Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Fikk "klage" fra skolen

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-13, 21:07   #151
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Nei men så mener jeg at du ikke skal ha mye av sukker å hvittbrød heller, men flest langsomme karbohydrater. Moderat med ris, pasta, poteter. Og gjærne fullkornsvarianten. Det er d jeg mener med et vanlig kosthold. Litt av hvert i moderate mengder.

Hva slags hunger er det du har da? For alt dette kan du jo spise på Fedon ev moderat lavkarbo?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:11   #152
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nå snakker du jo om et lavkarbo kosthold med langsomme karbohydrater. Se bare på fedons filosofi.

Men jeg lurte mer på hva du definerer som et vanlig kosthold. I forhold til at du mener at lavkarbo ikke er det?

Da mener jeg at et kosthold med all slags mat er et vanlig kosthold. Men at en bør være forsiktig med raske karber som feks sukker. Men at ingen mat er forbudt, men spise i mindre mengder av d som er usunt som hvitt brød, sukker osv. Heller grov brød, fullkornspasta osv. Frukt å grønt er sunt. 2 frukter hver dag er ok. Lindberg har et ganske bra kosthold han, men der også er det litt for mye fokusert på mat en ikke skal spise.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:16   #153
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva slags hunger er det du har da? For alt dette kan du jo spise på Fedon ev moderat lavkarbo?

Nei en kan jo ikke spise sukker, pasta, finbrød osv i moderate mengder på moderat lavkarbo eller Fedon. Da blir d jo ikke lavkarbo. Den hungeren jeg hadde på lavkarbo var hovedsaklig sukker og pasta osv.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:17   #154
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Da mener jeg at et kosthold med all slags mat er et vanlig kosthold. Men at en bør være forsiktig med raske karber som feks sukker. Men at ingen mat er forbudt, men spise i mindre mengder av d som er usunt som hvitt brød, sukker osv. Heller grov brød, fullkornspasta osv. Frukt å grønt er sunt. 2 frukter hver dag er ok. Lindberg har et ganske bra kosthold han, men der også er det litt for mye fokusert på mat en ikke skal spise.

Man kan faktisk spise allt på en lavkarbo livsstil også. Men må jo finne den mengden som passer ens kropp, foor å holde den vekta man vil ha.

Såklart, viss man slanker seg på en ketogen diett, så må en del ting "settes til side" under slankekuren. Som med alle typer slankekurer.

Grønnsaker er sunt ja. Frukt inneholder jo masse fruktsukker(= raske karber) , som påvirker blodsukkeret og for mange gir blodsukkerstigning og søtbehov og sult.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:19   #155
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Nei en kan jo ikke spise sukker, pasta, finbrød osv i moderate mengder på moderat lavkarbo eller Fedon. Da blir d jo ikke lavkarbo. Den hungeren jeg hadde på lavkarbo var hovedsaklig sukker og pasta osv.

Lavkarbo er jo alt under 150 karber. Og for de som tåler det kan man fint spise litt pasta og noen bruker tom litt sukker!

Rams opp alt det du spiser i løpet av en dag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:20   #156
LilleTrilleMaren
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 7
LilleTrilleMaren er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vet ikke om du vil fortelle hvor (sånn ca) du bor, men kanskje noen her inne kjenner noen som kjenner noen som trenger folk? Den absolutt vanligste måten å få sommerjobb på her jeg er fra hvertfall

Jeg bor i Sarpsborg

LilleTrilleMaren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:20   #157
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Nei men så mener jeg at du ikke skal ha mye av sukker å hvittbrød heller, men flest langsomme karbohydrater. Moderat med ris, pasta, poteter. Og gjærne fullkornsvarianten.

Inneholder ris, pasta og poteter næringstoffer kroppen trenger og som vi ikke kan få andre steder ? Det har jeg enda til gode å få et god svar på.

Om en ser på historien bak disse produktene var de opprinnelig brukt for å drøye maten da det var lite av kjøtt, fisk og fugl og folk hadde generelt dårlig råd. Det fyller magen godt.

Det er absolutt ingen fare for barn å leve vanlig lavkarbo. Langt derifra ! De får i seg masse næring med alle grønnsakene, rent kjøtt, fugl og fisk/skalldyr, bær og nøtter, grovt korn etc. Jeg har flere ganger fått målt vitaminverdier i blodet og har fått beskjed (fra overrasket lege)at jeg kke trenger å ta kosttilskudd da maten jeg spiser faktisk gir meg det meste av det jeg trenger. Dessverre er grønnsakene i dag fra ganske utarmet jord og inneholder ikke så mye næring som før i tiden. Jeg tar normalt et mulivitamin tilskudd og omega 3+6 selv med dette kostholdet. Ville ikke ha noe problem med å gi mine barn/barnebarn maten jeg selv spiser. De elsker mitt hjemmelagde lavkarbo knekkebrød med masse pålegg, agurk, tomat og en dash majones ! Det er adskillig sunnere enn lyst brød med all slags søte smørepålegg som mange barn spiser altfor mye av, For ikke å snakke om grandiosaen og alle posesupper/mixer og ferdigmat tilsatt masse E-stoffer og transfett.

På grunn av overgangsalder og diverse operasjoner er jeg dessverre nødt til å gå på mer streng lavkarbo om dagen og jeg merker matvalget er noe begrenset i forhold til mitt vanlig kosthold. Men så er det heller ikke meningen at barn skal spise "slanke lavkarbo"

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:23   #158
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Man kan faktisk spise allt på en lavkarbo livsstil også. Men må jo finne den mengden som passer ens kropp, foor å holde den vekta man vil ha.

Såklart, viss man slanker seg på en ketogen diett, så må en del ting "settes til side" under slankekuren. Som med alle typer slankekurer.

Grønnsaker er sunt ja. Frukt inneholder jo masse fruktsukker(= raske karber) , som påvirker blodsukkeret og for mange gir blodsukkerstigning og søtbehov og sult.

Ja frukt påvirker blodsukker mener de på lavkarbo kosthold, å det er vel riktig. Men da kan en jo ikke spise alt på et lavkarbokosthold da. Uansett så er det sunnere med en banan enn en melkesjokolade. Med tanke på vitaminer og type sukker.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:25   #159
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Da mener jeg at et kosthold med all slags mat er et vanlig kosthold. Men at en bør være forsiktig med raske karber som feks sukker. Men at ingen mat er forbudt, men spise i mindre mengder av d som er usunt som hvitt brød, sukker osv. Heller grov brød, fullkornspasta osv. Frukt å grønt er sunt. 2 frukter hver dag er ok. Lindberg har et ganske bra kosthold han, men der også er det litt for mye fokusert på mat en ikke skal spise.

Jeg følger jo Fedons kostholdsråd, og det har jeg gjort siden 2007. Jeg hr på ingen måte fått med meg dette fokuset på mat man skal spise? Heller motsatt! Mens min lille kjennskap til GR er at du har en liste med JA mat og en liste med NEI mat.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:25   #160
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Spørs hva du mener med vanlig kosthold det.

Jeg spiser vanlig mat, ren mat, uprossesert mat. Hjemmelaget sunn mat. Masse friske grønnsaker.
IKKE mat tilsatt masse kunstige ingredienser, stivelse og sukker.
For stivelse og sukker gir vel ikke mye næring?

Signerer

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:27   #161
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Ok, greit. Så du er ikke for lavkarbo-kosthold, Kari-Marita. Det er oppfattet. Ettertrykkelig. Men kan du da innse at dette faktisk er et lavkarboforum hvor folk diskuterer/spør om råd relatert til nettopp lavkarbo, i stedet for å gå i tråd etter tråd og snu diskusjonen til atter dette? Jeg burde ikke sette det som et spørsmål en gang, for det holder faktisk nå. Og det er ikke fordi vi ikke unner deg å ha din egen mening om ting, men fordi det får tråder som handler om helt andre ting til å skli fullstendig ut.
Det holder med diskusjoner nå. Poenget er tatt.

-Moderator.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:28   #162
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Inneholder ris, pasta og poteter næringstoffer kroppen trenger og som vi ikke kan få andre steder ? Det har jeg enda til gode å få et god svar på.

Om en ser på historien bak disse produktene var de opprinnelig brukt for å drøye maten da det var lite av kjøtt, fisk og fugl og folk hadde generelt dårlig råd. Det fyller magen godt.

Det er absolutt ingen fare for barn å leve vanlig lavkarbo. Langt derifra ! De får i seg masse næring med alle grønnsakene, rent kjøtt, fugl og fisk/skalldyr, bær og nøtter, grovt korn etc. Jeg har flere ganger fått målt vitaminverdier i blodet og har fått beskjed (fra overrasket lege)at jeg kke trenger å ta kosttilskudd da maten jeg spiser faktisk gir meg det meste av det jeg trenger. Dessverre er grønnsakene i dag fra ganske utarmet jord og inneholder ikke så mye næring som før i tiden. Jeg tar normalt et mulivitamin tilskudd og omega 3+6 selv med dette kostholdet. Ville ikke ha noe problem med å gi mine barn/barnebarn maten jeg selv spiser. De elsker mitt hjemmelagde lavkarbo knekkebrød med masse pålegg, agurk, tomat og en dash majones ! Det er adskillig sunnere enn lyst brød med all slags søte smørepålegg som mange barn spiser altfor mye av, For ikke å snakke om grandiosaen og alle posesupper/mixer og ferdigmat tilsatt masse E-stoffer og transfett.

På grunn av overgangsalder og diverse operasjoner er jeg dessverre nødt til å gå på mer streng lavkarbo om dagen og jeg merker matvalget er noe begrenset i forhold til mitt vanlig kosthold. Men så er det heller ikke meningen at barn skal spise "slanke lavkarbo"

Enig i at en bør lage maten av ferske matvarer, å unngå mest mulig ferdigfabrikata. Jeg mener også barn skal spise sunt å lite sukker og ha sunt pålegg på grovbrødet, som feks skinke med agurk og tomat.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:28   #163
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

min lille kjennskap til GR er at du har en liste med JA mat og en liste med NEI mat.

også får man kosemerker man kan bruke på nei-maten, og så er hele slankegruppa hysterisk opptatt av hva de skal bruke kosemerker til fra første kursdag... Ikke noe sug der nei!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:30   #164
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Nei en kan jo ikke spise sukker, pasta, finbrød osv i moderate mengder på moderat lavkarbo eller Fedon. Da blir d jo ikke lavkarbo. Den hungeren jeg hadde på lavkarbo var hovedsaklig sukker og pasta osv.

Synes du motsier deg selv her, jeg. Spiser du sukker, pasta og finbrød i moderate mengder nå? Da er det vel ikke GR med langsomme karbohydrater???
Ikke det at jeg kritiserer kostholdet ditt, for om det fungerer bra for deg så er det jo flott. Men det virker bare ganske så merkelig å si at du gjør det ene når du gjør noe helt annet.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:32   #165
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

også får man kosemerker man kan bruke på nei-maten, og så er hele slankegruppa hysterisk opptatt av hva de skal bruke kosemerker til fra første kursdag... Ikke noe sug der nei!

Minner meg om en som fikk så utrolig kick på øl når hun var gravid. Dette er 25 år siden, og legen sa at greit, hun kunne ta en øl om dagen. Så da samlet hun opp den ene ølen om dagen og sparte på dem så hun kunne drikke 7 hver lørdag

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:43   #166
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Synes du motsier deg selv her, jeg. Spiser du sukker, pasta og finbrød i moderate mengder nå? Da er det vel ikke GR med langsomme karbohydrater???
Ikke det at jeg kritiserer kostholdet ditt, for om det fungerer bra for deg så er det jo flott. Men det virker bare ganske så merkelig å si at du gjør det ene når du gjør noe helt annet.

Nei mente at det er lov en skjelden gang å spise sukker og finbrød osv. Ikke hele tiden. Men gjærne litt fullkornspasta, fullkornsris, grovbrød i moderate mengder hver dag. Jeg har jo hele tida sagt at jeg spiser flest langsomme karber. Frukt kan en også unne seg hver dag hvertfall 1. Så jeg motsier da ikke meg selv. Det er ja og nei mat. Ja betyr at du kan spise mye av det og nei at du skal spise lite av det ved vektnedgang. Men det er ikke forbudt mat.


Sist redigert av Kari Marita : 27-02-13 kl 21:49.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:46   #167
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

også får man kosemerker man kan bruke på nei-maten, og så er hele slankegruppa hysterisk opptatt av hva de skal bruke kosemerker til fra første kursdag... Ikke noe sug der nei!

Nei får ikke sug da, når du kan spise det en gang iblandt og at det ikke er forbudt for evig tid. D er akkurat d jeg liker med vanlig kosthold. Visse matvarer er ikke forbudt hele tida.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:53   #168
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Nei får ikke sug da, når du kan spise det en gang iblandt og at det ikke er forbudt for evig tid. D er akkurat d jeg liker med vanlig kosthold. Visse matvarer er ikke forbudt hele tida.

Men det er det da ikke på lavkarbo heller? Man må bare begrense det i større grad enn den jevne befolkning gjør. (akkurat som på GR....)
Så problemet er egentlig ikke at du får sug pga mangler, men fordi du tror du aldri kan spise den type mat igjen?

Og jo, du får sug da. Da jeg gikk på libra, som er tilsvarende GR bare mere brød, var folk På kurset helt hysterisk opptatt av is og bløtkake osv....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:56   #169
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det er det da ikke på lavkarbo heller? Man må bare begrense det i større grad enn den jevne befolkning gjør. (akkurat som på GR....)
Så problemet er egentlig ikke at du får sug pga mangler, men fordi du tror du aldri kan spise den type mat igjen?

Og jo, du får sug da. Da jeg gikk på libra, som er tilsvarende GR bare mere brød, var folk På kurset helt hysterisk opptatt av is og bløtkake osv....

Ja for en kan jo ikke spise all slags mat på lavkarbo, så det kan være både psykisk å fysisk. Jeg har gått Roede før og har ikke fått sug.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:10   #170
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Alle får ikke sug når de spiser GR'sk akkurat som ikke alle får sug når de spiser lavkarbo. Går det an å diskutere det noe mer?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:15   #171
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Du kaller det Gr, Kari Marita, vi kaller det lavkarbo

Til og med jeg som spiser ketogent, har i meg raske karber av og til, i form av sjokolade f.eks. Men jeg lever fremdeles lavkarbo.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:21   #172
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Alle får ikke sug når de spiser GR'sk akkurat som ikke alle får sug når de spiser lavkarbo. Går det an å diskutere det noe mer?

Enig. Er ikke mer å diskutere.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:23   #173
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Går det an å diskutere det noe mer?

Det går nok. Men personlig ser jeg like mye vits i det som å flytte en haug steiner fram og tilbake.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:25   #174
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du kaller det Gr, Kari Marita, vi kaller det lavkarbo

Til og med jeg som spiser ketogent, har i meg raske karber av og til, i form av sjokolade f.eks. Men jeg lever fremdeles lavkarbo.

Nei G.R er G.R, og lavkarbo er lavkarbo. ?? Ja men alikevel er det forbudt mat på lavkarbo kosthold. Det er det jeg vil frem til. Det er det at d er forbudt mat jeg ikke liker, så spises forbudt mat alikevell å den dårlige samvittigheten blir enorm. Slik vil ikke jeg leve, derfor er et kosthold hvor ingen mat er forbudt bedre for meg.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:31   #175
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Nei G.R er G.R, og lavkarbo er lavkarbo. ?? Ja men alikevel er det forbudt mat på lavkarbo kosthold. Det er det jeg vil frem til. Det er det at d er forbudt mat jeg ikke liker, så spises forbudt mat alikevell å den dårlige samvittigheten blir enorm. Slik vil ikke jeg leve, derfor er et kosthold hvor ingen mat er forbudt bedre for meg.


Hva er det som er forbudt da?

Jeg spiser egentlig allt, men ikke alltid.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat på skolen Tricky Generell ernæringsdebatt 11 25-08-09 19:53
Da var det min tur til å klage litt! vanndråpe Ketolysekuren 25 08-07-07 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no