Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Dårlig smak i munnen

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-10, 00:15   #1
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Dårlig smak i munnen

Uff nå har jeg så dårlig smak i munnen konstant så jeg blir gal her.
Ligger alltid på under 50 karber om dagen blir ca 30-40 i gjennomsnitt og får i meg nok protein og fett.
Hva er galt det skal jo ikke være sånn?
Man skal jo ikke komme i ketose med så høye karber da.
Men da jeg var gravid og tok prøver om morgenen var det ofte jeg var i ketose selv om jeg spiste masse karber :-)
Rart men jeg orker ikke dette så jeg pusser tenna hele tiden og eter drops for å slippe denne smaken.
Kan det være noe jeg gjør feil nå?

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:23   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig smak i munnen

Vel, jeg er i ketose til godt opp mot/rundt 50 karber og noen enda litt høyere, så det er nok ketose- ånde du opplever!

Om du ikke vil være i ketose, må du putte på litt mer grønnsaker, kanskje blåse i hvor de kommer fra, bare de er grønnsaker liksom!

Du skal ikke måle med stiksen om morgenen, forresten. Den er bare pålitelig om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!
Svært mange( som ikke spiser lavkarbo) vil ha ketoner i urinen om morgenen fordi det er lenge siden de har spist/drukket!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:34   #3
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Dårlig smak i munnen

Ok da var det derfor jeg hadde det på prøvene mine da :-)
Ja jeg tror kanskje du har rett,men jeg prøver ikke å komme i ketose bare kjører mitt eget løp.
Ser jo at de siste dagene etter at jeg hadde en liten sprekk har vært flink og passet godt på å ikke komme høyere enn 50 så har jeg fått slik smak...usmak
Har ligget lavere før men aldri opplevd dette.
Jeg har nå gått ned 7 kg etter 2 1/2 mnd. og spist godt og synes dette er bra.
Men har litt lyst å Kanskje prøve å være ennå flinkere med karbene,men de dagene jeg er høyest er når jeg spiser helseklibrød.
jeg baker jo brød men når jeg ikke har det så har det vært så greit å ty til disse men de ødelegger alt.
Ikveld spiste jeg ost med salatblad og ostekjeks med smør,ost og salatblad...faktisk veldig godt.
Brød er min store synd :-(

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:41   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig smak i munnen

Brød er godt, desverre!

Noen klarer jo å gå ned selv om de til stadighet ligger på vippen inn og ut av ketose, men selv tror jeg ikke det er så sunt å forvirre kroppen på den måten.
Jeg prøver å holde meg i ketose så lenge som mulig av gangen og heller ta en dag med planlagt "sprekk" innimellom.
Vet at dersom jeg skulle prøve meg på "bare" lavkarbo, vil jeg tillate litt utskeielser rett som det er!

Du har jo hatt en flott nedgang, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:46   #5
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Dårlig smak i munnen

Da tror jeg jammenmeg at jeg skal gi meg selv en uke uten annet enn ketolysebrød som jo skal være ok med ett par skiver om dagen.
Ellers holde meg langt unna brød bare for å se om det hjelper meg å være mere stabil på karberne...er brødet som gjør at det er mye eller lite så jeg skal iallefall prøve bare for å se om det hjelper.
Prøvde pannekaker som "brød" men de var gode med splenda og litt syltetøy men som brød med ost og skinke kastet jeg opp...er det eneste jeg ikke har klart av alle oppskriftene her inne :-)
Ellers er det utrolig mye godt og mange gode tips her inne,er så glad for å ha ett sted å spørre.

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:56   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig smak i munnen

Ja, dette er et fantastisk forum befolket med en hel haug flotte mennesker, også IRL!

Har du sett på oppskriftene til Gerd? Klikk på bildene så kommer oppskriftene
Middager etc
Alt annet

Eller prøvd Nannhs lyse søndagsbrød? Fantastisk godt!

Eller ostechips i flere varianter? Kan brukes til så mye!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 13:05   #7
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Dårlig smak i munnen

Jeg trodde ikke jeg hadde ketose-ånde inntil jeg nylig møtte en "ærlig" person.. Han utbrøt høyt og tydlig: Hva i hel.. er det du har spist!!!
Hmmm.. Fikk noe å teke på der ja... så nå har jeg hamstret inn tyggis, drops, og munnspray, men synes smaken skjærer gjennom det meste av andre smaker..
Går det over etterhvert..? Trives godt i ketose, så jeg håper ikke jeg må velge mellom å være fet eller stinkende..

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 13:17   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig smak i munnen

Dersom tyggisen inneholder sorbitol eller xylitol, trenger du ikke tenke på det, for da faller du nok ut av ketose uansett!
Disse stoffene oppfører seg som sukker/glukose i kroppen og gir blodsukkerstigning!

Sukkerfrie drops av merket Fribol fås kjøpt på apoteket, finnes i mange smaker og er helt trygge i forhold til ketosen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 13:27   #9
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Dårlig smak i munnen

Inneholder xylitol ser (pluss masse annet rart). Men det er jo veldig små mengder da..?
Trodde man måtte opp i 40-50 gram karbo for å falle ut av ketose..?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 13:39   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig smak i munnen

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Inneholder xylitol ser (pluss masse annet rart). Men det er jo veldig små mengder da..?
Trodde man måtte opp i 40-50 gram karbo for å falle ut av ketose..?

Det var ment som en spøk, på en måte, men folk har falt ut av ketose av et par Fisherman drops, og grensen er veldig individuell, så.....
Xylitol og sorbitol er i hvert fall ikke anbefalt på LCHF pga hvordan kroppen reagerer. Bra for tennene, men ikke så mye annet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:06   #11
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Dårlig smak i munnen

Ostekjeks er en absolutt høydare spes med salat,smør og ost :-)
Idag uten brød ligger jeg på 10 karber med det jeg har planlsgt å spise...har ikke regnet karbene i slaten min med i dressingen.

Så idag har jeg spist eggehakk av 3 egg,en halv pakke bacon ca 70g.
Hamburger 180 g m litt salat og dressing,spiste ute og tok bort brødet og ga datteren min pommes friten .-)
Spiste en jukseis av en halv boks cottage cheese og 1 dl fløte m litt fun light.
Skal spise salat med 100 g reker senere idag.
Alt i alt 10 karber+det som er i grønnsakene 91 g protein og ca 150 g fett.

Jeg tar ikke opp mer enn ca 30% av fettet,60% av proteiner,100% av karber for jeg har tatt en DS slankeoperasjon.
Så da tror jeg dette ser bra ut.
Skal bake lollipopbrød ikveld,spennende for det har jeg ikke prøvd :-)

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:30   #12
Hesa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2
Hesa er på en erverdig vei

Sv: Dårlig smak i munnen

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom tyggisen inneholder sorbitol eller xylitol, trenger du ikke tenke på det, for da faller du nok ut av ketose uansett!
Disse stoffene oppfører seg som sukker/glukose i kroppen og gir blodsukkerstigning!

Sukkerfrie drops av merket Fribol fås kjøpt på apoteket, finnes i mange smaker og er helt trygge i forhold til ketosen!

Er det det eneste man kan spise av tyggis/drops?

Hesa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:34   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig smak i munnen

Opprinnelig lagt inn av Hesa, her.

Er det det eneste man kan spise av tyggis/drops?

Du kan også spise de STORE IFAene! De som kommer i poser inneholder bare karber fra sukkeralkoholer man kan trekke fra!
Men ikke overdriv inntaket om du ikke er veldig treg i magen!
Mange opplever at overdrevet inntak fører til hyppige turer til rommet med hjerte på døren!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:53   #14
Hesa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2
Hesa er på en erverdig vei
Smile

Sv: Dårlig smak i munnen

Tusen takk for tilbakemelding

Hesa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vond smak i munnen Anom Ketolysekuren 18 06-03-10 16:30
Syrlig/sur smak i munnen uten dårlig ånde ..! Tidl. medlem Spørsmål og svar 4 16-02-10 19:55
Stygg smak i munnen Buksene strammer Generell diskusjon 4 11-12-09 11:03
Treg mage og dårlig smak i munnen mokki Lavkarbo generelt 5 22-08-09 10:00
vond smak i munnen... Matilde Ketolysekuren 4 30-05-05 18:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no