Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketostix

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-11, 14:13   #1
Liveaa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 1
Liveaa er på en erverdig vei

Ketostix

Hei! jeg har gått på lavkarbo i en uke nå, og spist under 20 g karbo om dagen. jeg har brukt ketostix i to dager nå, og resultatet har blitt mørkelilla både morgen, ettermiddag og på kvelden. betyr det at jeg helt sikkert er i ketose (og også muligens dehydrert), eller kan det bety at jeg bare er dehydrert og ikke nødvendigvis i ketose?
sorry om dette er spurt om før, er helt ny her, og fant ikke en lignende tråd.

Liveaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 14:18   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Liveaa, her.

Hei! jeg har gått på lavkarbo i en uke nå, og spist under 20 g karbo om dagen. jeg har brukt ketostix i to dager nå, og resultatet har blitt mørkelilla både morgen, ettermiddag og på kvelden. betyr det at jeg helt sikkert er i ketose (og også muligens dehydrert), eller kan det bety at jeg bare er dehydrert og ikke nødvendigvis i ketose?
sorry om dette er spurt om før, er helt ny her, og fant ikke en lignende tråd.

For det første: Alle utslag er utslag og betyr at du har ketoner i urinen!
For det andre: fargen spiller ingen rolle. Mørkeste utslag KAN bety dehydrering.Det er like fullt ketoner i urinen.
For det tredje: den eneste gangen du kan stole at på resultatet viser om du er i ketose eller ikke, er om kvelden, minst 2 timer etter forrige måltid

For det fjerde: det er sikker 5 tråder om det samme rundt om her. De er bare så vanskelige å finne desverre!
Scroll heeeelt ned på siden her, så finner du mange tråder om stiks i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 14:41   #3
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ketostix

Hvorfor skal man teste på kvelden?

Jeg fant dette:

Sitat:

Det som kan være verd å merke seg er at mørkerosa utslag kan indikere at du har drukket for lite vann gjennom dagen eller at du måler kort tid etter et fettrikt måltid, så mål helst om morgenen før frokost.

her: http://www.vedal.net/lavkarbo/?p=196


Jeg får utslag morgen og kveld, men om morgenen er den helt lys rosa, om kvelden på det nest mørkeste feltet (vet det ikke har noe med dyp vs lett ketose) Jeg drikker mye vann gjennom dagen, men jeg driver intervalltrening hver dag om det har noe å si

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 15:12   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix

Måle om morgenen???

Selv de som ikke går på ketolyse kan ha ketoner i urinen om morgenen pga lenge siden mat!

Dr. Torkil himselv sier vi skal måle om kvelden, minst to timer etter forrige måltid, for å unngå alle feilkildene!

Så det så!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 15:30   #5
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Måle om morgenen???

Selv de som ikke går på ketolyse kan ha ketoner i urinen om morgenen pga lenge siden mat!

Dr. Torkil himselv sier vi skal måle om kvelden, minst to timer etter forrige måltid, for å unngå alle feilkildene!

Så det så!

Hehe, ja er det en ting som er sikkert så er det at jeg har ikke peiling! Syns det var rart at den bare så vidt viste ketoner i dag tidlig, mens jo lenger ut på dagen/kvelden jeg kommer så blir den mørkere

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
ketostix


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 13:14
ketostix Næpa Ketolysekuren 0 06-12-07 06:30
Ketostix Nynne Lavkarbo generelt 2 13-02-07 17:51
Ketostix polvott Spørsmål og svar 11 29-05-06 21:30
Ketostix Benzo Spørsmål og svar 6 16-09-05 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no