Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 23:14   #1876
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Nei samme vekt...

  Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:31   #1877
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Det var synd. Veier du deg til samme tid hver gang også?

Hvis du ikke er der allerede så vil jeg anbefale deg å lese på hjemmesiden til www.http://lenabeatrice.net/ Der er det veldig mye nyttig informasjon. Kanskje du skulle skrevet en matdagbok i en ukes tid mens du følger med på vekten, og be noen av de erfarne her inne på forumet gå igjennom den i håp om at de kan si deg noe som kan hjelpe deg? Det må være veldig skuffende å ikke gå ned når du slanker deg. Det kan jeg tenke meg etter å ha mislyktes så mange år med slankingen selv.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 09:08   #1878
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Veier meg om morgenen ja, så omtrent samme tid...

MEN i dag fant jeg årsaken håper jeg. Jeg fikk mensen...så det kan forklare hvorfor jeg hadde tromme-mage i går som ikke kunne trekkes inn, og kanskje også hvorfor jeg veide mer?

Ah ja, den siden hadde jeg glemt fra sist gang, det var fint du minnet meg på.

  Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:05   #1879
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Da krysser vi fingrene for at det er forklaringen.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:07   #1880
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Håper det Får veie meg igjen når jeg er ferdig med det

Ah, det er LENAbeatrice....alle gangene jeg har sett på siden har jeg trodd det stod LEANbeatrice hehe...det ville jo også passet ganske bra hvis man tenker på tema for siden

  Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 11:17   #1881
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Da er jeg i gang igjen. Jeg har ingen god følelse denne gangen. Jeg forventer nesten å mislykkes, men nå skal jeg først og fremst ha fokus på å gjenvinne kontrollen, og ikke så mye på slanking. Jeg håper bare at jeg har ork til all matlagingen. Det er der motivasjonen mangler mest. Minstejenta er bare 14 måneder og kan ikke spise noe særlig med salt, og jeg bruker veldig mye bacon i middagene når jeg lever på lavkarbo. Er det noen av dere som har små barn som lever lavkarbo? Kan dere fortelle hvordan dere gjør det med familiemiddagen?

Når jeg lever lavkarbo går jeg altid innom europris å kjøper masse sånne beholdere som man kan lagre mat i. Så når jeg lager mat så lager jeg i gedigne porsjoner sånn at jeg kan fryse ned mangenmåltider. Hjelper veldig på motivasjonen min fordi jeg vet at om jeg ikke skulle gidde å lage mat så har jeg alikevel mye i frysen. Et lanbrett med brokoli og blomkål gratengn holdt til ca15 middager for meg. Da hadde jeg også litt skinke og bacon oppi alt jeg syntes var godt til. godt for seg selv eller kyllinglåret jeg kjøpte på spar Når jeg lager tekaker eler oopsier lager jeg også mangen for de er så gode. og så fryser jeg de osv.. gutten min får det samme som meg vis ikke pappaen lager poteter ved siden av. laget altid lavkarbo som alle kunne ha men nå er ikke jeg sånn at jeg hiver salt og bacon oppi ting bruker gjerne baconet som salt Håper dette hjalp på motivasjoenen

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:56   #1882
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

LEAN beatrice.

Jeg lager også mye rester sånn at jeg har, men jeg lager mat 1-2 ganger for dagen likevel. Jeg blir så matlei hvis ikke. Jeg har begynt å komme inn i det igjen nå og det går ganske bra. Vekten har begynt å gå nedover igjen, men det er nok ikke fett som har forsvunnet enda vil jeg tro. Selv om jeg ikke har hatt det som mål denne gangen, så tror jeg faktisk at jeg er i ketose igjen. I dag har jeg slitt noe veldig med å holde meg, men jeg klarte det. Takk og lov for at denne dagen snart er over!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 00:45   #1883
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

jeg har sprekt i dag! Forferdelig dumt...men min gamle bestefar hadde laget kake spesielt til meg og jeg kunne bare ikke si nei, det ble bare for trist. Så da spiste jeg kake i dag...

  Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:54   #1884
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ned 900 gram nå. Jippi! Snart ferdig på slankern og tilbake på vektstabilisering (som jeg liker mye bedre).

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 00:18   #1885
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

jeg har sprekt i dag! Forferdelig dumt...men min gamle bestefar hadde laget kake spesielt til meg og jeg kunne bare ikke si nei, det ble bare for trist. Så da spiste jeg kake i dag...

Flink du har vært Namba=)

Og ingen krise sjedd Val. Bare husk at det er viktig å leve på litt ekstra lite karbodagen etter at du har en utsjeielse og at når du først sprekker er det bedre å sprekke på sukker enn stivelse.. har ihvertfall jeg erfart. Spiste jeg høykarbo den ene dagen men fortsatte på lav dagen etter gikk det ofte bra eller at jeg også føyk fortere inn i ketose igjen =) lykke til =)

Jeg var på mitt første easy life møte i dag så det blir spennende. skal ikke begynne på pulveret før 1 mars når jeg er kommet hjem fra yorkshire som jeg skal til 19-28 feb =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:32   #1886
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Dette går jo så det suser!! Endelig ferdig slanket. I teorien i alle fall. Det er vel vann som har forsvunnet, og jeg vil ha bort fettet jeg la på meg.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 18:26   #1887
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Haha morsomt namba, skikkelig godt humør plutselig Har du fått bort den siste kiloen altså? Hvor mye veier du nå da?

Takk før støtten Mona Det gikk egentlig veldig fint, jeg veide ikke noe mer dagen etter, så det var jo bra. Bandt tydeligvis ikke noe vann heller. Så nå er jeg tilbake på rett vei. Eller det jeg håper er rett vei hvertfall

  Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 09:39   #1888
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

I går da jeg veide meg veide jeg 64,4 kg. Man blir i godt humør av det.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 12:44   #1889
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hehe gratulerer Det føles godt når det går riktig vei

  Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:06   #1890
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja, det er jammen sant. Hvordan går det med deg, Val? Her går det ganske bra, men ikke så veldig. Jeg sliter mye med sug og tok meg en runde på høykarbo i helgen, men nå er jeg tilbake på sporet igjen. Jeg sluttet med snus (jeg begynte i jula) samme dag som jeg begynte på lavkarbo, og nå har jeg så lyst til å gi etter både med snusen og med godteriet, men jeg vet jo at det ikke egentlig er det jeg VIL. Det er bare mer lettvindt her og nå. Jeg undres på hvorfor det er så mye lettere å opprettholde en dårlig livsstil enn å opprettholde en god livsstil.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:25   #1891
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Der sa du det! Sunn livsstil er vanskelig

Det går vel ganske ok egentlig. Jeg har ikke lagt på meg noe mer hvertfall. Innimellom føler jeg at jeg kanskje har gått ned litt, men får ikke gått på vekta før om et par dager. Jeg synes kanskje også at jeg begynner å merke dette som mange sier at de mister "suget" etter noe godt, fordi de er mett fra all fettet. Jeg går fremdeles i kjøleskapet og titter men det er ikke så ofte som før TROR jeg. Jeg drikker ikke nok vann så det må jeg bli flinkere til.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:19   #1892
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Høres bra ut Val. Jeg må fortsatt ta meg kraftig sammen for å holde meg til sunn mat i fornuftige mengder nå. Jeg har kvittet meg med det ekstra fettet på kroppen igjen og er i grunn fornøyd med hvordan kroppen min ser ut så lenge jeg ikke ser så nøye på den. Så i går tok jeg et kjempestort skritt. Jeg kjøpte meg ny (fin og kledelig) treningsbukse og dro på zumba! Det hadde jeg ikke tort de siste 11-12 årene, men i går mageplasket jeg i det. Jeg har i mange år skammet meg over kroppen min, og det henger i litt enda fordi det har blitt en vane, men nå skal ikke overvekt få stoppe meg lenger. Jeg har nesten ikke danset på 12 år på grunn av vekten min, for jeg har ikke tort. jeg har savnet å danse. Det sitter langt inne å vrikke på rumpa fortsatt, men når jeg glemte meg så var det veldig artig. Har dere prøvd zumba?

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 19:14   #1893
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hehe kult! Jeg har aldri prøvd det selv men har hørt mange som synes det er gøy. Dansen har igrunn aldri sitti langt inne hos meg, jeg vrikker på rompa med en gang jeg hører noen toner Men jeg forstår hvordan du beskriver det å ikke riktig tørre, det er andre ting jeg ikke liker å gjøre når vekta måler sine høyeste tall. Men det var vel deilig nå som du først gjorde det?

Jeg har målt at midjen min har gått inn 4 cm i dag Første tegnet på at ketolyse fungerer på meg, etter 7 uker på det i fjor og omtrent tre uker nå. Så jeg håper det faktisk er det og ikke bare at jeg hadde spist lite/drikket lite eller noe slikt. Håer så indelig at det forstsetter Var hvertfall veldig stor påvirker til at jeg ga det lille ekstra på trening i dag

  Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 15:20   #1894
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Stryk det siste, jeg har lagt på meg 2,5 kilo....har ikke trent og skal ikke ha mensen.

  Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 16:01   #1895
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Altså nå må jeg tenke meg om her....hvorfor i alle dager har jeg gått opp 2,5 kilo? Jeg har jo ikke spist noe som er spesielt salt heller. Jeg veide meg jo ikke her om dagen når jeg sa jeg hadde gått inn 4 cm rundt midjen, så vet jo ikke hvordan vekta var da...men nå opp 2,5 kilo siden sist jeg veide meg for omtrent to uker siden...

Lurer nesten på om jeg spiser for mye fett jeg altså...får kjøpe meg både en kjøkkenvekt og en badevekt. Jeg har regnet såpass mye kcal opp gjennom livet at jeg har en rimelig god ide av hva f. eks 100 gram er av forskjellige varer, og leser jo innholdsfortegnelsen ang. fett og karber...

Jeg har laget en slik liste før men jeg må bare gjennta meg....ting som kan ødelegge er:

For mye/lite karber: jeg ligger rundt 15-20. Får veie kjempenøyde når jeg får somlet meg til å kjøpe kjøkkenvekt.
For mye/lite fett: Er nok heller for mye enn for lite. Spiser jo rømme, fløte, smør, fett kjøtt osv.
Søtstoff: For mye...blah! Vanskelig å gi opp
Meieriprodukter: Spiser mye meieriprodukter...synes det er vanskelig å spise kjøtt og grønt til hvert måltid, blir så kjedelig.
For lite vann: kan hende....men virker rart, drikker masse Farris, flere liter om dagen.
For lite vitaminer: Er ikke tilfellet...fikk blodprøver her om dagen, alt var som det skal.
Forskjellige sprekker: Æsj, ja...må være mer streng.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 12:01   #1896
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Trøsteklem til deg Val. Jeg vet ikke hva jeg skal si som kan hjelpe.

Jeg sliter så veldig selv for tiden. Jeg har ikke bare sug. Jeg har kraftig trang til å spise i den grad at det er veldig forstyrrende og gir meg uro. Dette her går ikke stort lenger kjenner jeg. Det synes for vanskelig å holde ut for tiden.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 13:19   #1897
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Takk

Hva mener du egentlig med trang til å spise? Trang til å spise generelt, altså mye mat, eller trang til å spise karbohydrater? At du har lyst på godteri på en måte? Du har jo gått ned utrolig mye, du burde være så stolt av deg selv! Les litt om hva du har skrevet selv når det gikk så bra, kanskje du finner litt motivasjon der?

  Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 11:06   #1898
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464 Har du forresten lest HI på denne? Kanskje kan det ligge en liten nøkkel i den for deg? Mulig du har sett den før, men jeg oppdaget den først i dag siden jeg stort sett bare er her inne på ketolysekuren.

Spisetrang for meg betyr bare at jeg føler at jeg må spise, og nå blir det liksom aldri nok. Selv etter at jeg har spist har jeg trang til å spise, selv om jeg egentlig har spist nok eller for mye. Jeg har veldig lyst på godteri sånn at jeg får blodsukkerstigning og kan føle meg bedre for en stund. Jeg blir veldig urolig i kroppen når jeg ikke gir etter, og det er veldig ubehagelig også rent fysisk. Det minner om følelsen kroppen gir når den sier fra om at du må flykte, bare at jeg skal søke tilflukt i mat. Mat løser jo ingen problemer... den bare gir meg flere. Jeg håper denne følelsen går over snart, for jeg aner ikke hva den kommer av. Takk for tipset. Jeg er stolt av meg selv for det jeg har oppnådd, men jeg vet også at mat og vekt er noe jeg alltid kommer til å måtte jobbe med. Å være slank vil nok aldri komme naturlig, men det er nødt til å være et bevisst valg fra min side.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 11:40   #1899
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ah ja den hadde jeg glemt! Flott at du minnte meg på det Jeg leste den slavisk for et år siden, men nå hadde mye av kunnskapen forsvunnet. Jeg har jo brukt Natreen i tablettform veldig mye...jeg sitter f. eks med en kopp med kaffe og eggemelk med natreen i akkurat nå:S

Drikker noen av dere kaffe med søtning? i såfall, hva bruker dere? Har jo prøvd både sukrin og splenda men synes sukrin var ekkelt fordi det var så kald smak og splenda ga ingen søtning....Men herregud, hva er det jeg driver med....? Poenget er jo å kvitte meg med søtning, ikke erstatte det. Jaja...hm!

Jeg har lest tusen steder på forumet at hvis man har spist nok fett, bør man ikke få slikt sug etter mat. Spiser du nok fett? Når det er sagt må jeg si at jeg ikke er enig i det med fett/sug....eller ikke for min del hvertfall. Jeg kan spise fett kjøtt med ost, fløte og smør, og likevel har jeg lyst på noe søtt etterpå. Men nå kan det jo hende at det kommer av at jeg bruker Natreen da...

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om å bli helt urolig hvis du ikke spiser noe. Jeg får kanskje ikke en fluktfølelse, men jeg blir veldig urolig, akkurat som om jeg ikke klarer å sette meg ned og slappe av hvis jeg ikke får noe godt. I tråden du sendte link til blir kromtabletter nevnt, tar du dem? Jeg har tatt dem, men så glemte jeg de hjemme nå som jeg er på ferie...:S

  Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 13:27   #1900
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

I gode perioder så stemmer det godt for meg at jeg ikke får sug når jeg spiser nok fett. I begynnelsen når jeg går over på lavkarbo så er suget også fysisk, men det meste suget for meg er psykisk, og da hjelper det ikke så godt med fett eller krom. Vanligvis føler jeg at LKHF senker suget, men borte er det ikke hver dag. Det kan hende at suget er verre nå på grunn av at jeg har spist mer (kunstig) søtning enn jeg vanligvis gjør, for det er helt klart verre enn det er til vanlig. Vanligvis bruker jeg veldig lite av det, men den siste tiden har det blitt en del store IFA (fordi jeg har vært forkjølet) og cola zero (fordi jeg har vært så sugen og hatt sånn spisetrang). Natreen bruker jeg kun til agurksalat. Sukrin bruker jeg bare til rømmegrøt. Vanligvis drikker jeg bare brus på lørdagene også, men når jeg ikke slanker meg så unner jeg meg vanlig lørdagskos, og da blir det ofte både sjokolade og potetgull til kvelds.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no