Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Rask, sterk gryte/suppe med smak av taco.

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-11, 20:02   #1
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Rask, sterk gryte/suppe med smak av taco.

Nå som jeg føler jeg har kommet godt inn i kostholdet har jeg eksprementert litt på kjøkkenet. Og her en dag lagde jeg noe som var veldig godt (også de som ikke spiser lavkarbo slukte dette).

Det du trenger er:
400g kjøttdeig
Champinjong
rødpaprika
en løk
hjemmelaget tacokrydder
en boks hakkedetomater
brokkoli
seterrømme
revet gulost
salt
pepper
chillipulver (sikkert bedre med fersk chilli)

Ta en passe stor gryte, og brun kjøttdeigen sammen med løk og masse meierismør. Imens den steker kutter man opp resten av grønnsakene, pass på at spessielt brokkolien er i små biter. Putt alle grønnsakekene oppi gryta. Krydre med pepper, salt, ganske mye chillipulver og mye tacokrydder. La dette stå og putre litt (her puttet jeg oppi en stor til klatt med smør). Når grønnsakene begynner og bli litt myke heller du oppi boksen med tomatene og fyller boksen halvfull med vann, og heller også dette oppi. La det stå og godgjøre seg i ca. ti min, mens du smaker til med krydder.
Så putter du det i en suppeskål, drysser en god neve ost over og legger en klatt rømme på toppen :-) Kjempe deilig! Denne blir ganske sterk, men rømmen og osten demper det litt. Er god dagen etter som frokost og lunjs også, da er den ikke like suppete, men mer gryte

__________________
FØRSTE DELMÅL
7.november - 14. desember



mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nydelig kyllingsuppe/gryte (sterk) Titti Middag 16 31-01-12 12:50
Sterk tacopizza uten bunn! Skikkelig god og mye smak! marjusen Middag 0 04-12-10 16:14
DN 7/11-10: Spis deg sterk med fet mat arnakristin Nyheter / media 3 07-11-10 18:33
Taco Suppe! Tropika Middag 4 04-11-10 19:03
Taco suppe nam-nam søt uten sukker Middag 4 16-05-08 08:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no