Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Lavkarbo eller fettfattig?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-11, 12:24   #1
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Lavkarbo eller fettfattig?

Her er en artikkel publisert i tidsskriftet for Den norske legeforening.

Lavkarbo eller fettfattig?

P Gjersvik
Både karbohydratfattig kost og fettfattig kost, kombinert med generelle livsstilsråd, gir stabilt vekttap etter to år. Karbohydratfattig kost gir størst økning i HDL-kolesterolnivå.

Studier om diettbehandling mot overvekt har vist varierende resultater innen ett år og omfatter ofte ikke råd om fysisk aktivitet og andre livsstilsendringer.
I en amerikansk studie ble 307 overvektige voksne personer uten hyperkolesterolemi og type 2-diabetes randomisert til å følge et kostopplegg med lavt karbohydratinnhold eller lavt fettinnhold (1). Gjennomsnittlig kroppsmasseindeks var 36,1. Alle deltakerne fikk råd og veiledning om økt fysisk aktivitet og andre livsstilsendringer. Etter ett år var gjennomsnittlig vekttap rundt 11 % og etter to år rundt 7 % i begge gruppene. Gruppen som spiste karbohydratfattig mat hadde størst økning i HDL-kolesterolnivå. Endringer i andre metabolske forhold var lik i begge gruppene.
– Denne studien viser at intensiv livsstilsintervensjon i form av gruppebasert atferdsterapi kan gi god og varig vektreduksjon, sier senterleder Jøran Hjelmesæth ved Senter for sykelig overvekt i Helse Sør-Øst ved Sykehuset i Vestfold. Den bekrefter også at samlet redusert kaloriinntak er viktigere enn valget mellom karbohydratfattig og fettfattig kost. Forskjellen i bedring av HDL-kolesterolnivå mellom gruppene var imidlertid liten, og personer med fedmerelaterte følgesykdommer var ikke tatt med. Den kliniske relevansen av dette funnet er dermed usikker, påpeker han.
– Opplegget i studien er svært ressurskrevende med tett og regelmessig oppfølging. Det store frafallet tyder på at spesifikke dietter, spesielt karbohydratfattig diett, kan være vanskelig å følge over tid, sier Hjelmesæth.
Litteratur

1.Foster GD, Wyatt HR, Hill JO. Weight and metabolic outcomes after 2 years on a low-carbohydrate versus low-fat diet. A randomized trial. Ann Intern Med 2010; 153; 147–57.



http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=2025040

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~

Sist redigert av nilmor : 11-03-11 kl 18:25.
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:53   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Jeg får bare opp rammen og ikke selve artikkelen. Noe galt hos meg eller noe galt med siden nå?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 17:01   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

får heller ikke opp noe på linken

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 17:44   #4
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Jeg fikk opp artikkelen på dataen min, men ikke på denne (familiens). Muligens fordi jeg har VPN tilknyttet NTNU på min data? Kanskje klipp og lim teksten i stedet?

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:09   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Får heller ikke opp artikkelen...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:23   #6
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Jeg får den opp, og er koblet til NTNU-nettet

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:26   #7
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Siden det var problemer med å få opp artikkelen er teksten nå limt inn i stykket på toppen

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 14:19   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Var det ikke denne undersøkelsen som de var veldig lave på karbo bare de første ukene og så økte i den grad vi her inne kanskje ikke vil se på som lavkarbo? Husker ikke... men jeg vet at flere slike sammenlikningsgrupper har hatt mye mer karbo enn vi her inne vil anse som lavkarbo

Nilmor - har du lest "Bedre uten brød" av Lutz?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 14:50   #9
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

http://www.annals.org/content/153/3/147.full

To år med kaloriunderskudd og sulting, eller to år med spise seg mett? Jeg vet hva JEG ville valgt :P

"Det store frafallet tyder på at spesifikke dietter, spesielt karbohydratfattig diett, kan være vanskelig å følge over tid, sier Hjelmesæth."
Lurer på hvordan han konkluderer med det utifra studien: http://www.annals.org/content/153/3/147/F1.large.jpg Skilte 15 personer etter to år, ser jeg... Men joa, jeg skal tildels være enig i at kontinuerlig hetsing fra alle offentlige instanser og en nesten samlet presse KAN føre til større frafall på lavkarbo; da spesielt i ukeblad-lavkarbo-gruppen

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 15:12   #10
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Var det ikke denne undersøkelsen som de var veldig lave på karbo bare de første ukene og så økte i den grad vi her inne kanskje ikke vil se på som lavkarbo? Husker ikke... men jeg vet at flere slike sammenlikningsgrupper har hatt mye mer karbo enn vi her inne vil anse som lavkarbo

Jepp, det var den. Her er selve studien.

Og for en tullestudie det er... Det hadde vært interessant å sammenligne vekttapet for lavkarbo og lavkalori, eller å sammenligne vedlikeholdskost for de to. Men å la en gruppe slanke seg i to år og den andre gruppen slanke seg i tre måneder for så å gå over på vedlikeholdskosthold i 21 måneder og sammenligne effekten av slankingen blir så feil.

Sitat:

INTERVENTION: A low-carbohydrate diet, which consisted of limited carbohydrate intake (20 g/d for 3 months) in the form of low-glycemic index vegetables with unrestricted consumption of fat and protein. After 3 months, participants in the low-carbohydrate diet group increased their carbohydrate intake (5 g/d per wk) until a stable and desired weight was achieved. A low-fat diet consisted of limited energy intake (1200 to 1800 kcal/d; <or=30% calories from fat). Both diets were combined with comprehensive behavioral treatment.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 15:31   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jepp, det var den. Her er selve studien.

Og for en tullestudie det er... Det hadde vært interessant å sammenligne vekttapet for lavkarbo og lavkalori, eller å sammenligne vedlikeholdskost for de to. Men å la en gruppe slanke seg i to år og den andre gruppen slanke seg i tre måneder for så å gå over på vedlikeholdskosthold i 21 måneder og sammenligne effekten av slankingen blir så feil.

Takk! Flott at du fant det - husken er tydeligvis på vei tilbake her - selv om jeg HVOR jeg finner ting enda er litt i det grå...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 16:14   #12
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Nå sitter jeg å funderer veldig her og tenker å slenge det ut på tråden her:
vis jeg generelt spiser lavkarbomat mer enn fettfattig,ville jo kroppen brenne fett.
vis jeg feks tar 2-3 dager i mnd hvor jeg spiser akkurat det jeg vil (å får diare) men allikevel.det går jo ikke ann for kroppen å lagre fett etter en sjelden gang med utskeielse.
om det er mange dager sammenhengene forstår jeg det jo.
vektøkningen opp til 2-3 kg kan jo da være vann som er på plass igjen.

skjønte dere hva jeg mente?

  Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 16:18   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

Nå sitter jeg å funderer veldig her og tenker å slenge det ut på tråden her:
vis jeg generelt spiser lavkarbomat mer enn fettfattig,ville jo kroppen brenne fett.
vis jeg feks tar 2-3 dager i mnd hvor jeg spiser akkurat det jeg vil (å får diare) men allikevel.det går jo ikke ann for kroppen å lagre fett etter en sjelden gang med utskeielse.
om det er mange dager sammenhengene forstår jeg det jo.
vektøkningen opp til 2-3 kg kan jo da være vann som er på plass igjen.

skjønte dere hva jeg mente?

Hmmm. Ønsker du en godkjenning til å fråtse i høykarbomat 2-3 dager hver mnd? Hvorfor? Hva er målet ditt igjen - jeg har glemt det - kanskje du kan minne meg på det?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 16:30   #14
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hmmm. Ønsker du en godkjenning til å fråtse i høykarbomat 2-3 dager hver mnd? Hvorfor? Hva er målet ditt igjen - jeg har glemt det - kanskje du kan minne meg på det?

fordi det er mitt valg om jeg vil det
å nei trenger ingen godkjennelse for jeg gjør hva jeg ønsker selv.
hvorfor jeg tar opp spm er fordi det nok er flere enn meg som tenker det samme,
men mange vil enten ikke snakke om det fordi det virker dumt el fordi dem ikke vil få tilbakekommentarer som du nettopp ga meg.
vis noen med hånda på hjerte kan si at de ALDRI mer skal kose seg med noe som i LCHF øyne er "synd" ja da skal jeg bøye meg i støvet for dem
alle er jo så opptatt av snacks her inne som man kan kose seg med titt og ofte.
hvorfor ikke spare den "sunne" snakcsen å heller ta noe syndig kos 2-3 ganger i mnd i stedet (ett alternativ). Jeg har en i familien som har gått ned 30 kg på skaldeman for rundt 4 år siden. Nå lever han til og fra,og han holder seg fortsatt. han gjør nemlig det jeg tenker ikke kan være noe problem.men her inne er det full oppstandelse om noen nevner noe som helst utenom det som ligger innenfor rammene ved LCHF.
veldig dumt for dere skremmer bort mange.
måtte bare sende noen ord i retur.
har spurt om ting tidligere og jeg føler jeg står på rektorskontor og blir irettesatt.
vi er da voksne mennesker her inne.

nå har jeg skrevet masse og bør nok gå over med ett skarpt blikk etterpå hehe


Sist redigert av Tittit : 12-03-11 kl 16:36.
  Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 17:52   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Vi er voksne mennesker absolutt Jeg antar du har lest nok tråder om argumenter hvorfor IKKE skeie ut på denne måten når man fremdeles er i vektnedgangsmodus. Konsekvensen har i noen tilfeller vært katastrofal - noen har ikke klart å slutte med karbomat og brukt laaang tid på å komme seg tilbake feks - dette er det jeg anser som den mest alvorlige konsekvensen.
Hva du gjør når du er ferdig med vektnedgang er en helt annen historie - da må du som alle oss andre finne en vedlikeholdsmetode som fungerer i hverdagen, med og uten utskeielser

Forstår ikke hva du mener med at vi "skremmer bort mange". Forumet er fritt for alle - og om man ønsker kun EN type tilbakemelding får man heller la være å poste er min mening. Det at du føler du er på rektorskontor har mest med deg og din oppfatning av tilbakemeldingene å gjøre enn hva som blir sagt - du kan jo velge å se at du har vært så heldig å få mange tilbakemeldinger på godt og vondt og at temaet engasjerer mange - så det kan jo være en bra ting Vil du bare ha positive forsterkningssvar ville jeg heller snakket med en god venninne eller lignende - om det da er ønskelig å unngå de som er kritiske til dine innlegg

Hvis du ønsker å skeie ut 2-3 dager hver mnd - vel, så gjør det. Du MÅ ikke fortelle forumet om det

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:00   #16
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi er voksne mennesker absolutt Jeg antar du har lest nok tråder om argumenter hvorfor IKKE skeie ut på denne måten når man fremdeles er i vektnedgangsmodus. Konsekvensen har i noen tilfeller vært katastrofal - noen har ikke klart å slutte med karbomat og brukt laaang tid på å komme seg tilbake feks - dette er det jeg anser som den mest alvorlige konsekvensen.
Hva du gjør når du er ferdig med vektnedgang er en helt annen historie - da må du som alle oss andre finne en vedlikeholdsmetode som fungerer i hverdagen, med og uten utskeielser

Forstår ikke hva du mener med at vi "skremmer bort mange". Forumet er fritt for alle - og om man ønsker kun EN type tilbakemelding får man heller la være å poste er min mening. Det at du føler du er på rektorskontor har mest med deg og din oppfatning av tilbakemeldingene å gjøre enn hva som blir sagt - du kan jo velge å se at du har vært så heldig å få mange tilbakemeldinger på godt og vondt og at temaet engasjerer mange - så det kan jo være en bra ting Vil du bare ha positive forsterkningssvar ville jeg heller snakket med en god venninne eller lignende - om det da er ønskelig å unngå de som er kritiske til dine innlegg

Hvis du ønsker å skeie ut 2-3 dager hver mnd - vel, så gjør det. Du MÅ ikke fortelle forumet om det

hehe.
for det først så informerer jeg ingen om at jeg skal spise noe usunt 2-3 ganger i mnd.
for det andre så skal en tilbakemelding være saklig.
for det tredje , hvorfor argumentere med at så mange får vektstans til og med vektøkning av alle disse små ting som blir diskutert. si heller til folk at om de vil, så burde de forsøke å lære av det de selv opplever med sin kropp. Hvorfor skal alle lære og gå ut fra en mal.
det burde vært mange flere maler fordi det finnes så mange kropper.
så det jeg skrev i tråden var ingen spørsmål om jeg ville vite hva dere mener om mine avgjørelser men om hva dere tenker om saken.
det er stor forskjell

  Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:20   #17
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Titti, det er vel kanskje ikke så lurt hvis man er i ketose og ønsker å holde seg der, men om man er på en slags vedlikeholdskur så er det jo ikke sikkert at det har så mye å si. Jeg har selv hatt mye helgefri fra lavkarbo, men nå er jeg gravid og har ingen ønsker om å gå NED

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:31   #18
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Titti, det er vel kanskje ikke så lurt hvis man er i ketose og ønsker å holde seg der, men om man er på en slags vedlikeholdskur så er det jo ikke sikkert at det har så mye å si. Jeg har selv hatt mye helgefri fra lavkarbo, men nå er jeg gravid og har ingen ønsker om å gå NED

TAKK!!!!
det er slike tilbakemeldinger som er saklige
nå ble jeg kjempe glad.
tusen takk

ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet.
nyt gravidmagen,om ikke lenge er den borte.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:40   #19
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Jeg syns da nerthus svarte saklig.. og hva er forskjellen på meninger og tanker om jeg tør spørre?? Ikke vil jeg kalle 2-3 dager i mnd for sjelden utskeielse..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:43   #20
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg syns da nerthus svarte saklig.. og hva er forskjellen på meninger og tanker om jeg tør spørre?? Ikke vil jeg kalle 2-3 dager i mnd for sjelden utskeielse..

å ikke være bastant el nedlatende.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:46   #21
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

å ikke være bastant el nedlatende.

Men man tenker vel meningene sine? For meg er meninger og tanker det samme.. nerthus er et av de medlemmene her som virkelig vet hva hun snakker om og som bidrar masse og syns det er snålt du reagerer så spydig mot henne..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:47   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

TAKK!!!!
det er slike tilbakemeldinger som er saklige
nå ble jeg kjempe glad.
tusen takk

ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet.
nyt gravidmagen,om ikke lenge er den borte.

Jeg fornemmer at du vil ha godkjennelse for den utsksjeielsen du har. Bevare, du skal få min tillatelse, men det er DU som må bære konsekvensene. Jeg tror ikke du pr i dag er motivert nok for det som kreves.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:53   #23
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Men man tenker vel meningene sine? For meg er meninger og tanker det samme.. nerthus er et av de medlemmene her som virkelig vet hva hun snakker om og som bidrar masse og syns det er snålt du reagerer så spydig mot henne..

synes du dette er en koselig tilbakemelding??:

Hmmm. Ønsker du en godkjenning til å fråtse i høykarbomat 2-3 dager hver mnd? Hvorfor? Hva er målet ditt igjen - jeg har glemt det - kanskje du kan minne meg på det?

  Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:54   #24
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg fornemmer at du vil ha godkjennelse for den utsksjeielsen du har. Bevare, du skal få min tillatelse, men det er DU som må bære konsekvensene. Jeg tror ikke du pr i dag er motivert nok for det som kreves.

???
hehe nei trenger ikke noe jeg for har nettopp fått en hyggelig melding jeg satte stor pris på.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 19:08   #25
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller fettfattig?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

synes du dette er en koselig tilbakemelding??:

Hmmm. Ønsker du en godkjenning til å fråtse i høykarbomat 2-3 dager hver mnd? Hvorfor? Hva er målet ditt igjen - jeg har glemt det - kanskje du kan minne meg på det?

Beklager altså - jeg er ikke her for å være "koselig" - jeg er her for å dele av min erfaring både personlig og utifra det jeg har erfart på forumet Post det du vil - men forvent at du får mine personlige meninger om det du poster - det er jo hele poenget med et slikt forum. At du opplever min tilbakemelding som bastant og nedlatende får du stå for selv - jeg kan ikke bestemme hvordan du opplever ting. Jeg har ingen agenda for å være verken bastant eller nedlatende - og jeg beklager at det var slik du valgte og oppfattet det jeg sa.

Jeg mener at om ditt mål er vektnedgang - bør du holde deg unna utskeielser for å unngå negative konsekvenser som jeg gir eksempel på.

Jeg forstår fremdeles ikke hva din bakgrunn for innlegget ditt egentlig er - og hva dine forventninger på tilbakemeldinger fra forumet er...

Dessuten står du helt fritt til å ignorere tilbakemeldinger du ikke anser for å være "koselig"

Du har postet mye den siste tiden - og jeg opplever at du er usikker på hvordan du skal spise for å gå ned. Dette har du fått mange tilbakemeldinger på - inkludert den jeg ga vedrørende utskeielser 2-3 ganger pr mnd Alle her står fritt til å ta til seg tilbakemeldinger de kan få nytte av - og ignorere de de mener ikke gir særlig nytte i den spesifikke situasjonen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Går jeg ned pga lavkalori eller lavkarbo? mamman til luca Ketolysekuren 11 08-06-10 10:43
Kvalm - hoppe over frokost eller velge fettfattig? solihjerte Ketolysekuren 13 27-05-10 00:18
Ketolyse eller lavkarbo Fideline Spørsmål og svar 8 29-05-08 12:32
Vil lage fettfattig iskrem med fiskeblod! Iset Nyheter / media 11 29-06-06 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no