Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Yasminelle p-piller

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-11, 21:55   #1
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei
Exclamation

Yasminelle p-piller

Eg gjekk nett over frå å bruke p-pillen Yasmin til å bruke Yasminelle. Dette fordi det er mindre hormoner i sistnemde, eg er nemleg queen of humørsvingningar! Blir lei meg for ingenting, og kan lage meg historiar inne i hovudet om alt mogleg

Det eg lurer på er om nokon her har erfaring med Yasminelle? Eg har plutseleg fått kviser i ansiktet, og har knapt hatt ei einaste kvise på ca 10år, så trekk jo ein konklusjon om at det er p-pillebyttet som har skulda. Ikkje akkurat så kjekt å få kviser i ein alder av 26år når eg ikkje har hatt det på evigheter!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:11   #2
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Yasminelle p-piller

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Eg gjekk nett over frå å bruke p-pillen Yasmin til å bruke Yasminelle. Dette fordi det er mindre hormoner i sistnemde, eg er nemleg queen of humørsvingningar! Blir lei meg for ingenting, og kan lage meg historiar inne i hovudet om alt mogleg

Det eg lurer på er om nokon her har erfaring med Yasminelle? Eg har plutseleg fått kviser i ansiktet, og har knapt hatt ei einaste kvise på ca 10år, så trekk jo ein konklusjon om at det er p-pillebyttet som har skulda. Ikkje akkurat så kjekt å få kviser i ein alder av 26år når eg ikkje har hatt det på evigheter!

Jeg har aldri brukt noen andre p-piller enn Yasminelle, så jeg har ingen ting å sammenlikne med. Men jeg er veldig fornøyd med dem! Jeg fikk beskjed om at de ville utgjøre en positiv forandring på huden om noe, men da jeg ikke hadde noe problem i utgangspunktet har jeg ikke tenkt så mye over det. Jeg har ihvertfall fortsatt ikke noe spesielt med kviser Det kan jo være at du merker forandring i en overgangsperiode bare? Er det lenge siden du skiftet?

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:49   #3
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Yasminelle p-piller

Opprinnelig lagt inn av -Cilia-, her.

Jeg har aldri brukt noen andre p-piller enn Yasminelle, så jeg har ingen ting å sammenlikne med. Men jeg er veldig fornøyd med dem! Jeg fikk beskjed om at de ville utgjøre en positiv forandring på huden om noe, men da jeg ikke hadde noe problem i utgangspunktet har jeg ikke tenkt så mye over det. Jeg har ihvertfall fortsatt ikke noe spesielt med kviser Det kan jo være at du merker forandring i en overgangsperiode bare? Er det lenge siden du skiftet?

Eg skifta i rett før helga, så eg satsar på at det berre er i ein overgongsperiode. Trur dei i alle fall hjelper på mine stadige humørsvingingar Eg har aldri hatt problemer med huden, så blei litt stressa først, men trur eg har roa meg ned nå! Takk for svar!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 12:54   #4
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Yasminelle p-piller

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Eg skifta i rett før helga, så eg satsar på at det berre er i ein overgongsperiode. Trur dei i alle fall hjelper på mine stadige humørsvingingar Eg har aldri hatt problemer med huden, så blei litt stressa først, men trur eg har roa meg ned nå! Takk for svar!

Ah, ja, da må vi nesten gi det litt mer tid ja Det ordner seg sikkert, det er jo den beste p-pillen du kan få! (Hvis best=minst hormoner) Jeg har trua!

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:26   #5
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Yasminelle p-piller

Jeg har ingenting negativt å si om dem, aldri fått kviser.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:39   #6
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Yasminelle p-piller

Har aldri fått kviser. Det eneste negative jeg opplever, er at jeg som regel begynner å blø noen dager før jeg er ferdig med brettet. Byttet ut Yasmin med Yasminelle for å være "snill" mot kroppen og gi den mindre hormoner, men lavdoserte p-piller er tydeligvis ikke tingen for meg. Pleide å ta to brett i slengen før, men det kan jeg jo bare glemme nå

Har planer om å bytte tilbake neste gang jeg skal til legen.

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 22:22   #7
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Yasminelle p-piller

Opprinnelig lagt inn av Beurre, her.

Har aldri fått kviser. Det eneste negative jeg opplever, er at jeg som regel begynner å blø noen dager før jeg er ferdig med brettet. Byttet ut Yasmin med Yasminelle for å være "snill" mot kroppen og gi den mindre hormoner, men lavdoserte p-piller er tydeligvis ikke tingen for meg. Pleide å ta to brett i slengen før, men det kan jeg jo bare glemme nå

Har planer om å bytte tilbake neste gang jeg skal til legen.

Men du fekk ikkje humørsvingningar av Yasmin altså? Eg har hatt sånne problem med det altså, kjempetrist for ingenting. og kan bli på gråten for ingenting... Veit jammen meg ikkje kva som er best eg altså. Eg blør i hytt og pine, litt nesten kvar dag, sånn mørkt ekkelt..vore sånn i snart to mnd! sukk...

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 22:24   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Yasminelle p-piller

Har ikkje prøvd Yasminelle, men har gått på Yasmin i godt og vel 8-9 år. Kan ikkje seie eg har merka så mykje til humørsvingingar på akkurat den, nei. Håper du finn ut av det. Eg har hatt humørsvingingar av andre ting, så eg veit det er travelt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 22:48   #9
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Yasminelle p-piller

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Men du fekk ikkje humørsvingningar av Yasmin altså? Eg har hatt sånne problem med det altså, kjempetrist for ingenting. og kan bli på gråten for ingenting... Veit jammen meg ikkje kva som er best eg altså. Eg blør i hytt og pine, litt nesten kvar dag, sånn mørkt ekkelt..vore sånn i snart to mnd! sukk...

Nei, tror ikke jeg har hatt humørsvingninger utenom det vanlige av noen p-pillemerker. Kom forresten på en ting til: litt nedsatt sexlyst.

Men stakkars deg - skjønner godt at du er frustrert Du kan ikke prøve ut flere merker, da?

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 23:16   #10
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Yasminelle p-piller

Opprinnelig lagt inn av Beurre, her.

Nei, tror ikke jeg har hatt humørsvingninger utenom det vanlige av noen p-pillemerker. Kom forresten på en ting til: litt nedsatt sexlyst.

Men stakkars deg - skjønner godt at du er frustrert Du kan ikke prøve ut flere merker, da?

Takk for det! Ja, det er litt slitande i lengden! Tenkte eg skulle la det gå litt tid til, og så gå til legen igjen (har allerede vore der ein gong). Veit at ein KAN få såkalt hormonell utskraping, så må kanskje vurdere det..... Nedsatt sexlyst er jo litt kjipt, men no er sambo i Nordsjøen, så who cares Uansett, takk for svar, det set eg pris på!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 00:11   #11
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Yasminelle p-piller

Litt sånn smått OT:
Vil bare anbefale p-ring på det sterkeste!
Har prøvd ut så mye forskjellige typer p-piller, p-sprøyte og divere som jeg har fått humørsvigninger til de grader av, nedsatt sexlyst og økt vekt. I tillegg glemte jeg jo noen ganger og ta pillene

Begynte på p-ring for 3 mnd siden og har ikke hatt det bedre! Alt er på topp, og er så deilig å slippe å tenke på å måtte ta noe prevensjon hver dag.

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 06:59   #12
mayor
Seniormedlem
 
mayor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: sauherad
Alder: 53
Innlegg: 748
mayor er ny på veien

Sv: Yasminelle p-piller

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Men du fekk ikkje humørsvingningar av Yasmin altså? Eg har hatt sånne problem med det altså, kjempetrist for ingenting. og kan bli på gråten for ingenting... Veit jammen meg ikkje kva som er best eg altså. Eg blør i hytt og pine, litt nesten kvar dag, sånn mørkt ekkelt..vore sånn i snart to mnd! sukk...

vet ikke hvor lenge du har spist lavkarbo,men du kan jo i en overgang få litt kviser og uregelmessige blødninger av det!
Håper du finner ut av det

__________________




Min Journal
mayor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 09:30   #13
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Yasminelle p-piller

Opprinnelig lagt inn av mayor, her.

vet ikke hvor lenge du har spist lavkarbo,men du kan jo i en overgang få litt kviser og uregelmessige blødninger av det!
Håper du finner ut av det

Ete lavkarbo sidan 3.januar. Med ei lita karboveke i starten av februar (ferietur). Synest at humøret mitt har komme seg, og uregelmessige blødningar ser ut til å vera ein gjenganger her inne, så eg får vel ta tida til hjelp ei stund til! Kvisene har forsåvidt roa seg og Eg ba også om å få bytte p-pillle fordi eg tenkte at det kunne vere lurt med eit merke som har mindre hormoner i seg... P-ring aner eg ingenting om, einaste eg veit er at til vanleg er det supert å kunne forskyve mensen

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 11:18   #14
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yasminelle p-piller

Signerer det sigboh sier om P-ring.
Jeg begynte på det for over et år siden, har ikke hatt noen problemer siden.

Slet med ekstrem matlyst, humørsvigninger og nedsatt sexlyst da jeg gikk på P-piller. Alt forbedret seg da jeg gikk over til P-ring. Er du allerede vandt med å bruke tamponger er det ikke noe problem der heller, og man kan ta ut ringen når man har sex om det skulle være ubehagelig. (Så lenge den ikke er ute mer enn i 3 timer).

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:20   #15
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Yasminelle p-piller

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Ete lavkarbo sidan 3.januar. Med ei lita karboveke i starten av februar (ferietur). Synest at humøret mitt har komme seg, og uregelmessige blødningar ser ut til å vera ein gjenganger her inne, så eg får vel ta tida til hjelp ei stund til! Kvisene har forsåvidt roa seg og Eg ba også om å få bytte p-pillle fordi eg tenkte at det kunne vere lurt med eit merke som har mindre hormoner i seg... P-ring aner eg ingenting om, einaste eg veit er at til vanleg er det supert å kunne forskyve mensen

Man kan forskyve mensen med p-ring også! hehe

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alternativ til p-piller? Victory Generell diskusjon 82 21-02-11 14:29
P-piller... MissIt Lavkarbo generelt 1 17-01-11 13:06
P-piller Bambolona Spørsmål og svar 0 16-03-09 20:41
P-piller ? stinasol Spørsmål og svar 3 27-11-06 00:41
Ang P-piller Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 6 08-08-05 04:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no