Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

"Sukkerfritt" syltetøy

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-13, 23:02   #1
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

"Sukkerfritt" syltetøy

Ser mange unner seg det de kaller sukkerfritt syltetøy. Lurer bare på om det er den fra Nora, søtet med isomalt og sukralose? Jeg trodde sukralose ikke var bra mtp blodsukkeret?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 23:18   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Ser mange unner seg det de kaller sukkerfritt syltetøy. Lurer bare på om det er den fra Nora, søtet med isomalt og sukralose? Jeg trodde sukralose ikke var bra mtp blodsukkeret?

Sukralose er supersøtt, så det er små mengder det er snakk om.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 23:25   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Jeg har større problemer med isomalt enn sucralose. Siden syltetøy gjerne nytes kaldt så kunne de jo brukt gelatin for å bulke med istedenfor karbohydrater.

Selv så liker jeg å lage syltetøyet selv. Det er bare å vente på bærsesongen

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 07:40   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Jeg har større problemer med isomalt enn sucralose. Siden syltetøy gjerne nytes kaldt så kunne de jo brukt gelatin for å bulke med istedenfor karbohydrater.

Selv så liker jeg å lage syltetøyet selv. Det er bare å vente på bærsesongen


Ohhh ja, gleder meg til jordbærene kommer. Rørte jordbær med sukrin og stevia som jeg fryser ned i porsjoner. Smak av sommer hele vinteren

Har prøvd et par av syltetøyene som er i salg, for min del er de alt for søte og klissete. Er heller ikke så glad i kokte bær så jeg lager heller selv.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 07:43   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har prøvd et par av syltetøyene som er i salg, for min del er de alt for søte og klissete. Er heller ikke så glad i kokte bær så jeg lager heller selv.

Helt enig. Med et par hederlige unntak er det ingen kjøpesyltetøy som er gode i det hele tatt etter min smak. Hjemmelaget, rørt derimot...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 08:48   #6
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Ser mange unner seg det de kaller sukkerfritt syltetøy. Lurer bare på om det er den fra Nora, søtet med isomalt og sukralose? Jeg trodde sukralose ikke var bra mtp blodsukkeret?

Hei, bare lurte på hva dette syltetøyet heter?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 10:18   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

I den grad jeg bruker syltetøy, har jeg valgt å bruke den som heter "Uten tilsatt sukker". Dette inneholder såpass lite karbo at det er akseptabelt for meg. Bruker det helst i yoghurt eller på CC lapper, lavkarbovafler etc. Langt fra dagligdags altså. Smaker godt gjør det også....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:08   #8
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Hei, bare lurte på hva dette syltetøyet heter?

Tror det bare het 'Uten tilsatt sukker', fra Nora, fant i blå- og bringebærsmak. Kjøpte ikke med meg, men har så fryktelig lyst på pannekaker med syltetøy, at jeg antagelig gjør det likevel snart

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:10   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

De har den i jordbær også.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:34   #10
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Lerum har syltetøy uten tilsatt sukker med forskjellig frukt.

Men, hvordan lager dere rørte bær. Har liksom aldri fått det til... Selv om det skal være det enkleste på jord...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:50   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Jeg bruker detta syltetøyet.



Det er søtet med isomalt og sukralose.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:59   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Men, hvordan lager dere rørte bær. Har liksom aldri fått det til... Selv om det skal være det enkleste på jord...

Putt ønsket bærmengde i bollen til stavmikseren, ha i ønsket søtning (ta heller litt lite enn for mye først!) og kjør mikser et lite øyeblikk. Vil du ha bærene helere bruker du gaffel.

Skal du lage masse og putte i fryseren er det greit med en større mikser / kjøkkenmaskin. Med bringebær og blåbær er det like greit å fryse bærene hele, tine det du trenger og lage det du skal spise i løpet av noen få dager. Jeg synes ikke frosne jordbær er noe godt så der ville jeg laget syltetøyet på før frysing.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 20:58   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Det som nellie linket til bruker jeg. Men ikke ofte. Syns Nora sitt er aaaaaalt for søtt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 09:55   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Putt ønsket bærmengde i bollen til stavmikseren, ha i ønsket søtning (ta heller litt lite enn for mye først!) og kjør mikser et lite øyeblikk. Vil du ha bærene helere bruker du gaffel.

Skal du lage masse og putte i fryseren er det greit med en større mikser / kjøkkenmaskin. Med bringebær og blåbær er det like greit å fryse bærene hele, tine det du trenger og lage det du skal spise i løpet av noen få dager. Jeg synes ikke frosne jordbær er noe godt så der ville jeg laget syltetøyet på før frysing.

Signerer denne og legger til at om du vil ha heler bær er en sånn god gammeldags "potetstappedings" helt ypperlig til å mose bærene med. Eller ta på gummihansker og mos i vei med hendene.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 10:38   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Signerer denne og legger til at om du vil ha heler bær er en sånn god gammeldags "potetstappedings" helt ypperlig til å mose bærene med. Eller ta på gummihansker og mos i vei med hendene.

Potetstapperen! Det har jeg ikke tenkt på, men det er jo genialt!!!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:04   #16
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Potetstapperen! Det har jeg ikke tenkt på, men det er jo genialt!!!

Lærte det av min kjære mormor, hun brukte alltid den og jeg har fortsatt "tradisjonen" for jeg liker litt "klumper" i syltetøyet ellers blir det fort litt for "sausete" for min del.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 17:04   #17
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Sukkerfritt" syltetøy

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det som nellie linket til bruker jeg. Men ikke ofte. Syns Nora sitt er aaaaaalt for søtt!

Enig! Var veldig søtt. Men, det fra Lerum fant jeg ikke på butikken her. :<

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 10:22
Sjokolade fra "SUKKERFRITT" hippocampus Induksjonen 7 23-08-11 13:44
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41
sjokolade og snop fra "sukkerfritt" (virginias) cilemora Ketolysekuren 3 11-10-07 18:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no