Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-11, 18:50   #6551
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Den siste er en musserende vin? Fikk anbefalt en rødvin på polet for noen uker siden med 2% restsukker, og den skulle ha lite garvestoffer. Fikk en ganske heftig skallebank dagen derpå, og sjekket innholdet på nettet og så at den faktisk hadde endel garvestoffter, så ikke alltid de ansatte på polet treffer helt heller. (Nå kan jo selvfølgelig skallebanken ha sammenheng med at det ble litt vel mye vin da )

Cava er en form for musserende vin, ja. Men i prinsippet er det det samme som Champagne, bare fra et annet distrikt (altså Spania).
Det vil jo alltid være garvestoffer i rødvin, og som du sier, med lite garve så blir det gjerne saftsmak. Men det er en stoooor fordel å drikke mye vann til vinen, minst et raust glass vann pr glass vin, og ikke minst sørge for at du har fått i deg et dugelig måltid før du drikker, og gjerne før du legger deg. Kan du unngå å legge deg på stigende rus, så er det også en fordel. Skallebank av alkohol får man gjerne på grunn av dehydrering.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-03-11, 18:53   #6552
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

St Lucas (som er en av mine favoritter, både på smak og pris ) finnes også på kartong nå, forresten. Den er også et hett festtips fra meg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-03-11, 18:55   #6553
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

St Lucas (som er en av mine favoritter, både på smak og pris ) finnes også på kartong nå, forresten. Den er også et hett festtips fra meg!

Jeg ble dausjuk av den. Aldri mer!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-03-11, 19:34   #6554
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Cava er en form for musserende vin, ja. Men i prinsippet er det det samme som Champagne, bare fra et annet distrikt (altså Spania).
Det vil jo alltid være garvestoffer i rødvin, og som du sier, med lite garve så blir det gjerne saftsmak. Men det er en stoooor fordel å drikke mye vann til vinen, minst et raust glass vann pr glass vin, og ikke minst sørge for at du har fått i deg et dugelig måltid før du drikker, og gjerne før du legger deg. Kan du unngå å legge deg på stigende rus, så er det også en fordel. Skallebank av alkohol får man gjerne på grunn av dehydrering.

Ja er sant det, kan nok bli enda flinkere med vannet
Nå skal det jo ikke så mange glassene til når man er i ketose, så kan kanskje prøve litt med de som har middels garvesyre

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-03-11, 19:53   #6555
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Cava er en form for musserende vin, ja. Men i prinsippet er det det samme som Champagne, bare fra et annet distrikt (altså Spania).

+ At det er andre druesortar som blir brukt til Cava. Den funkar ikkje for alle. Svigermor meiner det er såååå mykje betre enn Champagne (fordi du får meir for pengane ), sambu får brekningsfornemmingar berre av ein slurk.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-11, 20:07   #6556
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Timona: Hva med å prøve en rødvin som er økologisk? Det er mye "drit" i vanlig vin som også kan gi skallebank, mens den økologiske er renere. Jeg sitter her med en Carussin Asinoi, ikke så mye garvesyre, ikke så kraftig, men mye smak. Jeg liker vanligvis best kraftige viner, men denne liker jeg godt . Dessverre sto det restsukker ukjent - men generelt er importøren Non Dos et hett tips når det gjelder øko-vin

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 11-03-11, 20:09   #6557
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Timona: Hva med å prøve en rødvin som er økologisk? Det er mye "drit" i vanlig vin som også kan gi skallebank, mens den økologiske er renere. Jeg sitter her med en Carussin Asinoi, ikke så mye garvesyre, ikke så kraftig vin, men mye smak. Dessverre sto det restsukker ukjent - men generelt er importøren Non Dos et hett tips når det gjelder øko-vin

Dette kan eg skrive under på. Økologisk vin er noko heilt anna. Vi hadde ein vinbutikk på hjørnet her for nokre år sidan, og den hadde berre økologisk vin, frå små vinfarmar i Frankrike og Spania. Fantastiske saker! Aldri fått skallebank av desse.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-11, 20:10   #6558
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Furine: Fant du ut hva den svenske forkortelsen var? (Leste de fire siste sidene i tråden her nå i dag, hehe )

Bra vi er to som liker økologisk! Du rakk forresten å quote meg før jeg fikk rettet opp linken Tenkte nemlig på deg med en gang da jeg så den var feil

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 11-03-11, 20:14   #6559
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Alkoholstyrken kan være en liten pekepinn på restsukkeret, jo mer alkohol jo mindre restsukker (pga gjæring), med mindre den er ettersukret, men det hører heller til sjeldenhetene når det kommer til relativt "vanlige" rødviner.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-03-11, 20:24   #6560
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Furine: Fant du ut hva den svenske forkortelsen var? (Leste de fire siste sidene i tråden her nå i dag, hehe )

Bra vi er to som liker økologisk! Du rakk forresten å quote meg før jeg fikk rettet opp linken Tenkte nemlig på deg med en gang da jeg så den var feil

Eg sjekka ikkje linken din, sorry, så det oppdaga eg ikkje. Ja, økologisk vin er berre noko HEILT anna. Dessverre forsvann denne vinbutikken på hjørnet pga trøbbel med skattevesent i Nederland (eigaren var nederlandsk).

Nei, fann ikkje ut av den svenske forkortinga, har gløymt av heile greia!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-11, 20:24   #6561
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ikke har jeg en fast frisør heller. Da blir neste spørsmål om noen kan tipse meg om en inspirert og ikke ultra-dyr frisør rimelig sentralt i Oslo!

Kan Frisør på Rignes Park har jeg begynt å gå til. Fornøyd med alle der, har hatt forskjellig nesten hver gang. Og de har ledig time på kort varsel (som i 2t før jeg MÅ klippe meg ) Men jeg har med bilde da, lettere å forklare da. 525 tror jeg at jeg betaler for klipp vask og føn.

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

+ At det er andre druesortar som blir brukt til Cava. Den funkar ikkje for alle. Svigermor meiner det er såååå mykje betre enn Champagne (fordi du får meir for pengane ), sambu får brekningsfornemmingar berre av ein slurk.

Jeg syns Prosecco er bedre enn Cava (Italia sin "champagne"), og ofte mye lavere på restsukker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-11, 20:26   #6562
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg syns Prosecco er bedre enn Cava (Italia sin "champagne"), og ofte mye lavere på restsukker.

Brut Champagne her, gjerne rosé!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-11, 20:32   #6563
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg sjekka ikkje linken din, sorry, så det oppdaga eg ikkje. Ja, økologisk vin er berre noko HEILT anna. Dessverre forsvann denne vinbutikken på hjørnet pga trøbbel med skattevesent i Nederland (eigaren var nederlandsk).

Nei, fann ikkje ut av den svenske forkortinga, har gløymt av heile greia!

Synd med vinbutikken!

Nei, det var jo ingen interessant link med tanke på hvor du befinner deg , det var bare at du pleier å være så kjapp, og det var du jo nå også

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 11-03-11, 21:19   #6564
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, veldig synd med vinbutikken! Den var her i rundt 3 år. Gratis vinsmakingar, som inkluderte besøk av vinbønder som tok med seg både gode ostar, pata negra, olivenolje og lomo. Fantastisk! Og veldig trivelege folk. Synd dei rota det til med skattefuten.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-11, 21:28   #6565
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen tipse meg om nettbutikk, gjerne norsk, som selger de vanligste "lavkarbo"varene, som jbk, lavkarbosjokolade, kokosmel, +++..jeg er så lei av å dra laaangt av gårde for å handle disse tingene, hadde vært så kjekt å få dem i postkassen!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-03-11, 22:02   #6566
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Har man rett til å bytte saksbehandler hos NAV om man ikke er fornøyd med vedkommende/ønsker en annen?

Du kan be om en ny saksbehandler, ja! Bare si at kjemien ikke stemmer eller noe sånt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 11-03-11, 22:15   #6567
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan be om en ny saksbehandler, ja! Bare si at kjemien ikke stemmer eller noe sånt!

Fantastisk! Kan jeg spørre om å få noen spesielle, eller må jeg bare ta det jeg får? Og hvem ber jeg om ny saksbehandler?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-03-11, 09:49   #6568
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Kan noen tipse meg om nettbutikk, gjerne norsk, som selger de vanligste "lavkarbo"varene, som jbk, lavkarbosjokolade, kokosmel, +++..jeg er så lei av å dra laaangt av gårde for å handle disse tingene, hadde vært så kjekt å få dem i postkassen!


Både Life.no og Sunkost.no har nettbutikker og jeg vet at de selger de produktene du etterspør i butikkene så kanskje de har det på nettet også. Ellers har du jo http://www.kinsarvik.no. http://www.sukkerfritt.com/ selger sukkerfri sjokolade.

Det er bare å google litt så finner du både norske og utenlandske ganske så effektivt. Dette tok meg 2 min å finne

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-03-11, 09:56   #6569
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Timona: Hva med å prøve en rødvin som er økologisk? Det er mye "drit" i vanlig vin som også kan gi skallebank, mens den økologiske er renere. Jeg sitter her med en Carussin Asinoi, ikke så mye garvesyre, ikke så kraftig, men mye smak. Jeg liker vanligvis best kraftige viner, men denne liker jeg godt . Dessverre sto det restsukker ukjent - men generelt er importøren Non Dos et hett tips når det gjelder øko-vin

Takk for tips, skal sjekke ut denne

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 12-03-11, 10:29   #6570
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Fantastisk! Kan jeg spørre om å få noen spesielle, eller må jeg bare ta det jeg får? Og hvem ber jeg om ny saksbehandler?

Du må sende et brev til sjefen for ditt lokale NAV- kontor og forklare hva som er feil/hvorfor du ønsker en annen. Du kan sikkert ønske deg en spesiell, men akkurat det vet jeg ikke noe om! Regner med at det kmmer an på hvorfor du vil ha akkurat den personen. Er det søsteren din eller bare en du har vært borte i som du hadde mye bedre kjemi med, liksom....

Lykke til! Kampen mot NAV er hard nok om man ikke skal slite med en saksbehandler man ikke fikser å samarbeide med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 12-03-11, 10:33   #6571
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har funnet 3 rødviner på vinmonopolets sider som har både lite garvesyre og restsukker:

Ken Creek
Marques De Chive Tempranillo Crianza
La Dolce Vita

Alle finnes på 3 liter, noen av disse som er gode?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 12-03-11, 10:42   #6572
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Jeg har funnet 3 rødviner på vinmonopolets sider som har både lite garvesyre og restsukker:

Ken Creek
Marques De Chive Tempranillo Crianza
La Dolce Vita

Alle finnes på 3 liter, noen av disse som er gode?

Ken Creek er jo en gjenganger her på forumet, jeg syntes ikke den var noen høydare, men jeg vet andre som liker den veldig godt! Kanutten bl.a om jeg ikke husker feil. Den er ikke så innmari dyr (akkurat en hundrings, tror jeg), så du kan jo gi den et forsøk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-03-11, 10:46   #6573
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ken Creek er jo en gjenganger her på forumet, jeg syntes ikke den var noen høydare, men jeg vet andre som liker den veldig godt! Kanutten bl.a om jeg ikke husker feil. Den er ikke så innmari dyr (akkurat en hundrings, tror jeg), så du kan jo gi den et forsøk!

Jeg er ingen vinkjenner, så merker sikkert ikke forskjell uansett
Tar med meg lappen min på polet, og spør hva de anbefaler på smak av disse

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 12-03-11, 10:51   #6574
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Jeg er ingen vinkjenner, så merker sikkert ikke forskjell uansett
Tar med meg lappen min på polet, og spør hva de anbefaler på smak av disse

Det er lurt! Jeg har ikke voldsom peiling på vin selv, men jeg vet hva jeg liker. Skal jeg drikke mer enn et par glass, foretrekker jeg en som er medium lett, og som er litt 'fruktig'.
Bare beskriv hva du selv liker av smak fra rødvin uten å tenke på faglingo som "pene ben" og "fin boquet" , så får du nok den hjelpen du trenger! Løkke tell!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-03-11, 14:19   #6575
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

uten å tenke på faglingo som "pene ben"

Etter noen glass vin så synes man vel at de fleste har pene ben...

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no