Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-11, 01:03   #401
anayokari
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
anayokari er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Hei!
Jeg lurte på om noen som har prøvd ut SDS kan fortelle meg ca hvor stor plass en ukesmeny tar? Jeg har bare en liten fryser kombinert med kjøleskapet, og er bekymret for at jeg ikke skal få plass. :O

anayokari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt enda! Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 09:18   #402
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av anayokari, her.

Hei!
Jeg lurte på om noen som har prøvd ut SDS kan fortelle meg ca hvor stor plass en ukesmeny tar? Jeg har bare en liten fryser kombinert med kjøleskapet, og er bekymret for at jeg ikke skal få plass. :O

Du bør få plass i en stor skuff, ta ut mat for to eller tre dager og legg i kjøleskapet til tining

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 18:17   #403
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du bør få plass i en stor skuff, ta ut mat for to eller tre dager og legg i kjøleskapet til tining

Det stemmer, en stor skuff er nok jeg får plass til mat for 2 uker i en skuff jeg, men nå er kanskje denne skuffen litt ekstra stor.

Et tips: du velger om du vil ha frokostblanding til frokost, eller kun brød til tre av måltidene. Velger du frokostblanding, så sparer du fryseren for mye plass.

anayokari: kan du ikke fortelle litt om hvordan det går med SDS, hva som er målet ditt osv.? jeg prøver å dra i gang denne tråden litt igjen, siden jeg selv bruker dette opplegget

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:57   #404
nstrau
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 6
nstrau er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Hei
Har nå spist SDS i litt over en uke, er kjempefornøyd med maten, synst den er veldig god, brøda og rundstykkene supre..! Har gått ned en kilo på en uke.. er vel gentlig litt skuffet over at det ikke var mer ned... har lest så mye og mange sier de gikk ned mye til å begynne med... men jeg er vel bare veeeldig utålmodig... men viser da nedover..
men så kommer det et men... jeg har fått veldig treg mage, og luft i magen... og det er ikke noe greit... noen andre som har erfaring med det samme..?? Lurer på hva det er jeg reagerer på....? Så kjedelig, for jeg har lyst å fortsette noen uker til med SDS, passer meg perfekt..

nstrau er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 11:27   #405
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

hmmm. bruker sds mye kunstig søtning i maten? i så fall kandet være derfor.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 11:52   #406
nstrau
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 6
nstrau er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Ja de bruker mye kunstig søstning.... så det kan være det ja... lurte litt på det.. vet du om det er noe som kan hjelpe mot det, eller må jeg bare kutte det ut for å slippe denne magen..?

nstrau er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 13:53   #407
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av nstrau, her.

Hei
Har nå spist SDS i litt over en uke, er kjempefornøyd med maten, synst den er veldig god, brøda og rundstykkene supre..! Har gått ned en kilo på en uke.. er vel gentlig litt skuffet over at det ikke var mer ned... har lest så mye og mange sier de gikk ned mye til å begynne med... men jeg er vel bare veeeldig utålmodig... men viser da nedover..
men så kommer det et men... jeg har fått veldig treg mage, og luft i magen... og det er ikke noe greit... noen andre som har erfaring med det samme..?? Lurer på hva det er jeg reagerer på....? Så kjedelig, for jeg har lyst å fortsette noen uker til med SDS, passer meg perfekt..

Hvor høy er du, og hvor mye veier du? Det har jo mye å si i forhold til hvor mye du går ned i starten. Jeg har bare gått ned 2 kilo, og har holdt på med SDS i noen uker. I tillegg lurer jeg på om du kun har spist etter SDS sin menyplan, eller om du har spist andre ting ved siden av? (foruten pålegg, kaffe og grønnsaker etc.) Man går nok mer ned om man kjører litt strikt i starten

Ja, det kommer nok av alle de kunstige søtstoffene. Noen av produktene, spesielt frokostblandingen, inneholder mye av det, mens andre av produktene er bedre. Da kan du jo i såfall kutte ut "verstingene".

__________________




Min journal

Sist redigert av Kristin81 : 12-09-11 kl 14:48.
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:01   #408
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av nstrau, her.

Hei
Har nå spist SDS i litt over en uke, er kjempefornøyd med maten, synst den er veldig god, brøda og rundstykkene supre..! Har gått ned en kilo på en uke.. er vel gentlig litt skuffet over at det ikke var mer ned... har lest så mye og mange sier de gikk ned mye til å begynne med... men jeg er vel bare veeeldig utålmodig... men viser da nedover..
men så kommer det et men... jeg har fått veldig treg mage, og luft i magen... og det er ikke noe greit... noen andre som har erfaring med det samme..?? Lurer på hva det er jeg reagerer på....? Så kjedelig, for jeg har lyst å fortsette noen uker til med SDS, passer meg perfekt..

Har du spist lavkarbo før du startet på SDS? Hvis ikke er det en kjent sak at magen blir litt uregelmessig de første ukene på lavkarbokost, SDS eller ikke
Har du i tillegg spist lavkarbo fram til nå - vil du sannsynligvis ha blitt kvitt vannet fra før av, og dermed ikke få den veldige nedgangen første uka. Jeg hadde heller ikke særlig vektnedgang første uka, men gikk ned jevnt og trutt en kilo i uka på SDS.

Hvilken meny spiser du hos SDS? Spiser du veldig mye lavkarbobrød kan dette også være med på å påvirke både magen og vektnedgangen. Jeg spist kun to skiver hver morgen da jeg hadde så bra effekt.
En uke er uansett altfor lite til å trekke noen konklusjoner, du har jo faktisk gått ned en hel kilo, noe som er MYE siden anbefalt hastighet er en halv kilo i uka...

Trives du med maten, reduser brødporsjonene og "glem" maten - bare spis den siden den er "ferdigservert". Bruk tiden din på å være litt ute og røre på deg og nyte høsten så stresset med vektnedgang reduseres. Alle blir aldri fornøyd uansett - så jeg synes du skal skru ned forventningene dine og kos deg med ferdigmaten som gjør at du kan bruke mye tid på ANDRE ting

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:22   #409
nstrau
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 6
nstrau er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har du spist lavkarbo før du startet på SDS? Hvis ikke er det en kjent sak at magen blir litt uregelmessig de første ukene på lavkarbokost, SDS eller ikke
Har du i tillegg spist lavkarbo fram til nå - vil du sannsynligvis ha blitt kvitt vannet fra før av, og dermed ikke få den veldige nedgangen første uka. Jeg hadde heller ikke særlig vektnedgang første uka, men gikk ned jevnt og trutt en kilo i uka på SDS.

Hvilken meny spiser du hos SDS? Spiser du veldig mye lavkarbobrød kan dette også være med på å påvirke både magen og vektnedgangen. Jeg spist kun to skiver hver morgen da jeg hadde så bra effekt.
En uke er uansett altfor lite til å trekke noen konklusjoner, du har jo faktisk gått ned en hel kilo, noe som er MYE siden anbefalt hastighet er en halv kilo i uka...

Trives du med maten, reduser brødporsjonene og "glem" maten - bare spis den siden den er "ferdigservert". Bruk tiden din på å være litt ute og røre på deg og nyte høsten så stresset med vektnedgang reduseres. Alle blir aldri fornøyd uansett - så jeg synes du skal skru ned forventningene dine og kos deg med ferdigmaten som gjør at du kan bruke mye tid på ANDRE ting

Ja jeg har spist lavkarbo før jeg startet på SDS, så jeg regner med det er det som gjør at det ikke går fortere nå...
Jeg bestilte den rimeligste av menyene, så det er brød til 3 av måltidene... At det ikke har gått så fort går fint, vet det kommer sakte men sikkert, men det er magen jeg plages med... mye luft og treg mage....
Drikker mye pepsi max, (som jeg forøvrig er avhengig av) uten at det har plaget meg før... spiser også en del av den sjokoladen til atkins, som står at du kan spise itillegg... Er en som svarer at det kan være søtstoffene som gir luft....? Noen som har et tips til noe som kan balansere det da kanskje..??

nstrau er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:30   #410
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av nstrau, her.

Ja jeg har spist lavkarbo før jeg startet på SDS, så jeg regner med det er det som gjør at det ikke går fortere nå...
Jeg bestilte den rimeligste av menyene, så det er brød til 3 av måltidene... At det ikke har gått så fort går fint, vet det kommer sakte men sikkert, men det er magen jeg plages med... mye luft og treg mage....
Drikker mye pepsi max, (som jeg forøvrig er avhengig av) uten at det har plaget meg før... spiser også en del av den sjokoladen til atkins, som står at du kan spise itillegg... Er en som svarer at det kan være søtstoffene som gir luft....? Noen som har et tips til noe som kan balansere det da kanskje..??

Kutt pepsimaxen i en uke og se hva som skjer. Jeg drakk IKKE lettbrus i min gode periode på SDS og er overbevist om at lettbrusen påvirker vektnedgang OG magen! Det hjelper ikke å kommentere at SDS har kunstig søtning i maten sin når man drikker store mengder lettbrus i tillegg

Du er ikke mer avhengig enn at god motivasjon du tror på kan hjelpe deg med og slutte og drikke lettbrus, se på meg - jeg slutter stadig vekk i noen uker (og føler meg generelt MYE mer vel! )

Brødet kan godt påvirke magen din også, det er jo flust av frø og fiber Reduser antall brødmåltid - og lag deg egne små retter istedet. Du kan ta utgangspunkt i måltidene fra SDS og lage selv, feks grillet kylling i karridressing, laks, torsk og bacon osv.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:44   #411
nstrau
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 6
nstrau er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kutt pepsimaxen i en uke og se hva som skjer. Jeg drakk IKKE lettbrus i min gode periode på SDS og er overbevist om at lettbrusen påvirker vektnedgang OG magen! Det hjelper ikke å kommentere at SDS har kunstig søtning i maten sin når man drikker store mengder lettbrus i tillegg

Du er ikke mer avhengig enn at god motivasjon du tror på kan hjelpe deg med og slutte og drikke lettbrus, se på meg - jeg slutter stadig vekk i noen uker (og føler meg generelt MYE mer vel! )

Brødet kan godt påvirke magen din også, det er jo flust av frø og fiber Reduser antall brødmåltid - og lag deg egne små retter istedet. Du kan ta utgangspunkt i måltidene fra SDS og lage selv, feks grillet kylling i karridressing, laks, torsk og bacon osv.

Kutte ut pepsien har jeg nok ikke verken lyst eller motiasjon til... den har vært min følgesvenn i åresvis, og noe må jeg drikke forutenom vann... drikker ikke kaffe, så pepsi er min "kaffe"... så om det er eneste mulighet, så er vel ikke valget mitt så vanskelig, da får jeg kutte SDS og heller prøve meg videre på egen hånd som jeg gjorde for SDS... funka fint det også, men det jeg sliter med i lengden, er at det går så mye tid og planlegging ang matlagingen... derfor ville jeg prøve dette med ferdigretter, helt genialt å ha ferdige retter i fryseren...
Men jeg skal spise opp det jeg har å se om magen stabiliserer seg, så får jeg se hva jeg sgjør videre... og tusen takk for svar forresten!!

nstrau er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 16:44   #412
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av nstrau, her.

Kutte ut pepsien har jeg nok ikke verken lyst eller motiasjon til... den har vært min følgesvenn i åresvis, og noe må jeg drikke forutenom vann... drikker ikke kaffe, så pepsi er min "kaffe"... så om det er eneste mulighet, så er vel ikke valget mitt så vanskelig, da får jeg kutte SDS og heller prøve meg videre på egen hånd som jeg gjorde for SDS... funka fint det også, men det jeg sliter med i lengden, er at det går så mye tid og planlegging ang matlagingen... derfor ville jeg prøve dette med ferdigretter, helt genialt å ha ferdige retter i fryseren...
Men jeg skal spise opp det jeg har å se om magen stabiliserer seg, så får jeg se hva jeg sgjør videre... og tusen takk for svar forresten!!

Hvis du ikke klarer og kutte - reduser ihvertfall litt. Drikker du flere liter om dagen, mener jeg at det er ikke rart at du ikke får helt den effekten du leter etter... feks kan du drikke et glass vann FØR du drikker pepsi-max, så kan du jo se om dette vil hjelpe til med å redusere inntaket.

Det har vært snakket mye om at om det er noe du MÅ ha - og har i deg i STORE mengder, er det ikke bra for kroppen din... selv om du ikke i dag ser hva slags motivasjon som kan hjelpe deg, begynn ihvertfall tankeprosessen så blir det endring den dagen du er klar for det

Jeg har stor forståelse for at mange blir "avhengige" av typer mat og/eller drikke, så ikke tro jeg tenker at dette er LETT! Jeg har selv sug etter både lettbrus og sjokoladesmoothies, og røyk. Jeg slutter som sagt jevnlig, men jeg har måttet jobbet mye med og finne motivasjon til å slutte. For min del blir jeg faktisk uvel, urven, ekkel i magen, klam og skjelven om jeg har i meg mer enn en halvliter lettbrus. Jeg opplever cola light som å ha mindre negativ effekt enn pepsi-max. Jeg hadde det samme med cola pre-lavkarbo. Jeg har også vært gjennom smertefull sykdom over nesten et år med tunge smertestillende, og det var helt ærlig et helvete og slutte pga grusomme abstinenser. For min del handlet det om å finne motivasjon/grunn til å slutte. For å klare å redusere lettbrusen, bruker jeg helsa som argument og at jeg føler meg såååå mye bedre etter to dager uten lettbrus. For smertestillende gikk det på at jeg har en jobb der jeg ikke KAN bruke smertestillende av den typen jeg ble avhengig av. Røyken handlet om helse, pust, ånde og at det ikke smakte så godt, men jeg begynte jo igjen ti år etterpå... jeg er på vei til å finne rett motivasjon til å slutte igjen - for jeg ønsker virkelig ikke å være avhengig av noe som helst her i livet - da jeg mener dette vil kontrollere meg på en måte jeg ikke er komfortabel med.

Ville bare dele mine erfaringer Du må uansett finne den måten DU ønsker og gjøre ting på for å klare og nå de målene du setter deg, så får du heller plukke det som høres logisk ut for deg - og ignorere resten

Hold opp oppdatert da!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 11:27   #413
nstrau
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 6
nstrau er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvis du ikke klarer og kutte - reduser ihvertfall litt. Drikker du flere liter om dagen, mener jeg at det er ikke rart at du ikke får helt den effekten du leter etter... feks kan du drikke et glass vann FØR du drikker pepsi-max, så kan du jo se om dette vil hjelpe til med å redusere inntaket.

Det har vært snakket mye om at om det er noe du MÅ ha - og har i deg i STORE mengder, er det ikke bra for kroppen din... selv om du ikke i dag ser hva slags motivasjon som kan hjelpe deg, begynn ihvertfall tankeprosessen så blir det endring den dagen du er klar for det

Jeg har stor forståelse for at mange blir "avhengige" av typer mat og/eller drikke, så ikke tro jeg tenker at dette er LETT! Jeg har selv sug etter både lettbrus og sjokoladesmoothies, og røyk. Jeg slutter som sagt jevnlig, men jeg har måttet jobbet mye med og finne motivasjon til å slutte. For min del blir jeg faktisk uvel, urven, ekkel i magen, klam og skjelven om jeg har i meg mer enn en halvliter lettbrus. Jeg opplever cola light som å ha mindre negativ effekt enn pepsi-max. Jeg hadde det samme med cola pre-lavkarbo. Jeg har også vært gjennom smertefull sykdom over nesten et år med tunge smertestillende, og det var helt ærlig et helvete og slutte pga grusomme abstinenser. For min del handlet det om å finne motivasjon/grunn til å slutte. For å klare å redusere lettbrusen, bruker jeg helsa som argument og at jeg føler meg såååå mye bedre etter to dager uten lettbrus. For smertestillende gikk det på at jeg har en jobb der jeg ikke KAN bruke smertestillende av den typen jeg ble avhengig av. Røyken handlet om helse, pust, ånde og at det ikke smakte så godt, men jeg begynte jo igjen ti år etterpå... jeg er på vei til å finne rett motivasjon til å slutte igjen - for jeg ønsker virkelig ikke å være avhengig av noe som helst her i livet - da jeg mener dette vil kontrollere meg på en måte jeg ikke er komfortabel med.

Ville bare dele mine erfaringer Du må uansett finne den måten DU ønsker og gjøre ting på for å klare og nå de målene du setter deg, så får du heller plukke det som høres logisk ut for deg - og ignorere resten

Hold opp oppdatert da!

Vet alt omdet å slutte med ting ja... har klart å slutte med røyken jeg og, og har holdt meg borte fra den nå i 6 år og har IKKE tenkt å starte med den igjen nei..!
Verre blir det med pepsi maxen ja..... Den vil jeg ikke slutte med, noen laster må da jeg også få ha.. prøver mye annet før jeg prøver å kutte den...
Du skriver mye fornuftig her, helt enig i det meste, og skjønner at du har lang erfaring etterhvert..
Jeg sendte en mail til SDS, og fikk svar av Thor Foseid. Han mener problemer forsvinner om jeg kutter ut den atkins sjokoladen og IFA pastillene.... Om det ikke blir bedre da, mener han det er lurt å kutte ned på brødmåltidene... Så jeg vurderer veldig nå om jeg skal bestille en ny 14 dagers meny eller om jeg skal tilbake til å lage lavkarbo selv.... gruble gruble.....

nstrau er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 14:27   #414
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av nstrau, her.

Vet alt omdet å slutte med ting ja... har klart å slutte med røyken jeg og, og har holdt meg borte fra den nå i 6 år og har IKKE tenkt å starte med den igjen nei..!
Verre blir det med pepsi maxen ja..... Den vil jeg ikke slutte med, noen laster må da jeg også få ha.. prøver mye annet før jeg prøver å kutte den...
Du skriver mye fornuftig her, helt enig i det meste, og skjønner at du har lang erfaring etterhvert..
Jeg sendte en mail til SDS, og fikk svar av Thor Foseid. Han mener problemer forsvinner om jeg kutter ut den atkins sjokoladen og IFA pastillene.... Om det ikke blir bedre da, mener han det er lurt å kutte ned på brødmåltidene... Så jeg vurderer veldig nå om jeg skal bestille en ny 14 dagers meny eller om jeg skal tilbake til å lage lavkarbo selv.... gruble gruble.....


Fint at du har fått tilbakemelding, det var jo mer eller mindre slik du tenkte selv også Jeg vil anbefale et par uker med kun et brødmåltid pr dag. SDS har et stort stort uvalg av retter som jeg synes er ganske gode altså! På denne måten får du litt innsyn i muligheter og mengde, når du skal gå over til å lage maten selv Jeg vet nemlig av erfaring (igjen...) at jeg lager litt for store porsjoner. Min plan er og kjøre på med to uker med SDS igjen om ikke lenge, så jeg får kommet ordentlig i gang. Jeg er nemlig så matlei atte!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 13:48   #415
Jarlos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
Jarlos er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Hei, jeg har også et spørsmål om dietten. Jeg har gått på den i 11 dager nå og gikk ned 2.2 kilo første uken. Spent på vekta på mandag. Det jeg lurer på er om man kan spise et lavkarbo-måltid for eksempel på lørdag til erstatning for middagen. Jeg tenker da på Taco med hjemmelaget krydder og salat, ost, litt tacosaus og rømme. Eventuellt lavkarbopizza. Det blir sikkert flere kalorier, men man hopper jo ikke ut av ketose?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wWXuqcZ/]
Jarlos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 17:55   #416
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Ikke tenk kalorier, tenk karbohydrater! Har du lyst på lavkarbo-tacos, spis lavkarbotacos!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:20   #417
Jarlos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
Jarlos er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Takker for svar. Så formaningene på spisdegslank.no om ikke å spise noe utenom menyen er myntet på de som ikke har satt seg inn i lavkarbo, eller for å tjene mest mulig penger?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wWXuqcZ/]
Jarlos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 11:53   #418
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Jarlos, her.

Takker for svar. Så formaningene på spisdegslank.no om ikke å spise noe utenom menyen er myntet på de som ikke har satt seg inn i lavkarbo, eller for å tjene mest mulig penger?

Både ja og nei. For noen vil en kraftig reduksjon av kaloriene være nødvendig OGSÅ på lavkarbo. Jeg ville spist en del uker uten å lage måltider selv ved siden av, hvis du da ikke følger "trenden" fra SDS-maten i porsjon- og karbohydratstørrelse. Du må nesten prøve deg fra - jeg gikk ned mest da jeg spiste ren SDS-mat, når jeg gikk over til å lage maten selv - etter boka fra SDS - gikk vekta saktere ned. Jeg tåler nok veldig lite kalorier dessverre

Tjene penger er jo greit og en ærlig sak. Thor Foseid har investert GANSKE mye i produksjonsutstyr og utvikling av måltider man kan masseprodusere, og det må jeg si jeg beundrer han for i en tid der lavkarbo til tider blir massakrert i mediene!
Du kan vel heller ikke få en enklere innføring i lavkarbo ved at måltidene er ferdige - ta med at man nesten aldri spiser samme måltid to ganger over to uker så er det bra med valgmuligheter!

(Nei, jeg har ikke provisjon, bare veldig god erfaring )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 21:57   #419
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tjene penger er jo greit og en ærlig sak. Thor Foseid har investert GANSKE mye i produksjonsutstyr og utvikling av måltider man kan masseprodusere, og det må jeg si jeg beundrer han for i en tid der lavkarbo til tider blir massakrert i mediene!
Du kan vel heller ikke få en enklere innføring i lavkarbo ved at måltidene er ferdige - ta med at man nesten aldri spiser samme måltid to ganger over to uker så er det bra med valgmuligheter!

Jeg er også veldig glad for at SDS finnes, og synes Foseid gjør en strålende jobb! uten et slikt ferdig-opplegg, tror jeg ikke at jeg ville ha klart å legge om kostholdet, for det krever en del å legge om på egen hånd. Det synes ihvertfall jeg, som ikke er noen kløpper på kjøkkenet

Men jeg har også lurt på dette med de sterke formaningene om å ikke spise noe utenom deres måltider. "Hvis du lar deg friste til å spise f.eks. et eple, vil dietten ikke virke" står det på nettsiden deres.

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 16:46   #420
purre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 9
purre er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

heisann!jeg har gått på ørten kurer og prøvd så og si alt..til og med camp kilo ok den.men jeg må ha noe og tygge påjeg har også gått på spis deg slank før..og jeg vil begynne en gang til men vil gjerne ha noen med meg denne gangsliter med 25 kilo overvekt veier 94,7 og skal ned til ca 75..jeg valgte først ferdigstilte menyer hos di,og da gikk jeg ned,men så begynte jeg og velge selv og da gikk det galt tror ikke jeg må ha så altfor mye kalorier nei?så nå vil jeg begynne igjen har noen middager igjen fra sist,og spurte trude fosssheim om jeg kunne spise de,det gjorde ingenting sa hun så lenge de lå i fryseren..men har bare 3 brød igjen,,og det er soft basic brød og de synes jeg ikke smaker så godt,likte mest mandelbrød jeg..men nå gir jeg meg en sjanse tilnoen som vil ha kontakt så vi kan støtte hverandre og motivere hverandre?og ikke for og være "frekk"men helst de som skal ned over 20kg!hei og hå alle sammen og lykke til

purre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,spis deg slank Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:29   #421
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.


Men jeg har også lurt på dette med de sterke formaningene om å ikke spise noe utenom deres måltider. "Hvis du lar deg friste til å spise f.eks. et eple, vil dietten ikke virke" står det på nettsiden deres.

Det skyldes helt sikkert at når du spiser et kosthold med 70% fett og så spiser et eple stanser du opp fettforbrenningen til inntatt karbohydrater fra eple er "oppbrukt" -dvs at mange da må starte litt "på nytt " om et eple inntas. Dette avhenger nok litt av hvor sensitiv man er for karbohydrater.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:43   #422
Jarlos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 7
Jarlos er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Hei, flere spørsmål fra masekråka. Er det dumt å kutte måltider? Jeg går på menyen med 5 måltider pr dag. I helgen rakk jeg bare 4 på lørdag og 3 på søndag uten at det gjorde meg noe.

Burde man ikke spise ketolyse-tabletter på denne kuren? Jeg gjør det ihvertfall. Jeg har gått på ketolys stort sett i et år, og i begynnelsen hadde jeg et par tilfeller hvor fingrene plutselig bøyde seg bakover som om jeg hadde CP. Etter tips begynte jeg med ketolysetablettene og har ikke hatt problemer etter dette.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wWXuqcZ/]
Jarlos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:47   #423
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Jarlos, her.

Hei, flere spørsmål fra masekråka. Er det dumt å kutte måltider? Jeg går på menyen med 5 måltider pr dag. I helgen rakk jeg bare 4 på lørdag og 3 på søndag uten at det gjorde meg noe.

Burde man ikke spise ketolyse-tabletter på denne kuren? Jeg gjør det ihvertfall. Jeg har gått på ketolys stort sett i et år, og i begynnelsen hadde jeg et par tilfeller hvor fingrene plutselig bøyde seg bakover som om jeg hadde CP. Etter tips begynte jeg med ketolysetablettene og har ikke hatt problemer etter dette.

Jepp, dette er ketogent og ketolysetablettene er laget for ketogene kosthold. Det er litt dumt og skippe måltider, siden det i utgangspunktet er så lite kalorier i menyen. Men av og til er det vel greit, bare det ikke blir mange ganger i uka! Jeg hadde også problemer innimellom med å få i meg alle måltidene...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 18:38   #424
el_le
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 27
el_le er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Hei! Jeg er helt ny her og hentet mitt første lass med mat i dag. Det som slo meg var at alle i køen foran bilen var så slanke! Jeg tenkte "hvorfor spiser de sånn mat, da, som er så slanke" men så kom jeg på; det er vel akkurat derfor de ER slanke. Fikk en liten tankevekker der!

Selv har jeg gått ned 18 kg med kaloriredusert livsstil. Har stort sett unngått brød og poteter fordi jeg ikke er noe glad i det og jeg har aldri spist noe mye ris etc. Vil ikke kalle det lavkarbo for det, jeg har f.eks spist en eller to ruter mørk sjokolade og yoghurt med sukker i etc.

Uansett, nå var jeg kraftig matlei så jeg prøver noe nytt. Skal bli deilig å slippe å lage mat for en liten stund og så er jeg VELDIG spent på de ulike smakene! Nå har jeg akkurat spist et rundstykke (plukket ut den tingen som så mest mettende ut) og det var kjempegodt. Noen av porsjonene er knøttsmå og jeg er vant til å spise lite etterhvert altså!

Bestilte ikke noen fast meny så nå skal jeg regne ut og sette opp. Tok sånn at jeg skulle få smake på det som virket mest interessant - da vet jeg litt mer når jeg evt bestiller fastsatte menyer.

Har vært VELDIG til hjelp å lese om dere andre sine erfaringer med spisdegslank! Kjempeglad for at jeg fant denne tråden!

el_le er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Modifisert Spis Deg Slank Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 20:48   #425
el_le
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 27
el_le er på en erverdig vei

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Er det forresten noen som har oppskrift på Creme Cappuccino?? Fant oppskrift på cappuccinosmoothie men ikke på den andre. SÅ GOD!!!

el_le er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Modifisert Spis Deg Slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no