Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er lavkarbo bra for alle?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-07, 23:37   #1
Bringebær
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 21
Bringebær er på en erverdig vei

Er lavkarbo bra for alle?

Det lurer jeg på.
Burde alle spise lavkarbo, eller er den kun noen (mange..) mennesker som vil ha et nevneverdig utbytte av dette?

Bringebær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vaklende... Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 23:54   #2
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er lavkarbo bra for alle?

Jeg tror alle burde spise lavkarbo. Ikke for å miste vekt, men for å holde vekt og ikke legge på seg så mange "alders-kilo". Og da mener jeg en relativt liberal lavkarbo hvor man fokuserer mer på å redusere karbohydrater fremfor å redusere fett.

Tilbake til ur-dietten som mange hevder.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 16:43   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo bra for alle?

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Jeg tror alle burde spise lavkarbo. Ikke for å miste vekt, men for å holde vekt og ikke legge på seg så mange "alders-kilo". Og da mener jeg en relativt liberal lavkarbo hvor man fokuserer mer på å redusere karbohydrater fremfor å redusere fett.

Tilbake til ur-dietten som mange hevder.

Det hørs ut som en livsstil som jeg skal holde meg på når jeg er ferdig med kuren min...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 16:48   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Er lavkarbo bra for alle?

Ja, alle bør spise lavkarbo i en eller annen form.

Det er mange retninger innefor lavkarbo. Alle har ikke godt av å følge Skaldemans diett, men alle har godt av å kutte ned på stivelse og sukker. Det er ikke bare snakk om vekt og slanking, men også om helse. Lavkarbo handler vel i bunn og grunn om å spise naturlig mat, og det er et prinsipp som alle burde følge uansett alder og vekt. Optimal sammensetning av næringsstoffer og matvarer varierer fra person til person. Derfor gjelder det å finne den rette dietten for deg. Men den rette dietten vil aldri bestå av slankepulver og lettprodukter.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 18:17   #5
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er lavkarbo bra for alle?

Noen lever veldig fint om de spiser 1 brød om dagen + poteter og rukt og grønnsaker.....og har null vekt til overs. I tillegg kaker og lade.
Slik går de livet igjennom. De legger aldri på seg. De er heller aldri syke.

Noen røyker 50 om dagen og har friske lunger.
Men dem om det.

At de flste likevel ville ha godt av lavkarbo og mye mer fett --- ja det mener jeg......

  Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 10:28   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo bra for alle?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Noen lever veldig fint om de spiser 1 brød om dagen + poteter og rukt og grønnsaker.....og har null vekt til overs. I tillegg kaker og lade.
Slik går de livet igjennom. De legger aldri på seg. De er heller aldri syke.

Før de plutselig, helt uten forvarsel faller om... og ingen forstår noe siden de jo var kjent for å leve så sunt... Og; hvordan ser de fleste av de tynne menneskene rundt oss som tilsynelatende spiser alt de vil ut på innsida?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 15:53   #7
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er lavkarbo bra for alle?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Før de plutselig, helt uten forvarsel faller om... og ingen forstår noe siden de jo var kjent for å leve så sunt... Og; hvordan ser de fleste av de tynne menneskene rundt oss som tilsynelatende spiser alt de vil ut på innsida?

Jo da, mye sant i det du sier. Men folk er forskjellige. Det er poenget.
Det er vel derfor at man ikke kan sette opp noe sannhet for alle for mat.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo pølser i Stavanger Nille Lavkarbo generelt 13 12-12-06 18:28
Lavkarbo når man har fjernet galleblæren? Titti Spørsmål og svar 7 05-10-06 12:11
Hva med crohns syndrom og lavkarbo? Goggen Spørsmål og svar 42 07-09-06 14:24
Nyreproblemer av lavkarbo? Merete A Fysisk og mental helse 7 15-08-06 21:01
Stabil psyke med lavkarbo? Merete A Fysisk og mental helse 9 11-06-06 19:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no