Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Nøtter og Bacon Crisp

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-05, 21:02   #1
siri74
Medlem
 
siri74 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 168
siri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snill

Nøtter og Bacon Crisp

Er litt forvirret nå altså.. På denne listen (se litt ned i tråden) http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=115

så står det at nøtter er OK i induksjonen. Men jeg mener at det på den stigen (som jeg ikke har sett fordi jeg har den dumme norske boka) så kommer nøtter inn senere i dietten? Har ikke turt å spise nøtter foreløpig (ikke at jeg har hatt lyst på heller, har mer enn nok med å få i meg nok frokost, lunch og middag for tiden). Men det hadde vært greit å vite. Det står ikke på listen over tillatte matvarer i min Atkins-bok..

Og Bacon Crisp skulle vel være greit under induksjonen? Kims' sin, vel og merke (den eneste jeg fant uten sukker og en haug med andre rare stoffer).

__________________







siri74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-05, 22:01   #2
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Som du sikkert har sett i journalen min, spiser jeg valnøtter, macadamia og paranøtter i begrensa mengder, men passer på å holde meg innenfor mine tilmålte 20 g netcarb pr dag (unntatt idag grrrrrr ), men de første 14 dagene spiste jeg ikke nøtter i det hele tatt. Flere har påpekt at nøtter ikke hører hjemme i denne fasen (bl.a. Nille som jeg stoler "blindt" på), så jeg har vel muligens beveget meg sånn halvveis over på vedvarende, jeg da.
Det Atkinsproduserte bacon-crispet er merket med fasene 2, 3 og 4, det hører tydeligvis ikke hjemme i induksjonsfasen. Men du får sikkert mer entydige svar enn dette, skal du se

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 29-03-05, 22:07   #3
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av siri


Og Bacon Crisp skulle vel være greit under induksjonen? Kims' sin, vel og merke (den eneste jeg fant uten sukker og en haug med andre rare stoffer).

Tror ikke du kan spise Bacon Crisp på induksjonen. Lurer på om du har forvekslet det med Maaruds God gammeldags Bacon svor,som er fritert svine-hud(Uææææ,høres fælt ut, men det er godt,faktisk)

Det tror jeg går bra på induksjon!

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 00:01   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du kan iallefall spise Maarud sine - Både Gammeldags og den i den svarte posen.
Men med måte da. De er veldig salte og salt binder vann......

Nøtter er ikke induksjonsmat. Så så lenge du er på induksjon er det "a big NONO". Spiser du nøtter etter de første 14 dagene er du teknisk sett på Vedvarende...
Den listen du refererer til har HP skrevet som eksempel på hva man kan spise på Atkins, det står ingenting om induksjon på lista ! (Iset spør om "Helst intromat", men det betyr ikke at det er det HP lister opp). Det står andre ting som er feil i den tråden også.......

Og nøtter står garantert IKKE på listen over tillatte matvarer på Induksjon.
Anbefaler å se på listene som står på Lavkarbo ressurser siden og ikke tilfeldige uspesifiserte poster ute i forumet. her har forlk diskutert mye frem og tilake hva man kan/ikke kan og ikke alt som står er "kvalitetssikret" for å si det sånn !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 00:36   #5
siri74
Medlem
 
siri74 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 168
siri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snill

Tusen takk for svar alle tre! Det var god hjelp, ja. Ingen nøtter eller bacon crisp på meg på en god stund, nei.. Men det er noe jeg ikke skjønner, for den svarte posen med bacon crisp fra Maarud inneholder jo veldig mye rart i følge varedeklarasjonen, bl.a sukker, mens den fra kims' såvidt jeg kan se ikke inneholder annet enn svinesvor, olje, salt og antioksidanter (altså konserveringsmidler). E'kke den grei a? Også er det noe som heter dansk fleskesvor eller noe sånt, på de små posene, kjempegode.. Er det det samme som den fra Maarud? Tror ikke jeg har sett noe sånt fra Maarud nemlig. Den posen jeg tenker på er litt gjennomsiktig og med hvitt og blått trykk. Skal ta en titt på den i butikken i morgen og lese hva den inneholder. Og se etter Maarud sine produkter igjen. Ultra burde ha det..

Tusen takk igjen for svar, skal legge bacon crisp-posen jeg allerede har kjøpt laaangt inn i skapet. *veldig flink*

__________________







siri74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 18:54   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Så kommer jeg og roter det til igjen !! Du har helt rett i at Baconsvor (gammeldags) er det beste av Maarud sine. Jeg kjenner ikke til de andre, for de svarte aldri på forespørselen min de........ (eklingene !)

Da vi hadde baconsvor/gull diskusjon, sendte jeg nemlig en mail til Maarud (og Kims etc.) for å få skikkelig info. Svar på mailen fra Maarud nedenfor. Med det konkluderer jeg at begge typer er OK å spise - men alt med måte !! Den knøttlille mengden med sukker Bacongullet kan inneholde er max 2.5 gram pr 100 gram vare ! Ikke noe å være redd for. Det gammeldagse er helt riktig best. 0.5 gram. Saltet er verre. Salt binder vann ! Med måte syns jeg du kan spise i vei !

Sitat:

Hei og takk for din henvendelse,

Baconsvor/Bacongull produseres av ekte svinesvor som er en naturlig råvare.
Dette innebærere at næringsinnholdet kan variere noe på grunn av at råvaren
er mindre "reseptstyrt" enn for andre produkters vedkommende. Blandt annet
gjelder dette innholdet av protein, den målte teoretiske verdien kan i
blandt være høyere enn det kroppen kan nyttiggjøre seg med, og en
næringsdeklarasjon vil derfor være misvisende og vi har valgt å ikke oppgi
den på posen.

Tallene vi har oppgitt til deg er gjennomsnittsverdier målt over lengre tid
og må betraktes på bakgrunn av dette.

Næringsverdi Baconsvor

  • Energi : 2646 kJ (637 kcal)
  • Protein : 49 g
  • Karbohydrater : 0,5 g
  • Fett : 49 g

Næringsverdi Bacongull
  • Energi : 2100 kJ (510 kcal)
  • Protein : 67 g
  • Karbohydrater : 2,5 g
  • Fett : 27 g
Med hilsen / Best regards

Terje Ottesen

Kraft Foods Norway
Consumers Complaints/R&D
2114 Disenå

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 19:47   #7
siri74
Medlem
 
siri74 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 168
siri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snill

Tusen takk!! Du er jo bare knuppen, Nille!! Baconsvor er altså greit (men jeg gjør det ikke på induksjonen likevel), og det er helt topp for det liker jeg fra før av også! Det med salt og vann og sånn er liksom greit synes jeg, for dette er jo noe man spiser for å kose seg, og ikke så ofte. Og som Atkins sier så sier kroppen selv stopp når man spiser fett/protein, i motsetning til når man heller i seg karbohydrater. Merker det faktisk godt når man spiser sånn bacon snacks-saker, man orker liksom ikke hele posen på en gang akkurat. Så dette er jo super-dupert! Gleder meg til nøtter, frø og bacon crisp, ja

__________________







siri74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon og olje Anitave Lavkarbo generelt 7 01-07-06 01:56
Karen B's kylling med bacon, fløte og timian Nille Middag 1 25-03-05 23:28
Oljer og fett / Nøtter og frø Nille Type O 0 11-12-04 01:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no