Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som har et brød å anbefale med mye karbohydrater?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-06, 19:21   #1
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Noen som har et brød å anbefale med mye karbohydrater?

Heisann!
Har dessvere sluttet på lavkarbo etter som at jeg har starta og trene og for og få best mulig resultat må jeg inta endel karbohydrater..
Så noen som har noen gode brød oppskrifter og annbefale med mye karbo og full korn i ?

__________________
Meldem av Ren mat-kluben
Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:32   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Aadna, her.

Heisann!
Har dessvere sluttet på lavkarbo etter som at jeg har starta og trene og for og få best mulig resultat må jeg inta endel karbohydrater..

Er det din erfaring, eller noen noen forteller deg?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 19:37   #3
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Aadna, her.

Heisann!
Har dessvere sluttet på lavkarbo etter som at jeg har starta og trene og for og få best mulig resultat må jeg inta endel karbohydrater..
Så noen som har noen gode brød oppskrifter og annbefale med mye karbo og full korn i ?

Jeg tror nok du kan gå på lavkarbo og samtidig trene, men det skal jeg ikke blande meg opp i. Du får nok tips av andre her når det gjelder akkurat det. Men av gode brød vil jeg enten anbefale Lindbergbrød eller Ingers rugbrød. Ingers rugbrød er også lett å bake selv. Lindbergbrød har nok lavere GI enn Ingers.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 20:08   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Jeg er enig med Guro og Boxie.

Å kutte ned på proteiner og fett for å trene er ikke så lurt egentlig.
Men å spise mer karbohydrater sammen med mer proteiner og fett, er jo Lindbergkosthold og absolutt gunstig når du skal trene (trenger byggesteiner spesielt mye når en skal trene).

Så bare spis masse proteiner, riktig fett, og grovt brød alà Lindberg, eller Ingers rugbrød, og fyll på med litt frukt og nøtter, så har du et godt balansert kosthold som du kan leve og trene godt på, som balanserer og bygger opp kroppen din.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 20:09   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Du bør vel heller spørre på www.trim.no i så tilfelle, der er de skikkelig karbo-happy. Jeg kan iallefall snakke for meg selv når jeg sier at jeg trener best på lite karbo og mye fett. Jeg har aldri hatt så mye energi og treningslyst som nå når jeg spiser lavkarbo. Spiser jeg mye karbo blir jeg dvask og orker ikke så mye.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 21:04   #6
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Aadna, her.

Heisann!
Har dessvere sluttet på lavkarbo etter som at jeg har starta og trene og for og få best mulig resultat må jeg inta endel karbohydrater..
Så noen som har noen gode brød oppskrifter og annbefale med mye karbo og full korn i ?

Dette er med respekt å melde tøv.
Det som viser seg er at normale folk trener bedre og har større effekt med lavkarbokosthold. Det stiller seg litt anderledes om du har tenkt å gå fem-mila etc, men da blir det en annen debatt. Strømsgodset fotballklubb er i ferd med å gå over til lav-karbo for å yte bedre.

Med lavkarbo får man som regel:

  • Bedre utholdenhet
  • Bedre pust
  • Bedre puls og blodtrykk
  • Bedre effekt av trening
  • Bedre forhold i kroppen mellom fett og muskler.
Så dette du driver med nå virker ikke særlig lurt. Men du kan spise mer karbohydrater hvis du trener mer. Men å ikke spise lav-karbo er ikke lurt.

Hva er årsaken til at du skal slutte med lav-karbo?

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 21:13   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Nå svarer jeg på noe du ikke har spurt om. Og jeg ber med en gang om unnskyldning for om jeg tråkker over noen grenser her. Dette er IKKE ment som noen kritikk av deg eller din måte å gjøre ting på. Og jeg mener absolutt ikke å være belærende på noen som helst måte. Jeg har respekt for at du vil finne din egen måte å gjøre ting på. Jeg mener bare du må være feilinformert og føler jeg MÅ gi beskjed om at det kanskje finnes flere måter å nå målet ditt på.

Hvem i all verden er det som har sagt at du må spise mye karbohydrater for å trene ? Det er ikke helt riktig ser du .

Jeg kjenner en masse personer (også folk som driver med både fitness og bodybuilding - bl.a en kjent personlig trener i USA som driver eget helsestudio) som driver hard trening, men fremdeles spiser lavkarbo. Dvs. inntil 40 energi prosent av kostholdet er karber. I praksis betyr dette mellom 100 og 150-60 gram karbhydrater pr dag. Noen spiser til og med mindre. Det er en utbredt feilopfatning at man trenger masse karbohydrater for å trene. Selv har jeg tidligere trent fitness i mange år på Atkins kosthold (og CAD). Og som vi tildigere har diskutert her på forumet så hadde jeg ikke akkurat små muskler til å være dame ! Med mindre du har tenkt å drive konkurranseindrett på høyt nivå er lavkarbo (altså under 40 energiprosent karber) mer enn nok ! Det sjokkerer meg hvor lite kunnskap om kostold enkelte ansatte på treningsstudioer har. Men det er en annen diskusjon.

Her inne har vi hatt kliniske ernæringsfysiologer som bl. anfaler Lindberg kosthold for aktivt trenende personer. Det viktigste for å bygge musker er ikke karber, men proteiner. Dess mer karber man spiser dess mindre fett tåler en. Men det gode fettet i form av kaldpressede oljer, avocado, nøtter, frø, kokosolje/MCT olje kan man med god samvittighet og ha godt av - selv med hard trening. (kan legge til at Atkins vedlikehold kan ligge på samme nivå, dvs. fra 100 til 150-60 karber pr døgn).

Det er flere av mannfolkene her inne som har trent etter RYP prinsippet og spist lavkarbo. Bl.a. Hede og Begod. Vet ikke hva Kristian driver med, men har oppfattet at han også trener ganske mye. I body building miljø er det mange rare teorier ute og går, - men selv med opp/nedkarbing i forbindelse med konkurranser er det faktisk mange som har funnet at lavkarbo passer utmerket og gir gode resultater.

Om du MÅ ha brød (raffinert hvitt mel er like skadelig for de som trener som for de som ikke trener) vil jeg absolutt anbefale så grovt som mulig. Men hvorfor du må ha brød forå trene skjønner jeg fremdles ikke. Andre her har anbefalt Lindbergs eller Ingers Rugbrød. Det stiller jeg meg 100% bak.

Når det er sagt..........

Som jeg startet med - det viktigste er jo at du finner noe som passer for deg. Noe du trives med og som kroppen din liker. Det spiller liten rolle om det er lavkarbo eller lavkalori. Lavkarbo passer ikke for alle. Det er det vitkig at vi er klar over. Men jeg mener det er viktig å påpeke at du ikke behøver kutte ut lavkarbo om du trives med kostholdet - bare PÅ GRUNN AV trening/muskelbygging. Jeg vet jo ikke om det også er andre faktorer som spiller inn. Lytt til kroppen din !

Og lykke til med trening og kosthold - uansett hva du velger !

Engasjert hilsen fra meg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 04:14   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Aadna, her.

Heisann!
Har dessvere sluttet på lavkarbo etter som at jeg har starta og trene og for og få best mulig resultat må jeg inta endel karbohydrater..
Så noen som har noen gode brød oppskrifter og annbefale med mye karbo og full korn i ?


Jeg har både gått og syklet i timesvis med minimum av karbohydrater. Det er kun de som er vant til å trene på høykarbo som vil få seg en nedtur når de begynner med lavkarbokosthold.
Trener du på høykarbo forbrenner du mest karbohydrater. trener du på lavkarbo brenner du mest fett, hva ønsker du å forbrenne?

Jeg har trent på lavkarbo i mange år og bare en gang ble jeg svimmel. da satte jeg ned tempoet litt og så ble jeg god igjen.
Kvelden før konkuranse kan det være en fordel å spise litt mer karber for å kunne forbrenne karber i tillegg til fett som du da har lært kroppen til å forbrenne.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 08:15   #9
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Tusen Tak Nille

Har gått på lavkarbo siden mai circa, og jeg er ganske tynn, så trenern min annbefalte meg et skikkelig kosthold for og få noe serlig resultat.
Så jeg har starta og spise enormt mye, ligger på rund
5500kcals, 435g protein, 125g fett og
705g karbohydrat.
Starter med og spise 10 måltider i dag, skal gjøre det i noen uker så får vi se hvordan det går :-)

Her er matlista: http://www.home.no/aedn/maltid2.html

Skal ta og sjekke ut om jeg merker noe forskjell på kroppen

__________________
Meldem av Ren mat-kluben
Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 08:48   #10
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Jeg syns de rådene du har fått er ganske merkelige. 700 g karbo om dagen er utrolig mye, spiser du feks pastamiddag med 200 g kokt pasta (det er myye pasta..) og spiser 4 brødskiver, (2 måltider til) blir det ca 200 g karbo.
Og å spise 10 ganger pr dag??
Nei, jeg hadde fått en second opinion, snakket med feks en erneringsfysiolog, og fått en annens mening.
Jeg er også enig med de andre her, at vedlikeholds-lavkarbo er utmerket å trene med.
Og siden du nå har blitt nokså tynn, er vel det det beste kostholdet for deg.
Men som sagt: få en annens mening (en som har greie på kosthold) også!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 10:53   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Å hjælpe meg !
Det var da en voldsom meny. Har ikke så god peiling på ekstremkost for vektoppgang, - så dette skal jeg ikke blande meg oppi. Ekstreme dietter i alle varianter er iallefall noe kroppen ikke har godt av. Men jeg ville som de andre foreslår her, få en "second opinion" av en ernæringsfysiolog som er spesialist og kan dette med kosthold.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 13:35   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Aadna, her.

Tusen Tak Nille

Har gått på lavkarbo siden mai circa, og jeg er ganske tynn, så trenern min annbefalte meg et skikkelig kosthold for og få noe serlig resultat.
Så jeg har starta og spise enormt mye, ligger på rund 5500kcals, 435g protein, 125g fett og
705g karbohydrat.
Starter med og spise 10 måltider i dag, skal gjøre det i noen uker så får vi se hvordan det går :-)

Her er matlista: http://www.home.no/aedn/maltid2.html

Skal ta og sjekke ut om jeg merker noe forskjell på kroppen



Dette er en kommafeil. du skal ligge på 70 karber for dag, ikke 700. Med 700 karber kommer hormonene i ubalanse og du klarer ikke å yte så mye. Så 70g karber og mesteparten av de skal inntas om kvelden. og eventuelt litt mer karber dagen før konkuranse.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 03:26   #13
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Dette er en kommafeil. du skal ligge på 70 karber for dag, ikke 700. Med 700 karber kommer hormonene i ubalanse og du klarer ikke å yte så mye. Så 70g karber og mesteparten av de skal inntas om kvelden. og eventuelt litt mer karber dagen før konkuranse.

nei det er ikke noe koma feil,Totalt: 5500kcals, 430g protein, 123g fett og 700g karbohydrater


Spiser samme mat som
Paal Snorre http://www.iform.no/pub/art.php?id=507

__________________
Meldem av Ren mat-kluben
Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 11:19   #14
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Herre min julehatt! Dette er det verste jeg har sett...

Det er veldig mange myter ute og går i kroppsbyggermiljøene. Man legger ikke på seg proporsjonalt med matinntaket. Man legger ikke på seg proporsjonalt med proteininntaket. En som trener hardt tåler karbohydrater bedre enn en som sitter stille, men det betyr ikke at det er lurt å spise mye av det. 700g karbohydrater er galskap, selv for en toppidrettsutøver.

Det er ingen god ide å legge om kostholdet til høykarbo fordi man skal begynne å trene, IMHO. Man trenger ikke spise mye karbohydrater for å legge på seg muskler, selv om det er en allmenn oppfatning. Spesielt ikke hvis man er tynn! Man trenger heller ikke spise så ekstremt mye proteiner. Det viktigste er å holde hormonene i sjakk. Det er hormonene som styrer om du legger på deg muskler. En som er tynn har gjerne høy forbrenning, og masse raskt "brennbare" karbohydrater kjører en slik kropp fullstendig i ubalanse. Fett er mye bedre drivstoff i så måte. Sånn sett blir dette diettforslaget ditt helt bak fram.

Jeg ville gått til en ordentlig ernæringsterapeut, istedenfor å høre på personlig trener. Jeg pleier alltid å anbefale Jens Veiersted ved Arena Medisinske Senter. Han er veldig profesjonell, engasjert og kan mye.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 11:35   #15
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Aadna, her.

[b]
Her er matlista: http://www.home.no/aedn/maltid2.html

Jeg ville bare kommentere denne lista her. For det første er det altfor altfor mye proteiner. Helt latterlig mye faktisk. Selv hvis du hopper over alle proteinshakene er det fortsatt for mye proteiner. Middagen i seg selv inneholder en hel dagsrasjon.

I tillegg er denne dietten ganske næringsfattig. Det virker som om det er gjort en innsats for å fjerne de næringsrike matvarene.

Fy mat: kasein-shake, whey-shake, "Super Carbo" (!?), råe egg uten plomme (rå egg er tilnærmet ufordøyelig for kroppen, de må kokes for å bryte ned proteinene til fordøyelig størrelse), rosiner, banan, appelsin, havregryn, pasta. Dette er matvarer du ikke trenger å spise. Særlig de fire første er helt ubrukelige for kroppen. Det kan ikke kalles mat.

Jeg tipper du kommer til å føle deg passe utafor på denne dietten. Blodsukkersvigninger. Varierende energi. Magetrøbbel. Cravings. Eneste positive effekten er at det meste av sukkeret kommer til å omdannes til mettet fett.

Sorry for at jeg er så negativ, men jeg kan rett og slett ikke si noe positivt om denne dietten. Ikke på dette forumet. Hvis du vil ha skryt kan du prøve deg på treningsforum.no isteden.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 11:36   #16
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Huffamei - dette syns jeg ser ille ut.

Jeg lurer på noe;
Ser du ut som Paal Snorre gjør nå? Hvis ikke - hvorfor spiser du som han da? Han velger jo mengde proteiner blant annet på bakgrunn av SIN kroppsvekt, og jeg mener å ha lest at du har skrevet at du er tynn.

Det river og sliter i kost-og-helse-antennene mine når jeg leser det du skriver at du gjør - men det er jo ikke mitt valg.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 11:36   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

700 gram karbo høres ut som en skikkelig god ide for å skaffe seg en rask diabetes-sykdom, for ikke å snakke om andre helsemessige "godsaker". Dessuten er denne mannen ekstrem-kroppsbygger, er du det Aadna? Normale mennesker bør ikke spise slik som det der, det er jo direkte skadelig vil jeg påstå!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 13:52   #18
BiggestLooser
Medlem
 
BiggestLooser sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 60
Innlegg: 130
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Aadna, hvor høy er du og hvor mye veier du? Det kan være interessant å vite hvor du ligger BMI messig.

Når du sier nå at du er tynn så blir jeg forvirret fordi du i tidligere innlegg lurte på om du kunne følge en diett med 1000 kcal og 15 karber. Du var også på jakt etter karbofattig brød.

Jeg ville følge råd fra de andre og få meg time hos ernæringsfysiolog. Kostråd fra en personlig trener ville jeg iallefall ikke følge. Har denne treneren utdanning innen ernæring?

__________________
Starta livsstilsomlegging Januar 2003.





BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:58   #19
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei
Post

Sv: Noen som har et brød og annbefale med mye karbohydrater?

Huff å huff, må bare signere de andre som har svart deg. Dietten du henviser til er utarbeidet av ernæringsfysiologer som kjenner kroppen til denne byggeren ut og inn, og vet hva den tåler. Siden du skriver at du er så tynn, vil jeg gå utifra at du ikke på langt nær har så mye muskelmasse som Snorre, og derfor på langt nær trenger såpass energi, hverken i form av proteiner eller karber. Må også få poengtere at kroppsbyggere er ekstremsportutøvere, og også kosten kan til tider være ekstrem, og ikke å anbefale mannen i gata uten KYNDIG hjelp.

Og ta og regn litt på det i forhold til egen vekt. Høyer anbefaler 6-7 gr KH per fettfri kg kroppsvekt. Siden du har blitt anbefalt 700 gr KH, vil det si at du veier 100 kg, og er du da for tynn ser jeg for meg at du er ekstremt høy iallefall!!

Nei, gå til en ekspert, du. Jeg trener selv seks til ni ganger i uka, lever lav-karbo, får muskler som bare det, og er proppfull av energi. Så jeg syns treneren din er en tøysekopp, og burde holde seg for god til å gi sånne ernæringstips når han eller hun tydeligvis ikke har så god greie på området..

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no