Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kjenner ingen forskjell

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-10, 11:03   #1
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Kjenner ingen forskjell

det virker som om de fleste her kjenner det på kroppen når de er i ketose og kroppen forbrenner fett. jeg er nå på min fjerde uke i ketose og jeg kjenner ingenting. jeg får utslag på sticken. aldri mer enn lys lilla, men somregel er den lys rosa, men jeg tenker det er fordi jeg drikker veldig mye vann når jeg er på jobb.
Men jeg kjenner det liksom ikke på kroppen. like trøtt som vanlig. ikke har jeg acetonånde. (det er jo bare fint da) og hatt kanskje en dag eller to med litt vondt i hodet. Er mindre oppblåst i magen da og det er jo deilig.
Har gått ned ca en kilo i uka på mine første tre uker. så jeg er jo kjempefornøyd med det.
Det jeg egentlig lurer på om det er flere som har det sånn? at kroppen ikke reagerer så mye på forandringen..?

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:06   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner ingen forskjell

Er ikke alle som kjenner noe jeg kjenner ingen forskjell fra eller til

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:06   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: kjenner ingen forskjell

Jeg "kjenner" det ikke, jeg heller, utover liksom fraværet av luft i magen, eller andre mage-forstyrrelser - og så munntørrhet, men ikke ånden.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:19   #4
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Sv: Kjenner ingen forskjell

bra. fint å høre fra noen med litt lenger erfaring...
ikke tålte jeg mindre alkohol enn vanlig heller. men det kan jo være bra det også... hehe

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:40   #5
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Kjenner ingen forskjell

Jeg merker heller ingen forskjell! Har bestemt at jeg skal stole på at jeg er i ketose nå, gidder ikke teste HVER kveld...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 12:29   #6
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kjenner ingen forskjell

Samme her Superkatti! Kjenner ingen ting, bortsett fra mindre luft i magen og tørr i munnen. Konstant bekymret for ånden, men kjenner ingen ting selv, så driver med munnskylling etc for sikkerhetsskyld. Vil jo ikke drepe de rundt meg

Og jepp, jeg og tålte akkurat like mye alkohol som vanlig....vel, ennå mer faktisk, men det måtte være pga. at jeg hadde spist mer først eller noe slikt.

Gratulerer med vektnedgangen, spiller jo ingen rolle om du kjenner noe eller ikke, når du går ned

  Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 12:36   #7
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Kjenner ingen forskjell

Merker ingen forskjell, annet enn at jeg er litt trøttere, mindre luft i magen, vondt bak ribbeina og litt svimmel.
Vel, merker litt forskjell allivekel Men ikke noen positive ting, annet enn at jeg går ned i vekt da

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 21:55   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjenner ingen forskjell

Jeg merker stor forskjell. Jeg er roligere og i de første dagene måtte jeg gjøre alt mye langsommere. Mindre luft i magen som de andre. Blir fortere mett og kan gå lenge uten mat. Veldig mye mer tørst.

Energien kommer i bølger. Jeg kan bli veldig treg av lenge stillesitting men plutselig få lyst til å løpe en annen gang på dagen. Før var jeg mer jevn i energinivået. Men jeg er på min syvende dag bare,altså.

Har lurt på, lurer fotsatt, på hva de vanlige tegnene på å ha kommet i ketose er. Men det er kanskje bare de første dagene man merker at kroppen er i endring, og så blir man etterhvert i bedre form enn normalt?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:18   #9
charlot
Juniormedlem
 
charlot sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
charlot er på en erverdig vei

Sv: Kjenner ingen forskjell

Nå er jeg bare på dag 6, men kjenner egentlig ikke noe til ketosen lenger i det hele tatt. Må alltid finne fram sticksene, fordi jeg er overbevist om at jeg umulig kan være i ketose. Jeg kjenner at NOE er annerledes, men klarer ikke sette fingeren på det... Føler meg "lettere" på en måte? Altså, ikke bokstavelig, for vekta står fortsatt stille...

__________________


charlot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vegetar Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 02:49   #10
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Kjenner ingen forskjell

Var bare de første dagene jeg kjente det litt, småverk i hodet og kropp og litt sliten, men var forkjølet også de dagene, så jeg satte alt på "syk"-kontoen og ville ikke skylde på selforskyldt diett.

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 15:18   #11
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Sv: Kjenner ingen forskjell

bra det ikke er bare meg.
en forandring jeg har merket er at når jeg er sulten så er jeg sulten på en helt annen måte. ikke sånn må ha noe nååå, og kald på nesa og helt tom for næring som jeg er på vanlig lavkaloridiett, men sånn helt vanlig godt sulten...

men jeg lurer også på om det kan ha en sammenheng mellom at jeg ikke kjenner meg noe annerledes når jeg er i ketose og at jeg går treigt ned? har gått ned 2,1kg på 3,5 uker. det er vel og bra det altså... men skulle jo gjerne gått fortere sånn at jeg faktisk vet at det funker...

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:38   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner ingen forskjell

Opprinnelig lagt inn av Superkatti, her.

har gått ned 2,1kg på 3,5 uker.

Treigt ned?!? Kjøre vene, hva venter du? En halv kilo i uka er mer enn bra nok, og hvis du leser trådene her inne ser du at det er ganske normalt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:31   #13
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjenner ingen forskjell

En halv kilo i uka er veldig bra.

Kanskje man ikke merker forskjell hvis man er allerede er frisk? Jeg merket veldig forskjell etter bare én uke, og det var på humøret. Før LCHF slet jeg med tungsinn og var mye sur og deppa. Det var veldig deilig når sukkertåka lettet og jeg kunne møte verden med et smil igjen.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 23:09   #14
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Kjenner ingen forskjell

For huden sitt beste, så er an halv kilo i uka best. Slevfølgelig vil man ned 20 kg på en dag, men med litt tolmodighet og sundt vett, innser vi vel at det er greit om huden også henger med

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 08:58   #15
Superkatti
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 29
Superkatti er på en erverdig vei

Sv: Kjenner ingen forskjell

hehe. jeg tenkte meg at jeg fikk tyn for den der ja. såpass har jeg lest her på forumet... men det fristes jo faktisk med at en går raskt ned i starten... og da hadde jeg håpet at jeg gjorde det. bare for å se at det faktisk funket... jeg vet alt om at det er bra for kroppen og huden og gå sakte ned. har levd på lavkaloridiett i 3-4 år. tok av meg 12kg, men har vært stabil i 2 år nå så det var på tide å finne en ny måte å gå ned de neste 12. så det er nok derfor det går seint. jeg var kanskje rett og slett ikke "usunn nok" fra før av.
og det jeg lurte på var jo bare om det kunne ha en sammenheng med å ikke kjenne noe til ketosen og at jeg ikke "raser" ned i vekt... en liten tanke bare... og kanskje det var noen andre som hadde gjort seg opp noen tanker om det...

__________________

Superkatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 10:08   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner ingen forskjell

Du, jeg tviler. Jeg kjenner som sagt ikke stort til ketosen, jeg heller, men jeg har gått ned 17-18 kilo åkke som. I snitt 0,6-0,7 kg i uka, det har aldri falt meg inn å tenke at dette går for tregt eller ikke "virker".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:07   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjenner ingen forskjell

En halv kg i uka er 24 kg på ett år. Høres utmerket ut. Hovedmålet må vel være å bli vant til dietten så det blir en vane for alltid?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:19   #18
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Kjenner ingen forskjell

Yepp, skal jo faktisk være kosthold som er ment å kunne leve på.
Hadde JEG gått ned 1 kg i uka, så hadde ikke jeg klaga, hehe!

Viktig og huske at de som er mer normalvektige, kan gå ned saktere, enn de som er meget overvektig. Dess slankere man blir, jo større andel (prosent) av kroppen er feks. 1 kilo.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:21   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner ingen forskjell

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

En halv kg i uka er 24 kg på ett år. Høres utmerket ut. Hovedmålet må vel være å bli vant til dietten så det blir en vane for alltid?

Det blir faktisk 26 kilo!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 20:19   #20
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Kjenner ingen forskjell

Nå når dere var inne på at dette er en livsstil. Jeg lurer sånn på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig. Har lest ketolyse boka og sånn, men er en stund siden. Har lånt den bort.
Burde jeg da kutte ned på fett og øke på litt med karbo? For man kan jo ikke øke karbo og holde seg på samme mengde fett, da går man jo fortere opp...:?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 18:11   #21
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjenner ingen forskjell

Interessant spørsmål, Elinee. Det fortjener et eget innlegg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 19:23   #22
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner ingen forskjell

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Nå når dere var inne på at dette er en livsstil. Jeg lurer sånn på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig. Har lest ketolyse boka og sånn, men er en stund siden. Har lånt den bort.
Burde jeg da kutte ned på fett og øke på litt med karbo? For man kan jo ikke øke karbo og holde seg på samme mengde fett, da går man jo fortere opp...:?

Om du ligger over ca 72 gr karbohydrater pr dag (ref boka Bedre uten brød) behøver du ikke å kutte særlig på fettet. Det å følge en mer generell lavkarbo, opptil 150 gr karb pr dag eller Fedon er en super måte å leve på

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 00:12   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner ingen forskjell

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Nå når dere var inne på at dette er en livsstil. Jeg lurer sånn på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig. Har lest ketolyse boka og sånn, men er en stund siden. Har lånt den bort.
Burde jeg da kutte ned på fett og øke på litt med karbo? For man kan jo ikke øke karbo og holde seg på samme mengde fett, da går man jo fortere opp...:?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Interessant spørsmål, Elinee. Det fortjener et eget innlegg.

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Om du ligger over ca 72 gr karbohydrater pr dag (ref boka Bedre uten brød) behøver du ikke å kutte særlig på fettet. Det å følge en mer generell lavkarbo, opptil 150 gr karb pr dag eller Fedon er en super måte å leve på

Dr. Torkil har jo også skrevet en bok om det. "Etter slankekuren" heter den.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 00:17   #24
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kjenner ingen forskjell

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dr. Torkil har jo også skrevet en bok om det. "Etter slankekuren" heter den.

Flinkeste Dr.Torkil Skal bestille boka, garantert mye å lære!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 13:51   #25
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Kjenner ingen forskjell

Flott, Kitt, den må jeg nok kjøpe. Det er jo da det virkelig vanskelige begynner

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg kjenner meg i dårlig humør Hillelille Lavkarbo generelt 9 28-05-09 22:41
Ingen forskjell på slankekurene Marita Nyheter / media 8 28-02-09 02:52
Kjenner at jeg er litt redd..... therese1972 Eurodiett 2 21-08-06 11:50
Føler ingen fysisk forskjell i ketosen... elian Induksjonen 1 26-07-04 16:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no