Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-11, 14:41   #1
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Uff, jeg skal i en familiebursdagslag denne uka. Vanligvis er det hyggeligt, men ikke når en akkurat har starta på lavkarbo. Sitte der og forklare mannens familie hvorfor en ikke har lyst på kake......uhm.....

Hvordan har dere andre gjort det i sånne sosiale sammenkomster?

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 14:44   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hjelp....selskap

Jeg takka nei til invitasjoner de første ukene. Jeg visste at det ble et voldsomt kakestyr. Sa at jeg nettopp hadde starta på en ganske streng diett og syntes det ble vanskelig. Nå går det veldig greit. Du kan jo evt. ta meg deg noe du kan spise ? Folk som bryr seg forstår ! Lykke til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 14:46   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp....selskap

Da jeg begynte på Ketolyse visste jeg jo at jeg skulle leve slik en stund, så jeg sa "Beklager, men jeg spiser lavkarbo, så ikke noe til meg takk" med et smil. Den sedvanlige "litt kan du vel ta?" fulgte, jeg smilte like pent og sa "Nei takk".

Nå er det ingen som bryr seg om kosten min lenger, om så er det at de spør i forkant om hva jeg kan spise. Jeg pleier da å takke pent og forklare at kaffe holder i massevis. Siden dette med lavkarbo blir mer og mer vanlig opplever jeg heller at stadig flere spør om råd og tips, hvordan dette fungerer, type mat, helsefordeler osv

Om man synes man bør ta litt hver gang man er borte bør man nesten finne noe annet enn et ketogent kosthold

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 14:50   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp....selskap

Det gjør ikke meg noe å ikke spise noe, men uff å sitte og si at jeg har starta på kur igjen....*håper hun holder lengre enn 3 måneder denne gangen, gudene skal vite at hun trenger å gå ned mye mer enn det hun gikk ned sist*
Har ikke lyst å si til mannen at jeg ikke blir med heller, må jo si det uansett....uff og æsj.....
Er det uhøfligt å ha med egen kake?

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 14:51   #5
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Hjelp....selskap

Jeg bruker å lage feks sjokolademousse, gele og andre ting som er lavkarbo slik at jeg kan ta med å spise(og andre får seff også spise). Bedre det enn å takke nei eller å føle at man måååå spise for å ikke bli sett på eller føle seg rar for at man ikke spiser Gret når man har tid på seg å kan ordne noe å ha med hvertfall

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 14:52   #6
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Spis på forhånd, slik at du ikke er sulten.

Ta en kopp kaffe/te/vann, og takk høflig nei til kake. Si at du ikke har lyst på akkurat nå, hvis de nøder. At du ikke har lyst på har ingenting med dietter eller annet, har man ikke lyst - så har man ikke lyst. Ikke gi dem noen forklaringer, er min filosofi

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 14:53   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp....selskap

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Er det uhøfligt å ha med egen kake?

Du kan jo ta en "spansk en" og si du forsøker å droppe sukker og mel fordi du tror du tåler det litt dårlig? Og at du derfor gjerne vil ta med noe selv?
Lavt energinivå, mage-ubehag eller noe annet litt uskyldig?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 14:55   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Der eg kjem frå er det ikkje uhøfleg å ha med eiga kake. Der er det faktisk ganske vanleg

Du kan jo høyre med dei som inviterer om det er OK om du tek med ei.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:00   #9
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Jeg har planer om å gå på den lenge, forhåpentligvis glemmer jeg hvor godt det er med alt det forbudte at jeg kan ha det som livsstil etterhvert, da er det ikke så greit å ta en spansk en. Jeg må fundere på hva jeg skal si. Har til torsdag å tenke på.
Sist vi var der (jepp, det var bursdag der forrige måned og) ble det bla servert fruktsalat og kesam. Kansje det er det denne gangen og? Kunne kansje tatt ørlite av det?

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:01   #10
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Ikke uhøffelig nei Jeg har sagt det hver gang når jeg har tatt med at jeg prøver å kutte sukker og mel så derfor tar jeg med noe.

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:04   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

ble det bla servert fruktsalat og kesam. Kansje det er det denne gangen og? Kunne kansje tatt ørlite av det?

Det aller beste er å si det som det er og bare bli ferdig med det ja

Frukt og kesam har desverre ikke noe på ketolyse å gjøre...

Bringbær og krem er derimot lov

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:27   #12
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Legg ut i det vide og brede om at magen er helt på tur... Utbroder om de siste dagers dobesøk osv... Jeg lover deg at ingen nøder på deg kake igjen...

Selv sier jeg nei til kake... Og ingen bryr seg om det..

Hvorfor er folk så redde for hva andre skal synes om at man takker nei? Som vertinne bryr det meg da ingenting om hva andre spiser når de er gjester hos meg...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:32   #13
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Jeg syns det er værst når jeg er til bestemor, det ender BESTANDIG med at hun er skikkelig sur og grinete fordi jeg ikke spiser maten hennes. "maten min er ikke bra nok, god nok, du har slankehysteria osv". Så for at det skal være trivelig besøk der så MÅ det spises syv sorter mat i enorme mengder. Selv sitter hun å nekter å spise søtt fordi hun blir så kvalm osv.. (pga medisiner). Finnes null respekt for at jeg vil kutte på sukker og mel. Men det er vel takket være henne at jeg startet på lavkarbo også da hun kom med denne noen få mnd etter svangerskapet i fjor: Du ser jaggu meg mer gravid nå enn du gjorde i januar!. Jadda... Liten avsporing :P

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:35   #14
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Triveleg bestemor du har. Er jo lov å seie det så klart at du har valgt å sette helsa di først, og at dei bør respektere det. Eg er veldig takknemlig for mi eiga mormor. Ho et faktisk lavkarboinspirert, og pressar ingen til nokon ting dei ikkje vil.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 15:39   #15
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Triveleg bestemor du har. Er jo lov å seie det så klart at du har valgt å sette helsa di først, og at dei bør respektere det. Eg er veldig takknemlig for mi eiga mormor. Ho et faktisk lavkarboinspirert, og pressar ingen til nokon ting dei ikkje vil.

Ja ikke sant. Synes det er veldig trist, men de forstår ikke at ting er slik det er liksom. De er jo oppvokst på potet å sild ++ liksom å mener at normal norsk kost er så sunt. Jupp jeg kan spise det jeg også men da legger jeg på meg og skal jeg holde vekta eller gå ned så må jeg trene HART med ett slikt kosthold. Vært der også, å det var jo heller ikke bra

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 16:46   #16
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Jeg var faktisk i selskap for en time siden, der det ble bydd på kake og småbakst. Jeg tok med meg sukkerfri sjokolade og brøt opp og la i en skål, og spiste av den og drakk kaffe. Fikk et spørsmål om jeg ikke ville ha kake også, da sa jeg at jeg blir så dårlig av søt bakst. Noe som forøvrig også er sant. Ingen som spurte mer eller prøvde å prakke på meg kake.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 17:37   #17
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Er der jeg kommer til å være også... altså si at jeg kan faktisk ikke spise sukker og hvetemel fordi jeg blir sjuk av det. Dette blir også forklarigen på at jeg kanskje spiser rare ting til frokost og lunch i barnehagen. Nå har jeg fått diabetes type 2 så det er ikke løgn heller... Men det er det ikke for deg heller.
Ta med deg egen kake (ostekake med mandelbunn og sukkerfri gele feks) og om noen spør så si at du blir dårlig av mel

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 17:57   #18
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Medbragt er greit, synes jeg Særlig for oss med "spesielle behov" - da slipper vertskapet å ha dårlig samvittighet for å servere noe gjestene ikke tåler. Uten å ha en eneste matallergi (bortsett fra laktoseintoleranse ift. søtmelk) har jeg ikke dårlig samvittighet for å si at jeg tåler både melprodukter, stivelse og sukker dårlig. Kroppen min har det mye bedre på et kosthold uten disse karbohydratene, noe som for meg er eneste bekreftelsen jeg trenger på at jeg ikke bør spise dette.

Når dét er sagt, så er jeg høflig på grensen til det selvutslettende, så det er en overvinnelse for meg å ikke forsyne meg bare for å være hyggelig. Heldigvis har jeg ikke vært i mange slike sammenkomster etter jeg la om kosten - og jeg har også vært veldig åpen om kostomleggingen min. Venner har full respekt for valget mitt, og forståelse for at jeg takker nei til ymse Familie er mer skeptisk, men heldigvis ikke mer enn at det går.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 18:03   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

*håper hun holder lengre enn 3 måneder denne gangen, gudene skal vite at hun trenger å gå ned mye mer enn det hun gikk ned sist*

Sier de dette høyt, eller er det inne i ditt hode?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Du kan jo ta en "spansk en" og si du forsøker å droppe sukker og mel fordi du tror du tåler det litt dårlig?

Den har jeg brukt i årevis. Dessuten er det jo sant Hvis de ikke gir seg sier jeg at jeg har begynt å kaste opp av hvetemel, og det vil de jo gjærne unngå Jeg syntes også det var litt kjipt at det ikke funka så mye på kilo/utseende. Men nå som jeg plutselig har blitt gravid er det bevis på at det funker!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 18:53   #20
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Jeg blir faktisk litt lei meg av å lese denne tråden. Hvor langt skal man gå for å tilfredstille familie og venner ? Er det rart at det er så mange problemer med overvekt og mange som sliter med spiseforstyrrelse, når det utøves en sånn sterk sosial kontroll gjennom mat ? Det sier noe om hvor mye følelser som knyttes til spising og "kosing". Når man koser seg SKAL det være søtt... Nei, rett opp ryggen, jenter og gutter og hold på kontrollen over egen kropp og eget liv. Jeg synes etterhvert at det er usympatisk at andre føler de har rett til å kommentere maten jeg/vi/dere spiser. Det skulle tatt seg ut at jeg kommenterte at folk trykka i seg det ene kakestykket etter det andre... Har dog lyst å misjonere noen ganger... men har folkeskikk.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:01   #21
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sier de dette høyt, eller er det inne i ditt hode?

Dette er det jeg inbiller meg at de tenker, selvfølgelig. Svigers er greie de asså.
Blir litt småsprø av svigermor som sier, nei nå tror jeg du har gått ned litt, omtrent hver gang hun ser meg... det er selvfølgelig for å være snill, og kansje et håp om at jeg blir glad når hun sier det, og kansje prøver å gå ned litt.... det irriterer meg da, for en skal gå ned litt mer enn et par kilo for at det skal vises når en bør gå ned 50 kilo lissom.....

Regner med at jeg kansje tar med en kake, eller fløtevafler eller no sånt.
Har aldri laget lavkarbo kake før, så må titte litt.

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:05   #22
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg blir faktisk litt lei meg av å lese denne tråden. Hvor langt skal man gå for å tilfredstille familie og venner ? Er det rart at det er så mange problemer med overvekt og mange som sliter med spiseforstyrrelse, når det utøves en sånn sterk sosial kontroll gjennom mat ? Det sier noe om hvor mye følelser som knyttes til spising og "kosing". Når man koser seg SKAL det være søtt... Nei, rett opp ryggen, jenter og gutter og hold på kontrollen over egen kropp og eget liv. Jeg synes etterhvert at det er usympatisk at andre føler de har rett til å kommentere maten jeg/vi/dere spiser. Det skulle tatt seg ut at jeg kommenterte at folk trykka i seg det ene kakestykket etter det andre... Har dog lyst å misjonere noen ganger... men har folkeskikk.

Jeg er helt enig med deg. Men jeg er så innmari sår på dette, for jeg utviklet spiseforstyrrelser i tenårene (overspising) og har ikke klart å kontrollere meg før nå de siste årene, derfor blir jeg usikker når det gjelder sånt, jeg har ikke hatt familie som har støttet meg, tvert imot.

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:07   #23
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Eg trur det er mykje tankeløyse ute og går ang. akkurat dette. Folk som seier ting utan å tenke. Synest faktisk det er heilt greit å seie frå om ting. Er heldig sjølv og har veldig lavkarbovenleg familie.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:11   #24
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg er helt enig med deg. Men jeg er så innmari sår på dette, for jeg utviklet spiseforstyrrelser i tenårene (overspising) og har ikke klart å kontrollere meg før nå de siste årene, derfor blir jeg usikker når det gjelder sånt, jeg har ikke hatt familie som har støttet meg, tvert imot.

Jeg skjønner at det kan føles ekstra belastende for deg. Men jeg tror dessverre det er mer regelen enn unntaket for de fleste av oss at dette blir kommentert. Jeg håper at dette ordner seg for deg. Bruk forumet masse. Det er et utrolig motiverende sted å være.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:45   #25
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Har vært i selskap i dag Var inne på tanken å ta med noe, men det synes ikke gemalen var ok. Droppet derfor det, og sjekket grundig karbotabellen på bløtkake 29,6 karbo pr 100gr, (altså vel hele karbo inntaket i et stykke nesten), sjokoladekake (så høyt at det var bare å droppe) Vafler 25, et eller annet..

Jeg endte opp på å spise et vaffel hjerte( ikke ei hel plate, men et enslig hjerte). Mannen endte opp med å ta et stykke bløtkake. De spurte oss flere ganger og lurte nok litt da vi takket nei - men vi er på diett..

Det vet ar vi går på lavkarbo. Håper at det passer inn en dag å fortelle mer om det , men vet jo at på sikt vil dette endre seg.. Vi skal jo over på Lindberg etterhvert... Og da er det ikke like strengt på karbene.

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, hva gjør jeg feil? ~Rosa Skydått~ Ketolysekuren 15 18-10-09 17:27
Hjelp, hva gjør jeg galt?? lalo Spørsmål og svar 1 04-02-09 01:42
Hva gjør du når du er invitert bort på middag? Pelen Ketolysekuren 6 12-08-08 03:12
Invitert til 50årsdag - Hva med cognac....? jorang Ketolysekuren 5 21-02-07 16:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no