Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Trenger lunsjhjelp

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-12, 15:18   #1
_K_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 2
_K_ er på en erverdig vei

Trenger lunsjhjelp

Hei!
Har en jobb som tilsier at jeg er mye i en bil. Kjøper som regel derfor lunsj på butikken,ikke alltid det smarteste.
Jeg vet det er lurt å ha ting i bokser å lage det i stand dagen før,men for å være helt ærlig så gidder jeg ikke det.

Spørsmålet mitt er da, kan noen gi meg en lett lunsj uten styr??
på forhånd takk

__________________




Fucking long way
_K_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 15:33   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger lunsj hjelp

Du kan jo feks kjøpe deg en pakke skinke og en pakke oppskåret ost, eller en pakke spekeskinke.
Mange butikker med ferskvare- disker har varmmat som kylling, karbonader, koteletter eller fiskekaker.
Siden du har skrevet lavkarbo som kostholdsfilosofi og ikke giddder legge ned litt jobb selv, regner jeg med at du ikke vil være i ketose og at det ikke er så farlig å ligge litt høyt på karbene. Da kan du fint spise sli mat til lunsj om du passer på å få i deg grønnsaker etc ellers på dagen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 15:45   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Trenger lunsj hjelp

Det hender jeg må improvisere et måltid og kjøpe på butikken,men jammen så mye, mye lettere det er med matpakke altså.

Du sier ikke noe om hva slags butikker du kommer forbi? Har de varmedisk/delikatesse, så kan du kjøpe en kotelett eller to, kyllinglår, kyllingvinger, plukke med deg salat... En snei god ost som brie, camembert el.l., porsjonspakker med majones..
Ofte kjøper jeg en tube majones og en pakke birkebeinerskinke, kjapt og enkelt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 00:19   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Trenger lunsj hjelp

Jeg har med meg ofte en avocado eller et par egg, et par sånne tynne ølpølser og ost. Man kan godt steike en stor lavkarbo pizza og ta med seg et par stykker til lunch. Eller noen mattmuffins. Trenger jo ikke å ordne det dagen før, bare i helga f.eks. og hive det i fryseren og ta opp de porsjoner man trenger på morran. Ellers er det jo klart fult mulig å forskynne seg i butikkene i varmedisken.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 11:22   #5
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Trenger lunsjhjelp

Du kan jo lese tråden her inne som heter "hva har du i matboksen i dag? "

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 14:28   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Trenger lunsjhjelp

Gaffel + makrell i tomat.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 14:42   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger lunsjhjelp

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Gaffel + makrell i tomat.

Ikke glem majonesen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 12:11   #8
_K_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 2
_K_ er på en erverdig vei

Sv: Trenger lunsjhjelp

Takk for alle svar :-)

Litt vel lei makrell og tunfisk :-P

__________________




Fucking long way
_K_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 12:51   #9
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Trenger lunsjhjelp

Hvis du ikke gidder å lage lunch der og da på morran eller kvelden før. Kan du jo lage store omeletter for fryseren, matmuffins, pizzasnurrer o.l. For å ha i fryseren. Bare ta opp en til to biter og h med på morran. Forhåpentligvis Tina til lunchtid. ;-)

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 21:29   #10
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Trenger lunsjhjelp

De dagene jeg ikke har rukket å lage lunsj kjøper jeg meg kyllinglår på butikken Veldig kjapt og godt

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 00:47   #11
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger lunsjhjelp

Må nesten gi oppmerksomhet til Lena Beatrices nye blogginnlegg: http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...ds-hva-du-vil/ Det mvar jo ikke veldig mye forberedelse å snakke om.

Kan personlig anbefale kikertpannekaker dersom du er lei av egg og ikke sååå nøye på karbene. (Jeg er i en liten prøveperiode selv)

Ellers pleier jeg å lage omelett eller eggerøre, ha med nøtter, avokado, makrell i tomat, eller en middagsporsjon i tett boks. Skal ikke påstå at det alltid er lett.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 20:10   #12
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Trenger lunsjhjelp

Rester etter middagen er en god idé! Eller som de skriver over, lage noen mat-muffens som man har i fryseren. Å handle på butikken hver eneste dag kan jo bli ganske dyrt i lengden!

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lunsj og på-an-igjen-hjelp Mithila Spørsmål og svar 2 10-08-11 16:34
Trenger hjelp vav Spørsmål og svar 10 26-04-10 23:15
Trenger hjelp! kilo Lavkarbo generelt 9 03-12-07 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no