Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Snop

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-09, 11:01   #1
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Snop

hei! jeg lurer på hvorfor ingen har nevnt sukkerfrie mentos?? disse er kjempegode,pluss at de har nesten null karber!!! Eller....er det jeg som har oversett noe når det gjelder disse gosakene??

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:03   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: snop

Er ikke de søtet med Xylitol?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:08   #3
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: snop

jo,de "vanlie" er med Xylitol... de sure er uten..er ikke xylitol bra?

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:22   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: snop

Kroppen oppfatter Xylitol på samme måte som sukker, og gir blodsukkerstigning.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:29   #5
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: snop

huff dette visste jeg ikke!!!! ikke bra.... så disse kan jeg ikke kose meg med når jeg følger atkins?

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:31   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: snop

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kroppen oppfatter Xylitol på samme måte som sukker, og gir blodsukkerstigning.

Hmm, mente at Torkil skrev at man skulle regne de som halvparten av oppgitt karbeinnhold.
Det er visst delte meninger (antageligvis reagerer folk forskjellig på xylitol) om hvor mye av dette som blir tatt opp i tarmen og hvor mye det evt påvirker blodsukkeret.
Jeg har også lest noen tråder her inne hvor det står at xylitol gir ganske høy blodsukkerstigning, så hva skal man tro?

Jeg er som sagt ferdig på ketolyse, men jeg er enda i ketose - og jeg spiser en del tyggis med xylitol... Så jeg tåler det nok.

Sukkerfri Mentos, sier du..... hmmmm

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:33   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: snop

Her står det en del om dette med sukkererstatninger http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:34   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: snop

Opprinnelig lagt inn av Maritassn, her.

huff dette visste jeg ikke!!!! ikke bra.... så disse kan jeg ikke kose meg med når jeg følger atkins?

I begynnelsen av ketolysekuren er det ikke anbefalt å spise for mye saker med kunstig søtning. Regner med at det er det samme for Atkins (induksjon), så du bør nok holde deg unna, evt holde "snopinntaket" på et minimum og helst ikke hver dag.
Noe av vitsen er jo å bli kvitt søtsuget, og all inntak av kunstig søtning kan være med på å opprettholde søthungeren

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:41   #9
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: snop

jo,men alt bøir jo mye enklere om man av og til kan pakke noe godt i munnen...blir jo ekstra vanskelig på lørdager da resten av familien KOSER seg med små godt!!

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:50   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: snop

Man kan jo lage et sunt alternativ til hele familien, siden ingen har godt av sukker

Det finnes mange tråder her inne med alternativer til godteri. F.eks Fribol pastiller fra apoteket. Eller bacon crisp.
Men man bør holde seg mest mulig unna slike ting hvertfall de første 4 ukene...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 11:56   #11
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: snop

hmm..jaja,man må vel bare stå på!! takker for gode svar!!

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:01   #12
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: snop

Jeg ser at hele familien spiser mindre snop etterhvert. Det går i bacon crisps og blomkålbuketter og veldig mørk sjokolade. Det er noe helt annet enn smågodt og taffelsticks som vi levde på før. Og ostepop!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:13   #13
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: snop

hvilken sjokolade mener du?

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:16   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: snop

Opprinnelig lagt inn av Maritassn, her.

hvilken sjokolade mener du?

Over 70% mørk sjokolade

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:17   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: snop

De 2 første ukene på Atkins skal man overhode ikke ha noe slikt, det vil bare være med på å opprettholde søtbehovet.
Hold ut i 2 uker uten så vil du se at søtsuget mer eller mindre er borte.
Noe av poenget med kostomlegging er jo å bli kvitt de gamle spisemønstrene som har gjort oss overvektige, ikke sant ?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:30   #16
Maritassn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: sør trøndelag
Innlegg: 25
Maritassn er på en erverdig vei

Sv: snop

har en bocca 70 % mørk sjokolade her..men er jo 30 karber i den??

Maritassn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 12:34   #17
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: snop

Opprinnelig lagt inn av Maritassn, her.

har en bocca 70 % mørk sjokolade her..men er jo 30 karber i den??

Ja, og da kan du ikke spise mer enn en liten bit av den om dagen .
(Når du er over på vedlikehold, helst)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 29-09-09 kl 12:45.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 13:42   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: snop

Opprinnelig lagt inn av Maritassn, her.

jo,men alt bøir jo mye enklere om man av og til kan pakke noe godt i munnen...blir jo ekstra vanskelig på lørdager da resten av familien KOSER seg med små godt!!

Ta heller litt pisket krem med vanijeessens og kanskje bittelitt sukrin i og strø over kakao og mandelflak, det er i allefall bedre å spise slike sukkerfrie godter.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 00:18   #19
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Snop

Jeg mener å huske at på tross av at xylitol gir en viss blodsukkerstigning, så gir det ikke noe utslag på insulinet. Tror det var Danish som kom med noe informasjon om det.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:58   #20
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Snop

Men hvis mentos uten sukker inneholder minimalt med karbohydrater bør det jo gå bra så lenge de ikke inneholder for mye karbohydrater? Eller er det slik at xylitol ikke regnes som et karbohydrat og at man derfor ikke bare må se etter karbohydratmengden men også diverse andre stoffer som skaper blodsukkerstigning?

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser du snop? Summer Generell diskusjon 26 15-09-10 05:42
Snop Ronnydon Ketolysekuren 29 18-10-09 02:17
Snop Hege_ Lavkarbo generelt 11 03-05-06 19:52
Snop! Lillemor Atkins kosthold 6 30-09-04 00:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no