Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

God start på Ketosekur

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-13, 09:10   #1
sebj
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Nordland
Innlegg: 2
sebj er på en erverdig vei

God start på Ketosekur

I dag fikk jeg en kjempefin overraskelse når jeg gikk på vekta, 6 kilo har jeg gått ned siden mandag denne uka. Sikkert mye av det som er vann da.

Mitt mål er å gå ned 40 kg over tid, har aldri vært så tung som jeg er nå (98 kg da jeg startet,92 kg nå). Har spist høykarbo så og si hele mitt liv, har prøvd pulverkurer og grethe roede samt ekstreme sultekurer (som utviklet seg til anoreksia for tre år siden). Da veide jeg 50 kilo på det "værste", men ellers har jeg ligget på 60-70 kg.

Bakgrunnen for min ekstreme vektoppgang er nok et år med depresjon, utmattelse og lavt stoffskifte. Har vært sløv med cøliakien min også (jeg går opp i vekt av det). Har også vært godtemoms i de tyngste periodene. Det siste året har jeg ikke turt å veid meg eller sett meg i speilet, selvtilliten jeg en gang hadde er så borte som det går ann.

Etter å blitt "tvunget" til å veie meg hos legen, ble jeg jo klar over hvor tung jeg har blitt. Det var en stor motivasjon til å begynne på ketosekur. Hadde lest meg opp i ukesvis før jeg starta altså, vil absolutt ikke gå på en smell som jeg har gjort på tidligere kurer.

Har ikke sprukket enda (men drakk cola light forleden), selv om kjæresten spiser godteri, brødmat og alt annet "godt". Føler meg heller ikke fristet (noe jeg har gjort på andre kurer). Har mistet søtsuget jeg brukte å ha hver dag og føler meg mye mer opplagt enn noen gang før. Spiser tre ganger i døgnet, må som regel tvinge meg til å spise de to siste måltidene (spiser mye mindre porsjoner enn før, blir så fort mett). Kunne sikkert levd kun på frokost, aldri følt en sånn langvarig metthetsfølelse før. Kom mest sannsynligvis i ketose dagen etter jeg starta, har brukt stix hver kveld og fått utslag. Har også fått en rar ånde

Med ny motivasjon og nye mål (bla. kutte ut lightbrus) fortsetter jeg videre på min lavkarbo-ferd :-D Tusen takk for et supert forum, tilbrakt mange timer her den siste tida.

sebj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketylosekur Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 10:18   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: God start på Ketosekur.

Herlig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 16:48   #3
glitter80
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: vestlandet
Innlegg: 157
glitter80 er ny på veien
Smile

Sv: God start på Ketosekur.

Jeg heier på deg

Fantastisk start!!

__________________
If you can dream it, you can do it



glitter80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 21:25   #4
zerlina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Bodø
Innlegg: 6
zerlina er på en erverdig vei

Sv: God start på Ketosekur

Wow, for en pangstart
Lykke til videre og hold oss orientert.

zerlina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 21:29   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: God start på Ketosekur

Supert og lykke til videre

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketosekur med bare pulver? dude94 Lavkarbo generelt 11 18-08-11 23:12
Sjokoladepålegg på ketosekur Jorgen_BM Spørsmål og svar 5 12-03-11 13:57
Teskjekjerringa> ketosekur start Froskeprinsessen Ketolysekuren 5 27-10-10 11:40
Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned? Olli123 Lavkarbo generelt 15 08-09-09 01:03
Ketosekur når du bare skal ned litt? Linnii Ketolysekuren 1 25-10-08 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no