Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Ertesuppe

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-04, 22:36   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Ertesuppe

Når man skal lage all mat fra bunnen av går det med mye tid til matlaging. Jeg er stadig på jakt etter måter å gjøre det enklere for meg selv på. En måter er å koke store posjoner i helgen. Ertesuppa fryser jeg i passe posjoner. Da er det bare å ta den opp om morgenen for tining og varme den etter jobb.

Bruker røkt svinekjøtt for smak og bedre kontroll med fett og salt.

Ertesuppe

  • 10 l kjele
  • 1,5 –2 kg erter bløtlegges i rikelig med vann (ca 2liter) 1 ss salt per liter vann over natten. Skyllevannet helles av og ertene skylles godt i rennende kaldt vann.
  • 1 – 1,5 kg røkt svinekam, eller røkt skinke hvor fettet er fjernet.
Kok erter og kjøtt i 5-6 liter vann til ertene er møre og kjøttet kokt, ca 1–1½ time.

Ha i
  • 2 hakkede løk
  • 8 gulrøtter i skiver
  • 2 purre, snittet
  • 2 ts timian (+)
Kok til grønnsakene er møre. Ta ut kjøttet og skjær i terninger og ha det tilbake i suppen. Smak til med
  • seltin.
Kan fryses. Her må du tilsette fett og antioksidanter for å komme helt i balanse. Eksempel: fettilskudd og bær til dessert.

__________________
-lig hilsen Guro

Sist redigert av HP : 08-06-04 kl 23:15.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no