Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-12, 22:45   #1
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Dette er året då sambo og eg vil prøve å få barn, og eg veit at det eg bør ned i vekt. Eg starta friskt med lavkarbo for eit år sidan, og det det gjekk greit fram til sommarferien, men med feriedagar og seinare start i ny jobb sklei alt ut. Nå har eg gått opp i vekt, og mageproblem og hovudverk er tilbake.

Mi utfordring er lunsj på jobb. Me har ikkje kantine, så eg må ha med niste. Eg vil gjerne ha noko å legge pålegg på, så eg håpar at DU kan leggje ut den brød/rundstykkeoppskrifta du er mest nøgd med. Eg tåler ikkje nøtter/mandlar.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:57   #2
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

hmm, kanskje eg la denne på feil plass? Kan nokon evt. flytte tråden? Takk

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:01   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Jeg liker best rundstykkene til Hexeberg som står i boka om frokost og lunsj. (Har sikkert ikke lov å legge den ut her)

Når det gjelder brød, så er Karins "Mitt aller beste brød" et kjempegodt brød.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:13   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Jeg syns pålegg er best å ha under pålegget jeg . Ost og skinke ruller f.eks, eller egg med rekesalat.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:18   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Salatblader kan også brukes som "påleggsholder" der det trengs.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:27   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Salatblader kan også brukes som "påleggsholder" der det trengs.

Jeg bruker også salatblader, hjertesalat er super brøderstatning

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 23:29   #7
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Jeg bruker også tykke skiver ost, men på jobb blir det gjerne rundstykker, knekkebrød eller brød(lavkarbo selvfølgelig )....så slipper man en del kommentarer

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 07:52   #8
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Det med salatblad var jo lurt, det har eg ikkje tenkt på ein gong! Men til de som et rundstykke/brød, har de ei god oppskrift de vil/kan dele?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 08:35   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Toler du graskarkjerner og sesamfrø? I går laga eg ein miks heime, alt berre på slump, med egg, fløte, litt raspa ost, kokosmjøl, fiberhusk, pofiber, litt søtt, litt salt, graskarkjerner og sesamfrø knust i stavmiksarboks, blanda saman, litt vatn oppi til røra var litt tjukk, men samtidig blaut, og hadde utover bakepapirkledd steikeplate, la plast over, og trykte utover med hendene, eit par cm tjukt. Steikte på ca 200 grader 10-15 min (følg med). Eg gløymde å ha i olje, men det gjekk greit utan også. Ruta opp med pizzahjul før eg hadde det i omnen, gjer det enkelt å dele dei opp etter steiking. Mine blei såpass tjukke at eg heilt greit kan dele dei i to, som "vanlege" rundstykker. Eg har dessverre ikkje noko meir detaljert oppskrift, eg lagar slike brød vanlegvis berre på slump.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 09:36   #10
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Denne her synes jeg er fantastisk, utrolig gode og mettende rundstykker.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 09:37   #11
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Nannahs knekkebrød er super gode

Oppskriften ligger inne på oppskrifts delen her inne.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:54   #12
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Osteknekkis er godt, enkelt og kjapt å lage.... Hvis du tåler ost da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 11:04   #13
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Eller hva med Mikrobrød på 2 minutter ?
Finner ikke linken, men oppskriften ligger her inne.

1 dl med diverse frø etter ønske (bruk gjerne også nøtter for de som tåler)
litt salt
25 gram smør (smeltet)
1 egg

Kjør frø/nøtter i stavmikser. Bland alt sammen og smør ut på bakepapir, ca. 0,5 - 1 cm tykkelse. Så 2 minutter i micro, og du har deilig brød

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 11:12   #14
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Jeg spiser knekkebrød. Blander 100 g solsikkefrø, 170 g sesamfrø, 100 g linfrø, 65 g kruskakli, 2 ss fiberhusk, 1 ts salt med 7 dl vann, fordeler (bruker våte hender, det er enklest) på to bakepapirkledde stekeplater og steker på varmluft i 170 grader. Etter ti minutter skjærer jeg opp knekkebrødene (6*3) før jeg steker i en time til. Drysser ofte over krydder (oregano, rosmarin, chilipulver, salt...). Nydelige.

teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 11:51   #15
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Tusen takk for tips! Har baka Nannah sine knekkebrød tidlegare, og dei funkar jo fint! Eg tåler det meste bortsett frå nokre nøtter og laktose, ja. Var på helsekosten og spurte etter pofiber, der sa dei at det er det same som fiberhusk, men det stemmer vel ikkje? Ser jo at ein del oppskrifter inneheld begge deler.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 12:03   #16
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den største utfordringa - noko godt å ha pålegget på

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Tusen takk for tips! Har baka Nannah sine knekkebrød tidlegare, og dei funkar jo fint! Eg tåler det meste bortsett frå nokre nøtter og laktose, ja. Var på helsekosten og spurte etter pofiber, der sa dei at det er det same som fiberhusk, men det stemmer vel ikkje? Ser jo at ein del oppskrifter inneheld begge deler.

Pofiber er ikkje det same, nei. Men det kan vel brukast på same måte som fiberhusk. Oppskrifta eg gav deg kan lagast utan fløte også, men resultatet blir jo litt annleis. Eg opplever at pofiber gir eit litt "tørrare" resultat enn fiberhusk, veit ikkje heilt korleis eg elles skal forklare det.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For ei jæ*** natt! Nokon som har opplevd noko liknande? Konkelimonke Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 5 30-09-11 12:58
Den største styrkeprøven hittil! Lillebille Ketolysekuren 3 12-11-09 16:35
Hva skal man ha under pålegget? Adriane Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 05-05-09 20:10
Verdens største kvinne nylig død Eva Generell diskusjon 3 11-01-08 01:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no