Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Min diett

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-05, 17:11   #1
Germ
Juniormedlem
 
Germ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Åsane, Bergen.
Alder: 36
Innlegg: 11
Germ er på en erverdig vei

Min diett

Heisann


Jeg er en gutt på 17år, som har som mål å gå fra ca 24% i fett, til rundt 10%.
Jeg har trent styrke rundt 1 år, og har alltid hatt litt ekstra fett på kroppen. Veier rundt 85 kg.

Jeg har prøvd en vanlig deff, med liten suksess (grunnet manglende motivasjon og disiplin). Etter fellesferien no, er jeg skikkelig motviert, etter mye junk food, og oppblåst-følelse.

Jeg har blitt anbefallt å prøve en low-carb diett, (eller i det minste kutte litt i karbsene), og har kommet frem til dette kostholdet.

Frokost:
2 dl vann+20 gram myse proteiner+1ss linfrøolje+1ss olivenolje
25 gram havregryn i 2 dl skummet melk
1 egg
1 ss tran
Vitaminer+Silicia

Lunsj 1:
1 kyllingfileet
1 grovbrød skive+20 gram kokt skinke+20 gram lett hvitost
0.7 liter vann

Lunsj 2:
1 kyllingfileet
1 grovbrød skive+20 gram kokt skinke+20 gram lett hvitost
0.7 liter vann

Middag:
150 gram tunfisk
100 gram diverse grønnsaker
Salatblader
0.7 liter vann

Kvelds 1:
150 gram tunfisk
100 gram diverse grønnsaker
Salatblader
0.7 liter vann

Kvelds 2:
0,6 liter vann+35 gram kasein proteiner
1 ss olivenolje
1ss tran
ZMA


Det var treningsfrie dager. Totalt 90 gram karbs.

Det eneste som er annerledes på treninsdager er følgenede:

1 time etter middag:
2 dl vann+20 gram myse proteiner
1 eple

Rett etter trening:
40 gram myse proteiner+40 gram maltodextrin+0.6 liter vann
1 banan

1 time etter trening:
150 gram tunfisk
100 gram grønnsaker
80 gram grov ris
0,7 liter vann

Så er det siste kvelds. Så er det soving.

Totalt karbs inntak på treningsdager: 250 gram.
Er dette for mye?



Kan nevne at jeg går nesten kontinuerlig på kreatin, drikke rundt 5 liter vann for dagen, og sykkler i 25 min etter styrketrening, før post trening shaken. Jobber for tiden 8 timer hver dag i betong bransjen. Prøver å sykle og gå litt om kvelden, får å øke aktivitetsnivået.


Hva syns dere?

Germ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda! Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 17:26   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Wow, jeg er vel egentlig bare veldig imponer jeg... Klarer du virkelig alle de måltidene?

Eneste jeg ville anbefalt var å få tak i et ekstra proteinrikt grovbrød som Lindbergs, eller et annet lignende, og kansje litt mer grønnsaker,- litt tomat og agurk til lunchene og kansje noen bær til frokost? Kansje erstattet ene lunch skiven med salat?

Bare noen tanker. Synes det ser kjempeflott ut!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 18:34   #3
Germ
Juniormedlem
 
Germ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Åsane, Bergen.
Alder: 36
Innlegg: 11
Germ er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Lise

Wow, jeg er vel egentlig bare veldig imponer jeg... Klarer du virkelig alle de måltidene?

Eneste jeg ville anbefalt var å få tak i et ekstra proteinrikt grovbrød som Lindbergs, eller et annet lignende, og kansje litt mer grønnsaker,- litt tomat og agurk til lunchene og kansje noen bær til frokost? Kansje erstattet ene lunch skiven med salat?

Bare noen tanker. Synes det ser kjempeflott ut!

Ja, prøver mitt beste.

Prøvde dette ut ca 2 uker før fellesferien, det gikk greit. Det eneste som egentlig er vanskelig er helgene og når man er med venner, og de griller og slikt, no om sommeren.

Vet det ikke er noen god unnskyldning, men lunsjen på jobb er litt vanskelig å gjøre noe med. Når man jobber i Betong bransjen er det ikke alltid man får et bord å spise ved en gang. Derfor er den matpakken jeg har med meg ganske grei, og praktisk. Det hadde vert mye letter dersom vi hadde et lunch rom, kjøleskap osv. Men kan se om jeg får tak i et bedre brød. For tiden spiser jeg Spleise Brød. Har du noen spesielle og anbefalle? Skal se om jeg får tak i Lindberg sitt brød.

Ellers da, karbs inntaket ser greit ut? Bær til frokost, det høres fristende ut. Har du noen ideer til hva og hvordan?


Takker for hjelp!

Germ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda! Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 19:31   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Velkommen Germ !
Ble helt sliten og iallefall stupmett bare å lese innlegget ditt jeg !!
Du spiser iallefall ikke for lite .......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 20:14   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Siden jeg ikke spiser brød og poden får Lindbergbrød, har jeg ikke noe annet å anbefale, men kansje noen andre har?

Opprinnelig lagt inn av Germ


Ellers da, karbs inntaket ser greit ut? Bær til frokost, det høres fristende ut. Har du noen ideer til hva og hvordan?

Du sa du spiser:
2 dl vann+20 gram myse proteiner+1ss linfrøolje+1ss olivenolje
25 gram havregryn i 2 dl skummet melk
1 egg
1 ss tran
Vitaminer+Silicia

Du kan lage deg smoothie eller steke deg pannekaker og ha bær til
Hvis du søker litt rundt på oppskriftforumet så finner du gode oppskrifter.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 21:11   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Germ

. Det eneste som egentlig er vanskelig er helgene og når man er med venner, og de griller og slikt, no om sommeren.

Grillmat er jo virkelig lavkarbo mat... Så der ser jeg ikke helt problemet?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 21:57   #7
Germ
Juniormedlem
 
Germ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Åsane, Bergen.
Alder: 36
Innlegg: 11
Germ er på en erverdig vei

Ja, jeg vet, men det er så lett å spise hamburgere og sånn i tilleg da!

Ligger på 2000kcal på treningsfrie dager, og 3000kcal på treningsdager.



Vet dere hvordan den biologiske verdien på proteinene i Lindberg brødet er?

Germ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda! Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 18:34   #8
Germ
Juniormedlem
 
Germ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Åsane, Bergen.
Alder: 36
Innlegg: 11
Germ er på en erverdig vei

Bump


Men ellers da? Ser dette ut som et kosthold som kan hjelpe meg ned i fett%?


Sorry, idag hadde pappa bursdag, så 3.dagen ut i dietten ble det fy-fy-mat. Det er skikkelig demoraliserende.

Germ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda! Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 18:57   #9
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

For å forbrenne fett må du spise møkje fett og lite karbo.

Fett mat gjør at kroppen innstiller seg på å forbrenne fett, dette har med ensymer å gjere.

Raske karbohydrater utløser insulin som lagrer energi som fett.

Både eg og ein kompis av meg har blitt meir deffa med lav karbo, me er alltid mette, eg slepp å bremse mat inntaket fordi det regulerer seg mykje bedre.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 18:58   #10
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Og hamburger utan brød er vel ikkje lovbrudd enda

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 19:33   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Germ

Ja, jeg vet, men det er så lett å spise hamburgere og sånn i tilleg da!

Ja? Det er da fullt lovlig det. Hamburger UTEN brød! Pølser kan du jo også spise, men de inneholder litt mer karbo. Det virker som om du kanskje er litt redd fett? Så lenge du ligger lavt på karbene så trenger du ikke unngå fett altså. Fett er baaare sunt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-05, 19:55   #12
Germ
Juniormedlem
 
Germ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Åsane, Bergen.
Alder: 36
Innlegg: 11
Germ er på en erverdig vei

Hehe. Mente hamburgerer med brød, men ja.


Virker dette som et fornuftig kosthold for å gå ned i vekt?


Kan en del om trening, kosthold og slikt fra før av, men ble anbefallt å gå her når jeg skulle på deff.

Germ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda! Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 17:35   #13
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Dette kostholdet er meir likt på det me er genetisk disponert for. Imotsetning til brød,sukker,ris o.l.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 17:36   #14
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Så det er generelt bedre for helsa

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 17:48   #15
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Germ

Ja, jeg vet, men det er så lett å spise hamburgere og sånn i tilleg da!

Ligger på 2000kcal på treningsfrie dager, og 3000kcal på treningsdager.



Vet dere hvordan den biologiske verdien på proteinene i Lindberg brødet er?

Det kaloriinntaket, hvordan kom du frem til det? Og hvor mye trener du? Hvor mye cardio trener du? Har du regnet ut sånn ca hva du forbrenner på hver treningsøkt? For 1000 kcal ekstra på treningsdagen høres mye ut, med mindre du har noen voldsomme treningsøkter!

Selv om man kan spise litt mer kalorier på low carb må man passe litt på kaloriene også.

Synes du skal stikke innom www.fitnessprat.no også, der finner du en masse folk som trener hardt, og de har veldig peiling på kombinasjonen av low carb og trening. Det finnes bl.a noe som heter CKD-diett som kanskje kunne vært noe for deg?

Ikke at det ikke er folk her med peiling på trening og low carb, tvert imot! Men du kan jo stikke innom fitnessprat også.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 06-08-05, 11:56   #16
Germ
Juniormedlem
 
Germ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Åsane, Bergen.
Alder: 36
Innlegg: 11
Germ er på en erverdig vei

Jeg trener 3 dager i uken. Ca 45 min styrke, og ca 25 min kardio etter det. Rolig sykkling, før post-treningsshaken blir tømt.

Har ført alt inn i tabel på Exell, og veid og alt sånn.

Har ikke peiling på hvordan jeg regner ut ca hvor mye jeg bruker på trening.

Germ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda! Svar med sitat
Gammel 06-08-05, 12:23   #17
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Germ

Jeg trener 3 dager i uken. Ca 45 min styrke, og ca 25 min kardio etter det. Rolig sykkling, før post-treningsshaken blir tømt.

Har ført alt inn i tabel på Exell, og veid og alt sånn.

Har ikke peiling på hvordan jeg regner ut ca hvor mye jeg bruker på trening.

Du finner ca-oversikter over over hvor mye du forbruker på trening pr halvtime/time mange steder på nettet, så regner du bare ut hvor mye det blir. Det jeg kan si sikkert er du ikke på langt nær forbruker 1000 kcal ekstra på de treningsøktene der, så 1000 kcal ekstra på treningsdager blir for mye hvis du vil ned i fettprosent.

Dietten din ligner litt på det mange spiser inne på www.slankenett.no . Hva med å stikke inn dit en tur? Mange som driver veldig seriøst med trening der, og som har bedre peiling på dette enn meg.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 06-08-05, 23:45   #18
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Spiser du nok fett vil energi inntaket regulere seg sjøl. Har aldri rekna kalorier, iallefall ikkje etter at eg la om til lavkarbo. Ligg sjøl på 40-120g karbo per dag og det funker fint med intensiv styrketrening.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 13:18   #19
Germ
Juniormedlem
 
Germ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Åsane, Bergen.
Alder: 36
Innlegg: 11
Germ er på en erverdig vei

Hvordan klarer du å ligge så lavt, med tanke på mat før, og spesielt etter trening?

Germ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no