Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-08, 17:28   #1
Calvin
Medlem
 
Calvin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 152
Calvin er ny på veien

Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

Ser det er mange som spiser generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter over lavkarbodietter.

Det jeg lurer på er hvilke regler dere følger for kostholdet deres, og hvor mye dere går ned.

Håper å plukke opp noen tips her

__________________

Min journal
Calvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 17:47   #2
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

Tja.. Regler og regler.. Jeg er ikke så innmari streng egentlig, det går mest på hva som får meg til å føle meg vel. Vektnedgangen går kjempesakte her, men det er uansett bare en bonus for meg at det faktisk går nedover. Jeg merker så stor forskjell på en dag hvor jeg har vært "flink" og en dag hvor jeg har spist det samme som "alle andre" at det ikke er noe offer for meg. Det var det før. Jeg syntes det var kjempevanskelig å ikke bruke ris, pasta, poteter og brød, men jeg tror det var mest innstillingen. Nå går det som en lek!

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 19:42   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

Jeg er på "generell lavkarbo", men det er ikke veldig ulikt ketolyse.
Jeg har fulgt ketolyse en gang før, med stor suksess ang. vekten, men psyken min likte det ikke helt.Jeg husker at jeg ikke var flink nok til å variere maten, og var kjemperedd for å spise noe feil, så det endte ofte opp med at jeg ikke spiste noenting. Så denne gangen teller jeg ikke i det hele tatt, men holder meg som regel ganske lavt på karbo, og spiser ikke noe annet godteri enn lettbrus, mørk sjokolade og krem. Jeg spiser også pølser og kjøttkaker og slike ting.
Jeg har sagt til meg selv at så lenge jeg går ned i greit tempo, følger jeg dette - hvis det stopper opp, blir jeg strengere med maten. Det har virket greit nok til nå, men tar nok et par nille/ketolyse uker snart, for nå begynner det og gå tregt..

Jeg tror at den eneste grunnen til at jeg har gått ned på "generell lavkarbo" er at jeg kan ketolyse fra før av, og har erfaringer derfra.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 01:24   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 49
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

Jeg svarer noe av det samme som Areola.. Gått på Ketolyse før, og vet hva veldig lite karbohydrater er.. Det er luksus å spise knekkebrød og gulrot

Jeg teller både karbohydrater og kalorier nå, legger alt inn i et program på nett, så slipper jeg å telle selv. Etter et par uker har jeg lært meg hva som funker både på lavkarbo og lavfett. Dvs, jeg spiser fortsatt en del fett. Mannen er på ketolyse fortsatt, og jeg lager felles middager til oss. Og jeg er glad i fett, så jeg velger heller kalorier fra fett fremfor kalorier fra karbohydrater. Prøver å få i meg nok proteiner da.

Jeg har gått ned like mye på 3 uker med denne dietten, som på 8 uker på ketolyse.. så jeg tror det funker for meg. 5 kg totalt. Håper det fortsetter med minst 0,5 i uka, det er liksom det som skal til for å holde på motivasjonen hos meg..

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 02:32   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

spiser ikke none form for spes diett nei, men vet hva jeg kan og ikke kan spise. raser ikke ned, men vil heller ikke det.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 09:40   #6
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

Jobber i grunnen ikke veldig med vektnedgang nå, mere med å holde vekten. Du spør dermed kanskje ikke meg, men filosoferer litt allikevel jeg Gikk ned mye på å kutte karbene for ca 4 år siden, totalt 30kg ca, spiste kjøtt, fisk og masse grønnsaker først og fremst. Gått sakte men sikkert opp igjen 10 når jeg fikk mere karber inn i kroppen igjen.

Min filosofi er å spise naturlig og ren mat først og fremst, har økt fettinntaket betraktelig. Lenge spist noe fet fisk, men spiser nå mer. Så langt jeg har råd og tilgang kjøper jeg helst økologisk mat.
Mye rent kjøtt, egg, grønnsaker. Prøver begrense søte melkeprodukter, men merker jeg tåler de bedre når jeg er forsiktig med karber. Spiser nøtter og bær - men kuttet frukt veldig. Spiser godt med rømme og i perioder ost.
Ser vekta har krøpet litt lenger ned etter jeg begynte med mere fett. Og har ikke noe i mot 5-10kg mere ned, men det finner jeg ut av med kroppen etterhvert Og har siden før jul krøpet nedover ca 5 kg

Blir litt sukrin i ting når jeg har lyst på noe (emosjonelt behov) - men ser at jeg trenger lite for å synes det er søtt nok nå.
For meg er det i øyeblikket ikke så veldig aktuelt med å telle og veie. Er en psykologisk/emosjonell beslutning om å ikke være så streng med meg selv og kroppen min. Teller stadig på knappene om å prøve atkins induksjon, men tror ikke det blir før jeg har ryddet litt mer opp i meg selv og mine tanker og følelser.
Tror kroppen også finner en balanse så lenge jeg spiser god og sunn og fet mat. Har ikke dårlig tid
men sjekker vekta altfor ofte

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 10:43   #7
toto
Seniormedlem
 
toto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 648
toto har en fantastisk aura rundt segtoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

Jeg gikk på ketolyse i 5 uker og gikk opp 2 kg
Fant ut at jeg måtte gjøre noe annet så jeg teller både karber og kalorier.
Har på 3 uker tatt av 1.8 kg og er fornøyd så lenger det fortsetter i dette tempoet.
Prøver å holde meg under 100 karber for dager og på ca 1300 kcal.. Etter at trim er trukket fra... Ser ut til å virke. Har veiedag imorgen og hvis jeg ikke går opp fra idag tidlig til i morgen tidlig blir det 2.2 kg på 4 uker

__________________


toto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Fedon Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 12:19   #8
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Jeg svarer noe av det samme som Areola.. Gått på Ketolyse før, og vet hva veldig lite karbohydrater er.. Det er luksus å spise knekkebrød og gulrot

Jeg teller både karbohydrater og kalorier nå, legger alt inn i et program på nett, så slipper jeg å telle selv. Etter et par uker har jeg lært meg hva som funker både på lavkarbo og lavfett. Dvs, jeg spiser fortsatt en del fett. Mannen er på ketolyse fortsatt, og jeg lager felles middager til oss. Og jeg er glad i fett, så jeg velger heller kalorier fra fett fremfor kalorier fra karbohydrater. Prøver å få i meg nok proteiner da.

Jeg har gått ned like mye på 3 uker med denne dietten, som på 8 uker på ketolyse.. så jeg tror det funker for meg. 5 kg totalt. Håper det fortsetter med minst 0,5 i uka, det er liksom det som skal til for å holde på motivasjonen hos meg..


Hvor mye spiser du da? Jeg tenker på fordelingen mellom karbo, proteiner og fett? Hvor mye fett er lavfett?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 22:12
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 15:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no