problemet.

Jo det er det
Du skal gjerne ligge godt over 2000, gjerne 2500 per dag til ting er gått i gjenge. Legg til 500 til 1000kh i godt fett (cocosa, rapsolje, ev olivenolje, smør) og pass på at du får grønnsakene dine. Fett inn = fett ut!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 22:38   #92
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Det er akkurat det, Toto som skremmer meg...dette er første gang jeg har prøved ketolysekuren og jeg hører stadig vekk at folk har gått ned med det men når de spiser litt normat igjen så legger de på seg, gjerne mer enn det var før! Jeg blir så i tvil om dette er noe for meg eller ikke nå...

Jeg tror nok ikke vi kan gå tilbake til det kostholdet vi hadde ( derfor vi la på oss !?) må nok leve enten lav karbo eller passe på mat-inntaket på et eller annet vis. ( begynne å telle kalorier)
Jeg merket at når jeg bestemte meg for å prøve å øke karbene så tok det av og da spiste jeg som før. Og da gikk jeg opp igjen.
Det er det jeg må unngå denne gangen etter jeg har gått ned noen kilo.

Jeg vet og visste det da og at en ikke kan tilbake til det gamle, men problemet er å ligge sånn midt imellom.. mellom ketolyse og høg karbo.
Jeg prøvde å øke til nett i underkant av 100 pr dag men det var da det skar seg. Gikk bare et par uker før jeg spiste høg karbo..

Derfor prøver jeg igjen.

__________________



Sist redigert av toto : 25-07-10 kl 22:44.
toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 23:05   #93
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Hei. Omsider våger jeg meg inn hit jeg å.. Startet for 2,5 uke siden, og har gått ned 10 kg.. Kroppen henger ikke med, så jeg satser på at det slakker av litt fremover. Har som første delmål å få av meg det lillegutt veier, slik det ikke blir tungt når han skal u bæremeis. Og det delmålet er jo forsåvidt nådd, når jeg tenker meg om. Tipper han er 8,5-9 kg nå. Jøss, så bra. Neste delmål har jeg egentlig ikke sat meg enda, trodde det skulle ta litt lenger tid. Håper på å være 40 kg lettere om et år, men det viktigste er egentlig ikke vekta, men at jeg har greidd å forandre livsstilen min innen et år. Det er hovedmålet, så får vekta komme på plass når den gjør det.

Stå på, dere er superflinke. Jeg er rett så imponert over viljestyrken til folk her inne.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 23:14   #94
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Jeg har funnet ut at det går helt greit for meg å leve med sånne mat, jeg mener jeg har ikke noe stort behov å gå tilbake til den måten jeg spiste før. Når jeg har nådd min mål så vet jeg at jeg kan ha en hamburger eller en dessert en gang i blant - så lenge det er ikke mer enn det. Det tror jeg jeg kan leve med...hvis dette bare virker. Til nå går det ikke bra...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 04:24   #95
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Hei alle sammen! Jeg melder meg også med på laget :-)
26 år med startvekt på 85 kg. Bare litt mindre enn samboeren som er 20 cm høyere og som mener han selv burde slanke seg!
Utrolig deprimerende å tenke på at han har nådd sitt mål om noen uker, mens jeg sannsynligvis må vente et år før jeg er fornøyd. MEN jeg håper og tror forumet kan hjelpe. Begynte på lørdag, med en liten sprekk i kveld. Skulle lage ketosevennlig sjokoladefondant, men de selger ikke natreen på bensinstasjonen :-p
Merker heldigvis at dietten min ellers disse dager passer meg mye bedre enn den jeg har hatt de siste ukene. Nesten ikke sulten, med unntak av psykiske lyster føles det som om jeg har mindre behov for mat.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 08:04   #96
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Jeg har funnet ut at det går helt greit for meg å leve med sånne mat, jeg mener jeg har ikke noe stort behov å gå tilbake til den måten jeg spiste før. Når jeg har nådd min mål så vet jeg at jeg kan ha en hamburger eller en dessert en gang i blant - så lenge det er ikke mer enn det. Det tror jeg jeg kan leve med...hvis dette bare virker. Til nå går det ikke bra...

Sånn har jeg også det. Savner ikke rafinerte karber i det hele tatt! Det jeg savner er faktisk frukt. Men etterhvert som kiloene går av, så kan man jo øke antall karber og frukt er vel mye bedre enn andre ting skulle en tro?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 08:51   #97
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Sånn har jeg også det. Savner ikke rafinerte karber i det hele tatt! Det jeg savner er faktisk frukt. Men etterhvert som kiloene går av, så kan man jo øke antall karber og frukt er vel mye bedre enn andre ting skulle en tro?


De sier så i hvert fall, jeg har aldri vært en stor frukt spiser untatt for litt mer uvanlit frukt som vannmelon, mango og bær. Men hvis jeg en gang når min mål, skal jeg bare ha litt sånt innimellom. Tror nok det går bra. Vi må bare følge med og hvis vi ser at vekten øker så vet vi hva vi må kutte ned på. Det er sikkert greit å øke med en ting om gangen så det er klart om hva problemet (evt) er...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 09:09   #98
Maileno
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 4
Maileno er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Hei hei, da melder jeg meg på Jeg veide meg i dag og vekten var på 86,3 kgMitt første delmål er 78 kg.

Maileno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 10:30   #99
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Sånn har jeg også det. Savner ikke rafinerte karber i det hele tatt! Det jeg savner er faktisk frukt. Men etterhvert som kiloene går av, så kan man jo øke antall karber og frukt er vel mye bedre enn andre ting skulle en tro?

Sier meg VELDIG enig med deg.. Savner å sette tennene i et saftig grønt eple.. For frukt og juice er såååå godt. Kjøpte juicemaskin til sambo i julegave. :S Får ikke brukt den på ei stund nei.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 12:49   #100
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Hei! Slenger meg med her! Startet torsdag 15.07. med startvekt 111,2 kg.
I dag veide jeg 105,3. Kjempefornøyd med det! Siden jeg er 179 cm høy må jeg ned til i alle fall 80-85 kg.
Er det bare jeg som synes det er rotete i ketolysekuren-tråden? Finner mest matoppskrifter på andres hjemmesider, mest av alt går det i egenkomponerte retter. Følte behovet for å dokumentere dem et sted, så det hele har blitt til en blogg. :P

Greit å være en fellesgjeng på dettan, vi må jo klare det?
Gruer meg til stagneringen, blir alltid så deppa da :P

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no