Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningstråden for oktober 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-12, 22:55   #76
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for oktober 2012

45 min løping på mølle, intervaller, men litt roligere enn i det siste, fortsatt puls på 70-80% i de rolige fasene og opp mot 90% i intervallene. Maks 180, snitt 161, 538kcal. Ser at intensiteten og forbrenningen er økt kraftig i den perioden jeg har latt pulsbeltet hvile.

Dessute, løplabbets nybegynnerprogram er fullført!

5 min tøying
30min på et litt redusert styrkeprogram








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 22:24   #77
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Oi så flott VSB ,ferdig med programmet,gratulerer,hva gjør du nå da? Neste program?


Jeg har løpt litt over 10 km i dag,fart 6,20/km.Hadde med min spreke sønn som motiverte meg til de mest sinnsyke intervaller

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 02:42   #78
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

45 min løping på mølle, intervaller, men litt roligere enn i det siste, fortsatt puls på 70-80% i de rolige fasene og opp mot 90% i intervallene. Maks 180, snitt 161, 538kcal. Ser at intensiteten og forbrenningen er økt kraftig i den perioden jeg har latt pulsbeltet hvile.

Dessute, løplabbets nybegynnerprogram er fullført!

5 min tøying
30min på et litt redusert styrkeprogram








Hvilken fart har du på intervallene?
Ikke bry deg om puls, løp på fart heller. Da får du mer kvalitet på øktene dine. Les mitt innlegg om pulsbasert vs fart/arbeidsbasert trening. Der finner du noen veldig gode prinsipper om du har lyst å prøve.

  Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 03:46   #79
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hvilken fart har du på intervallene?
Ikke bry deg om puls, løp på fart heller. Da får du mer kvalitet på øktene dine. Les mitt innlegg om pulsbasert vs fart/arbeidsbasert trening. Der finner du noen veldig gode prinsipper om du har lyst å prøve.

Vi har "snakket" omdet i den tråden allerede.

Pulsmåleren ble funnet fram for første gang på lenge. Men gøy å se at jeg kan presse meg hardere. Pulsmåler og kalorimål ble en litt skummel kombinasjon, ergo pakket bort en periode.

Kjørte intervallene på 11 denne gangen, etter å ha kjørt så jeg nesten svimte av sist. Sikkert sakte for mange, men bra for meg og pulsmåleren ga meg vel en indikasjon på at jeg presser hardt nok!

Planen videre er nybegynner+, men med et avbrekk i treningen om snaut to uker, så er jeg usikker på om jeg skal starte... Muligens heller fokusere på lengre joggeturer og naturlige intervaller i form av bakker ol... Men været i form av ute/inne trening vil vel bety noe.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 22:33   #80
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for oktober 2012

10min oppvarming på mølle, deretter 50min styrke og 10min tøying. La på litt ekstra vekter siden vi var to. Rette tidspunkt å øke. Litt konkuranse innstinkt så ble vel lagt på en eller to ekstra reps et par steder og...








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 19:27   #81
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Etter søndag på sofaen var det godt å røre på seg, men med snø og sludd ble det inne trening...

oppvarming med boksesekk. Stressavløsning?
40min styrke, basisøvelser og noen jeg ikke tok lørdag.
Uttøyning








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:28   #82
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for oktober 2012

8km trimsykkel, gjort unna på 27 minutter. Ingen ny rekord i dag, men jeg begynner å nærme meg max av det jeg klarer for en liten stund. Vurderer å øke lengden med en km neste uke.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 10:23   #83
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Seriøst, i dag kan Jillian Michals shredde sjøl. Jeg har måkt snø i to timer og er mere sliten enn etter en økt med shredding. Og enda er jeg ikke ferdig med å måke snø.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 10:35   #84
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Opprinnelig lagt inn av imse, her.

seriøst, i dag kan jillian michals shredde sjøl. Jeg har måkt snø i to timer og er mere sliten enn etter en økt med shredding. Og enda er jeg ikke ferdig med å måke snø.

Hahaha. Det var dagens smil.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 01:19   #85
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Kulde og glatt,ser ut som ute sesongen er over.var inne å trente for første gang siden april.tredemølle er ikke festlig,men løp 5 km "tur" og 2 km intervall .Håper jeg venner meg til det etter hvert,gir ikke samme løftet som å løpe ute, men gir jo stål kontroll på intervallene.

Prøvde meg på markløft også,det er lenge siden det.30 kg,12 ganger 3. Det var helt nok.Knebøy er uaktuelt kommer ikke skikkelig ned,vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å bedre det.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 10:05   #86
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Knebøy er uaktuelt kommer ikke skikkelig ned,vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å bedre det.

Kort hæl-sene? Den man tøyer med å sette tåa opp mot en vegg og så presse hofta framover mot den samme veggen? Kan også være kort setemuskel (Kan du sitte på golvet med beina samlet rett framover i 90 graders vinkel uten å ha følelsen av "å falle" bakover, eller at det strammer vondt bak knærne?) eller en kombinasjon av dette.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 10:36   #87
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kort hæl-sene? Den man tøyer med å sette tåa opp mot en vegg og så presse hofta framover mot den samme veggen? Kan også være kort setemuskel (Kan du sitte på golvet med beina samlet rett framover i 90 graders vinkel uten å ha følelsen av "å falle" bakover, eller at det strammer vondt bak knærne?) eller en kombinasjon av dette.

Takk for råd,skal teste i morgen,i dag er kroppen litt stiv etter markløft i går

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 11:06   #88
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for oktober 2012

8km trimsykkel unnagjort på 27min og noen sekunder.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:31   #89
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Spinning i 60min. Puls 136/164.
Balanse på boosoball og 2x1min planke.
10min tøying. Stor framgang, kunne sitte med et ben utstrakt, nå tærne og såvidt legge panna mot kneet! Jeg som alltid har vært stokk stiv...

Kommer ikke helt i mål denne måneden. Ferie og en del dårlige dager. Men føler jeg har fått inn mange effektive økter og ser framgang på mange plan








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 19:32   #90
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Ja det er jo siste dag i mnd. i dag ,glemte det nesten .
Jeg er i mål ,har løpt ca 600 km i løpet av denne sesongen og nå trekker jeg inn på trening.Nådde målet om en mil på under 60 min og er super forbnøyd med det.

Neste mnd mål skal jeg tenke på til i morgen ,for vi gir oss vell ikke nå?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 22:35   #91
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Ja det er jo siste dag i mnd. i dag ,glemte det nesten .
Jeg er i mål ,har løpt ca 600 km i løpet av denne sesongen og nå trekker jeg inn på trening.Nådde målet om en mil på under 60 min og er super forbnøyd med det.

Neste mnd mål skal jeg tenke på til i morgen ,for vi gir oss vell ikke nå?

Jeg henger med en uke, men må så hoppe av i forbindelse med operasjon, men håper å være snart tilbake

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 07:27   #92
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Treningstråden for oktober 2012

Gårsdagens treningsøkt:
- 5min oppvarming på ellipsemaskin
- stepkasse (høy) med 8kg kettlebells i hver hånd (15 på hver fot)
- knebøy med skulderpress (3kg i hver hånd)
- hammercurl: 8kg x 12 - 8kg x 10 - 8kg x 8

Supersett:
- Pushdown 15kg x 12 - 17,5kg x 12 - 17,5kg x 12
- Nedtrekk 40kg x 12 - 40kg x 10 - 40kg x 10

Skulle egentlig ta flere øvelser, men jeg hadde sånn hodepine at alt bare gjorde vondt egentlig...*

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treningstråden for september 2012 gamlebyen Trening 80 02-10-12 16:16
Oktober 2012 Tutteme Lavkarbo generelt 7 01-10-12 20:34
Treningstråden for juni 2012 gamlebyen Trening 190 02-07-12 23:11
Treningstråden for mai 2012 nellie Trening 222 11-06-12 21:12
Treningstråden for gravide Carisma Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 23 20-07-11 13:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no