Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kinotur

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-05, 23:29   #1
Pontius
Juniormedlem
 
Pontius sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 54
Innlegg: 20
Pontius er ny på veien

Kinotur

Stakkars sønnen min på 4,5 år.

Jeg tok han med på kino for å se på Heffalompen.

Sunn som jeg jo har blitt så prøver jeg jo også å overføre litt av kunnskapene mine på neste generasjon. Derfor kjøpte jeg ikke snop til han i det hele tatt til filmen.

Resultat: Sønnen min fikk ikke sett på filmen. Han satt bare å tittet på hva ALLE rundt oss åt. Det knitret og knaset i alle seter rundt oss. Og lukta. Søtt, søtt, søtt....

Jeg henledet ofte oppmerksomheten hans tilbake til filmen, men han klarte ikke å konsentrere seg om filmen i det hele tatt.

Det endte med at jeg fikk dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde handlet snop til han. Følte meg som en dårlig far. Hvorfor skal jeg gjøre sønnen min annerledes enn andre (flertallet)? Kan man skape mobbeofre på den måten? Han følte seg nok veldig utafor stakkar.

Hvordan forklare slikt til en på 4?

Måtte bare få ut denne frustrasjonen.

__________________
Man lærer så lenge man har lever!


Pontius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren og testing av blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 23:41   #2
inger
Nytt Medlem
 
inger sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 6
inger er på en erverdig vei

stakkar liten! han kunne jo ha fått en liten pastilleske da, eller?!

__________________
inger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 09:52   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Åååå, det er så kjedelig når sånnt skjer!

Det lureste er nok å finne alternativer i slike situasjoner.
Kansje du kan kjøpe en boks med nøtter (sån plukk selv fra nøttefabrikken)?

Det gir vi som lørdagsgodt til sønnen vår, og han elsker det! Han spiser pistasjenøtter, macedamia, cashew, chilinøtter, - også får han noen youghurt nøtter oppi også (og kansje en sjokoladenøtt eller to...)

Det viktigste er jo at de har noe å putte i munnen når de andre har det.

Hvordan er det med sånn barnekino,- er lysene av eller på der?

(som drikke, så går det jo an å ha med en flaske med vann, eller bris med smak (det er brus her i huset) eller kansje lightsaft på flaske?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 13:39   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Nøtter er et knallbra tips ja, det får vesla mi også. Ikke gjør den tabben jeg gjorde, ved å gi sukkerfri sjokolade. Jeg kjøpte en Atkins-sjokolade til henne, og dumme meg kom jo ikke på at man kan få magesjau av det, så resten av kvelden gikk med på å skifte bleier. Stakkars liten.
Nå blir det nøtter fremover! Oppskåret frossen frukt er også en suksess her i hjemmet, men det er vel litt praktisk på kino da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 13:46   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja, Lidbergbar er jo også et godt alternativ.

Iset: Poden reagerer litt på maltitol han også, men han bare promper noe helt vanvittig av det.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 15:10   #6
Pontius
Juniormedlem
 
Pontius sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 54
Innlegg: 20
Pontius er ny på veien

Ja neste kinotur vil bli litt bedre planlagt enn sist. Med medbragt "snop".

Ellers regner jeg med at dere alle vet at små barn (under 4) ikke må få nøtter. Regner med at vesla di Iset er under 4 siden hun bruker bleier. Da er ikke nøtter anbefalt.

__________________
Man lærer så lenge man har lever!


Pontius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren og testing av blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 15:13   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pontius

Ellers regner jeg med at dere alle vet at små barn (under 4) ikke må få nøtter. Regner med at vesla di Iset er under 4 siden hun bruker bleier. Da er ikke nøtter anbefalt.

Ja jeg vet det, det er kun pga faren for kvelning (og evt allergi men det har hun ikke, heldigvis). Så jeg begynte smått med malte nøtter, så oppdelte. Hun kan spise alt mulig uten å sette det i halsen, så jeg er litt avslappet der. Nøtter går helt fint.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no