Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny på ketolysekur og lurer på ting

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-10, 21:32   #1
**GulleDulle**
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
**GulleDulle** er på en erverdig vei

Ny på ketolysekur og lurer på ting

ja, da har jeg begynt på ketolyse... første dagen i dag !
syns det har gått sånn passe greit...
har spist:
frokost: salat(kinakål-agurk-tomat-ost) med kyllingfile og seterrømme på
lunsj: omelett med bacon ... dette ble jeg ganske kvalm av og orket ikke spise noe særlig av det..
middag: 2 koteletter med sopp og fløtesaus... hadde brokkoli og blomkål vedsiden.


så har jeg ikke kommet lengre..

har følt meg veldig slapp idag og ikke hatt noe energi.. til tross for det har jeg gått en laaang tur!

men hva syns dere da..? har jeg spist greit? eller har jeg spist for lite, at det er derfor jeg er slapp og ugg?
er det vanlig å føle seg slik de første dagene?
når kommer all energien som jeg har hørt om..?

tips og råd tas i mot med stooor takk!!

har og drukket en del vann..vet ikke sikkert hvor mye, men en del hvertfall

**GulleDulle** er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:36   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekur og lurer på ting

Du har lest ketolyseboka? (viss ikke, lån den på bibiliotek, eller les her: www.ketolyse.no )

Det er vanlig med bivirkninger.
Du skal spise deg passe mett til hvert måltid og spis når du er sulten.
Telle, veie og regne karber er faktisk lønnsomt i starten. Slik at du faktisk vet hvor mye du får i deg.
Vann er viktig. 2-3 liter om dagen. Gjerne farris i starten også, pg.a av saltinnhold og væsketap.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:43   #3
**GulleDulle**
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
**GulleDulle** er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekur og lurer på ting

jada... har boken...
men syns det er greit å få ting litt inn med teskje avogtil

får ikke til den der regningen og veiingen jeg asså,,
syns det er driitvanskelig og klarer rett og slett ikke sette meg inn i det

tenkte bare prøve nå i noen dager å se om kroppen går i ketose...
hvis ikke må jeg jo bare finne ut hvordan jeg gjør ting...

**GulleDulle** er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 22:11   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekur og lurer på ting

Det er helt vanlig å miste alt overskudd og få hodepine de første dagene. Selv har jeg holdt på (litt til og fra, dog ikke i ketose) i 2,5 mnd nå, men må tilstå at jeg fremdeles ikke har merket noe til energiboosten mange snakker om, men det kan komme av at jeg ikke ligger lavt nok i kh-inntak.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 22:21   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på ketolysekur og lurer på ting

Hei,
For de som sliter med mye fett i overgangen til lavkarbo anbefaler vi å begynne med litt fett og så øke på etterhvert.
For mange med fettforbi så hjelper det å lese fett trådene jeg har linket til i denne tråden
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 22:42   #6
happydays
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 2
happydays er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekur og lurer på ting

Hei :-)
Jeg er er helt ny i dette - men jeg har laaaang erfaring som slanker ;-)
Har lest meg opp på det som skrives om LCHF og synes det virker spennende. Har nå være igang 1 uke....Jeg bruker bla.a. Sture Skaldemans bøker som inspirason.
Jeg har noen spørsmål...
Jeg har gjennom så mange år levd med overbevisningen om at fett er roten til all elendighet - og nå har jeg seriøse problemer med å skulle legge dette inn i kosten min.
Jeg har også problemer med å finne ut HVOR MYE jeg skal spise, er jo vant med å veie eller telle kalorier.
Kan noen gi meg litt inspill på dette med mengder. Ikke bare si at man skal spise seg passe mett. Jeg tror nemlig at hvis du har drevet med jo-jo-slanking i mange å så blir evnen til å vikrelig kjenne reell metthet - og sultfølelse ganske ut av lage.

happydays

happydays er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 08:03   #7
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekur og lurer på ting

Heia Happy
Enig med du, at det med å føle seg mett er vanskelig, når man over tid.. eller i mitt tilfelle aldri har hatt ett normalt forhold til mat. Men det fine med lavkarbo er at det kommer av seg selv.. opplver nå å være mett uten å ha lyst på noe igjen etter en halv time. Altså spis så lenge du føler at det er plass i magen, men er det sånn at du har problemer med å flytte deg fra stolen til sofaen, ja da er det for mye. Passe er vel kanskje når du etter middag ikke føler deg mer mett enn at det å ta på seg skoene å gå deg en tur, virker helt greit. Ikke at du trenger å gjøre det, altså selv er jeg rimelig slapp på ettermiddagen etter 8-10 timer med springing på jobb, har ingenting med maten å gjøre.

Selv syns jeg det er vanskelig å spise for mye av kjøtt med mye fett.. stopper seg selv liksom.. uten at jeg trenger å kjenne etter om jeg mett eller ikke. Så mitt forslag er å ikke bry deg så mye med det, ikke i det hele tatt, for det kommer av seg selv.

Når det kommer til veing av mat, så har jeg ikke vekt.. men satser heller på grønnsaker jeg vet er under 5g karbo pr 100g, så vet jeg at da kan jeg spise ihvertfall 300g med grønnsaker.. ikke at det skjer så ofte akkurat, satser heller på kjøtt/fisk som hoveddel av maten, med rømmesaus eller en annen fet saus og litt grønnsaker som tilbehør.. mye wok går det også i, skjønt da går det litt mer grønnsaker

Husk å bruke kremfløte, mye fett. Stek tingene i ekte meierismør, mye fett.. men langt fra så mye kunstige kjemikalier som margarin. Sæterrømme og ikke lett varianten, for den har bare mer sukker i seg. Ikke ta bort fett fra kjøtt og sats på fet fisk så er du gått igang med å få i deg fett. Pluss at det tar bor søtbehovet ihvertfall jeg sleit med i starten.

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 09:24   #8
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekur og lurer på ting

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er helt vanlig å miste alt overskudd og få hodepine de første dagene. Selv har jeg holdt på (litt til og fra, dog ikke i ketose) i 2,5 mnd nå, men må tilstå at jeg fremdeles ikke har merket noe til energiboosten mange snakker om, men det kan komme av at jeg ikke ligger lavt nok i kh-inntak.

Akkurat som jeg har det...hadde hodeverk hele i går, igjen...Jeg orker ingenting og det er kjeme kjedelig når man har ferie. MEN, jeg teller ikke kalorier, men når jeg føre inn (på diett.no) hva jeg spiser for å holde styr på karbs, så er det naturlig at jeg ser også kalorier totalen. Jeg også veier meg hver dag, (vet det er kanskje ikke "riktig" man det er en motiverende element for meg) og har sett at når jeg holder dagens tall ca som dette:
Energi:1644Fett:135.96Karbohydrat:16.41Protein:85.41


Så går jeg ned i vekt...jeg pleier å være rundt 1100 kal - karbs alt fra 12-15. Så det er tydelig til meg at jeg spiste for lite. Men dette er noe som virker for meg, tenkte at kanskje det ville hjelpe litt å vise at det går an å spise veldig godt og a likevel går ned i vekt. Hvis du vil vite hva jeg spiste, bare si fra så får du en liten oversikt

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:07   #9
VesleKAri
Juniormedlem
 
VesleKAri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 34
VesleKAri er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekur og lurer på ting

Det er betryggende å se at det ikke bare er meg som ikke har krefter i begynnelse. Jeg holder også på å koke over. Jeg er så trøtt og vil bare slumre på sofaen. Spiste masse fett og kjøtt forrige uke også, men tror kroppen min er ganske treg så ketolysen kikket vel ikke helt inn kanskje. Jeg skulle bare ønske vekta begynte å bevege seg i riktig retning snart

__________________
Pass deg nå, nå kommer jeg å kjører på!
VesleKAri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbs/Ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:01   #10
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekur og lurer på ting

Opprinnelig lagt inn av VesleKAri, her.

Det er betryggende å se at det ikke bare er meg som ikke har krefter i begynnelse. Jeg holder også på å koke over. Jeg er så trøtt og vil bare slumre på sofaen. Spiste masse fett og kjøtt forrige uke også, men tror kroppen min er ganske treg så ketolysen kikket vel ikke helt inn kanskje. Jeg skulle bare ønske vekta begynte å bevege seg i riktig retning snart

Som "alle" her inne sa til meg, være talmodig og ikke gi opp, det kommer. Det bare variere om hvor lenge...Jeg skal ikke være så stor i kjeften da, det går bra nå men kan like greit stopp opp igjen, men jeg er helt bestemt at dette SKAL virke!!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lurer på en del ting ... Snusmumrikken Ketolysekuren 4 26-04-10 20:32
Lurer på et par ting ... Jompi Spørsmål og svar 3 02-06-09 23:58
Lurer på en ting! cammy Spørsmål og svar 2 28-04-09 12:15
Lurer på en ting Gizmo Ketolysekuren 3 17-01-09 14:35
Jeg er ny og lurer på en ting ... lille_flode Ketolysekuren 30 02-11-07 14:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no