Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Hjemmelaget brus

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-11, 10:50   #1
Nihza
Nytt Medlem
 
Nihza sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 4
Nihza er på en erverdig vei

Hjemmelaget brus

Har to gutter som er meget følsomme på sukker, samt går jo selv på lavkarbo. Fikk et kjempegodt tips av en jeg kjenner på hvordan lage god hjemmelagd og sukkerfri brus.

Funlightsaft
Vann med kullsyre

Her er det bare å velge og vrake i saft-sorter. Guttene mine og nabobarna synes det er kjempegøy og kombinere saftsmaker og komponere sine egne brussorter.
Av vann med kullsyre kan alt fra firstprice sin til farris brukes, evt om du har brusmaskin hjemme kan du bare sette kullsyre til ditt eget springvann. Pynt glasset med en liten lime eller sitronskive om det er en spesiell anledning. Vi kjøper ikke brus lengre her i huset, men koser oss med hjemmelaget i helgene :-)

__________________
Hovedmål

Nihza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:21   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hjemmelaget brus

Kjempelurt

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 16:20   #3
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Hjemmelaget brus

Lerums eple- og pæresaft blandet med f.eks. Farris smaker akkurat som Mozell.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 16:32   #4
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hjemmelaget brus

Her lager vi mye sånn brus med fun blåbærsaft og kullsyrevann, kjempegodt og litt anerledes enn det samme gamle! Skulle ønske vi var litt flinkere til å lage selv da det blir mye pepsi max 'ferdigbrus'.

Jeg har ikke sånn brusmaskin opplegg så jeg lurer litt på de smakene som selges på f.eks elkjøp og der de selger maskinene, er de noe tess på lavkarbo? eller det sirup som er full av sukker? har sett f.eks cola light på sånne flasker, er det mulig å bruke det?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 17:03   #5
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Hjemmelaget brus

Dette har vi gjort lenge, spesielt 3 åringen som synes dette er stas. Med sugerør såklart.

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brus Engledans Lavkarbo generelt 5 05-06-11 18:27
Hjemmelaget brus/ingefærøl/vørterøl, søtet med Stevia, er det OK ..? ArnsteinB Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 25-11-10 11:22
Brus? jahdven Spørsmål og svar 4 12-10-09 02:39
Pepsi max/light brus eller "vanlig" brus?? Tusta Barns kosthold 13 19-02-05 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no