Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Hvor mye karber er det egentlig i tagatesse?

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-12, 21:19   #1
mairin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 3
mairin er på en erverdig vei

Hvor mye karber er det egentlig i tagatesse?

Kan noen hjelpe meg med hvor mye karber en skal regne i 130 gr tagatesse.. skjønner ikke helt dette med å regne og ikke regne med disse søtstoffene ,. hva er det beste å bruke hvis man skal være i ketose..

mairin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 22:13   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????

tja... ikke lett å si... ut av det jeg har klart å lese meg til så vil ikke de fleste ingridiensene i tagatessen gi noe blodsukkerstigning eller at de påvirker insulin produksjon. Så da trenger man jo ikke å regne med den i karboregnskapet. Men så står det jo også at noen av de sukkeralkoholene som er i tagatessen(tagatose) kan påvirke kroppen, men da er det kun snakk om opptil 20% av det som er intatt som vil reagerer i kroppen. Og når innhold av tagatosen er på ca 40% vil det jo si at det er bare ca 8 g av 100 g tagatesse som kan virke som karbohydrater som påvirker kroppen.
Om jeg har klart å lese meg rett om det, hehe.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 07:58   #3
stive951
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 1
stive951 er på en erverdig vei

Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????

Slik jeg har forstått det så kan et slikt apparat gi deg en god indikasjon på om du er i ketose, da ketostix kan være misvisende. Det er nivået av ketonlegemer i blodet som er det ultimate målet på om man er i ketose eller ikke.

__________________
"Stive"
stive951 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 08:27   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????

Opprinnelig lagt inn av stive951, her.

Slik jeg har forstått det så kan et slikt apparat gi deg en god indikasjon på om du er i ketose, da ketostix kan være misvisende. Det er nivået av ketonlegemer i blodet som er det ultimate målet på om man er i ketose eller ikke.

?
Tagatose er et søtstoff, ikke et apparat for å måle om man er i ketose - svar i feil tråd kanskje?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 08:42   #5
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????

Vi har diskutert tagatesse og tagatose monge gongar, og sånn eg har forstått det skal ikkje karbene i dette søtstoffets telles. Leita etter tråden det stod i, men fant den ikkje.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 09:05   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????

Den enkleste og sikreste måten å finne ut på om dette blir tatt opp og gir blodsukkerstigning for nettopp deg er å måle med en blodsukkermåler.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye kan jeg egentlig spise? Daraya Mer enn 30 kg overvekt 3 06-04-11 11:54
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? Jente 1980 Ketolysekuren 4 16-03-11 22:53
Hvor tåpelig kan en egentlig bli :-P? Opheliia Generell diskusjon 10 30-10-10 17:20
Hvor mange karber er det egentlig i mandler? mål:littavetmenneske Spørsmål og svar 5 10-12-09 00:17
Hva er det man egentlig kan trekke i fra totalt antall karber? Gracella Lavkarbo generelt 11 25-05-08 23:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no